Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Grenserittet

Re: Grenserittet [Re: SykkelGlenn] #2426186 07/08/2017 10:53
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: SykkelGlenn

Så det siste, dusjen!! Det må jeg si, dusj ute i det fri!! Det var rett og slett tragisk. Fellesdusj bak en grønn pressing og ikke skikkelig varmt vann en gang. Hva i all verden gjør Grenserittet den dagen det kommer regn?

Da er det varmt vann ICON_WINK

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Grenserittet [Re: SykkelGlenn] #2426188 07/08/2017 10:55
EHAa Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg syklet GR i 2014 (da det fortsatt var mange tusen deltakere). Jeg syklet i pulje 1, og der var det ingen kø overhodet.

Så tipset er å trene som bare faen i vinter, seede deg fram 8 puljer, og nyte null kø i løypa, ved matserveringa og premieutdeling ICON_WINK

Og et tips til: Hvis du sprekker fullstendig, så er det bare å finne en kar som heter Remi B. Jeg fikk krampe de siste to milene, og da kom det en svær branne opp og sa:

"Aiai, krampe? Legg deg bak meg, så skal jeg taue deg inn!"

Så tok han akkurat passelig hensyn og var nøye med å få meg med over alle bakketopper. Genialt opplegg!

Re: Grenserittet [Re: torarnep] #2426211 07/08/2017 11:25
J
jornhd Offline
Fersking
Fersking
J
Sitat: torarnep
Noen som ble overrasket over droppet i venstresvingen mot slutten av rittet?
Den var ikke der i fjor. Et under at det gikk bra. Etter et luftig svev landet jeg på forhjulet og trodde gaffelen skulle ryke. Men gikk heldigvis bra. Et under om ingen gikk overrende der. Denne burde vært merket bedre.

Jepp... ble veldig overrasket. Det har jo ikke vært der før. Burde absolutt vært merket bedre at det var snakk om et dropp og ikke en "farlig" sving.
Heldigvis nådde jeg å satse litt og fikk et perfekt svev, så det gikk veldig bra.
Gøy med hopp, men dette var litt vel dristig.

Re: Grenserittet [Re: Austis] #2426217 07/08/2017 11:40
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Som publikum/support for min bedre halvdel i år, sto jeg i siste bakken/innspurten. En ting som slo meg, var farta på de som var med i El-rittet. Det reagerte publikum på, og når de skjønte hvorfor de kom så fort opp bakken, var ikke rekasjonene bare positive..

Hvis det øker i antall, syntes jeg ikke de skal komme i mål samtidig med de som ikke har motor. Det kan virke litt demotiverende, samt at fartsforskjellen skaper plunder og heft fra alle parter. Mange som såvidt gnager seg opp, mens elsyklene sikkert hadde godt over 20. Blir som om Eliten skulle komme i mål sammen med pulje 15.

Ellers er akkurat det å se folk komme ned til golfbanen og kjempe seg i mål en herlig opplevelse. For det meste smil, og stoltheten syntes på god avstand.

Re: Grenserittet [Re: Austis] #2426232 07/08/2017 12:06
C
Crassus Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Jeg reagerte også på elsyklene. Fint tiltak. Men det skumleste i sykling er jo "atypisk" adferd, det vil si syklister som oppfører seg helt annerledes enn du kan forvente. Dette må jo gjelde elsyklistene hvis de sykler i samme trase som alle andre? Kan jo ikke bare være mot mål det skaper problemer, men i hele løypa når de jevnt over holder betydelig høyere fart i motbakker, kneiker, etc.

Re: Grenserittet [Re: torarnep] #2426355 07/08/2017 17:19
T
thu Offline
Fersking
Fersking
T
Kom overaskende på meg, brukket kravebein som resultat. Fikk ikke sjekket sykkelen før jeg ble sendt til legevakt/sykehus

Re: Grenserittet [Re: Austis] #2426486 08/08/2017 06:23
L
Lndvi Offline
Fersking
Fersking
L
Når det gjelder droppet så var det tydelig at vaktene tok læring av uhellene som hadde vært. Jeg kjørte i pulje 8 og når jeg kom dit sto det en med flagg mitt i løypa og sørget for at jeg måtte gjøre en kraftig oppbremsing. Der og da var jeg litt irritert da jeg lå på tyngste giret og tråkket på det jeg kunne for å ta med meg farten over parkeringsplassen. I ettertid når jeg leser om brukne kraveben og knekte sykler så er jeg svært glad for at denne funksjonæren var så aktiv for å få ned farten der.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå