Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Turritt og spurt fra felt

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2415240 16/06/2017 13:04
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Jeg er veldig godt fornøyd med at procycling tar seg av proffene og at landevei har akkurat det fokuset dere har og skriver veldig godt om på nett og papir... Men TdF utgaven gleder jeg meg veldig til :-)

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Alpers] #2415253 16/06/2017 13:48
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Alpers
Sitat: Øyvind V
Sist dette var tema i tråden fikk vi dette svaret, som sikkert gjelder fortsatt:

Når det gjelder Landeveis dekning: Av og til dekker en det som skjer, selv om en ikke er enig. NRK forteller ganske nøytralt om hva Trump gjør selv om han er en kukk

Jeg synes det er merkelig at Landevei har 14 (!) saker som omhandler Trondheim-Oslo, Lillehammer-Oslo eller andre store turritt, mens de har én sak om NM som starter i helga.

Problemet vårt er at vi har for lite ressurser til å få til en god dekning av NC, NM og rankingritt, og at dette er stoff som leses i mindre grad. I en ideell sportsredaksjon ville vi brukt mer ressurser på å få en bredere dekning av alle sykkelsportens grener og nivå, men det klarer vi desverre ikke nå.

Har stor forståelse for at dere er en liten og overarbeidet gjeng som ikke rekker over alt. Jeg må imidlertid si at jeg ble litt skuffa når jeg ser hva som prioriteres og hvor stor skjevheten faktisk er. Hvis NM i den disiplinen man representerer ikke er viktig nok, da er det noe feil. Hvor mange år med webstatistikk ligger til grunn for å nedprioritere NM-stoff? Personlig hadde det vært mange ganger så interessant med 3-4 forhåndssaker på NM av typen "Her avgjøres NM", "Her står du i NM-løypa", "Våre NM-favoritter", "Outsidere i NM", osv. enn alle disse sakene om T-O. Hva om man brukte litt mer av den schwungen som gjør bladet så fantastisk bra på nett?

At Rye vinner Randsfjorden rundt kan jeg bare ikke forstå er interessant for veldig mange folk.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2415260 16/06/2017 14:11
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig med Øyvind her. Bladet syntes jeg er fantastisk bra, til og med når dere dedikerer en utgave til bikepacking så leste jeg de velskrevne artiklene med god interesser, selv om jeg ikke kommer til å hive meg på den bølgen enda (har ikke tid heller så det så). Men syntes ikke hjemmesiden står i stil med bladet. Skjønner dere har en journalist som er opptatt av dette med "rullerittene" og som helt sikkert kjenner mange som driver med dette, og dermed kan produsere mye nytt til hjemsiden. Men klarer heller ikke å engasjere meg i disse artiklene og forstår ikke helt appellen dette evt har. Men jeg trenger jo ikke å lese de, og sjelden jeg gjør det. Og det står jo ikke mye om det i bladet da, og det er det jeg betaler for. I bladet syntes jeg det er fin balanse mellom promiljøet og mer mosjonist/tursykling (er aller mest glad i inspirerende turartikler + kultur ting ala de Valentino skriver). NM landevei triumfer T-O for interesse synes jeg da. Siden Ingeborg S er glad i å promotere Trysil burde hun også skrevet om Sundrunden, det eneste landeveisrittet i Trysil. Spesielt siden jeg vant i år. Er vel eneste rittet jeg kommer til å vinne i år og skulle gitt det intervjuet tilbake azz. og ja, vi spurtet der, glemte å spørre om det var turritt he he.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2415284 16/06/2017 17:04
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Til uka er det over. ICON_SMILE
Under TdF blir det mye kultur på landevei.no. Noen av dere husker kanskje kortversjonen av Albert Londres sin reportasjeserie fra 1924 som sto i fjorårets TdF-utgave. Vi gir dere den komplette oversettelsen i føljetong, både som podcast og lesestoff: Kokain, flinsten på øyet, 10% utfor på pukkstein, stryknin og overkjørsler. Da glemmer dere hele Styrkeprøven, garantert.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Øyvind V] #2415393 17/06/2017 08:24
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sist dette var tema i tråden fikk vi dette svaret, som sikkert gjelder fortsatt:

