var i dag innom Bikeshop for å plukke opp 1 ordre som lå klar. når jeg kom innenfor døra så var det 20(!) forran meg i køen og kun 1(!!) i disken til å hjelpe alle disse som stod å ventet.... Klokken gikk og gikk, når det hadde gått nesten 1 time(!!!!!) var det min tur til å få hentet ordren.
helt horibelt. etter 40-50min kom det 2stk til i disken for å hjelpe til. fullt forstårlig at det er mye å gjøre nå i ferien, og kanskje lite folk på jobb men å måtte vente 1 time for å få plukket opp 1 ordre er helt bak mål....
burte prioritere folk som står i kø og møter opp fysisk i butikken.
Vanligvis så har de 3stk bak disken. En av de skal egentlig ta seg av de som bare er innom for å plukke med seg noe små ting, og som ikke skal hente noe eller trenger hjelp til noe. Du kan trøste deg med at selvom de hadde vært flere der så hadde det nok ikke gått så mye fortere. Vært innom flere ganger i sommer, og det er like ille nesten hver gang. Har ei venninne som skulle ha seg en sykkel, men hun orket ikke ventetiden og kjøpte et annet sted istedenfor.
Det er nok maaaange som har irritert seg over dette, meg inkludert, fordi det er åpenbart at de er flere tilgjengelige andre steder i bygget som kan hjelpe til i kasse. Det virker rett og slett som de har valgt seg en "no stress" profil, og den holder de seg til. Sånn blir det litt i Norge, hvor ikke det økonomiske presset er stort nok til å tvinge frem god kundeservice. Jeg har vært der mye siste året, og det som virkelig er morsomt er når de plutselig bestemmer seg for (når køen blir FOR stor), at de skal begynne å overse kø-nummersystemet og begynner å rope frem kunder til kasse for "kun betaling". Da føler man seg ganske spesiell og tilgodesett, med kølappen i hånda ;-) Hvis man følger godt med på kundebehandlingen kan man faktisk se at mange av de ansatte bruker tid på å prate trivielt med kunden, gjerne ganske lenge, og gjerne temmelig uaffisert av stressede folk som står i bakgrunnen. Hadde det ikke vært for utvalget hos Bikeshop, så hadde jeg ikke brukt dem. De skulle fått en konkurrent tvers over plassen der ute, så kanskje man hadde fått se litt kjappere service i butikken.
Bestilte en Gavia Treviso til kona på en lørdag, levert på døra 3 dager senere. :tommel opp
Klarte selv å bestille en shorts som ikke var på lager og fikk da sms om å kontakte de for å endre ordre, tok litt tid før jeg kom gjennom på telefon men la gå. :tommel nesten opp
burte prioritere folk som står i kø og møter opp fysisk i butikken.
Det gjør de ikke. For hver person som er i butikken har de 10 ordrer som venter plukking. Har hørt at butikken kun er for å yte god service mot de lokale.
Og for "oss lokale" er butikken helt konge! Det å kunne stikke innom Bikeshop med deres utvalg, til deres priser, er uvurderlig. Tar gjerne litt venting når fordelene er så store.
Var innom den fysiske butikken i sommer. Skulle ha 4 klesplagg som alle var på lager. Ble tipset av ansatt om å finne frem varenumrene på alle plaggene mens jeg ventet. Og vente gjorde jeg... Var nr 4 i køen da jeg ankom butikken. Etter nesten en time var jeg endelig ekspedert. Det tok omtrent 15 minutter å ekspedere meg som skulle ha varer som alle var på lageret. Personen foran meg skulle hente en ordre og de brukte 10 minutter på å finne hans også...
De må ha verdens dårligste lagersystem og jeg skjønner jo nå at det kan ta tid å få varer sendt fra butikken.
Men nok om det. Har brukt Bikeshop flere ganger og kommer til å fortsette med det. Utvalg og pris er kanon. Ventetid akseptabelt (som regel). Men jeg skal aldri tilbake i den fysiske butikken. Livet er for kort til det.
Tja, må si jeg stadig angrer hver gang jeg bestiller noe hos bikeshop. Leveringstiden er altfor dårlig for en moderne nettbutikk. Hos sykkelkomponenter pakker de på dagen så fremt man bestiller innen et visst klokkeslett. I verste fall venter du toppen én dag. Hos bikeshop er det andre boller.
