Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Stomperudrittet

Re: Stomperudrittet [Re: Danhen] #2436541 08/09/2017 17:41
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Danhen
Ikon bak og NN Trail foran, fungerer det mon tro?

Ikon har lavere/tettere knaster enn dekk som Rocket Ron og X-King. Da vil de pakke seg mer i gjørma og gi mindre grep.

iq
Re: Stomperudrittet [Re: Gammelogdesperat] #2436556 08/09/2017 18:14
D
Danhen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Sitat: Gammelogdesperat
Sitat: Danhen
Ikon bak og NN Trail foran, fungerer det mon tro?

Ikon har lavere/tettere knaster enn dekk som Rocket Ron og X-King. Da vil de pakke seg mer i gjørma og gi mindre grep.

OK, RR bak i stedet for Ikon da ICON_SMILE

Re: Stomperudrittet [Re: eOpseth] #2436740 09/09/2017 13:39
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Vil du høre en vits? Stomperudrittet...

Makan til opplegg har jeg ikke vært borti. Det hang merkebånd ca hver femte kilometer så når det manglet skilt i en sving så var det umulig å vite at man hadde kjørt feil. Plutselig var det bråstopp i et industriområde og en bom. Først skjønte vi ingenting, så snudde vi og møtte på resten av rytterne i eliten. Ingen skjønte noe der heller så vi fortsatte tilbake før hele mastersfeltet kom mot oss og ingen skjønte noen verdens ting der heller. Så vi kjørte tilbake til siste merkebånd, prøvde å finne ut hvor vi skulle. Prøvde et par stier uten hell og dro tilbake til industriområdet. Der fant vi heldigvis en mosjonssyklist som hadde sett noen merkebånd litt lenger oppi veien. Strava-fila viser at vi surra i 9 minutter før vi kom oss i gang igjen. Om veien vi tok var en snarvei eller omvei vites ennå ikke. Men vi kom oss i gang igjen. Men etter to nye feilkjøringer pga håpløs merking (og ingen merkebånd) så var hvertfall halve tetgruppa enig om at det var på tide å avslutte dette tullballet mens de 4 andre fortsatt ville sykle fort.

Løypa var egentlig ganske ålreit, så det var litt dumt at årets siste NC skulle bli en parodi istedenfor et skikkelig sykkelritt.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Stomperudrittet [Re: eOpseth] #2436823 09/09/2017 19:06
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
He he ja, var litt kaos i skiløypa. Så klar smekk på fingeren til arrangør. Var et par andre steder med litt dårlig merking men syklet vel så sakte at jeg fant riktig vei.

Men Bjerkeseth, synes absolutt at det var skikkelig dårlig/svakt av dere å bryte "i samle tropp". Ja, en kan si at resultatlisten påvirkes av dette og det absolutt blir litt mindre seriøs konkurranse ut av det.

Personlig var mål A i dag å fullføre (mål B holde meg på sykkelen og ikke tryne, mål C, ha det gøy). Selvsagt en menneskerett å få lov til å bryte ritt. Personlig hater jeg DNF, og etter 2 på rappen (Elgtråkket og Birken, begge pga utrstyr) var det ikke aktuelt i dag, og safet litt ekstra på grunn av det (og på grunn av kragebeinsbrudd som fortsatt skal gro noen uker, men funker bra og kjente ikke noe i dag, tålte også par fall (så klarte ikke helt mål B). Synes det var skikkelig digg å fullføre i dag.

Utenom starten som selvsagt ble for hard (når mastergutta skal henge med dere elitegutter), så slapp de raskeste mastergutta litt før rundingen, var ca 20-30 sekund bak der, men par km senere var vi alle "Lykelig" forenet igjen he he. Men gikk inn i hard stimodus og kjørte mitt tempo hele veien, fikk ikke krampe men hadde heller ikke veldig god bein før start noe som også gjorde jeg holdt igjen. Som i lengden var smart, for var ingen som passerte meg på runde 2 utenom en elitegutt. Har faktisk ikke hatt det så moro på et ritt før i år. For selv om det var langt mellom båtene var det sosialt oss få i mellom. Hatet litt fra 1 km til målskiltet og 500 meter til mål skiltet. Ikke fxxx det var 500 meter. Og var jo så seig de grassbakkene.

Skal sykle Gylne Gutuer i morgen (master) og herregud jeg kommer til å få juling. For ble langt nok i dag.

Re: Stomperudrittet [Re: bjerkseth] #2436957 10/09/2017 11:39
J
Jess_81 Offline
Medlem
Medlem
J
Sitat: bjerkseth
Vil du høre en vits? Stomperudrittet...

Makan til opplegg har jeg ikke vært borti. Det hang merkebånd ca hver femte kilometer så når det manglet skilt i en sving så var det umulig å vite at man hadde kjørt feil. Plutselig var det bråstopp i et industriområde og en bom. Først skjønte vi ingenting, så snudde vi og møtte på resten av rytterne i eliten. Ingen skjønte noe der heller så vi fortsatte tilbake før hele mastersfeltet kom mot oss og ingen skjønte noen verdens ting der heller. Så vi kjørte tilbake til siste merkebånd, prøvde å finne ut hvor vi skulle. Prøvde et par stier uten hell og dro tilbake til industriområdet. Der fant vi heldigvis en mosjonssyklist som hadde sett noen merkebånd litt lenger oppi veien. Strava-fila viser at vi surra i 9 minutter før vi kom oss i gang igjen. Om veien vi tok var en snarvei eller omvei vites ennå ikke. Men vi kom oss i gang igjen. Men etter to nye feilkjøringer pga håpløs merking (og ingen merkebånd) så var hvertfall halve tetgruppa enig om at det var på tide å avslutte dette tullballet mens de 4 andre fortsatt ville sykle fort.

Løypa var egentlig ganske ålreit, så det var litt dumt at årets siste NC skulle bli en parodi istedenfor et skikkelig sykkelritt.

Mangel på løypemerker var jo etter cirka 10 km, og alle var relativt samlet uansett så synes ikke det var noen krise. Går ut i fra at noen har fjernet merkingen før start. Det samme skjedde jo på Terrengsykkelrittet for noen år siden. Synes merkingen funka bra etter det.

Løype er sikkert kongebra når det er sol og tørt.

Re: Stomperudrittet [Re: eOpseth] #2437069 10/09/2017 18:54
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Fantastisk ritt!
Stor takk til arrangøren for mange dugnadstimer og ny løypetrase.
Hardere løype og mye mer sti.
Enda morsommere når det er tørt, håper på sol neste år ICON_LAUGH

Re: Stomperudrittet [Re: Oddefa] #2437221 11/09/2017 09:22
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Oddefa

Men Bjerkeseth, synes absolutt at det var skikkelig dårlig/svakt av dere å bryte "i samle tropp". Ja, en kan si at resultatlisten påvirkes av dette og det absolutt blir litt mindre seriøs konkurranse ut av det.

Når det glipper såpass med merkingen (som er en av de viktigste forutsetningene for ritt.) så må det være lov å si ifra (På den ene eller andre måten.).

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support