Når det gjelder Landeveis dekning: Av og til dekker en det som skjer, selv om en ikke er enig. NRK forteller ganske nøytralt om hva Trump gjør selv om han er en kukk

Jeg synes det er merkelig at Landevei har 14 (!) saker som omhandler Trondheim-Oslo, Lillehammer-Oslo eller andre store turritt, mens de har én sak om NM som starter i helga.

Problemet vårt er at vi har for lite ressurser til å få til en god dekning av NC, NM og rankingritt, og at dette er stoff som leses i mindre grad. I en ideell sportsredaksjon ville vi brukt mer ressurser på å få en bredere dekning av alle sykkelsportens grener og nivå, men det klarer vi desverre ikke nå.

Har stor forståelse for at dere er en liten og overarbeidet gjeng som ikke rekker over alt. Jeg må imidlertid si at jeg ble litt skuffa når jeg ser hva som prioriteres og hvor stor skjevheten faktisk er. Hvis NM i den disiplinen man representerer ikke er viktig nok, da er det noe feil. Hvor mange år med webstatistikk ligger til grunn for å nedprioritere NM-stoff? Personlig hadde det vært mange ganger så interessant med 3-4 forhåndssaker på NM av typen "Her avgjøres NM", "Her står du i NM-løypa", "Våre NM-favoritter", "Outsidere i NM", osv. enn alle disse sakene om T-O. Hva om man brukte litt mer av den schwungen som gjør bladet så fantastisk bra på nett?

At Rye vinner Randsfjorden rundt kan jeg bare ikke forstå er interessant for veldig mange folk.

Dere må vel ha en annen kontakt i Trondheim som kunne skrevet noe om NM løypa og lignende forhåndssaker som Øyvind skisserer..
Finne ne som kan sykla løypa og kommet med noen betraktninger og levert dere for korrektur, funnet frem noen bilder fra siste års NC i samme løypa osv er vel ikke umulig..

Skjønner selvsagt dere ikke kan prioritere alt, men NM er nå engang NM..

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: EmilZipp] #2415705 19/06/2017 07:39
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: EmilZipp

Og jeg skal kose meg i morgen på Lillehammer Oslo i behagelig tempo i klubb-rulla. Masse natur, flotte folk og til og med en stopp underveis :-)

##

Så vanvittig koselig er det faktisk mulig å ha det på rulle-turritt (Lillehammer - Oslo), lave skuldre, smil, flott natur, behagelig puls og vi ventet på alle, flere debuterte og hadde gode opplevelser, gleder meg til neste gang jeg blir invitert av gruppe 2 (antallet i gruppe 1 med rullefokus kan telles på tre fingre). Tiden ble 5:08 inkl 2 punkteringer og et planlagt stopp. Vi ble tatt igjen av bla superjentene i Ladies Edition, de så veldig flotte og samkjørte ut... https://www.youtube.com/watch?v=ImdPXV9_riQ&feature=youtu.be

Redigert av EmilZipp; 19/06/2017 07:50.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: EmilZipp] #2415745 19/06/2017 09:11
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg kikket på rittet en stund i rundkjøringen på Minnesund og tenkte at Styrkeprøven er jo først og fremst fantastisk lagidrett for mosjonister.
Lørdag hadde jo også et velsignet vær da. 2017 var kanskje det året jeg burde vært med selv igjen.
Men fy faen de kjeglene utfor etter Olavsgård gir meg bare så noia.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2415792 19/06/2017 11:02
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Hvilke kjegler og hva?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: pharynx] #2415796 19/06/2017 11:15
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Styrkeprøven har 1-2 kjørefelt helt for seg selv fra toppen ved Djupdalen og inn til målgang, avgrenset med orange kjegler som står litt uryddig plassert ift. kjørefeltslinjen. Jeg tror aldri det ikke har gått en velt der.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2415812 19/06/2017 11:46
H
Homecast Offline
Avhengig
Avhengig
H
Jeg kjørte igår også, først L-O i lag konkuransen, nydelige forhold og postkort utsikt de få gangene jeg kikket opp fra hjulet i front langs hele Mjøsa! Nydelig!