Joda, de har godt utvalg og priser, men med den leveringstiden er det nesten ikke verdt det. Nå har jeg vært kunde i over 2 år, og har fortsatt til gode å se noen forbedring på akkurat dette punktet. Det finnes heller ingen knapp for å avbestille på nettsiden. Forstår ikke hvorfor de skriver ut plukkliste når varene ikke er i ferd med å plukkes.
Tja, må si jeg stadig angrer hver gang jeg bestiller noe hos bikeshop. Leveringstiden er altfor dårlig for en moderne nettbutikk. Hos sykkelkomponenter pakker de på dagen så fremt man bestiller innen et visst klokkeslett. I verste fall venter du toppen én dag. Hos bikeshop er det andre boller.
Joda, de har godt utvalg og priser, men med den leveringstiden er det nesten ikke verdt det. Nå har jeg vært kunde i over 2 år, og har fortsatt til gode å se noen forbedring på akkurat dette punktet. Det finnes heller ingen knapp for å avbestille på nettsiden. Forstår ikke hvorfor de skriver ut plukkliste når varene ikke er i ferd med å plukkes.
Kan jo ha med at Sykkelkomponenter er en ren nettbutikk, mens Bikeshop er en fysisk butikk med mulighet for å handle på nettet??
Tja, må si jeg stadig angrer hver gang jeg bestiller noe hos bikeshop. Leveringstiden er altfor dårlig for en moderne nettbutikk. Hos sykkelkomponenter pakker de på dagen så fremt man bestiller innen et visst klokkeslett. I verste fall venter du toppen én dag. Hos bikeshop er det andre boller.
Joda, de har godt utvalg og priser, men med den leveringstiden er det nesten ikke verdt det. Nå har jeg vært kunde i over 2 år, og har fortsatt til gode å se noen forbedring på akkurat dette punktet. Det finnes heller ingen knapp for å avbestille på nettsiden. Forstår ikke hvorfor de skriver ut plukkliste når varene ikke er i ferd med å plukkes.
Kan jo ha med at Sykkelkomponenter er en ren nettbutikk, mens Bikeshop er en fysisk butikk med mulighet for å handle på nettet??
Bikeshop er først og fremst en nettbutikk med mulighet for å handle i lokalene deres. Hadde det vært en butikk med mulighet for å handle på nett så hadde det vært en fryd å stikke innom å handle der, men det er det motsatte. Det er til tider et mareritt å handle der med lange køer. Veldig mye av det som er i nettbutikken er ikke stilt ut i butikken, så da må du trekke kølapp for å få hjelp.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Kamao]
#244040524/09/201714:54
Bikeshop er først og fremst en nettbutikk med mulighet for å handle i lokalene deres. Hadde det vært en butikk med mulighet for å handle på nett så hadde det vært en fryd å stikke innom å handle der, men det er det motsatte. Det er til tider et mareritt å handle der med lange køer. Veldig mye av det som er i nettbutikken er ikke stilt ut i butikken, så da må du trekke kølapp for å få hjelp.
Men da er det jo avklart hvorfor de har problemer med å levere. De er rett og slett overarbeidet og har rett og slett for mye å gjøre.... Sikkert vanskelig å beregne hva de tjener mest på. Lokalt utsalg eller satse mer på nettbutikken.
Bestilte en ANT+ adapter, som er bokstavelig talt 1x1cm i størrelse. Selve adapterer kom i en bitte liten zip-lock pose, den igjen i en større boks på 10x15cm, fraktpris på en hundrelapp, og adapteren kosta ett par hundringser...
Syntes det er merkelig det ikke kunne gå som brevpost til 29,- som de fleste andre butikker gjør for større saker.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: larsdx]
#247427405/04/201815:58
Jeg har generelt svært god erfaring med Bikeshop, og jeg bruker de mye. Men jeg har vel sett noen robottendenser, men motsatt: Leveringsbekreftelses-e-posten som normalt kommer straks før pakken sendes mottatt etter at pakken har ankommet posten i stedet.
Nope, eneste alternativ var servicepakke, 109 spenn om jeg ikke husker feil
Her har nok du vært litt rask.
Du kan også skrive en melding til salgsavdelingen at du ønsker at vi skal sende som brev, så blir det gjort. Du får rimeligere frakt. Dette blir endret av oss etter at du legger inn ordre.
Nope, eneste alternativ var servicepakke, 109 spenn om jeg ikke husker feil
Her har nok du vært litt rask.
Du kan også skrive en melding til salgsavdelingen at du ønsker at vi skal sende som brev, så blir det gjort. Du får rimeligere frakt. Dette blir endret av oss etter at du legger inn ordre.
