Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Anbefal meg et telt :)

Anbefal meg et telt :) #2422363 22/07/2017 01:09
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Hei! Etter et kjempefint tre dagers teltopphold i Lofoten har jeg bestemt meg for at et godt telt er noe enhver voksen mann må ha. Men jeg er helt uvitende på dette feltet. Før dette har jeg ikke sovet i telt siden leirskolen.

Har i utgangspunktet noen tanker knyttet til hva jeg er på jakt etter, basert på de tre dagene i piskende vind og regn i Lofoten.
I tilfeldig rekkefølge:

Vanntett, såklart.

Lett og pakkbart. Kommer gjerne til å dra på sykkeltur med telt.
Men hvor lett er for lett? Ønsker ikke at teltet skal revne bare man ser litt hardt på det.

Brukbart fortelt. For lagring av utstyr og tilberedning av mat.(og tørking sv klær)

Grei høyde innvendig.

Ønsker kanskje tremannstelt. Vi kommer maks til å være to i teltet, men ønsker litt armslag. finnes det noe tommelfingerregel på vektforskjell mellom to- og tremannstelt?

I utgangspunktet tror jeg ikke det kommer til å bli mye telting på vinteren.

Jeg er av den oppfatningen at man gjerne betaler litt ekstra for noe som varer. Kan bruke oppad av 10000,- dersom det er noe vits. Litt det jeg trenger deres hjelp til å avgjøre.

Tipper det blir Max to-tre overnattinger per tur. Typisk helgeturer.

Kom gjerne med tips til alt jeg ikke har spurt om også, er som sagt helt blank her.

Har sett litt på Hilleberg Nallo 3 GT...

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422370 22/07/2017 07:13
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Alpkit Ordos 3 er oppgitt til å veie 1,6 kilo i 3-mannsversjonen. Jeg har ikke testet det selv, men det er veldig lett for prisen, og så vidt jeg vet lager Alpkit bra ting.

https://www.alpkit.com/products/ordos-3

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422377 22/07/2017 08:09
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Ta en titt på helsport sin Pro serie.
Disse er lette og holder regnet unna.

Som du selv sier, så er det greit å være 2 i ett 3-mannstelt. Det gir litt armslag. Jeg har helsport Ringstind Superlight (for 2 personer), men det har ikke stort fortelt til å lage mat i, og blir litt vel intimt for 2 personer (smak og behag det da). Av Helsport sine vil jeg tro at Lofoten eller Fjellheimen best oppfyller dine preferanser.

Prisene er høyst veiledende, og i praksis finner du teltene rimeligere i butikk, http://www.helsport.no/produkter/telt/pro

/Jan

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422378 22/07/2017 08:15
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ringstind superlight 3 er min klare favoritt i denne teltplassen. Tåler mye til å være et LETT telt, holder tett i skikkelig vær. God høyde inni. Ganske rette/bratte sidevegger pga konstruksjonen. 2 fortelt og to innganger, ås er det lett å stable bagasje, ha plass til mat og man får alltid en utgang i le av vinden.

Ringstind 2 ble nevnt her som litt tight fortelt for å lage mat etc, skal man 2 på tur bør man ha 3'eren!

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422379 22/07/2017 08:17
K
Klang Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Jeg har (hatt) et Exped Sirius II Extreme - 2,6 kg - fint til to, duger for to voksne + en liten. En "god" venn lånte det og greide å svi duken med parafinbrenneren - så det er kassert. Exped lager gode telt, du bør sjekke de, i tillegg til Hilleberg (Nallo er knallbra - og lett et telt å anbefale).

Vurder om du skal ha kuppel eller tunell. Jeg heller mot kuppel neste gang - primært fordi jeg ønsker et selvsående telt.

Jeg har også et Helsport Fjellheimen 4 camp. Det er digert, kjøpte det på outleten til Helsport på Klett. Mitt er gamle modellen, men oppgradert med ny lufting. Fungerer på turer med kort vei å gå. Helsport er greit nok, men Hilleberg er nok bedre.

