Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Jotunheimen rundt 2017

Jotunheimen rundt 2017 #2418075 28/06/2017 20:05
M
Magnoos Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Så det ble spurt om råd angående lykt til Jotunheimen rundt fra en førstereis i stiltråden, og siden jeg selv er førstereis tenkte jeg like godt at dette gjerne kunne fortjene sin egen tråd, hvor forumets garvede langdistanseryttere kan øse av sin kunnskap og rutine.

Siden lykt var nevnt; hvor mange lumens i hvor mange timer behøves? Bør man ha powerbank for eventuell etterfylling av energi på lykt og/eller kompjuter? Klesvalg? Hvor er det strategisk å utplassere skift? Utveksling? Rittstrategi? Hvor hardt åpner f.eks. tetgruppa ut fra start og over Filefjell? Hvor mye saktere går det i neste gruppe når det sprekker opp? Hvordan gjennomføres egentlig dette med nøytral sone ned fra Sognefjellet?

For egen del var jeg svært optimistisk da jeg meldte meg på i pulje 1, men en hektisk periode med mye jobb og småbarnsliv, og følelsen av at siste halvannen måneden har vært årets dårligste med tanke på trening, samt vekttapet man forestilte seg som har uteblitt, gjør at jeg begynner å bli ganske nervøs. Til tross for at jeg runder 3800km for året i morgen, består disse i stor grad av pendling og har på langt nær fått inn de langturene jeg hadde sett for meg.
Tenker likevel at jeg har et ok grunnlag til å klare meg gjennom, men som sikkert mange andre gruer jeg meg til knekkerne mot toppen av Sognefjellet og følelsen av å skulle frakte hvitevarer til toppen med 300 mil i beina.

Har likevel slått meg til ro med at det blir en uforglemmelig opplevelse uansett hvordan det skulle gå, men setter som sagt pris på gode tips å råd fra folk med erfaring for en best mulig tur uten å skulle bli sittende alt for lenge på setet.

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2418079 28/06/2017 20:28
M
Moldis Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Lykt: Jeg har kjørt med en billig Magicshine-lykt med eksternt batteri fra XXL i fjor og 2015. I fjor glemte jeg dog å skru den på når det mørkna, uten at jeg opplevde det som krise. Powerbank til lykt bør være unødvendig, det er ikke mange timene det er mørkt. Sikkert greit å ha med en powerbank til computer, dersom man veit at batteriet ikke holder hele veien rundt. Man sparer dog mye av batteriet på å skru av baklys i displayet og ha lengre opptaktsintervaller.

Angående klesvalg: Følg med på yr, kle deg etter værmeldinga. Første året jeg sykla kjørte jeg i vanlig trøy + vest, samt lange knær. I fjor var det RainMem fra Kalas + vest på overkropp, lange knær i tillegg til skotrekk. Har aldri plassert ut skift, og har bare stoppet der det er påkrevd.

Utveksling: Kommer til å kjøre på 52/36 + 11-28 kassett. Sikkert fint med kompakt skulle man begynne å slite.

Rittstrategi... Det er et langt ritt, mye kan skje. Er du der hovedsakelig for å ta det som en tur, ikke spreng deg selv på å henge med teten så lenge som mulig. Hvor mye saktere det går i gruppa bak veit jeg ikke, all den tid jeg har sittet med teten til opp Sognefjellet de gangene jeg har sykla, men jeg regner med det går framover der au ICON_WINK

Nøytral sone: Har forstått det sånn at tidtakinga bare stopper når man vender nesa nedover Sognefjellet, og starter igjen når man er i bånn, samt at det ikke er lov å kjøre forbi folk nedover (uten at jeg helt skjønner hvordan akkurat det skal håndheves)

Det blir nok en rimelig magisk tur i år også ICON_LAUGH

Redigert av Moldis; 29/06/2017 07:02.
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2418081 28/06/2017 20:34
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Slapp av, det går bra ICON_SMILE

Noen observasjoner fra i fjor:
- hvis du sitter i en (mer eller mindre) rask gruppe, så regn med at den drar rett forbi den første matstasjonen på Vang
- det er på Fagernes du må være kjappest for å ikke miste gruppa på matstasjonen, mer avslappet etter hvert
- De fleste har nok varmere skift på Beitostølen, evt Fagernes
- og så droppes dette igjen på Randsverk, evt Lom
- regnjakke e.l. kan godt være på lomma hele veien rundt, Sognefjell kan ha noen overraskelser på lager

