^Enig med Oddefa ang. Den hvite kenyaner. Han har laget sykkelritt i CdD. Synd med stilen hans, eller mangel på stil. Lite å gjøre med det, og godeste Ilnur Z er jo verre.
Gratulerer, du fant en som er verre.. Jeg prøver nå, men greier ikke finne en til.. Går inn i nok en tour der jeg holder med alle andre enn Froome, blir nok skuffa i år og..
Det som skjedde i Dauphine var jo at rytterne ikke inntok den vanlige TdF-innstillingen: Bedre med en hederlig 5. plass enn å sprekke i forsøket på avansement. Samt at Froome måtte angripe i stedet for å forsvare. Dermed ble det en forrykende siste-etappe med store forskyvninger sammenlagt.
Hvis Froome får en tidlig ledelse i juli, så kan vi fort være tilbake til kjente trakter og kjedelige tråkk. Men årets felt er jo sterkere og jevnere enn på lenge. Tror og håper at juli blir en bra tv-måned. Etappene ser fine ut og, allerede på dag 3 og 5 kan det bli noen forskjeller.
Er det noe som tyder på at Froome, selv med et sterkt Sky lag, har det som skal til for å ta styringen i TdF i år ? Jeg tror dette blir en uforutsigbar og spennende sommer med masse offensiv kjøring fra Quintana, Valverde, Contador, Bardet, Aru, Fuglsang, osv og ja Froome blir nok å regne med. Jeg er enig med dem som sier at det ikke er Sky sin feil at de er sterke og at de selvfølgelig gjør det de mener gir størst sjanse for gul trøye i Paris. De andre lagene har nok lært noe om å bygge lag av Sky.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
"Problemet" med Froome er jo ikke at han er kjedelig, problemet er at han har et lag som gjør at han kan være det. Se bare hvor mye action det ble fordi Porte ble sittende alene. Hadde han hatt 4 hjelpere rundt seg hadde alt bare blitt kjedeligere.
Fanskare får men ved å levere hele pakken av personlighet, stil, komme tilbake etter problemer, litt utenomsportslighet, en spesiell historie, resultater osv. Froome har det siste.
Froome har vel både kome tilbake etter problemer (bilharzia), litt utenomsportsligheit (Cound), definitivt ein spesiell historie og resultater. Han har mogelegvis mangel på stil, men karakteristisk stil er jo også noko for seg... Problemet hans for å bli populær er vel først og fremst dårlege PR-rådgjevarar (les:Brailsford og Cound) og at fansen alltid heiar på underdogen.
Når det kommer til Froomes stil på sykkelen, så er det vel armposisjonen og håndleddet rundt hendlene som utpeker seg i negativ retning. Han har sikkert prøvd å gjøre noe med dette da det ikke kan være spesielt aerodynamisk, men det er ikke nok ikke så lett.
Interessant er det også at Froomes sitte-på-ramma-teknikk, som selvfølgelig Sagan var ute med i god tid før Froome har blitt helt gjengs i hele proff-feltet. Nå setter alle seg på overrøret i utforkjøringene. For fem år siden gjorde "ingen" det.
En annen av toppsyklistene som ikke er noe forbilde rent stilmessig er den ellers så sympatiske og beskjedne TJ Van Garderen. Han henger mer i styret enn han fører det og har noe av arm- og håndleddsføringen til Froome. At han alltid sprekker når det passer som minst er selvfølgelig heller ikke god stil, selv om det er med på å gjøre han menneskelig.
Burde ikkje det å sitte på ramma ha vore forbode? Det er jo ein regel som bestemmer kor lang fram du kan ha setet i forhold til kranken, så kvifor er det da greit å sitte lenger fram når det skjer på ramma?
Burde ikkje det å sitte på ramma ha vore forbode? Det er jo ein regel som bestemmer kor lang fram du kan ha setet i forhold til kranken, så kvifor er det da greit å sitte lenger fram når det skjer på ramma?
Det er jo såpass uhensiktsmessig og klønete i de aller fleste situasjoner at jeg tror UCI gjør seg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å lovregulere dette. Men klart hvis syklister begynner å polstre overrøret for å sitte på ramma over lengre tid vil nok dette reguleres. Overrøret vil nok ikke kunne gi en god tråkkestilling uansett, UCIs andre regler for sykkelgeometri tatt i betraktning.
Fanskare får men ved å levere hele pakken av personlighet, stil, komme tilbake etter problemer, litt utenomsportslighet, en spesiell historie, resultater osv. Froome har det siste.
Froome har vel både kome tilbake etter problemer (bilharzia), litt utenomsportsligheit (Cound), definitivt ein spesiell historie og resultater. Han har mogelegvis mangel på stil, men karakteristisk stil er jo også noko for seg... Problemet hans for å bli populær er vel først og fremst dårlege PR-rådgjevarar (les:Brailsford og Cound) og at fansen alltid heiar på underdogen.
Bingo. Jeg synes han virker som en supersympatisk og reflektert fyr(selv om han kan være vel på hugget når rullgardina er nede). Og han elsker å trene på små geitestier i fjellene som ingen andre vet om. Det vitner om kreativitet og stor lidenskap for sykling i seg selv. Og historien hans er også ganske interessant. Men når hele opplegget rundt Sky er så klinisk og måten de sykler på blir så forutsigbar og oppskriftmessig, samt det at han kun prioriterer Touren, så klarer jeg ikke å la meg inspirere.
