Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Turritt og spurt fra felt

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Øyvind V] #2416395 21/06/2017 12:50
Panda Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Øyvind V
Sitat: anonymous

Se der ja... Flotte bilder! Endelig noe annet enn korpulente menn i 40- og 50-årskrise som skal "blø for drakta" sammen med 29 likesinnede ICON_SMILE

Er det så farlig?
Er du ferdig med den perioden, eller er du på full fart inn i den? he he

Jeg har min egen 40-årskrise gående, men den innebærer ikke storlagstempo mellom Trondheim og Oslo. Er så klart ikke farlig, folk må få gjøre hva de vil. Men menn i godt voksen alder som i fullt alvor snakker om å "blø for drakta" gjør at jeg trekker litt på smilebåndet, det må jeg innrømme ICON_SMILE

Enig, smiler også hver gang jeg ser og hører disse folkene.

I øvrigt hvorfor er de så korpolente halvparten av laget? Har ofte tenkt over dette. Disse folkene trener 10-15 timer i uken, de burde være topp trimmet med minimal fettprosent.
Trene riktig og spise feil = dårlig prestasjon.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416396 21/06/2017 12:54
Panda Offline
Besatt
Besatt
Og hvorfor ligger de ikke i bukken når de skal kjøre så grisefort?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416401 21/06/2017 13:01
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
Fordi de sykler opp en bakke?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416406 21/06/2017 13:16
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Ser man på de flotte bildene til Magne Morken igjennom våren så har Rye gjennomgående hendene på riktig plass. Og tross alt for rullelagene er det viktigere med høy watt enn lav vekt selv om jeg er mer imponert over farten på flatene enn oppover.

Jeg synes det et flott at det er en egen arena hvor folk på min alder får lov å være best uten at jyplingene ødelegger moroa :-)

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416411 21/06/2017 13:26
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Panda

Ikke glem at de fleste trener nettopp for å kunne spise feil og/eller mye.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416414 21/06/2017 13:36
Panda Offline
Besatt
Besatt
"Ikke glem at de fleste trener nettopp for å kunne spise feil og/eller mye."

Hahaha, det er jo ganske useriøst om det er tilfellet.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416415 21/06/2017 13:40
Liol Offline
Ringrev
Ringrev
Enig, smiler også hver gang jeg ser og hører disse folkene.

I øvrigt hvorfor er de så korpolente halvparten av laget? Har ofte tenkt over dette. Disse folkene trener 10-15 timer i uken, de burde være topp trimmet med minimal fettprosent.

Anbefaler deg å skaffe deg noe bedre å tenke på slik at du slipper å ofte brukt til på å gruble over disse korpulente syklistene. Å utvise forakt og latterliggjøring av voksne mennesker som synes det er moro å bruke tiden siden på å være del av et lag er bare tull og snobberi.

Selv har jeg syklet T-O som en del av et storlag og det var absolutt en av de mest positive opplevelsene jeg har hatt i et ritt. Fellesskapet blir mer viktig og noe en husker lengre enn sin egen sluttid. Neste år derimot så har jeg tenkt å starte i fellestart-pulja og kjøre rittet solo. Det blir nok en helt annen opplevelse og jeg gleder (gruer?) meg like mye til det. Vi bør kunne si ja takk til begge dele spør du meg.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416416 21/06/2017 14:00
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Av de jeg kjenner som sykler fort er det ikke mange å kalle korpulente. Er de for tunge krever det etter hvert en avsindig watt for å henge med. Men de som sykler fort sykler ofte fremoverbøyd iført sykkeltrøye, ikke minst på steder det tas bilder. Da skal du være ganske så tynn for ikke å få mage.

Blant dem som syklere saktere er det selvsagt mer variert. Ikke noe rart i det, de driver med noe annet.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416452 21/06/2017 17:13
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
"Ikke glem at de fleste trener nettopp for å kunne spise feil og/eller mye."

Hahaha, det er jo ganske useriøst om det er tilfellet.

Noen av oss som liker å lage meget god mat. For å kunne spise mer uten å knekke rammene på karbonsyklene, så må man forbrenne endel mer enn som vanligvis gjøres.
Så tenk det er de som sykler, for å kunne spise mer, og ikke motsatt.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416454 21/06/2017 17:16
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Og hvorfor ligger de ikke i bukken når de skal kjøre så grisefort?