Trangt og stress i starten, og kan også føles stressete fra toppen av Filefjell og ned til Fagernes, helt avhengig av hvor stor gruppe du sitter i og hvor glad du er i å sykle i felt.
Etter Fagernes blir alt helt fint ICON_SMILE

Redigert av Radival; 28/06/2017 20:36.
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2418097 28/06/2017 21:38
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Det kjøres ikke veldig hardt opp Filefjell sett i forhold til f.eks. et lokalt turritt, men kun pendling som trening holder nok ikke for å følge med teten. Det er mer fornuftig å velge seg et tempo man tror man kan holde i 16 timer. Gruppene kommer på løpende bånd oppover, så det er lett å finne en man er komfortabel med.
Husk at dette er et opplevelsesritt hvor vakker natur står i fokus, du ødelegger opplevelsen av å stresse/presse deg gjennom. Erfaringsmessig ødelegges også sluttiden av å kjøre hardt opp Filefjell.

Som et minimum bør du ha jakke og lange hansker på Beitostølen. Jeg pleier også å starte med lange armer/ben og skotrekk og har aldri angret på det, og tar valg av bekledning på sparket fra Randsverk og inn.

Create the problem and sell the solution
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2418168 29/06/2017 08:47
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Det er syv år siden jeg deltok sist, men erfaringene jeg blogget om da (http://www.sykkelerik.com/2010/07/11/jotunheimen-rundt-09-07-2010) gjelder nok fortsatt:
- Sjekk at utstyret er på stell før start og at du har girutveksling du er trygg på
- Bryt opp de 43 milene i delmål, det kan bli trått innimellom og da virker Sogndal sjukt langt unna
- Legg deg i et felt som matcher nivået ditt
- Har du familie eller venner som kan stå langs løypa med skift, mat, drikke, etc. så kan det være til stor hjelp

Og tenk nøye gjennom kleslogistikken, det er stor forskjell på å være syklist ned Valdresflya i mørke og regnvær midt på natta og å sulle av gårde fra Skjolden i ettermiddagssola dagen etter.

Uansett, du har en absurd flott sykkelopplevelse i vente.

Medlem av Tryvann CK
http://www.sykkelerik.com
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2418184 29/06/2017 09:33
P
perbren Offline
Fersking
Fersking
P
Var med i velten oppe på filefjell i fjor, og fikk en trøblete tur derfra. Men fikk jo med meg noen nyttige erferfaringer som kan deles.

Det ble ikke kjørt veldig hardt opp til filefjell da hvertfall. Jeg hadde 270 vector watt avg på 50 min opp der (70kg) .men det var alt veldig mange som kjørte seg helt på stålet her , og må ha fått en veldig tøff tur videre. Usikker på verdien av å kjempe seg med over for å sitte i sekken til fagernes, og falle av med engang opp Beitostølen.

anbefaler å sende ut litt klær osv om du er i tvil på formen, egentlig uansett. Når jeg slapp teten i fjor med ødelagt hjul, forandret også rittet seg og det var surt å ikke ha noe ekstra liggende et sted for evt å få det litt mer komfy. Koster deg ingen ting å gjøre det.
Rittet er langt og mye kan skje med både vær, kropp og sykkel ICON_WINK

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2418319 29/06/2017 17:28
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Hadde 270W på 50 min med 81kg + sykkel/utstyr selv opp samme gruppe i fjor, og var en av de som sleit på halen mot slutten og måtte kjøre lagtempo for å ta dere inn der det begynte å flate ut.
Måtte uansett vente på folk i velten, så det var bortkastet ICON_SMILE
Fullførte med en time dårligere tid enn året før, hvor jeg kjørte jevnere hele veien.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: DuffMcShank] #2418348 29/06/2017 19:35
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Jeg er også debutant i år, og merker at jeg er litt spent:-) Frykter ikke lengden men som proto A menneske er jeg litt usikker på om jeg klarer å holde meg våken om natten..
Hadde først ambisjoner om en god tid, men har vel egentlig landet på at dette blir kun en lang langtur:-)
Grunnlaget og form er helt ok, men er jo mye rart som kan skje etter 10 timer på setet regner jeg med, det skal nok bli litt vondt.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: vortex surfer] #2418575 30/06/2017 19:43
thomah25 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: vortex surfer
Jeg er også debutant i år, og merker at jeg er litt spent:-) Frykter ikke lengden men som proto A menneske er jeg litt usikker på om jeg klarer å holde meg våken om natten..
Hadde først ambisjoner om en god tid, men har vel egentlig landet på at dette blir kun en lang langtur:-)
Grunnlaget og form er helt ok, men er jo mye rart som kan skje etter 10 timer på setet regner jeg med, det skal nok bli litt vondt.

