Ottestads har jeg ikke hatt noe med å gjøre. Digger at den er fri for reklame. Den fikk en liten revisjon, som jeg alltid har ment var halvveis, da vi byttet draktleverandør i 2013. Ser ikke bort fra at det kan bli en endring før 2018-sesongen, men det blir i så fall evolusjon, ikke revolusjon.
Nå har jeg fått fingene i den.
Prototype. Endelig design for 2018 debuterer (om vi får lov av NCF. Tror det skal gå.) på Norgescupfinalen Gylne Gutuer 10. september 2017.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Valentino, hva synes du om trøyer i Hedmarksområdet da ? Selv syntes jeg deres (Ottestad) er den fineste, du har sikkert hatt en finger med i spillet der så skryt til deg/dere der. Liker fargekombinasjonen gul/svart (veldig likt den fotballklubben jeg stammer fra, IL Bryn-Romsdal/Fræna, og igjen likt for eksempel Lillestrøm og Start). Den over her med sparebank Nord Norge har motsatt fargevekting men også veldig stilig, og praktisk. Dog kunne klubblogo vært mer tydelig.
Men Hedmark da ? mye støgge saker azz! Ta min egen klubb først, CK Elverum (har ikke bilde), fin fargekombinasjon med svart og litt rødt. Litt for mange reklamer (der er Ottestad også flinke, klar over at det har vært bevist fra dere). Dårlig kvalitet på selve Diadora produktet (på matriale, ikke komforen, den er god) trekker ned, men det er jo noe annet. Men design er steg opp fra JH og 10 steg opp fra ESK, de to klubbene som CK Elverum har som utgangspunkt.
- Solør er en aktiv klubb, veldig bra nivå og mange som deltar i lokale ritt. Drakten er også av de finere, selv om den også er noe reklameoverdreven ala CKE. Men lys og fine fargekombinasjoner - Odalen sin er relativt stygg, stort sett observeres ryggen til Fredrik L den første km så velger en å slippe han. Ikke pga drakten kanskje, men fordi han sykler så fort. Men drakten med de grønne/røde stripene minner om ballspill lag fra Nordmøre som aldri var bedre en 6 divisjon...sånn de så ut på i slutten av 80 tallet. Ikkje bra. - Rena, ikke så mange som er med på ritt der heller, og den drakten er jo også som en fotballdrakt fra 80 tallet. Blå er muligens Rena farge, men absolutt ikke bra. Tom og Kai er på forumet her så kanskje de har andre tanker. Håper det ikke er dere som har designet de draktene. Men noen veldig gode sykelister har dere da. Derfor må en tåle å se ryggen deres også. Like greit da den logoen deres er overkill. Pluss for lite reklame. - Brumunddal sine nye med mer rødfarge var et klart steg opp, synes den røde/gule ++ fargekombinasjonen er fin. Kanskje den fineste etter Ottestad. - Nes, ser også ut som 80 tall ballspill drakt. Ok fargekombinasjon, men kjedelig. - Vang, har en veldig klar fargekombiansjon på sine drakter uhavhengig av idrett. Litt mørk og dyster. - Trysil. Oransj og svart passer kun på nederlendere og ikke trauste Trysilinger. Nå er det nesten ikke noen fra Trysil som sykler ritt mer, men ikkje bra den drakten deres heller. - Stor Elvdal er det heller ikke så mange trøyer en ser på ritt, men de er også bregredelig. Ser ut som sykkeltrøye (og ikke ballspill) men fæle fargekombinasjoner da gitt. Grell gul/grønn aktig farge med blått. - Engerdal, helt ok Rød/hvit, muligens litt "ballspill" aktig også. Mulig jeg har glemt noen, men totalt sett så står det ikke så bra til her i Hedmark.
Av de som linkes til lenger opp og som en møter på en del ritt så er - Ullensaker sin mange steg opp fra den de har/har hatt. - Brun blir aldri bra, men skjønner det fargen til Mjøndalen samme hva. Hva forfedrene deres tenkt på kan man lure på.
