Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykle Passo dello Stelvio - erfaringer?

Sykle Passo dello Stelvio - erfaringer? #2423161 26/07/2017 12:56
pharynx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ifm. bryllupsreisa tenkte jeg å dra med Fruen opp til toppen av Stelvio, fra Bormio-siden. Fortsatt usikker på om det blir high five eller tårer fra hennes side, men det finner jeg raskt ut.

Noen som har sykla denne? Går greit med 30T bak? Man blir vel ikke mye høydesyk mot toppen, bare litt tyngre i pusten? Anbefalingen på sykkelleie? Ser Bormio Ski and Bike har tilnærmet monopol på utleie.

Og hvor lang tid bruker man opp i behagelig tempo?

Re: Sykle Passo dello Stelvio - erfaringer? [Re: pharynx] #2423167 26/07/2017 13:12
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Dette er en kongetur, syklet Stelvio selv fra begge sider i 2011, og ønsker meg nedover igjen. Vi leide Pinarelloer fra Hotel Funivia hvor vi også bodde, forøvrig et knallhotell med ytterst god service, disse var utstyrt med kompaktkrank og 11-28, dette var problemfritt for oss.

Opp Bormiosiden var begge vi som syklet pigge og fine, men halvveis opp fra Pratosiden følte jeg meg rar, litt uggen og svimmel. Dette var vel høyden går jeg ut i fra, men etter et par stopp var jeg fin igjen.

Tidsmessig mener jeg å huske at vi brukte ca to timer opp fra Bormio og tre fra Prato. Da kjørte vi i hyggelig turtempo.

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Sykle Passo dello Stelvio - erfaringer? [Re: pharynx] #2423290 27/07/2017 06:30
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Fra Bormio bruker du 2 - 2 1/2 time i rolig tempo. Bakken er ikke veldig bratt, bare veldig lang. Kompaktkrank og 28 som letteste på kassetten fungerer fint, også i rolig tempo. Vær obs på at været kan variere veldig, for noen dager siden snødde det på toppen av Stelvio-passet, mens det to dager før var over 20 grader.

Moderator  support, Valentino