Syklet på 18 timer i fjor og brukte god tid på alle matstasjoner. Totalt 90 minutter fant jeg ut på Strava etter målgang. Gjespet et par ganger mellom Fagernes og Beitostølen, men utover det var ikke søvn et problem. Kaffe og brødskiver med syltetøy midt på natta har aldri smakt bedre! Det beste tipset til en debutant er som flere har nevnt kleslogistikken og en god lykt foran. Ned fra Filefjell er det halvmørkt og i 70 km/t i regn var jeg veldig glad for mine 1000 lumen. Syklet fra alle de som som hadde gått for diodelykt for å si det sånn. La igjen lykta i klesposen på Beitostølen. Klær er viktig, det var mange som måtte bryte i fjor pga for lite klær. Det var rart å sykle ut fra Lærdal i sol og 18 grader i Gabba, men var veldig fornøyd med det valget i 8 grader og regn fra Filefjell til Vang. Nyt turen, maten og den gode stemningen. Makan til hyggelige funksjonærer har jeg aldri møtt. Vet ikke hvordan det er blant de som syklet i front, men for oss som endte opp midt på listene var det en veldig god stemning mellom deltakerne hele veien. God tur!

Sesong? Er jo alltid sesong!

Thomas
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2418612 01/07/2017 06:40
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Husk at det er krav om lykt på sykkelen hele veien rundt! Jeg har en skikkelig lykt som jeg tar av når det blir lyst, men jeg har i tillegg en liten diodelykt som sitter på sykkelen hele runden.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419010 03/07/2017 19:56
M
Magnoos Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Takk for tilbakemeldinger. Tar til meg at det å henge på teten over Filefjell nødvendigvis er det smarteste, men heller prøve å finne et fornuftig tempo og få en mer behagelig tur. Tror formen skal være godt innafor til å fullføre med stil, men er forbredt på å møte uventede effekter av å sykle en så lang tur, samt over natta, som jeg aldri har gjort før.

Ser det er muligheter for regn over store deler av turen, så det er neppe noen ulempe å sende litt tørt tøy i forveien til matstasjonene. Men hva sender folk ut; kjører man ut fullt kit, bib+trøye etc., eller bare jakker, lange hansker o.l. som man kan droppe ved neste stasjon? Og hva pakker man tøyet i? Sekker/poser på opp til 1,5 kg, som de skriver, rommer vel ikke nødvendigvis så mye?

Stusser litt over regelen om at det ikke er lov å kjøre forbi nedover i den nøytrale sonen, kan da umulig være noen vits at ekvipasjer rundt 100kg skal ligge ligge kontinuerlig på bremsen bak en ekvipasje på 80 kg? Vil jo være stor forskjell på farten man får nedover som følge av tyngdekraften...

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419018 03/07/2017 20:12
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Det blir ikke regn!!;-)
Jeg har egentlig de samme spørsmålene som deg, og tror vel at en som debutant vil få en og annen aha opplevelse...
Jeg hadde egentlig tenkt å ha med og eller på meg alt jeg trenger av klær. Men det er kanskje håpløst hvis det blir regn og kaldt..
Men som sagt, det skal bli tørt og mildt:-) (trur eg)

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419019 03/07/2017 20:15
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Magnoos

Stusser litt over regelen om at det ikke er lov å kjøre forbi nedover i den nøytrale sonen, kan da umulig være noen vits at ekvipasjer rundt 100kg skal ligge ligge kontinuerlig på bremsen bak en ekvipasje på 80 kg? Vil jo være stor forskjell på farten man får nedover som følge av tyngdekraften...

Ja, hvis vi forenkler det litt og sier at det er fritt fall ned Sognefjell (samt at alle har samme startfart), så vil en masse på 100 kg få en akselerasjon nedover på 9,82 meter per sekund i andre.
Mens en masse på bare 80 kg vil få en aksellerasjon på, hmmm, 9,82 meter per sekund i andre....