Veldig hyggelige "veivisere" i rundkjøringer og kryss hele veien som heiet og jublet.
Ok tid ble det i mål også, perset godt og laget klarte målet sitt =).

Så ble det Eidsvoll - Oslo med turgruppa i klubben etterpå, her kan jeg godt skjønne at det går mye velt og ulykker, maken til uryddig kjøring, rykk og napp og alle mulige slags situasjoner..

Men igjen var det masse hyggelige løypevakter/ veivisere og publikum rundt i løypa!

Største skuffelsen var igrunn maten og drikka i mål... Der har styrkeprøven litt å jobbe med!..

Djupdalen fantes ikke dramatisk for vår del, men er kanskje når det kommer store masser ifra Trondheim som er utslitte at det skjer noe?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: pharynx] #2415815 19/06/2017 11:48
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: pharynx
Hvilke kjegler og hva?

###

Du ser kjeglene på kosefilmen vår (åhh så fine Nesodden drakter uten reklame, for en gang skyld så alle like ut) om du orker alle 7 minuttene, eller bare spoler frem til slutten. Da vi kom forbi var det en kjegle som lå på tvers midt i veibanen på Østre Aker vei så litt skriking ble det, ellers hadde vi et helt felt for oss selv og det virket trygt :-)

Redigert av EmilZipp; 19/06/2017 11:49.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2415825 19/06/2017 12:04
Z
ziggi Offline
Entusiast
Entusiast
Z
Jeg leser flere her skriver at rankingritt er mellom tur og NC. Jeg vet ikke om dere som skriver dette har syklet rankingritt de siste årene, men det blir arrangert samtidig som NC, og da alltid dagen før. Og de mange som sykler NC sykler også ranking. Skjønner jo det. Når man først kan få to ritt samme helg så sier man ja takk til det. Problemet er at nivået der er omtrent som NC. Jeg syklet ranking på Eidsvoll i år, i den tro at det var lavere nivå som passet meg, men så og si alle konti-lag stilte med flere ryttere, så jeg nekter å tro at nivået der var lavere enn NC dagen etterpå.

Så sånn det er i dag er det ikke alternativer mellom tur og NC er min påstand.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Homecast] #2415826 19/06/2017 12:09
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
En av våre som hadde punktert ut av den raskeste gruppa satt i et ganske raskt felt som kjørte inn i en kjegle, med skrubbsår og tenners gnissel til følge, heldigvis ikke for vår mann. Midt på lyse dagen, fra Lillehammer.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Valentino] #2415829 19/06/2017 12:14
H
Homecast Offline
Avhengig
Avhengig
H
uff... biler som kjører for nære og velter kjegler da eller? frown

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: ziggi] #2415835 19/06/2017 12:19
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå kan jeg bare snakke for Ottestad: Vi har én aktiv ritthelg i året: Kriteriumsritt (ranking) fredag, tempo ranking og master lørdag, og landeveisritt Gylne Gutuer Norgescup og Mastercup søndag.
Gylne Gutuer har iallefall langt hvassere deltakelse som Norgescupritt enn det hadde som rankingritt.

Hjernestorm: Kanskje NCF kunne vurdere å nekte Contilagene å starte i ranking fellesstartritt?

---

@Homecast: Kan være biler, gjerne lastebiler og vogntog som er borti, og det kan være kjegler som blir liggende igjen etter tidligere velt. Er svært vanskelig å rydde opp i dem mens rittet går; Det er jo svært mange kilometer som er kjeglet av, med ryttere på den ene siden i 50-70 og biler på den andre siden i 80-100.

