Er det noen som vet om det er mulig å sykle fra Innfjorden til Åndalsnes?
E136 går i tunnel, men på Google streetview kan det se ut som det fortsetter en vei langs sjøen, rundt tunnelen, men finner ingen vei på kartet...
Spørsmålet forutsetter for øvrig at det er mulig å sykle fra Vikebukt til Innfjorden. Hvis dette ikke er lov, bortfaller behovet.
Snakker du om landeveissykkel eller terrengsykkel?
Jeg har egentlig ikke peiling, men som offisiell kartnerd (TM) kan jeg fortelle at på strekningen Vikebukt-Innfjorden er det flust av Strava-spor, det er et godt tegn... Disse ser ut til å følge småveier der det er tunneler.
I Innfjordstunnelen er det tydeligvis lov å sykle (med refleks og lys):
https://twitter.com/politinoroops/status/621270080807129088Rauma: E136 Innfjordstunnelen - syklist sykler lovlig i tunnelen. Det er ikke forbudt med sykkel, men husk refleks og lys for å unngå uhell.
Det forklarer kanskje hvorfor det er få Strava-spor langs gammelvegen her...
Jeg kikket på Norgeskart og gammelvegen står tydelig tegnet fra Åndalsnes/Veblungsnes til Innholmen og videre til Innfjorden. Den går gjennom noen små tunneler og ser ut til å være grusveg. Flere av de små tunnelene går i parallell med noen nyere, lengre tunneler som også er nedlagt (de brukes visst til brannøvelser nå). Her kan du lese om historikken til vegen og hvorfor den gamle vegen ble erstattet av en lang tunnel:
https://no.wikipedia.org/wiki/Innfjordtunnelen#HistorieDvs. det kan se ut som den gamle vegen kan være en smule rasfarlig på vinter, tidlig vår og generelt i uvær

Men i
denne omtalen fra 2012 står det:
Om sommeren var dette en fin sykkelvei. Man syklet "gamleveien" der de lange tunnellene gikk. De gamle tunnellene var greie å sykle gjennom i dagslyset.
At jeg ikke finner et eneste Strava-spor fra strekningen Veblungsnes-Innholmen tyder imidlertid på at strekningen ikke er særlig brukt av de lokale lenger, og at de foretrekker tunnelen. Det betyr kanskje at du må forvente å bære sykkelen over gamle stein- og jordras e.l. på gammelvegen?