Har ingen ting å si hvor fin trøya er når logoen er så hinsides dårlig. Om det er slik at I-en får dobbel bredde pga glidlåsen så bidrar heller det til at logoen gjør seg noe bedre.
Uhhhh Valentino gratulerer med veldig flott trøye, deilig med rent design uten å overdynges av lokale bakere og renovasjonsfirmaer. Spent på om noen hos deg får problemer med å holde kanten på lommene bak rene pga grisefingre på vei ned etter mer gel... og Bioracer er vi svært fornøyde med på Nesodden (når de først fikk rettet noe kløneri med håpløs skjæring / farger over skulderene på de dyreste modellene)
Hinsides dårlig logo siden 1918. Hovedlaget klarte akkurat å ferdigstille en profilguide før det ble ferie. Derfor er teksten Calibri bold og Calibri normal, og OIL-logoen er som den er. Får ikke gjort mye med det. Tre ting var i tillegg fast: Fargene (rent gul, sort, og hvit trim), OIL-logoen skulle fremdeles være prominent på bryst og rygg, og "korset" til sykkelgruppa skulle også være med videre på et vis. Evolusjon, ikke revolusjon, altså.
Vi hadde valget mellom monokrom og farget logo. Jeg ble nedstemt, det skal mæssom vara likt på Hedmarken, og vi i OIL Sykkel har alltid brukt den monokrome varianten på drakta. Den blå logoen har gull og ikke rent gul kanting, og det skar seg i alles øyne unntatt mine. Men ellers fikk jeg det slik jeg ville.
Er riktig så fornøyd med OTTESTAD, med draktens tredje farge i streken. Det gylne snitt fungerer stadig veldig fint når man skal bestemme tykkelser og avstander på denslags.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Spent på om noen hos deg får problemer med å holde kanten på lommene bak rene pga grisefingre på vei ned etter mer gel...
Det blir som før. Lommene har vært gule siden 2008.
Sitat: EmilZipp
kløneri med håpløs skjæring / farger over skulderene på de dyreste modellene)
Vi må gjøre det samme fargetrikset som Nesodden på Prof-overdelene som har raglansnitt. Vi vil jo ikke at de av oss som er godt i hold i tillegg skal se ut som LottoNL-Jumbo.
Den var pen den OIL drakten. Har dere kun 2 lommer bak? Ser ut som vi i Asker CK skal bytte design til neste år og sannsynligvis blir det også Bioracer. Har dere designet dette selv? Eller hatt en proff inn over?
Det er tre lommer bak på trøyer og jakker, og to på fellesstart-heldraktene til Bioracer. Den 3D-tegningen har ikke med alle detaljer, og jeg har også måtte retusjere glidelåsen og flatlock-sømmene til sidepanelene til noenlunde riktige farger.
Jeg laget en idéskisse i Powerpoint (av alle ting) tidlig i mai, der jeg viste styret i OIL Sykkel ideen til korset, bruk av både monokrom og blå logo, og OTTESTAD understreket både på gul og sort bakgrunn. Jeg hadde også med bilder av nåværende drakt, og hvordan det kunne se ut med gul torso og sorte ermer (jeg fant et bilde der noen hadde en OIL-vest over en sort Gabba, et av en Barhrain-Merida og en 16 Dimension Data), og litt forklarende tekst. Dette er den viktigste plansjen:
Styret i satte med en komité på to mann som skulle arbeide med draktleverandør. Vi i komiteen innbød tre tilbydere, som alle har nettbutikk med levering direkte til rytter, til å møte oss den siste uka i mai. Møtene hadde vi tidlig i juni. De ga oss alle tøy å teste, og vi klarte å levere en innstilling til styret, og den ble godkjent før skoleferien. Siden har vi gnudd på designet sammen med Bioracer.