@EmilZippNesoddendraktene er kjempefine! Det sa jeg på lørdag da jeg så dem for første gang i bakken ved Smaragdgruvene like før Minnesund.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2415840 19/06/2017 12:23
C
Crassus Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Det er syklister som velter dem, og sikkert uforskylt ved at man ligger i en stor gruppe hvor de foran gjør en dårlig jobb med å styre og markere. Når personen foran deg unnamanøvrerer i siste liten klarer du ikke selv og kommer dermed borti. Problemet med de kjeglene er at de ruller og dermed beveger seg inn i feltet, og kommer gjerne litt brått på siden de kommer på skrå fra siden. I fjor var jeg bare flaks unna et fall da en kjegle trillet noen cm forbi forhjulet mitt. De som har den viktigste jobben er de som ligger helt først, unngå å kjøre helt inntil.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Valentino] #2415842 19/06/2017 12:31
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Valentino
Hjernestorm: Kanskje NCF kunne vurdere å nekte Contilagene å starte i ranking fellesstartritt?

Da blir det vel surmuling for at man ikke utnytter muligheten til å få kjørt så mye som mulig når det først arrangeres noe. Var det ikke en stor sak om dette for 1-2 år siden?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Øyvind V] #2415845 19/06/2017 12:36
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fullt mulig, men Contilag bør vel kjøre UCI-ritt?
I hjernestormen min så jeg ikke for meg at enkeltryttere fra Contilag skule nektes start, bare at et helt Contilag ikke skulle "ødelegge" et rankingritt.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2415943 19/06/2017 20:12
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Valentino] #2415963 19/06/2017 20:53
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: Valentino
Til uka er det over. ICON_SMILE
Under TdF blir det mye kultur på landevei.no. Noen av dere husker kanskje kortversjonen av Albert Londres sin reportasjeserie fra 1924 som sto i fjorårets TdF-utgave. Vi gir dere den komplette oversettelsen i føljetong, både som podcast og lesestoff: Kokain, flinsten på øyet, 10% utfor på pukkstein, stryknin og overkjørsler. Da glemmer dere hele Styrkeprøven, garantert.

Gleder meg, selv om jeg ikke kjørte styrkeprøven.

LarsB

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2415982 20/06/2017 04:31
Panda Offline
Besatt
Besatt
Ja ferdig med Styrkeprøven og disse rulle tullerittene.
Meldes til og med om juks av "vinneren" i pulje 1.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416045 20/06/2017 08:43
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Panda
Ja ferdig med Styrkeprøven og disse rulle tullerittene.

Hvordan var dette beskrevet i reglene på forhånd? Var det en regel om at fellesstartsyklistene måtte følge Ironman-regler hvis de tok igjen lagpuljer?

Hva skulle mannen som kom seg av gårde og turte å rykke fra gjøre? Skulle han syklet forbi pulja? Lagt seg 10 meter bak? I venstre fila?
Det hele legger kanskje en demper på hvor fabelaktig solo-bruddet hans var, men å disse ham som vinner er litt respektløst? Tror du noen av de andre bak hadde løst det på noen annen måte hvis de tok igjen en pulje?

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Valentino] #2416049 20/06/2017 08:48
Øyvind V Offline
More than words
More than words

Se der ja... Flotte bilder! Endelig noe annet enn korpulente menn i 40- og 50-årskrise som skal "blø for drakta" sammen med 29 likesinnede ICON_SMILE

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Panda] #2416083 20/06/2017 10:26
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Panda

Forklar gjerne?
Jeg forsto det slik at han tok igjen et lagtempo-lag. Han klarte ikke kjøre i fra, skal han skal da bare slippe opp og vente på de andre? I såfall er det vel laget som blir tatt igjen som bør gjøre det? Uansett er jo dette en dommeravgjørelse underveis, ikke noe utøverne skal tenke på, med mindre det står noe spesifikt om slikt i reglementet.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: aug11x] #2416102 20/06/2017 11:20
S
Sixtus Offline
Entusiast
Entusiast
S
Sitat: aug11x
Forklar gjerne?