Hvorfor har han med gule sko, lavere profil på hjula enn de andre, samt at han også ikke har briller?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416464 21/06/2017 18:54
Panda Offline
Besatt
Besatt
Rolig nå folkens. Ikke meningen å latterliggjøre noen.
Jeg bare lurte på hvorfor de (3-4 store lagene) ikke setter høyere standarder til rytterne sine når det gjelder kosthold og fettprosent.
Hvorfor går man ikke all in på hele spektret?
Når man bruker så mye tid på trening hvorfor da ikke optimere på alle fronter.
Det er bare så utrolig mye å vinne ved et korrekt kosthold, ikke bare vekttap.
PS: han i de gule sko taper vel et par watt ved ikke å bruke overtrekk.

Redigert av Panda; 21/06/2017 19:21.
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416482 21/06/2017 20:05
S
SERLAA Offline
Medlem
Medlem
S
Å sykle i rulle gir en flott lag følelse, den tror jeg ikke må undervurderes i sykling. Jeg vil anta at for mange vil følelsen av å bidra på et lag være en god motivasjon de gangen en må setter seg på sykkelen i grått trist regnvær og sykle 4 timers solo tur søndags morgen.

OT: Hvorfor matcher ikke hjelmene sykkeldrakten til Rye? - Spør for en venn

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416774 23/06/2017 07:27
yolo Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg bare lurte på hvorfor de (3-4 store lagene) ikke setter høyere standarder til rytterne sine når det gjelder kosthold og fettprosent.
Det er bare så utrolig mye å vinne ved et korrekt kosthold...

Viktig å huske på at dette ikke er toppidrett, dette er mosjonister med vanlig jobb og (neglisjert?) familie. Det tunge med toppidrett er ikke å trene mye men alt du IKKE kan gjøre.

Og det viktigste med riktig kosthold er å få inn nok av de riktige tingene. Om du får litt for mye av andre ting fører ikke dette til muskelsvinn og herper restitusjonen, dette er derimot en fare om man samtidig skal ned i vekt, dette ser man jo i toppidrett hele tiden, overskuddet kommer aldri etter nedtrapping.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416784 23/06/2017 07:59
sveinaa Offline
More than words
More than words

Det er nok flere av de du kaller korpulente som er veldig godt trent uten noe spesielt høy fettprosent. Tipper rullelag er populært fordi man får lagfølelsen. Det å gjennomføre noe sammen med andre kan gi en ekstra dimensjon til opplevelsen.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416789 23/06/2017 08:04
sveinaa Offline
More than words
More than words
Det er bare så utrolig mye å vinne ved et korrekt kosthold, ikke bare vekttap.
PS: han i de gule sko taper vel et par watt ved ikke å bruke overtrekk.

Hvorfor de ikke blir "proffer uten betaling" et par sesonger når de skal sykle på de beste rullelagene?

Uten at det sier alt om nivået, men mange av de som sykler på de beste rullelagene er nede under 200 tallet på swix rittrankingen. Når man vet hvor dårlig uttelling rullelags sykling gir der så vet man at de har prestert ganske bra på andre ritt også ICON_WINK

Redigert av sveinaa; 23/06/2017 08:11.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: sveinaa] #2416831 23/06/2017 10:19
yolo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: sveinaa

Det er nok flere av de du kaller korpulente som er veldig godt trent uten noe spesielt høy fettprosent. Tipper rullelag er populært fordi man får lagfølelsen. Det å gjennomføre noe sammen med andre kan gi en ekstra dimensjon til opplevelsen.

Kom ikke her å si at han bakerste som stirrer på stemmet i sann Froome-stil ( http://chrisfroomelookingatstems.tumblr.com/ ) ikke har over 20 i fettprosent ICON_WINK Ser ut som han har en fet Venge da, med vingestyre og det heile <3

Men uansett, det er jo ikke poenget her, disse har det gøy og presterer godt sammen. En haug av overvektige i 3. og 4.div ballspill også.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: yolo] #2416854 23/06/2017 11:06
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: yolo

Kom ikke her å si at han bakerste som stirrer på stemmet i sann Froome-stil ( http://chrisfroomelookingatstems.tumblr.com/ ) ikke har over 20 i fettprosent ICON_WINK Ser ut som han har en fet Venge da, med vingestyre og det heile <3

Men uansett, det er jo ikke poenget her, disse har det gøy og presterer godt sammen. En haug av overvektige i 3. og 4.div ballspill også.

Tror du snakker litt mot bedre viten. Trønderekspressen syklet vel på bortimot 40 km/t i snitt i år.

Man trenger ikke like rullesykling, men det er ganske idiotisk å snakke ned prestasjonen.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: yolo] #2416861 23/06/2017 11:19
H
HansC Offline
Medlem
Medlem
H
En haug av overvektige i 3. og 4.div ballspill også.

Ikke mange overvektige i 3. div ballspill, ikke mange 40+ åringer heller. Det krever mer å spille i 3 div enn mange tror, både når det gjelder kondis og fotballferdigheter.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HansC] #2416869 23/06/2017 11:30
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
For å dra diskusjonen ytterligere ut på viddene så er det ganske stort spenn i nivået på norsk 3. og 4.divisjon. På det sentrale østlandet er nok nivået ganske brukbart, mens det i mer rurale strøk kan være ganske ymse. Selv har jeg spilt en del i 3.div som junior, uten at jeg var noe stort balltalent. Der jeg kommer fra var vel stundom også 4.div laveste divisjon. Noen ganger var det også 5.div, og de som spilte der - vel - ofte var det de tretten "voksne" karene mellom fjorten og femti som tettstedet kunne mønstre.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416870 23/06/2017 11:33
sveinaa Offline
More than words
More than words
Men kan man med bakgrunn i ballspill analogien si at de som sykler på de beste rullelagene er dårlig trent?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: sveinaa] #2416871 23/06/2017 11:34
Øyvind V Offline
More than words
More than words

Tror du snakker litt mot bedre viten. Trønderekspressen syklet vel på bortimot 40 km/t i snitt i år.

Man trenger ikke like rullesykling, men det er ganske idiotisk å snakke ned prestasjonen.

Er vel ingen overvektige på lagene som kniver om seieren i lagkonkurransen til Oslo, men sammenlignet med gutta krutt som kjører NM ser vi vel alle mer eller mindre feite ut (med noen få hederlige unntak). Selv når jeg tyner vekta så mye at mamma blir hysterisk og roper "spiseforstyrrelse", ser jeg tjukk ut sammenlignet med de som er virkelig gode.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Øyvind V] #2416877 23/06/2017 11:39
sveinaa Offline
More than words
More than words

Er vel ingen overvektige på lagene som kniver om seieren i lagkonkurransen til Oslo, men sammenlignet med gutta krutt som kjører NM ser vi vel alle mer eller mindre feite ut (med noen få hederlige unntak). Selv når jeg tyner vekta så mye at mamma blir hysterisk og roper "spiseforstyrrelse", ser jeg tjukk ut sammenlignet med de som er virkelig gode.

Noe av poenget mitt var at det fleste sykler ganske fort...

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Øyvind V] #2416880 23/06/2017 11:43
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
Tja. GvA og Sagan er vel eksempler på to ryttere som ville vært favoritter i nesten samtlige ritt som arrangeres i Norge gitt at hele WT-feltet også deltok. Ingen av de er vel skummelt tynne? At de som konkurrerer i toppen i treukersritt om sommeren med timeslange klatringer ser litt annerledes ut er en annen skål, og nesten en annen idrett. Å ekstrapolere derfra til å mene at de beste på DSSP skal se likedan ut blir litt far fetched.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: sveinaa] #2416890 23/06/2017 12:07
yolo Offline
Ringrev
Ringrev

Ja, jøss aldri syklet noe lagrulle, så her er jeg grønn, skrev jo også "presterer godt" så snakker vel ikke ned heller ICON_SMILE Men det er jo ikke "utøvere" dette, så unødvendig å etterlyse proffmentalitet mhp. kosthold, var det som poenget mitt.

Har jo sett noen av dem som sykler i BCK sine tilsvarende rullelag (dog litt lavere nivå) på Strava-segmenter rundtom er jo det langt fra imponerende tider. Selv om de ruller B-V på 4:20.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: sveinaa] #2416891 23/06/2017 12:09
2
2Will Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
2
[quote=sveinaa]

Det sies at fett er fart på XP, men selv tjukkasene der sliter med å runde i front når det går over 50 km/t på flata.
Når man kaster inn 35-40 stk til start og konkurrerer med lag som har 20-25 i oppkjøringsrittene så får man heller ikke sett de reelle styrkeforholdene før Rye må stille med like mange slik som de må på styrkeprøven. Treningsmessig skulle man tro det var bedre å kjøre mindre grupper slik at man fikk en bedre enkeltvis trening i oppkjøringen. Laget havner tydeligvis fort med få i rulla likevel.

