Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Anbefaling av måltidserstatter?

Re: Anbefaling av måltidserstatter? [Re: Hoaas] #2416663 22/06/2017 13:59
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Hoaas
Sitat: sveinaa
Sitat: Hoaas

Litt av utfordringen, når man er passe tynn, er jo at man etter et stort og godt måltid har kulemage, som på magisk vis forsvinner i løpet av natten ICON_WINK
Skulle ut å sykle i går, etter en bedre tacopizza, måtte flire når jeg så meg selv i speilet med lycraen på, rett under mannepuppene stod magen ut og gikk inn ved navlen. Da vet du at du har fått i deg nok mat i allefall.

Tipper du kjente du var mett ICON_WINK

Ikke bare mett, men det var sånn at jeg kjente maten oppi halsen en god stund etterpå, og metthetsfølelsen varte til jeg stod opp i dag, så da ble det et måltid med havregryn 14 timer etter middag. Tenkte at jeg hadde spist så mye før økta at jeg ikke trengte å fylle på noe særlig etter, annet enn væske og et glass juice.

Sånn spiser vi innimellom alle mann, også lurer vi på hvorfor kiloene ikke renner av... Pizza burde vel strengt tatt kommet i vaffelhjerte størrelse på bitene og max begrensning på 2 biter ICON_LAUGH

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Anbefaling av måltidserstatter? [Re: sveinaa] #2416670 22/06/2017 14:21
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: sveinaa

Alle er vi forskjellige. Det er allikevel en tendens at vi blir tyngre og tyngre. Bakgrunnen ligger i kostholdet.

http://www.thedailybeast.com/were-eating-less-calories-but-are-fatter-than-ever

Nja, dette er bare en kjapp avisquote men mener å huske at forskning viser at folk spiser mindre idag enn før i tiden og blir feitere allikevel fordi det mangler på fysisk aktivitet.
Nå kan det tenkes en forskjell mellom å se 20 år tilbake i tiden og 50 år.

Var det ikke noe på NRK forrige uke om at et pr timer fysisk aktivitet på skolen hjelper lite på folkehelsen? Lest ikke artikelen men det har vært min mantra i mange år at fysisk aktivitet må bakes inn i hverdagen for å ha en stor sjanse til at den blir varig livet ut.

Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support