Kjasmas, altså ingen store planer om oppreist sittestilling på eventyrveier, hissig stem på råbarsk sykkel :-)
Frem til nå har jeg likt å sitte noenlunde likt på syklene mine uavhengig av underlag, det er også tanken bak komponentvalg på Slate, men det er litt uprøvd terreng for meg så vi får se hvordan det fungerer i praksis.
Gratulerer med fin Slate! Om du eksperimenterer med forskjellige stem for senket styre, vurder Syntace Flatforce. Gir effektive -12 grader samtidig som stem er tilnærmet vannrett. Lov med mtb-stem på en sykkel som Slate
Utfordringen er at "kronerøret" på Lefty er 1,5 tommer og at det ikke er så mye å velge i. Det er sikkert mulig å kjøpe en form for adapter, men foreløpig virker det som om sittestillingen er ok.
På bildet har den for øvrig 700c hjul og 30 mm dekk. På sikt tror jeg det blir Schwalbe G-one eller ett eller annet fra Compass som virker spennende.
Vet ikke om det er gid idee med rode sko f.eks. eller?
Røde sko er en god ide. Kjør gjerne knallrøde, det er fett, selv om David Millar påstår noe annet.
Skal tenke på det. :-) er litt redd at hvis jeg ønsker meg en ren racer i fremtiden så må jeg velge med farge som passer skoene... men uten tvil røde kunne vært ganske fine :-)
Rød blir bra ! Landevei: https://bikeshop.no/sykkelbekledning/sykkelsko/landeveissko/giro/giro-empire-acc-landeveissko-gloss-r%c3%b8d-carbon-r%c3%a5lekker-og-klassisk-ny108427-p0000098130
Redigert av EmilZipp; 17/08/201706:08.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Rød blir bra ! Landevei: https://bikeshop.no/sykkelbekledning/sykkelsko/landeveissko/giro/giro-empire-acc-landeveissko-gloss-r%c3%b8d-carbon-r%c3%a5lekker-og-klassisk-ny108427-p0000098130
Jeg er en kvinne som trenger sko i 38-39 og da er det ikke så enkelt å finne noe i rimelig pris Hva me DeFeet rød trekk over skoene?
Takk for det. Var innom Unaas og hentet i går. De har mange lekre sykler inne, så jeg anbefaler flere å ta seg en tur innom. Gleder meg til å prøve den i dag. Hadde det litt for travelt hjem fra Oslo i går, så sykkelen ble 5300,- dyrere
Takk for det. Var innom Unaas og hentet i går. De har mange lekre sykler inne, så jeg anbefaler flere å ta seg en tur innom. Gleder meg til å prøve den i dag. Hadde det litt for travelt hjem fra Oslo i går, så sykkelen ble 5300,- dyrere
Nydelig sykkel Speda! Gratulerer. Jeg hadde min første tur med sykkelen i dag. Litt uvant følelse og jeg kjenner forskjellen fra Madonen. Mye mer behagelig å sykle på uten at jeg skal si noe negativt om den gamle. Strålende fornøyd! Må legge til at det ble den raskeste 6-milsturen i år. Ja, takk til Unaas-gutta. Særdeles god service i butikken, noe som gjør at jeg har funnet meg ny plass å bruke pengene mine!
..er det Marit Larsen inne på Peloton som har bestilt pizza med ananas?
Nei, Marit Larsen er stilig uansett hva hun gjør.
Sitat: 762mm
UNAAS hjul på en så pen sykkel?
Nei, norgesmestre ruller på Unaas-hjul. Det er stilig nok for meg. Men kanskje vil jeg ha høyere profil etterhvert
Sitat: vortex surfer
Mekaniske gir?
Nei, dette er drømmesykkel på strengt budsjett. Og mekanisk er ikke stilbrudd!
Sitat: JohanErwin
Dekkdekalene er ikke midtstilt over ventilene?
For så vidt riktig, men jeg ville ikke henge ut dem som har montert dekkene. Rettes opp når jeg setter dem opp slangeløst.
Sitat: Hurricane Hal
Er det terreng- hybridpedaler??
Ja! Måtte gå til fots til showroom for å hente sykkelen...
Ser forresten et annet stilbrudd. Det er ikke spesielt knyttet til sykling. Skal ikke gjøre tråden om til en quiz, så jeg sier det selv: De nasjonale fargene ligger mot bakken når man stiller hjulene med ventilene nederst.
Sepeda, den var ordentlig flott.... Liker sykler med flatt overrør som møter stagene bak men BMC får til designen, ingen tvil om det, tommel OPP ! Hva veier noe slikt ? Grubler fælt på skiver men har ikke helt klart å overbevise meg selv om at det er verdt en kilo ekstra vekt, dvs ca 7,5 kg. Ingen kjøp hos meg før jeg kan kjøre Master / Turritt på skiver. Forsto ikke helt Unaas kommentaren, virker som mye for pengene, men ja DIGRE ENVE logoer får litt flere blikk...
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Dekklogo/ventil er ikke sentrert, i hvert fall ikke bak. Pedalene burde vært sorte, og wirestrømpa bak er nok litt for lang. Det verste er kanskje forsøket på et upskirt-foto av damen inne på Peloton...