Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Cyklon kundeservice.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448473 02/11/2017 10:08
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: sveinaa
Det jeg ville ha frem som også har blitt poengtert er; tidligere salgsledd. Her virker det som mange tenker feil.

Heldigvis har vi gode importører og forhandlere som gir god service selv når de ikke behøver det.

Det at Canyon og Cyklon ikke er enige om noe betyr ikke at feilen ligger hos Cyklon.

Ville bare få frem dette da Cyklon ikke fortjener "pepper" for noe som faller innunder Canyon sitt ansvarsområde.

OK.
Man får mer inntrykk av at du mener at de som handler fra Canyon må forvente seg dårligere service enn om de handler lokalt. Hvis det er tilfelle, fortjener Cyklon stryk.
Hvis en Canyon-kunde kontakter Cyklon med garantisak, så kan Cyklon enten informere kunden om at det skal meldes til Canyon, som så melder videre til Cyklon. Eller mye smartere: ta saken og si at bruker i tillegg skal melde fra til Canyon. Eller enda bedre: Ta saken og så melde ifra til Canyon for kunden. Regninga tas av Fox uansett, så Cyklon bør behandle alle kunder helt likt. Det er i grunn det samme for meg hvem jeg må kontakte først, hvis Fox/Cyklon foretrekker å sende kunden litt rundt, men de må svare og informere saklig og gjøre jobben sin.

Mine Foxdempere står på Trek-sykkel kjøpt på Spinn, og om jeg får feil eller ønsker service, regner jeg med å kunne velge om jeg leverer på Spinn eller sender til Cyklon - enten det er garanti/reklamasjon eller ei. Jeg forventer ikke annen behandling fordi jeg har kjøpt i Norge vs. på nett.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448474 02/11/2017 10:09
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Paulus
Hvis det er saken til jrm det er snakk om så har jeg vanskelig for å ta Cyklon i forsvar etter de opplysninger vi har. Vi vet ikke så mye om saken og har bare opplysning fra den ene parten. Men denne partens subjektive opplevelse er at cyklon har kommet med anklager og hatt en lite hyggelig tone. Jeg synes ikke sånt kan forsvares. Om så kunden har reklamert til feil sted eller det er uenighet så bør kunden bli behandlet med respekt. Jeg tar riktig nok forbehold om at jeg ikke vet cyklons opplevelse av saken.

Det du skriver er bare tull. Når man har kjøpt en vare av Canyon så kan man ikke legge til grunn at 3. part ordner opp. Det er Canyon som burde ordnet opp, også burde de tatt diskusjonen med Cyklon på kammerset. Det at Canyon velger å gjøre det annerledes må de ta på egen kappe...

Er det Posten du støtter? ICON_WINK Sånn at kunde sender demper til Canyon, som sender videre til Cyklon.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: anonym22] #2448484 02/11/2017 10:36
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous22
Det jeg ville ha frem som også har blitt poengtert er; tidligere salgsledd. Her virker det som mange tenker feil.

Heldigvis har vi gode importører og forhandlere som gir god service selv når de ikke behøver det.

Det at Canyon og Cyklon ikke er enige om noe betyr ikke at feilen ligger hos Cyklon.

Ville bare få frem dette da Cyklon ikke fortjener "pepper" for noe som faller innunder Canyon sitt ansvarsområde.

OK.
Man får mer inntrykk av at du mener at de som handler fra Canyon må forvente seg dårligere service enn om de handler lokalt. Hvis det er tilfelle, fortjener Cyklon stryk.
Hvis en Canyon-kunde kontakter Cyklon med garantisak, så kan Cyklon enten informere kunden om at det skal meldes til Canyon, som så melder videre til Cyklon. Eller mye smartere: ta saken og si at bruker i tillegg skal melde fra til Canyon. Eller enda bedre: Ta saken og så melde ifra til Canyon for kunden. Regninga tas av Fox uansett, så Cyklon bør behandle alle kunder helt likt. Det er i grunn det samme for meg hvem jeg må kontakte først, hvis Fox/Cyklon foretrekker å sende kunden litt rundt, men de må svare og informere saklig og gjøre jobben sin.

Mine Foxdempere står på Trek-sykkel kjøpt på Spinn, og om jeg får feil eller ønsker service, regner jeg med å kunne velge om jeg leverer på Spinn eller sender til Cyklon - enten det er garanti/reklamasjon eller ei. Jeg forventer ikke annen behandling fordi jeg har kjøpt i Norge vs. på nett.

Dette synes jeg er en spesiell holdning. Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor du mener da har en rett til å slippe å forholde deg til tidligere salgsledd?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Cyklon kundeservice. [Re: anonym22] #2448486 02/11/2017 10:43
sveinaa Offline
More than words
More than words
Hvis det er saken til jrm det er snakk om så har jeg vanskelig for å ta Cyklon i forsvar etter de opplysninger vi har. Vi vet ikke så mye om saken og har bare opplysning fra den ene parten. Men denne partens subjektive opplevelse er at cyklon har kommet med anklager og hatt en lite hyggelig tone. Jeg synes ikke sånt kan forsvares. Om så kunden har reklamert til feil sted eller det er uenighet så bør kunden bli behandlet med respekt. Jeg tar riktig nok forbehold om at jeg ikke vet cyklons opplevelse av saken.

Det du skriver er bare tull. Når man har kjøpt en vare av Canyon så kan man ikke legge til grunn at 3. part ordner opp. Det er Canyon som burde ordnet opp, også burde de tatt diskusjonen med Cyklon på kammerset. Det at Canyon velger å gjøre det annerledes må de ta på egen kappe...

Er det Posten du støtter? ICON_WINK Sånn at kunde sender demper til Canyon, som sender videre til Cyklon.

Jeg støtter ingen. Men at et "billig" selskap fra Tyskland som selger på nettet skal komme ut med en stjerne i boka, og et norsk selskap som er med på å skape arbeidsplasser og verdiskapning skal få svarteper er jeg ikke med på.

Canyon sine betingelser er fritt tilgjengelig på nett.
https://www.canyon.com/no/legal/terms-conditions/

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448487 02/11/2017 10:47
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jeg skriver da ikke at jeg har en rett? Poenget er at hvis ikke Cyklon vil ta reklamasjonen direkte, så får de bare oppgi det - på en informativ og høflig måte. Saken her handler jo om anklager osv.
Og ja, jeg regner med at jeg kan sende min demper til Cyklon og at hvis det er en feil som går på reklamasjon, så informerer Cyklon om det og ev. sier at jeg må ta det via Spinn. Ikke at de bare sender meg faktura uten å si at dette ville gått på reklamasjon hvis jeg tar det med Spinn.
For meg er det som nevnt helt OK hvis jeg må ta alt med Spinn og ev. alt med Canyon, men da må det igjen opplyses om det på en informativ og høflig måte. Hvis opplevelsen som beskrives over her stemmer, og det hadde vært meg, hadde jeg klaget inn Cyklon til Fox.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448488 02/11/2017 10:48
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Jeg støtter ingen. Men at et "billig" selskap fra Tyskland som selger på nettet skal komme ut med en stjerne i boka, og et norsk selskap som er med på å skape arbeidsplasser og verdiskapning skal få svarteper er jeg ikke med på.

Canyon sine betingelser er fritt tilgjengelig på nett.
https://www.canyon.com/no/legal/terms-conditions/

OK, så dette handler altså om at du mener forbrukere som handler fra utlandet og ikke lokalt, ikke skal få god kundebehandling i Norge. Jeg tviler sterkt på at de er Cyklons offisielle holdning og iallfall ikke Fox sin holdning til kunder av Canyon.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: anonym22] #2448490 02/11/2017 10:54
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg skriver da ikke at jeg har en rett? Poenget er at hvis ikke Cyklon vil ta reklamasjonen direkte, så får de bare oppgi det - på en informativ og høflig måte. Saken her handler jo om anklager osv.
Og ja, jeg regner med at jeg kan sende min demper til Cyklon og at hvis det er en feil som går på reklamasjon, så informerer Cyklon om det og ev. sier at jeg må ta det via Spinn. Ikke at de bare sender meg faktura uten å si at dette ville gått på reklamasjon hvis jeg tar det med Spinn.
For meg er det som nevnt helt OK hvis jeg må ta alt med Spinn og ev. alt med Canyon, men da må det igjen opplyses om det på en informativ og høflig måte. Hvis opplevelsen som beskrives over her stemmer, og det hadde vært meg, hadde jeg klaget inn Cyklon til Fox.

Da er vi enig ICON_SMILE

Re: Cyklon kundeservice. [Re: anonym22] #2448491 02/11/2017 10:59
sveinaa Offline
More than words
More than words

OK, så dette handler altså om at du mener forbrukere som handler fra utlandet og ikke lokalt, ikke skal få god kundebehandling i Norge. Jeg tviler sterkt på at de er Cyklons offisielle holdning og iallfall ikke Fox sin holdning til kunder av Canyon.

Nå tolker du hva jeg mener.

Handler man fra utlandet så er det begrensninger. Akkurat i denne saken så synes jeg det er svakt av Canyon at de ikke ordnet opp. De burde tatt diskusjonen med Cyklon eller FOX og ikke latt sin kunde ta den.

Hvorfor er det ok at Canyon som solgte sykkelen skal "skylde" på Cyklon?

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448492 02/11/2017 11:04
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jeg vet ikke om Canyon har skyldt på Cyklon her. Her har jo kunden tatt saken med Canyon som sendte videre til Cyklon. Og Canyon ordnet opp. Jeg vet ikke om de har latt kunden ta diskusjonen eller om Cyklon startet den eller hva som skjedde?

Sitat: jrm
Fint at dere har god erfaring med Cyklon, det har jeg ikke hatt i det hele tatt i tilknytting med en garantisak med Canyon. Heldigvis at Canyon tok seg av saken men det kom en del unødvendige anklager med en lite hyggelig tone frown.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: Lunix] #2448493 02/11/2017 11:07
sveinaa Offline
More than words
More than words
Canyon kunne ordnet opp.

Jeg reklamerte på en demper(Fox) til Canyon i Moss som sendte videre til Cyklon, dette er ganske standard.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448494 02/11/2017 11:09
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Handler man fra utlandet så er det begrensninger.

Er det egentlig det i dette tilfellet? Canyon er i Norge, så man kan sende dit for videresending til Cyklon. Ikke så ulikt å levere på Milslukern som også kan videresende til Cyklon (hvis de ikke tar jobben selv).
Hvis Cyklon velger å si at de bare godtar at pakken kommer fra Canyon og at kunden ikke kan sende direkte - selv om Canyon har tatt kontakt - greit nok, men da er det altså bare Posten man støtter.

Kjøper man en Fox-demper fra en nettbutikk i utlandet, blir det litt annerledes. Da må man kanskje sende demperen til utlandet. Men, det kan godt være butikken godtar at man sendes til Cykllon og så sender (kunden selv) regningen til butikken - hvis man avtaler det på forhånd.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448495 02/11/2017 11:09
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Canyon kunne ordnet opp.

Jeg reklamerte på en demper(Fox) til Canyon i Moss som sendte videre til Cyklon, dette er ganske standard.

Hva kunne de ordnet opp? Ikke sendt demperen til Cyklon?
De ordnet jo ifølge jrm opp. Du vet mer enn det som har fremkommet i tråden?

Redigert av anonym22; 02/11/2017 11:10.
Re: Cyklon kundeservice. [Re: anonym22] #2448498 02/11/2017 11:16
sveinaa Offline
More than words
More than words

Er det egentlig det i dette tilfellet? Canyon er i Norge, så man kan sende dit for videresending til Cyklon. Ikke så ulikt å levere på Milslukern som også kan videresende til Cyklon (hvis de ikke tar jobben selv).
Hvis Cyklon velger å si at de bare godtar at pakken kommer fra Canyon og at kunden ikke kan sende direkte - selv om Canyon har tatt kontakt - greit nok, men da er det altså bare Posten man støtter.

Kjøper man en Fox-demper fra en nettbutikk i utlandet, blir det litt annerledes. Da må man kanskje sende demperen til utlandet. Men, det kan godt være butikken godtar at man sendes til Cykllon og så sender (kunden selv) regningen til butikken - hvis man avtaler det på forhånd.

Sitter du og fritolker hva jeg mener eller ICON_WINK

Re: Cyklon kundeservice. [Re: anonym22] #2448502 02/11/2017 11:18
sveinaa Offline
More than words
More than words
Canyon kunne ordnet opp.

Hva kunne de ordnet opp? Ikke sendt demperen til Cyklon?
De ordnet jo ifølge jrm opp. Du vet mer enn det som har fremkommet i tråden?

Jeg gir opp ICON_SMILE

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448503 02/11/2017 11:21
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Nei, jeg skjønner ikke hva du mener. Hva har Canyon gjort feil? Det er Cyklon som har kommet med anklager visstnok. Og Canyon har jo ryddet opp.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448504 02/11/2017 11:21
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
(...)kunden (bør) bli behandlet med respekt.

Det du skriver er bare tull.

Ok.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: Lunix] #2448507 02/11/2017 11:23
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitter du ofte i en situasjon etter feks bilservice og tar diskusjoner på garanti/reklamasjon med OEM produsenter av deler?

Det er salgsleddet som har dårlig kundeservice når de ikke ordner opp.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: Paulus] #2448508 02/11/2017 11:24
sveinaa Offline
More than words
More than words

Ok.