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422383 22/07/2017 09:15
Awesnes Offline
Avhengig
Avhengig
Sjekk outlet-delen på helsport. no

http://www.helsport.no/outlet/telt

Men sjekk evt alternativ der opp mot andre nettbutikker da det hender det er billigere andre steder (xxl, gsport osv)

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Raymond] #2422386 22/07/2017 09:40
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Raymond
Ringstind superlight 3 er min klare favoritt i denne teltplassen. Tåler mye til å være et LETT telt, holder tett i skikkelig vær. God høyde inni. Ganske rette/bratte sidevegger pga konstruksjonen. 2 fortelt og to innganger, ås er det lett å stable bagasje, ha plass til mat og man får alltid en utgang i le av vinden.

Ringstind 2 ble nevnt her som litt tight fortelt for å lage mat etc, skal man 2 på tur bør man ha 3'eren!

Finnes det noe som heter Ringstind superlight 3?

Jeg har Ringstind Superlight 1-2, og trodde det var det eneste Ringstind-teltet med superlight-benevnelse. Et veldig fint telt for sykkel, men jeg tør nok ikke fyre opp primusen i forteltet. Men plassen er nok for enkeltperson, 2-tallet er nok kun beregnet på personer du ikke har problemer med å være intim med. Takhøyden er og så som så sammelignet med Hilleberg Kaitum 2 som jeg også har, men det er jo litt annen type telt.

Til trådstarter, skal du ha tremannstelt med stort fortelt, er det nok lurt å se litt på størrelsen på teltet, så du ikke ender opp med et telt som er i største laget for å f.eks frakte på styret.

Redigert av perbl; 22/07/2017 09:49.

Per B.
Re: Anbefal meg et telt :) [Re: perbl] #2422391 22/07/2017 09:59
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: perbl

Jeg har Ringstind Superlight 1-2, og trodde det var det eneste Ringstind-teltet med superlight

Ringstind Superlight finnes som hhv 1-2 og 2 personer, (veldig intimt og ganske intimt).
Veier 0,99 / 1,3 kg

/Jan

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422393 22/07/2017 10:05
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Noen andre alternativ:

Dyrt og bra: Hilleberg Nallo 3GT. Lett nok til sommerbruk, men klarer fint en overnatting eller to på vinteren.

Tarptent Hogback 4. Ukjent merke for mange, men sjekk erfaringer på Fjellforum. Jeg har hatt to telt herfra, de er sykt bra o glette.

MLD Supermid (husk å kjøpe innertelt og bunnduk i tillegg).

3-personer kuppeltelt blir litt tungt, mener jeg, når man skal bruke det på sykkelturer.

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422394 22/07/2017 10:05
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Mange fine tips her allerede ja ICON_SMILE
Helsport sin superlight serie ser jammen fin ut. Noen som har erfaring med denne duken? Er det stor fare for rift? Og er den vanntett? Leste noen gamle anmeldelser at duken var litt slapp, slik at det kunne bli kontakt mellom inner- og ytterteltet som resulterte i vann inn...

Nå har jeg fattet interesse for Reinfjell 3, som er et kuppeltelt. http://www.helsport.no/reinsfjell-superlight

Og Fjellheimen Camp 3, som er tunell. http://www.helsport.no/fjellheimen-superlight-camp
Begge i superlight utgave.

Hva er fordelen/ulempene med kuppel vs tunell? Reinfjell har to innganger. Og to mindre fortelt. Kunne kanskje brukt ett som lager og det andre som matstasjon..?

Ser også at helsport selger "footprints" til teltene sine. Er dette noe en bør ha? Hva sier set eventuelt om kvaliteten på bunnduken i utganspunktet? Er det slik at de har brukt lett og kjip bunnduk for å få ned vekta. Også blir man nødt til å kjøpe ekstra bunnduk uansett også er man plutselig på en mye høyere totalvekt?

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: perbl] #2422396 22/07/2017 10:09
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
[quote=Raymond]Ringstind superlight 3 er min klare favoritt i denne teltplassen. Tåler mye til å være et LETT telt, holder tett i skikkelig vær. God høyde inni. Ganske rette/bratte sidevegger pga konstruksjonen. 2 fortelt og to innganger, ås er det lett å stable bagasje, ha plass til mat og man får alltid en utgang i le av vinden.

