Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dårlig service på sykkel i Oslo...?

Dårlig service på sykkel i Oslo...? #2421780 18/07/2017 20:49
M
morvaags Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
M
I påsken leverte jeg min landevei sykkel til service hos en butikk i Oslo (ønsker ikke å navngi nå..). Enkel service - bytte gir og bremse wire, justere gir etc. Jeg er ikke noen mekaniker, så derfor valget om å sette det bort.

Etter noen uker får jeg tilbakemelding om at de sliter med gir wiren til frontgiret. Det er intern kabelføring og de mener at kanalen er full av skit/møkk slik at de ikke klarer å trekke ny kabel !! De prøver i dagevis å løse dette opp. Til slutt får jeg e-mail om at de har funnet en løsning og at sykkelen bør være klar i løpet av noen dager. Etter enda en uke så får jeg kontrabeskjed, de klarer likevel ikke å fikse kanalen og mekanikeren sender saken videre til butikksjef.

Butikksjef ringer ikke, så til slutt må jeg ringe inn selv. Han beklager situasjonen, de har sjekket saken og de mener dette er en vanlig situasjon (at kanalen tetter seg). Han tilbyr videre å gi meg en rabatt på ny sykkel med tilsvarende utstyrsnivå som jeg hadde, rabatten er ca. 22%. Det betyr at jeg må ut med ca. 10.000,-, En sum som er vesentlig høyere enn servicekostnaden.

Jeg føler jeg er litt låst her. Den gamle sykkelen min ligger ribbet i butikken uten mulighet for frontgiring + at de har brukt ekstem lang tid på hele saken.

Hva kan jeg gjøre videre ?
Hva kan jeg evt. kreve ?

Håper på noen gode innpsill fra Forumet.

Re: Dårlig service på sykkel i Oslo...? [Re: morvaags] #2421781 18/07/2017 20:52
olechr Offline
More than words
More than words
Hørtes hvertfall veldig rart ut at kanalen tetter seg. Hva slags sykkel/merke er dette?

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Dårlig service på sykkel i Oslo...? [Re: morvaags] #2421789 18/07/2017 21:41
M
morvaags Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
M