Jeg hadde et lignende problem på en Reverb en gang. Da konkluderte jeg med at det var luft som lå under ventilen(main valve på bildet) i toppen, og forhindret at ventilen fungerte som den skulle.
Jeg slapp ut trykket i pinnen, og demonterte den røde proppa på bildet. Tok ut ventilen(denne spratt vel ut tror jeg). Så fylte jeg på olje(reverb fluid eller lignende) slik at det fløt over, før jeg monterte ventilen på plass igjen, så satt jeg på den røde proppa og lufta remoten og trykksatt pinnen igjen. Litt uklart for meg akkurat nå hvordan luft oppe der skal forhindre at ventilen fungerte, men metoden min førte i alle fall til en fint fungerende pinne. Du trenger en låsering-tang for å demontere den røde proppa, ellers er det ikke behov for noe spesielt utover det du trolig har(demperpumpe og luftesett).
Om pinnen er fra 2011 og ikke har fått noe stell tidligere kan det være greit å gi den en full service. Hvis du er komfortabel med å lufte remote er ikke steget til en full service av pinnen så stort, men det krever at du har diverse utstyr.
https://www.youtube.com/watch?annotation...p;v=V_Eiv1QaRc8