Teltet han tenker på er Fjellheimen Superlight 3. Finnes også i 4-utgave. Kan se ut som begge teltene er litt vanskelige å få tak i.

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422409 22/07/2017 11:08
V
vertigo Offline
Fersking
Fersking
V
Sitat: Flo
Mange fine tips her allerede ja ICON_SMILE
Helsport sin superlight serie ser jammen fin ut. Noen som har erfaring med denne duken?

Har Fjellheimen super light camp 3. Fant fort ut at alle sømmer må behandles med lim (følger med- ikke lurt å gjøre dette der det er masse fluer). Ellers stemmer det at om man setter opp teltet dårlig så vil det henge og være kontakt. Men når det er sagt har vi brukt teltet ca 30-40 døgn og ikke opplevd at det lekker!

Er det stor fare for rift? Og er den vanntett? Leste noen gamle anmeldelser at duken var litt slapp, slik at det kunne bli kontakt mellom inner- og ytterteltet som resulterte i vann inn...

Nå har jeg fattet interesse for Reinfjell 3, som er et kuppeltelt. http://www.helsport.no/reinsfjell-superlight

Og Fjellheimen Camp 3, som er tunell. http://www.helsport.no/fjellheimen-superlight-camp
Begge i superlight utgave.

Hva er fordelen/ulempene med kuppel vs tunell?

Største fordelen med kuppel er vel at det står fint av seg selv- om det er dårlig pluggfeste er det fint!

Reinfjell har to innganger. Og to mindre fortelt. Kunne kanskje brukt ett som lager og det andre som matstasjon..?

Ser også at helsport selger "footprints" til teltene sine. Er dette noe en bør ha? Hva sier set eventuelt om kvaliteten på bunnduken i utganspunktet? Er det slik at de har brukt lett og kjip bunnduk for å få ned vekta. Også blir man nødt til å kjøpe ekstra bunnduk uansett også er man plutselig på en mye høyere totalvekt?

Har brukt vårt telt med to hunder, riktignok flinke med å legge ut underlag til disse, men enda ikke laget høl i bunnen på teltet vårt, har inntrykk at av kvaliteten på duken generelt er høy, selv om den er tynn!

Ellers to tomler opp for servicen til Helsport- sendt inn for å utbedre (hel myggnetting i døra til innerteltet) og lappa stangkanalen etter stangbrudd (ikke ett helårs fjelltelt, kanskje)- kjapp og effektiv service!

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422412 22/07/2017 11:44
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er ofte man hører om bra service på reparasjon av telt fra Helsport.
Det er sjelden man hører om behov for reparasjon av telt fra Hilleberg.

Skal man ha et tradisjonelt nordisk fjelltelt og pris ikke er avgjørende velger man Hilleberg, mener jeg. Til bikepacking mener jeg teltene fra begge produsentene er for tunge til at det er optimalt.

Fordeler og ulemper med kuppeltelt:

+Kan flyttes rundt uten teltplugger, lettere å slå opp når man har lite plass.
+Mer stabile i sterk vind, mindre lyd og blafring.

- Mindre fortelt.
- Mer skrånende sidevegger, mindre effektiv plass
- Høyere vekt

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422426 22/07/2017 14:33
A
aanund Offline
Ringrev
Ringrev
A
Kjøp telt med to innganger, slik at du alternativ ved dårlig vær/regne/vind. Anbefaler bardun med refleks som mange har originalt eller som ekstrautstyr. Fint å slippe å snuble i barduner når du eller unger må ut på natta. En tarp er også kjekt å ha, og kan brukes for å gi midlertidig ly, eller får å øke uteområde ved dårlig vær. Har Hilleberg sin Tarp 10 UL som kan spennes om mellom to telt om dere er flere, eller for å gi mer boltreplass i regn, evnt noe å lage mat under. Kan spennes om mellom trær, telt og trær, eller telt og sykler, og veier lite.