Hilsen Christian, Bikeshop Support.
Ja, beklager. Det er nok hukommelsen min som svikter totalt, husker at jeg ble overrasket ved første øyekast, men da man skriver inn mail, så får man andre betalingsalternativer, og kan deretter velge VISA istedenfor postoppktav
Det var altså 59kr i frakt, så er det ingen misforståelse, bare min dårlige hukommelse
Ellers har jeg ingen andre dårlige erfaringer, utvalget har blitt bra og priser konkurransedyktige...
Har Bikeshop vært trege etter påske? La inn en bestilling søndag 1. april, alle varene på lager. Én helligdag og tre arbeidsdager senere, er fortsatt ikke varene sendt
Jeg har opplevd samma tregheten sammenlignet med andre nettbutikker flere ganger tidligere, så jeg bør vel slutte å la meg overraske over dette, men jeg ønsker nå å tro at de prøver å forbedre det...
Ny sesong og jeg har div. ting som ønskes. Har jo skjekket noen sportsforretninger og sykkelforretninger,trist opplevelse. Lite info og høy pris. Nei må finne ut av ting selv og bestille fra et rikt utvalg hos Bikeshop . Føler meg noen ganger som en dust når jeg ikke skal kjøp en ny sykkel til 10 tusenvis av kroner. Nei nå må jeg sende årets første bestilling . God sesong.
Bestill nødvendige saker i februar så er det aldri noe problem.
ALLE skal bestille ting for våren i påsken og uka etter, ingen greier å være overbemannet for dette, tenker jeg, inntil man får automatiske plukkmaskiner ala Komplett.
Det blir som å klage på at det er kø på sykkelverksted i mars/april, eller på bilverksted to uker før ferien.
Bestill nødvendige saker i februar så er det aldri noe problem.
ALLE skal bestille ting for våren i påsken og uka etter, ingen greier å være overbemannet for dette, tenker jeg, inntil man får automatiske plukkmaskiner ala Komplett.
Det blir som å klage på at det er kø på sykkelverksted i mars/april, eller på bilverksted to uker før ferien.
Hvis du leser tråden så ser du at det ikke er dette jeg klager på. Jeg påpeker bare at BS fortsatt virker å ha mangelfulle rutiner,.
Det er ikke tvil om at Bikeshop har bra utvalg. Den siste tiden har også levering gått greit. Men jeg har aldri opplevd så mye rot med noen annen norsk nettbutikk som jeg har med Bikeshop.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: larsdx]
#247441406/04/201808:09
Bestill nødvendige saker i februar så er det aldri noe problem.
ALLE skal bestille ting for våren i påsken og uka etter, ingen greier å være overbemannet for dette, tenker jeg, inntil man får automatiske plukkmaskiner ala Komplett.
Det blir som å klage på at det er kø på sykkelverksted i mars/april, eller på bilverksted to uker før ferien.
Hvis du leser tråden så ser du at det ikke er dette jeg klager på. Jeg påpeker bare at BS fortsatt virker å ha mangelfulle rutiner,.
Det er ikke tvil om at Bikeshop har bra utvalg. Den siste tiden har også levering gått greit. Men jeg har aldri opplevd så mye rot med noen annen norsk nettbutikk som jeg har med Bikeshop.
Jeg ser ikke noe sted at jeg har svart direkte til deg.
At du synser rundt at de har mangelfulle rutiner, det kan jeg ikke svare på, fordi det blir synsing.
ALLE skal bestille ting for våren i påsken og uka etter, ingen greier å være overbemannet for dette, tenker jeg, inntil man får automatiske plukkmaskiner ala Komplett.
Bikeshop har nå kjøpt akkurat det samme systemet som Komplett bruker.
At du synser rundt at de har mangelfulle rutiner, det kan jeg ikke svare på, fordi det blir synsing.
Når en vare ikke blir sendt og ingenting skjer uten masse purring, så er det et eksempel på mangelfulle rutiner. Og leser du tilbake i tråden så finner man masse eksempler på liknende rot, så det er useriøst å kalle det synsing. Jeg vet ikke hva årsaken er, men jeg har aldri opplevd noe liknende fra for eksempel VPG, Sykkelkomponenter eller XXL. Eller forsåvidt netthandel generelt. Bare Bikeshop.
Mottok nyhetsbrev fra Bikeshop denne uken der det blant annet var reklame for en flott langermet trøye fra Assos. Jeg gikk inn på nettbutikken og denne finnes ikke på lager, og der er heller ikke noe informasjon om når den er forventet på lager.