Polemikk.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448510 02/11/2017 11:25
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Sitter du og fritolker hva jeg mener eller ICON_WINK

Hva er det du mener da? Du mener jo tydeligvis at kjøp hos Milslukern skal jo noen fordeler ift. Fox-komponenter vs. kjøp hos Canyon? Jeg mener at eneste forskjellen er at kan kan sette sykkelen hos Milslukern og be de fikse alt, mens med Canyon så må man skru av demper og sende til Canyon eller Cyklon.
Jeg ville helst sendt så det kom til Cyklon uansett, så da er det litt det samme for meg hvilken prosedyre de mener jeg skal følge - bare de sier hva jeg skal gjøre. Cyklon kan si at jeg skal ta kontakt med Canyon.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448511 02/11/2017 11:27
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitter du ofte i en situasjon etter feks bilservice og tar diskusjoner på garanti/reklamasjon med OEM produsenter av deler?

Synes det er mer sammenliknbart at hvis man leverer til et annet verksted enn merkeverksted eller der man kjøpte bilen, så tar de garanti/reklamasjon med importøren.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448514 02/11/2017 11:30
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Canyon ordnet jo opp?

Re: Cyklon kundeservice. [Re: Lunix] #2448515 02/11/2017 11:35
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg må hvertfall si at jeg har bare gode ord å si om kundeservicen hos Cyklon. Har hatt en del Fox gafler på Scott sykler. Har aldri vært noe problem med dette når jeg har sendt til Cyklon. Det samme gjelder egentlig alle de jeg har syklet med som har hatt problemer også.

Og det er vanskelig å danne et bilde når man bare har en side av saken :-)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Cyklon kundeservice. [Re: olechr] #2448519 02/11/2017 11:45
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Scott->Fox->olechr: ikke så rart at man får god service.

Saken her dreier seg jo om man behandles annerledes fordi produktet som er til service/reparasjon har stått på en Canyon. Og med annerledes mener jeg ikke at man blir bedt om å ta reklamsjonsspørsmålet med Canyon. Med annerledes mener jeg anklager og dårlig service.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: sveinaa] #2448525 02/11/2017 11:59
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P

Ok.

Polemikk.

Jeg beklager det hvis du syne jeg driver med polemikk, det var ikke min intensjon. Jeg synes bare du trekker ut poenger fra mitt innlegg som jeg ikke har argumentert med, og ville bare presisere hva innlegget mitt omhandler. Jeg kunne nok gjort det på en annen måte og tar selvkritikk. Likevel var mitt første innlegg en helt subjektiv mening. Om innlegget framstår som uklart så beklager jeg det. Om du er uenig i det jeg faktisk prøver å si så er det helt greit.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: Paulus] #2448533 02/11/2017 12:42
sveinaa Offline
More than words
More than words

Jeg beklager det hvis du syne jeg driver med polemikk, det var ikke min intensjon. Jeg synes bare du trekker ut poenger fra mitt innlegg som jeg ikke har argumentert med, og ville bare presisere hva innlegget mitt omhandler. Jeg kunne nok gjort det på en annen måte og tar selvkritikk. Likevel var mitt første innlegg en helt subjektiv mening. Om innlegget framstår som uklart så beklager jeg det. Om du er uenig i det jeg faktisk prøver å si så er det helt greit.

Da beklager jeg det.

Re: Cyklon kundeservice. [Re: Lunix] #2448547 02/11/2017 14:14
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Det er ikke uvanlig å måtte begynne en reklamasjon hos den som faktisk har solgt produktet til forbruker, i mange bransjer. Det kan ta ganske mye tid for en tredjepart å skulle nøste opp ansvarsforhold i en eventuell konflikt mellom selger og kjøper, og det kan endog være en risiko for å blir sittende med regningen.

Det er heller ikke uvanlig at en parts opplevelse av at motparten har vært ufin, ikke nødvendigvis stemmer helt om det sees mer nøytralt utenfra.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Cyklon kundeservice. [Re: Lunix] #2448566 02/11/2017 15:39
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg orker ikke gå inn i den konkrete saken, men som sagt over: reklamasjonsretten etter (forbruker-)kjøpsloven gir deg bare rett overfor tidligere salgsledd. Ingen rett mot en importør i seg selv med mindre vedkommende importør også er tidligere salgsledd.

Kjøper du en standard Scott er det derfor butikken og evt. importør/distributør du kan reklamere til og ikke importør/annen forhandler av merket.

Garantien KAN inneholde smidigere løsninger her, men det er ikke sikkert det er lett tilgjengelig informasjon osv..

Mitt enkle tips er: forhold deg primært til butikken du kjøpte, kommer du ikke gjennom der; gå på tidligere salgsledd.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support