Har eid ett Norønna tunneltelt, og 3 Mountain Hardwear telt. Ulempen med tunneltelt er at under sterk vind fra siden så er det mer utsatt. Jeg måtte ut å legge steiner på teltduken fordi vinden skiftet retning og ble så sterk at stengene lå nesten flate inni teltet. Det var litt tynt jordsmonn, og dermed ikke så lett å bardunere, selv med ekstra barduner.
To av MH er kuppeltelt. Som forrige taler sier, de er selvstående, slik at de kan klare seg med færre barduner om ikke været er ufyselig. Disse hadde også vindu i duken, så du kunne sjekke været uten å måtte åpne teltet. Jeg kjøpte de med ekstra footprint. Bunnduk er vanligvis solid nok, men du sliter mindre på den om du har footprint. I tillegg er sauebæsj lettere å vaske av fra footprint, enn å stå med hele teltet og vaske.
Jeg var supersugen på Hilleberg telt før jeg kjøpte MH. Vurderte sterkt Nammatj2, men etter å ha kikket/ligget inni en kompis sitt Nammatj, slo jeg det fra meg. Jeg er 180, og fikk føttene så nærme skråtaket i fotenden, at du lett sparket soveposen oppi innerteltet, og videre i ytterteltet. Så blir soveposen våt....... Kaitum har ikke dette problemet da fotenden er rett, ikke en skråvegg. Dette er dog tyngre, og dyrere telt, så jeg slo det fra meg.
Helsport telt tror jeg også er bra, og at de er gode på service er jo ett pluss. (Kanksje et dårligere tegn at de trenger service :-) )
MSR lager veldig solide og bra telt. Noen venner har 2 stk, som serkanonbra ut. MSR har bra reflektive barduner. Hilleberg også, men husker ikke om de kommer med originalt eller som ekstra utstyr.
Å

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422427 22/07/2017 14:33
chalshus Offline
More than words
More than words
Som Hillebergentusiast synes jeg du er inne på noe her.

Skal du ha et tresesongstelt, hadde jeg nok sett på Anjanserien. De har litt tynnere duk, litt bedre ventilering og et par hekto lavere vekt.
Maksimalt 105cm innerhøyde.

http://no.hilleberg.com/EN/tent/yellow-label-tents/anjan-3-gt/

Alternativt har du Norske Helsport. Ta en titt på Fjellheimen som er et lignende telt. Maks innerhøyde er 110cm.

http://www.helsport.no/fjellheimen-superlight-camp

En kamerat har ligget i Danmark i storm med Ringstind Superlight så slike superlette, nordiske telt tåler også mye vær.

Bruker H. Enan til bikepacking og til den bruker er de supert.

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: perbl] #2422443 22/07/2017 16:51
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Raymond

Finnes det noe som heter Ringstind superlight 3?

Jeg har Ringstind Superlight 1-2, og trodde det var det eneste Ringstind-teltet med superlight-benevnelse. Et veldig fint telt for sykkel, men jeg tør nok ikke fyre opp primusen i forteltet. Men plassen er nok for enkeltperson, 2-tallet er nok kun beregnet på personer du ikke har problemer med å være intim med. Takhøyden er og så som så sammelignet med Hilleberg Kaitum 2 som jeg også har, men det er jo litt annen type telt.

Til trådstarter, skal du ha tremannstelt med stort fortelt, er det nok lurt å se litt på størrelsen på teltet, så du ikke ender opp med et telt som er i største laget for å f.eks frakte på styret.

Sorry, jeg mente Reinsfjell!!!!!

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Raymond] #2422451 22/07/2017 18:21
erlingba Offline
.
.
MSR lager lette og romslige kuppeltelt.
Kjøpte et såvidt brukt Mutha Hubba NX i fjor siden det var et av få alternativer med god liggelengde til meg på 1,95.
Har bare fått testet det på én tur, men det virker bra.

Veldig romslig innertelt med god høyde og ganske bratte sidevegger.
Ulempene med dette er at man må sette opp innerteltet først hvis man ikke har ekstra bunnduk. Forteltene er også litt små og siden innerteltet hovedsakelig er i nettingmateriale er det ikke best egnet til å settes opp et sted med mye vind når det er litt kaldt siden det blir vel mye trekk i teltet.