Orset forklarer seg egentlig ganske ryddig og greit i kommentarfeltet i landevei.no-artikkelen.

Quote:
Så allerede UCK etter Minnesund. Jeg tok dem igjen like før Jessheim. Jeg hadde knapt 1 km/t høyere snittfart. Derfor ville det bli utfordrende å kjøre ifra dem på slettene. Men jeg ble holdt igjen gjennom byene og i bakkene der jeg holdt høyere fart. Kanskje burde jeg bedt UCK om å vike og stoppe til jeg hadde passert. Det ville derimot ikke være hyggelig for dem som ønsket en god tid til Oslo. Det kriblet i beina for å kjøre forbi, men på slettene klarte jeg rett og slett ikke å holde noen særlig høyere fart.

Når bakkene begynte igjen ved Frogner hadde jeg tapt 45 sek perioden jeg lå med UCK (i.flg. Strava Flyby) og det var også da jeg kjørte ifra og lå solo til mål. Fra Frogner til mål tjente jeg 1 minutt på konkurrentene bak og var 2 min forran i mål.

Det ble ikke opplyst om at det var ulovlig å ligge med andre grupper. Likevel ville jeg helst sett at jeg ikke kom i konflikt med andre syklister mellom Jessheim og Frogner.

Jeg tror ikke situasjonen ble avgjørende for sluttresultatet og det var en ufrivillig situasjon jeg helst skulle vært foruten.

Så om det er juks eller dårlig sportsånd er vel litt vanskelig å si. Om han draftet på feltet eller satt med i rulla over lenger tid er det vel muligens en grunn til å reagere, men det er strengt tatt ikke ulovlig (selv om det gir samme effekt som bilpes). Det er vel mye som tyder på at han hadde vunnet uansett. Og en imponerende prestasjon er det vel heller ingen tvil om at det er.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Øyvind V] #2416269 21/06/2017 07:47
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
Endelig noe annet enn korpulente menn i 40- og 50-årskrise som skal "blø for drakta" sammen med 29 likesinnede ICON_SMILE

Nå liker jeg deg enda mer enn før, Øyvind.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: rasmusic] #2416326 21/06/2017 09:49
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: rasmusic
Endelig noe annet enn korpulente menn i 40- og 50-årskrise som skal "blø for drakta" sammen med 29 likesinnede ICON_SMILE

Nå liker jeg deg enda mer enn før, Øyvind.

(hjerte hjerte)

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Øyvind V] #2416360 21/06/2017 11:15
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A

Se der ja... Flotte bilder! Endelig noe annet enn korpulente menn i 40- og 50-årskrise som skal "blø for drakta" sammen med 29 likesinnede ICON_SMILE

Er det så farlig?
Er du ferdig med den perioden, eller er du på full fart inn i den? he he

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: anonym] #2416387 21/06/2017 12:26
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous

Er det så farlig?
Er du ferdig med den perioden, eller er du på full fart inn i den? he he

Jeg har min egen 40-årskrise gående, men den innebærer ikke storlagstempo mellom Trondheim og Oslo. Er så klart ikke farlig, folk må få gjøre hva de vil. Men menn i godt voksen alder som i fullt alvor snakker om å "blø for drakta" gjør at jeg trekker litt på smilebåndet, det må jeg innrømme ICON_SMILE

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Øyvind V] #2416394 21/06/2017 12:42
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg tror det er rimelig bunnsolid lagfølelse og ikke minst offervilje i Ryeekspressen (også), så jeg skjønner ikke at uttrykket skal være så rart å bruke.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Side 6 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support, Valentino