Skulle vært interessant om landevei kunne ha en artikkel på hvordan laget har tenkt å gjennomføre evalueringen av sesongen. Startet med å gå høyt ut, the dubble igjen, for så å ikke stille i Colorline og så ikke stille fra Lillehammer til jaggu å tape for trønderne. Såntno bør få en skikkelig evaluering skulle jeg tro.

Redigert av 2Will; 23/06/2017 12:11.
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: imag] #2416897 23/06/2017 12:15
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Jeg sier ikke at de beste i DSSP skal se likedan ut som en WT-rytter med sammenlagtambisjoner i de store etapperittene. Poenget med den opprinnelige kommentaren min var at jeg mye heller ville lese om det som skjer i forkant av og under NM enn ørten artikler om de to-tre store lagene som skulle kappkjøre til Oslo. All respekt til de som er med å kjører fort til Oslo, men NM er et par knepp opp.

NM startet forrige søndag, det har vært to tempo-øvelser, det er gateritt i dag, og fellesstarter i helga. Og på landevei.no er det tre saker fra NM. Jeg skjønner at redaksjonen består av få folk, men synes likevel det er for tynn dekning av NM. Om ikke landeveisfolkets eget magasin gidder å dekke mesterskapet skikkelig, hvem skal da gidde?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: yolo] #2416899 23/06/2017 12:18
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: Flamini
for meg så er det nær umulig å stikke av fra feltet alene og på mitt nivå sitter de fleste og peser i kø, ingen vil eller kan utfordre feltet
enste tjansen for meg til å få litt action i ett landeveisritt er noe som på en god dag kan kalles langspurt

Om du ikke er i god nok form til å komme unna gruppen, skal du være fornøyd med å sitte med gruppen helt inn. Det du kaller "action" setter andre syklister i fare. Foreslår at du neste gang droppe spurt og heller ser dumt på, og slenger litt med leppen til dem som gjør dette.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg setter noen i fare hvis jeg stikker fra min pulje/gruppe når det er en kilometer igjen av rittet.
Er ikke på noen måte der at jeg er villig til å tryne for å unngå nest siste plass ICON_SMILE

Mener du virkelig at alle middelhavsfarere kun skal sitte i toget og ta rittet som en tur ?

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Øyvind V] #2416901 23/06/2017 12:25
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg sier ikke at de beste i DSSP skal se likedan ut som en WT-rytter med sammenlagtambisjoner i de store etapperittene. Poenget med den opprinnelige kommentaren min var at jeg mye heller ville lese om det som skjer i forkant av og under NM enn ørten artikler om de to-tre store lagene som skulle kappkjøre til Oslo. All respekt til de som er med å kjører fort til Oslo, men NM er et par knepp opp.

NM startet forrige søndag, det har vært to tempo-øvelser, det er gateritt i dag, og fellesstarter i helga. Og på landevei.no er det tre saker fra NM. Jeg skjønner at redaksjonen består av få folk, men synes likevel det er for tynn dekning av NM. Om ikke landeveisfolkets eget magasin gidder å dekke mesterskapet skikkelig, hvem skal da gidde?

Jeg er enig med deg jeg Øyvind. Ble jo mer en diskusjon om prestasjonen.

Savner og stoff fra NM. Egentlig generelt fra nivået under kontinental nivået. Er mange som sykler fort. Fels hvordan har det gått med han fra Ottestatd som kjøre så bra under Sundvollen (eller varder Ringerike gp?). Eller litt mer om han fra Bygdøy som i sykla så bra nå i U23...

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416910 23/06/2017 13:33
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Når vi først er inne på DSSP, hva ville et profflag på 20 stykker brukt av tid med følgebil og langing fra bilen? 42, 43, 44, 45 km/t eller høyere snitt?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416912 23/06/2017 13:35
S
Sixtus Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hadde Rye slått Euskatel på lagtempo?

Side 7 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support, Valentino