Luftmotstand betyr derimot masse i høy fart, og runde legemer har lavere luftmotstand enn f.eks firkantede legemer med fronten på tvers av fartsretningen.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Radival] #2419030 03/07/2017 21:07
M
Magnoos Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Sitat: Radival
Ja, hvis vi forenkler det litt og sier at det er fritt fall ned Sognefjell (samt at alle har samme startfart), så vil en masse på 100 kg få en akselerasjon nedover på 9,82 meter per sekund i andre.
Mens en masse på bare 80 kg vil få en aksellerasjon på, hmmm, 9,82 meter per sekund i andre....

Luftmotstand betyr derimot masse i høy fart, og runde legemer har lavere luftmotstand enn f.eks firkantede legemer med fronten på tvers av fartsretningen.

Haha, sånn går det når man ikke tenker seg godt nok om, du har selvsagt helt rett. Tenkte bare på det at jeg ofte får høyere trillefart nedover enn mange andre, men det skyldes selvsagt min runde og aerodynamiske form ICON_WINK

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419037 03/07/2017 21:38
H
Herr Brun Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Det er vel også sånn at vekten øker mer enn luftmotstanden for større ryttere, og den relative kraften av luftmotstanden målt mot gravitasjonen er mindre om man er tung.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419040 03/07/2017 21:41
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå er det jo mye annet enn tyngdekraften som også påvirker tidsforbruket ned fra Sognefjellet....

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Radival] #2419058 04/07/2017 06:28
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
Sitat: Radival

http://www.sportsci.org/jour/9804/dps.html#downhill
Quote:
Terminal velocity can be solved for in the cycling equation above by setting power at 0. If one assumes the rolling resistance term is also 0, and that there is no wind blowing (v = s), then the equation becomes:

kaAs3 = -giMs
or s = (-giM/kaA)1/2

Thus, the terminal velocity is roughly proportional to the square root of the ratio of M/A. Scaling reveals that larger cyclists have a greater ratio of mass to frontal area. They therefore descend hills faster as a consequence of purely physical, not physiological, laws. Since the larger cyclist has a greater mass, gravity acts on him or her with a greater force than it does on a smaller cyclist. (Note: A common misconception is to note the equal acceleration of two different sized objects in free fall in a vacuum, and assume that the force of gravity on both is equal. The force on the more massive object is greater, being exactly proportional to mass, which is why the more massive object is accelerated at the same rate as the less massive one.) While the larger cyclist also has a greater absolute frontal area than the smaller cyclist, the difference is not as great as that for their masses. Thus, the larger cyclist will attain a greater s3 before a balance of forces results in terminal velocity.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419082 04/07/2017 08:06
M
Magnoos Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Fint og flott, da har vi fått den fysiske forklaringen. Så da kan vi kanskje komme tilbake til de vesentlige spørsmålene? ICON_LAUGH

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419109 04/07/2017 10:11
Radival Offline
Ivrig
Ivrig

Ser det er muligheter for regn over store deler av turen, så det er neppe noen ulempe å sende litt tørt tøy i forveien til matstasjonene. Men hva sender folk ut; kjører man ut fullt kit, bib+trøye etc., eller bare jakker, lange hansker o.l. som man kan droppe ved neste stasjon? Og hva pakker man tøyet i? Sekker/poser på opp til 1,5 kg, som de skriver, rommer vel ikke nødvendigvis så mye?

For min del er det snakk om å sende ut hansker/sokker/skotrekk/ekstra undertrøye, kanskje en ekstra jakke.
Satser forøvrig på å ha et "fullt antrekk" på meg eller med meg når jeg starter, dvs noe som til sammen gir meg lange ermer+ben, lange hansker og overdel som tåler norsk vær

Forøvrig ikke så lett å tolke værmeldinga - eneste som er sikkert er at jeg ikke kler meg etter hvordan det er på start i Lærdal ICON_WINK

Står på programmet å ta en kikk i skap og kott i morgen og finne ut hva jeg pakker i ICON_WINK Sikkert greit å pakke vanntett

(red: ok, kanskje det bare blir knevarmere og ikke lange ben)

Redigert av Radival; 04/07/2017 10:13.
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419359 05/07/2017 10:19
M
Magnoos Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Ingen som har noe å si om hvordan man pakker tøyet som sendes i forveien?