Men gitt at dette er en veldig god fisk Pharynx... Da kan vi utelukke "Pantani" og "Top tube safe" ettersom Froome faktisk padlet som en gal hamster mens "Back down" helt sikkert fungerer utmerket med hamsterpadling, psycho utstående albuer/knær og hode på skakke for den hvite Kenyaner (og alle andre som i et vilt øyeblikk vil ofre liv og lemmer mellom kampesteiner, blinde svnger osv)
Jeg er en "back down"-syklist selv, og er fornøyd med at det gir meg tilsynelatende 12% bedre resultat kontra kontrollposisjonen. Trenger ikke de marginal gains som top tube safe kan gi meg
Digger "top tube safe" jeg, men jeg beholder hendene i bukken, og går tidlig tilbake til "back horizontal" om underlag og terreng er uforutsigbart. Kall det alderstillegg. En av de fine tingene med "top tube safe" er at man ikke så lett overstrekker nakken.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Uhensiktsmessig? (PS: jeg tar ikke denne grafikken for helt god fisk altså, men den har nok noe for seg)
Ja, altså, stillingen er hensiktsmessig i stor fart nedover, men å tråkke i denne stillingen vil ikke bli noen utbredt disiplin. Derfor ingen behov for forbud etter min mening. Albuene på styret er vesentlig mer farlig enn dette her.
Jeg føler jeg har ganske god kontroll i både top tube safe og back down-stillingene med skuldrene hvilende på selve styret. Dette fordrer dog godt kappet kronerørsknott. Dette gir vekt på forhjulet, samtidig som du holder bakhjulet godt plantet.
Digger "top tube safe" jeg, men jeg beholder hendene i bukken, og går tidlig tilbake til "back horizontal" om underlag og terreng er uforutsigbart. Kall det alderstillegg. En av de fine tingene med "top tube safe" er at man ikke så lett overstrekker nakken.
..... Med hamsterpadling ???
Nope. Da måtte jeg fram i "Froome" om jeg skulle få pedalene rundt. Det er ikke aktuelt for meg. Ikke "Pantani" heller.
"Top tube safe" er ganske så sikker om man ikke har et sete som tar tak i trøya når man må tilbake på setet. Det er kjedelig. Blir fort mer vekt på forhjulet enn hva jeg liker. Specialized Power er er vinnersete til "Tts" fordi nesen er så kort.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Antar Lappe ga forklaringen og svar på tiltale i dag?
Sitat: Lars Petter Nordhaug
Jeg er ikke god nok i bakker til å kjempe om en topp sammenlagtplassering, så derfor har jeg tapt litt tid på de første etappene for å spare meg og for å komme letter avgårde i brudd.
Tour du suisse på Viasat sport, som plutselig har dukka opp i dekoderen. Med British Eurosport kommentatorer. Hva skjer? Hvis det fortsetter sånn så kan man bare glemme norske "Eurosport".
Tror nok ikke Viasat sender mye sykkel. Sveits rundt er vel et av få ritt som ikke sendes på Eurosport eller Tv2. Jeg hadde ikke bytta ut Eurosport Player abo med Viaplay i allefall ;-D
Jeg ser ikke helt poenget med player når det ikke går an å se i opptak. Eneste er hvis man er på hytta eller et annet sted uten tv og da blir det veldig dyrt hvis man ikke har wi-fi. Men hvis det blir sånn at norsk bedriftsfotball går foran de store rittene så blir man kanskje tvunget til å betale for Player'n. Jeg hadde gjerne betalt litt for europeisk Eurosport, enten det er på tv eller på nett.
Apropos Tour of Slovenia, bra at Cavendish var med å kjempa litt der med bl.a. andreplass i dag, etter lang tids sykdomsavbrekk. Tour de France blir en attraksjon mindre hvis han ikke deltar, og det hadde vært morsomt om han tok etapperekorden til Mercx
Apropos Tour of Slovenia, bra at Cavendish var med å kjempa litt der med bl.a. andreplass i dag, etter lang tids sykdomsavbrekk. Tour de France blir en attraksjon mindre hvis han ikke deltar, og det hadde vært morsomt om han tok etapperekorden til Mercx
###
Har han sagt han skal kjøre TdF, det har jeg ikke fått med meg ? Enig det blir mer liv og røre med Cav (på godt og innimellom vondt, selv om han i de siste årene har blitt rene kattepusen)
Ikke for å være eplekjekk eller nesevis, men.. Burde ikke egentlig alle som har sykling som levebrød/levevei være i stand til å gjøre dette? Litt tilsvarende Nibalis lille hopp over vannet ned fra Stelvio som skapte furore i kommentatorboksene.(https://www.youtube.com/watch?v=Seq6qmDi380) 2:10 inn i filmen her. Slike småhopp bør jo være basiskunnskap for proffsyklister, uansett disiplin.
Har han sagt han skal kjøre TdF, det har jeg ikke fått med meg ? Enig det blir mer liv og røre med Cav (på godt og innimellom vondt, selv om han i de siste årene har blitt rene kattepusen)
Mener han skulle se an formen etter Slovenia og nasjonalt mesterskap. Han viste jo tegn til form i førstnevnte, så jeg tipper han stiller (og tar et par etappeseiere litt ut i rittet).