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422454 22/07/2017 18:45
perbl Offline
More than words
More than words
Er det forresten noen som har testet både Hilleberg Enan eller Akto opp mot Helsport Ringstind Superlight 1-2 og har gjort seg opp noen meninger?

Kunne gjerne tenkt meg bittelitt mer plass enn Ringstind-teltet, og er veldig happy med det større Hillebergteltet jeg har.

Per B.
Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422463 22/07/2017 19:17
chalshus Offline
More than words
More than words
Ja, jeg har hatt alle tre. I tillegg har jeg Unna.

Jeg er en 190cm og liker oppblåsbare liggeunderlag så jeg kom inntil innerduken på Ringstind. Fordi Enan har en spile i hver ende, vil innerteltet ikke komme i kontakt med soveposen i hode- og fotenden. Jeg solgte Ringstind til en kamerat som er rett under 180cm og han trives godt i teltet.

Akto er en klassiker, men jeg synes det er litt for tungt for bikepacking med 1,7 kilo. Men det er god plass i det og det er solid.

Skulle jeg sett på et litt større bikepackingstelt, ville jeg heller tittet på det nye Hilleberg Niak. Det er selvstående, har plass til to personer og et hav av plass til en person. 1,7 kilo totalt og kan vel kalles et tresesongstelt av Unna som er mer solid og som tåler alt av vær. Har ligget i det på Geilo i over 25m/sek midtvinters uten problem og uten levegg.

Er du værfast er det langt triveligere inni et Unna eller et Akto enn i Enan. Det er på den mindre siden. Iallefall for meg på over 100 kilo.

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422464 22/07/2017 19:37
heinrich Offline
Besatt
Besatt
jeg gir en stemme til for Hilleberg - uten å mene noe om modell. Hilleberg koster litt, men jeg har sjelden vært så imponert av noe jeg har kjøpt som Jannu-teltet jeg kjøpte i fjor. Jeg kjøpte et Akto og faktisk av den grunn. Har ikke prøvd sistnevnte enda siden turen det ble kjøpt for ble utsatt et år ICON_SMILE

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: chalshus] #2422483 22/07/2017 20:34
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: chalshus
Ja, jeg har hatt alle tre. I tillegg har jeg Unna.

Jeg er en 190cm og liker oppblåsbare liggeunderlag så jeg kom inntil innerduken på Ringstind. Fordi Enan har en spile i hver ende, vil innerteltet ikke komme i kontakt med soveposen i hode- og fotenden. Jeg solgte Ringstind til en kamerat som er rett under 180cm og han trives godt i teltet.

Akto er en klassiker, men jeg synes det er litt for tungt for bikepacking med 1,7 kilo. Men det er god plass i det og det er solid.

Skulle jeg sett på et litt større bikepackingstelt, ville jeg heller tittet på det nye Hilleberg Niak. Det er selvstående, har plass til to personer og et hav av plass til en person. 1,7 kilo totalt og kan vel kalles et tresesongstelt av Unna som er mer solid og som tåler alt av vær. Har ligget i det på Geilo i over 25m/sek midtvinters uten problem og uten levegg.

Er du værfast er det langt triveligere inni et Unna eller et Akto enn i Enan. Det er på den mindre siden. Iallefall for meg på over 100 kilo.

Det er akkurat den kombinasjonen med oppblåsbart 7cm-underlag jeg tenkte på.

Hva bruker du nå til bikepacking? Enan?

Per B.
Re: Anbefal meg et telt :) [Re: heinrich] #2422490 22/07/2017 20:53
H
henrikh Offline
Ringrev
Ringrev
H
Sitat: heinrich
jeg gir en stemme til for Hilleberg - uten å mene noe om modell. Hilleberg koster litt, men jeg har sjelden vært så imponert av noe jeg har kjøpt som Jannu-teltet jeg kjøpte i fjor. Jeg kjøpte et Akto og faktisk av den grunn. Har ikke prøvd sistnevnte enda siden turen det ble kjøpt for ble utsatt et år ICON_SMILE

Enig i at produktene til Hilleberg er top notch, men servicen er erfaringsmessig bedre hos Helsport.. Begge kan vel trygt anbefales selv om det finnes eksempler på at man kan ha uflaks med begge

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422500 22/07/2017 21:14
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Tror det står mellom Nallo fra hilleberg og fjellheimen fra helsport akkurat nå. Tror jeg utelukker reinsfjell pga små fortelt, men ikke helt sikkert ICON_SMILE

Er 1-2000 kr billigere for fjellheimen samt nesten ett kilo lettere. Må vurdere hva som veier tyngst av det og hva jeg kanskje opplever som litt bedre kvalitet hos hilleberg...?

Uansett, mens vi er inne på temaet telt-tur: Liggeunderlag! Her har det iallefall skjedd ting siden leirskolen! Med dunfyll og alt mulig rart. Her vurderer jeg komfort et helt hestehode foran pakkvekt og størrelse. Hva skal jeg se etter her?

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422517 22/07/2017 22:56
chalshus Offline
More than words
More than words
Jeg bruker Enan ja.
Her fra Saltstein på Helgeroa for to uker siden.

Redigert av chalshus; 22/07/2017 22:58.

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: chalshus] #2422520 23/07/2017 00:57
perbl Offline
More than words
More than words
Jeg bruker Enan ja.
Her fra Saltstein på Helgeroa for to uker siden.

Dette var jo skikkelig ille ICON_SMILE

Jeg kjøpte jo Ringstind i fjor, og har vært happy med det, men akkurat det med at jeg lett toucher borti duken på 7cm Downmat (tror ikke jeg klemmer dukene sammen dog) er den ene ulempen jeg har bitt meg merke i. Hvis dette er markant bedre med Enan kjenner jeg at det kanskje blir nytt telt på sikt ICON_SMILE

Men Niak var også ganske snasent.

Per B.
Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2422540 23/07/2017 07:59
chalshus Offline
More than words
More than words
Ja, det er Derfor jeg valgte Enan når det kom. Så jeg har det teltet med Kerlon 600. Fra 2016 skiftet de til Kerlon 1000.
Det står litt her på hvorfor de skiftet ytterduk:
http://no.hilleberg.com/EN/faq/what-happened-to-kerlon-600/

Jeg likte Ringstind godt, men det at jeg kom borti innerteltet, gjorde at byttet til Enan var enkelt.

Her er fra Vassfaret/Surtind 2014.

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: heinrich] #2422547 23/07/2017 09:10
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: heinrich

Enda en stemme til Hilleberg (kjøpte Nallo i fjor). Har hatt to Helsport-telt, men synes Hilleberg er minst to knepp opp på opplevelsen av kvalitet og smarte detaljer.

Re: Anbefal meg et telt :) [Re: chalshus] #2422550 23/07/2017 09:41
perbl Offline
More than words
More than words
Jeg likte Ringstind godt, men det at jeg kom borti innerteltet, gjorde at byttet til Enan var enkelt.

Ser bredden på liggearealet er oppgitt 5cm mindre enn LW-underlaget jeg har, det kan kanskje være en issue med Enan.

Kanskje en grunn til å gå for Niak om jeg først skal vurdere en oppgradering...

Redigert av perbl; 23/07/2017 09:42.

Per B.
Re: Anbefal meg et telt :) [Re: chalshus] #2423496 27/07/2017 23:11
perbl Offline
More than words
More than words

Jeg ble hekta på det teltet etter å ha lest om det, så nå er Ringstind solgt, og et Niak bestilt.

Jeg tror jeg skal kunne leve med de 500-600 ekstra grammene ift Enan sålenge størrelsen tillater å pakke det greit på styret.

Det ser nå ut til at noen synes det funker kurant til sykkelbruk hvertfall: http://singletrackworld.com/reviews/hilleberg-niak-tent-long-term-review/

Per B.
Re: Anbefal meg et telt :) [Re: Flo] #2423499 27/07/2017 23:23
chalshus Offline
More than words
More than words
Kult og grattis.
Det er vanskelig å bli misfornøyd med Hilleberg-produkter.

(Og så liker jeg produsenter som kun lager en type produkter. Selvfølgelig med viss unntak).

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support