Forresten, hvor trenger man egentlig de letteste girene, er det mot slutten av Sognefjellet, eller er det andre seige knekkere underveis også? Ser ut for at jeg kan få lånt meg en mid/long cage ultegra gir og en 11-32 kassett, ser muligens det som en bedre løsning enn å bytte krank (fra semikompakt til kompakt). 36-32 gir vel lettere utveksling enn 34-28, men blir det for lett? Har ca 87 kg med pappakropp å trekke opp motbakkene.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419370 05/07/2017 10:47
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Du trenger letteste gir opp Sognefjellet. Etter 30 mil så begynner beina å bli møre, så greit å kunne gire ned. Jeg kjørte på 34-28 som letteste, og det holder lenge. (91 kilo med daukjøtt) Resten av bakkene er ikke så bratte.

Jeg pakket i vanntette pakksekker i fjor, og det fungerte helt utmerket. De komprimerer lett og er vanntette, greit å ikke komme til vått tøy på Beitostølen. I fjor så hadde jeg vinterjakke, vinterbukse, lange hansker, buff, lue, goretex-skotrekk og ullsokker på meg fra Beitostølen. Ble litt varmt siste delen inn mot Lom, men var utrolig glad for det i 1 grad og øsregn over Valdresflya.

Lars Olav
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419557 06/07/2017 11:19
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Ingen som har noe å si om hvordan man pakker tøyet som sendes i forveien?

Plastposer fra Rema funker helt greit! Sikkert fra Kiwi også.

Frode
4 ganger deltaker.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419596 06/07/2017 13:33
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Det essensielle er allikevel at korrekt stil ivaretas. Det hjelper ikke å bruke en masse krefter på å komme seg med en noenlunde velkledd gruppe over Filefjell, når bagasjen på matstasjonen minner om en Ryanair-avgang på vei til all-inclusive i Tyrkia.

Hvis du virkelig ikke kan diske opp med Rapha-vesker, så ta da ihvertfall en Louis Vuitton i en farge som kontraster drakta på en sjarmerende måte. Eller bare dropp å sende ut bagasje. Stil er tross alt det viktigste.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2419673 06/07/2017 20:31
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Dersom bagene/sekkene er anonyme, kan det være greit å merke de med noe man enkelt ser blant hundrevis av bager... Refleksbånd e.l.

Hvis været er bra ville jeg ikke startet med både lange armer og jakke, men spart jakka til Fagernes/Beitostølen. Bedre med en vest fra start.

Ellers er det ikke vits i å stresse seg i hjel med preppinga, og huske på å nyte opplevelsen.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: DuffMcShank] #2419707 07/07/2017 06:18
M
Magnoos Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Sitat: DuffMcShank
Ellers er det ikke vits i å stresse seg i hjel med preppinga.

Too late ICON_WINK

Men skal nok prøve å nyte turen likevel. Og værmeldinga skifter jo oftere enn... ja...

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2420006 08/07/2017 15:23
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Du all hendelse for et vær det ble! Men det gav uansett mersmak, makan til mandomsprøve har ikke jeg vert borti før:-) Men det ble fryktelig vanskelig å bruke hendlene ned fra sognefjell...brr.
Men til arrangøren vil jeg foreslå å ha to kategorier, de med følgebil som kan kjøre lett og få servert alt de trenger på toppene, og de som har sykkel og klær fullstappet fra start til mål.:-( det ble et irritasjonsmoment etterhvert.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: vortex surfer] #2420012 08/07/2017 15:55
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det håper jeg aldri skjer. La turritt være turritt.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Valentino] #2420018 08/07/2017 16:32
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Ja det var ironisk ment, men når ikke utøvere respekter reglement så kunne de hvertfall fått det tydelig frem på resultatet sitt;-)
Folk som løper i mørke natten på kryss og tvers av veibanen for å lange brelebarnet...fysjom

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2420019 08/07/2017 16:35
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Kommer kanskje an på når på dagen du passerte, men opp, over og ned Sognefjell er det udiskutabelt hardeste jeg har vært med på. Og det kom på toppen av å svi litt vel mye krefter til Fagernes, måtte kontrollere farta en del etter det.

Men utrolig stolt av at jeg kom fram. Og faktisk utrolig gøy å kunne stupe ned fra toppen av Flya på tørre veier, nydelig utsikt med lettende tåke og ikke en forstyrrende sjel i nærheten ICON_SMILE

Redigert av Radival; 08/07/2017 17:02.
Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2420021 08/07/2017 16:53
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Av og til blir man plustselig for regler. Var en fyr i feltet ned Filefjell. Uten baklykt. I helsvart. Og enten også uten framlykt, eller så var det maks en sånn diodetullegreie.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå