Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Turritt og spurt fra felt

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Oystein L] #2410855 31/05/2017 11:16
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Oystein L
Sitat: sveinaa

NCF med tilhørende klubber bør snart skjønne at man må skille på konkurranse og opplevelse. Personlig mener jeg at all konkurranse må bli noe for de som er aktive slik at man kan bruke reglene for aktive ritt også får alle andre sykle uten at klokka går. Det jeg synes er ganske negativt med tanke på dette er at NCF med tilhørende klubber bevisst eller ikke har klart å få aktiveritt (inkl master) til å bli noe for de som sykler fort.

FYI; NCF (dvs. adm sentralt, GU og Mastersutvalg) har kontinuerlig "mast" på arrangørene for å få de til å sette opp aktive klasser i tilknytning til turritt, men det virker som motstanden er stor på grasrota.
Det er frivillig å arrangere ritt og NCF kan med dagens lovverk ikke instruere/forlange at klubber som ikke ønsker å arrangere skal gjøre det.

Dette stemmer nok. Men så lenge det er sånn at det ofte er de beste som velger master (aktiveritt) så velger mange andre turritt fordi de ikke gidder å sykle alene i flere mil fordi de blir kjørt av.

Det som allikevel er positivt er at det er lite som skal lite til for å endre dette. Setter man fokus på at alle nivå skal med er man der ganske fort vil jeg tro. Jeg er faktisk så naiv at jeg tror de aller fleste ville valgt master (aktiveritt) om alt var likt og at bonusen var at sikkerheten var ivaretatt med stengte veier i strengere regler.

Det må og settes et alternativ for de under 30 år som ikke sykler elite.

Dette er selvfølgelig synd for de som ikke gidder å melde seg inn i klubb, men som den egoisten jeg er så synes jeg ikke det skal være med på å avgjøre min sikkerhet i ritt.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Alpers] #2410858 31/05/2017 11:22
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Alpers
Den største utfordringen til turritt er vel at man skal tilfredsstille deltagere som sykler løypa på snitt 20km/t og de som sykler samme løype tett opp mot snitt 40 km/t (og alle de i mellom.).

Dette er jo hele poenget - Disse utøverne skal ikke konkurrere i samme felt. Turritt skal ikke tilfredsstille de som kjører i 40 i snitt - de skal kjøre master, rankingritt eller NC

Tråden viser og en viss arroganse i forhold til eget ansvar da jeg oppfatter at flere mener at så lenge man betaler for noe så er det i hovedsak ens egen tolkning/opplevelse som skal ligge til grunn og ikke reglementet for turritt.

Spot on, dog vil jeg ikke kalle det arroganse. Jeg har selv vært der. Ikke nødvendigvis fordi jeg var arrogant, men gjorde det samme som de jeg assosierte meg med. Poenget er at regelverk og intensjon er utdatert. Mulig det fungerte en gang i tiden, men i min tid har jeg sjelden sett det fungerer. Jeg vet helt ærlig talt ikke hva jeg får når jeg stiller til start, og det gjør ingen andre heller.

Det ble arroganse i mangel av et bedre ord. Dette handler nok mye om kultur og uvitenhet. Det er som du sier umulig å vite noen hvordan oppføres seg når en sykler ritt uten at noen "utdanner" en. Helt enkelt tror jeg egentlig NCF ved klubbene er den beste arenaen for å lære seg dette, og da må man kanskje tvinges inn i konkurranse sykling den veien.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2410863 31/05/2017 11:36
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Idiotsykling, dvs sykling som medfører fare for en selv og andre, finner sted i alle typer ritt, uansett kategori. Om det er flere idioter i turklassene enn i master f.eks. er mulig, men ser gjerne dokumentasjon på det.

Så da gjenstår løypesikkerheten som argument for å ha ritt som det konkurreres i. ( Ritt som det ikke skal konkurreres i, dvs uten tidtaking , er det vel ikke forbud mot, så det er bare oppfordre arrangører til å ha trimklasse uten tidtaking på Styrkeprøven og andre ritt. Vedder på at deltakelsen der blir mager, men sikkert hyggelig for de som deltar.).

Da koker det vel ned til pålegge de som arrangerer ritt som det konkurreres et "tilstrekkelig" sikkerhetsregime ihht. en eller annen standard ( gitt av NCF/UCI). Og at politiet kan nekte å godkjenne ritt som ikke kan dokumentere at de følger denne standarden ..

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2410865 31/05/2017 11:49
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Egentlig er denne debatten nokså futil, for når det nye regelverket implementeres til neste år, så forsvinner nok det aller meste av ritt i Norge uansett. Det er vanskelig nok å skaffe frivillige som der er, og det blir betydelig vanskeligere når alle frivillige også må kurses i timevis for å kunne stå vakt. Da gidder de i hvert fall ikke, for å si det slik.

Og når det gjelder diskusjonen rundt aktive ritt og dommerbehov, så er det et minst like stort problem at man faktisk må skaffe flere dommere som at det koster mer.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Alpers] #2410867 31/05/2017 11:53
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Alpers

NCF med tilhørende klubber bør snart skjønne at man må skille på konkurranse og opplevelse. Personlig mener jeg at all konkurranse må bli noe for de som er aktive slik at man kan bruke reglene for aktive ritt også får alle andre sykle uten at klokka går. Det jeg synes er ganske negativt med tanke på dette er at NCF med tilhørende klubber bevisst eller ikke har klart å få aktiveritt (inkl master) til å bli noe for de som sykler fort.

FYI; NCF (dvs. adm sentralt, GU og Mastersutvalg) har kontinuerlig "mast" på arrangørene for å få de til å sette opp aktive klasser i tilknytning til turritt, men det virker som motstanden er stor på grasrota.
Det er frivillig å arrangere ritt og NCF kan med dagens lovverk ikke instruere/forlange at klubber som ikke ønsker å arrangere skal gjøre det.

Hvilke insentiver har klubbene for å arrangere aktive ritt, altså ritt med høyere krav til sikkerhet, arena og organisasjon?

Jeg tror en løsning på dette hadde vært om NCF/klubbene hadde fått frem at aktiveritt var for alle. Da ville "forbrukeren"; du og jeg valgt rittene der sikkerheten var ivaretatt.

Så jeg tror egentlig det er så enkelt som at noen må tørre å tenke tanken at konkurransesykling er for alle de som er organisert i klubb og at de utenfor klubb må sykle uten at klokka går.

Om jeg skal være brutalt ærlig så tror jeg faktisk man er på vei dit nå. Flere ritt vil slite til neste år med nye regler. I tillegg vil inntektene ved turritt sannsynligvis ikke bli så mye bedre enn ved aktive ritt pga. innskjerpingen. Så da kan det hende at flere klubber velger å arrangere aktiveritt.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: mroek] #2410871 31/05/2017 12:03
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: mroek
Egentlig er denne debatten nokså futil, for når det nye regelverket implementeres til neste år, så forsvinner nok det aller meste av ritt i Norge uansett. Det er vanskelig nok å skaffe frivillige som der er, og det blir betydelig vanskeligere når alle frivillige også må kurses i timevis for å kunne stå vakt. Da gidder de i hvert fall ikke, for å si det slik.

Og når det gjelder diskusjonen rundt aktive ritt og dommerbehov, så er det et minst like stort problem at man faktisk må skaffe flere dommere som at det koster mer.

Jeg tror det blir et tilbud uansett, men at det blir mye mindre enn i dag. Håper at noen arrangører skjønner at det er mange som ønsker å kjøre ritt å konkurrere og legger til rette for det. De aller fleste som har løst lisens hadde valg aktivklasse om det var et reelt valg.

Fremtiden er kanskje at rankingrittene og NC blir arenaen for alle som vil konkurrere. Kjører man inn et opplegg for alle aktive klasser i de rittene så vil startavgiftene i masterklassene sannsynligvis gi en fin bunnlinje på økonomien ICON_SMILE

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Crassus] #2410886 31/05/2017 12:21
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Crassus
Arrangører (som gruppe) har i stor grad seg selv å takke for at det har blitt en ukultur med tanke på å bryte trafikkregler, det gjelder iallefall terrengrittene som har masterstart på åpen vei. De siste årene har språkbruken blitt kraftig strammet inn på hva som er lov og hva som kvalifiserer til diskvalifisering. Men som deltaker har vi vel opplevd at det er like galskap som tidligere, men hører ikke at noen blir diskvalifisert. Et hederlig unntak er at landeveisritt (husker ikke hvilket) hvor en hel gjeng ble disket for å sykle i motsatt kjørefelt (ble dokumentert med bilde). I disse terrengrittene er det ganske få kilometer med masterstart og en streng håndheving av reglene ville vel fått orden i rekkene i løpet av veldig kort tid. Jungeltelegrafen fungerer. Folk flest overholder regler, men blir passe forbannet når andre bryter og kommer unna med det. Da legges det ny norm og selv de som følger regler starter å bryte dem. Forstår virkelig ikke hvorfor det ikke diskvalifiseres mer på oppførselen i starten på ritt, men arrangør er vel redd for økonomien sin og faren for å bli upopulær. Tror det omvendte hadde skjedd hvis et ritt fikk rykte på seg å være trygt.

"Folk flest" lærer jo av å ha blitt tatt med buksene nede et par ganger, så dette er jo i teorien ganske enkelt...

- Før start - og i rittreglement; Gjør oppmerksom på rittregler og vegtrafikkloven, og konsekvensene ved å bryte dem.
- Send ut et par mann med mobiltelefon som kan filme på strategiske steder
- Ha baller til å sette DSQ på alle som gjør åpenbare brudd på regelverket

I tur- og trimritt er dette arrangørens suverene ansvar og myndighet, i aktive ritt er dette overlatt til kommisæren(e)

Ja, det blir sikkert litt støy der og da, men på sikt vil det garantert funke...

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2410920 31/05/2017 13:40
H
Homecast Offline
Avhengig
Avhengig
H
Ransfjorden pulje 1 i helga som var .. Der ble det opplyst om at motorsykkel forran hadde kamera for å overvåke etter tidligere erfaringer...

Det ble ikke akkurat noe skremmeskudd, for der var det folk over alt!!

Når i tillegg en komisær kjørte forbi på motorsykkel og kjeftet på en haug folk som bare la seg tilbake når han var ute av veien så sier det jo litt om folk.. =(

Fikk ikke med meg DSQ på noen deltagere heller, selvom "halve" feltet egnetlig kunne blitt plukket ut.. (var selv 2-3 ganger langt ute til venstre så jeg er jo ikke stort bedre, men var mange som strategisk lå fast der ute fordi det var lettere å ta plasser på flatene)...

Så at de har regler men ikke tar tak i det er jo veldig synd!

Er jo alltid et spørsmål om hvem som faktisk skal ta ansvaret først...

Redigert av Homecast; 31/05/2017 13:43.
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Homecast] #2410930 31/05/2017 13:59
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Homecast

Når i tillegg en komisær kjørte forbi på motorsykkel og kjeftet på en haug folk som bare la seg tilbake når han var ute av veien så sier det jo litt om folk.. =(

Fikk ikke med meg DSQ på noen deltagere heller, selvom "halve" feltet egnetlig kunne blitt plukket ut.. (var selv 2-3 ganger langt ute til venstre så jeg er jo ikke stort bedre, men var mange som strategisk lå fast der ute fordi det var lettere å ta plasser på flatene)...

Siden dette var et turritt; sikker på at det var en kommisær (=NCF), og ikke en arrangørmotorsykkel?

Redigert av Oystein L; 31/05/2017 14:03.
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2410946 31/05/2017 15:13
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
for meg så er det nær umulig å stikke av fra feltet alene og på mitt nivå sitter de fleste og peser i kø, ingen vil eller kan utfordre feltet

enste tjansen for meg til å få litt action i ett landeveisritt er noe som på en god dag kan kalles langspurt

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Oystein L] #2410947 31/05/2017 15:15
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: Crassus
Arrangører (som gruppe) har i stor grad seg selv å takke for at det har blitt en ukultur med tanke på å bryte trafikkregler, det gjelder iallefall terrengrittene som har masterstart på åpen vei. De siste årene har språkbruken blitt kraftig strammet inn på hva som er lov og hva som kvalifiserer til diskvalifisering. Men som deltaker har vi vel opplevd at det er like galskap som tidligere, men hører ikke at noen blir diskvalifisert. Et hederlig unntak er at landeveisritt (husker ikke hvilket) hvor en hel gjeng ble disket for å sykle i motsatt kjørefelt (ble dokumentert med bilde). I disse terrengrittene er det ganske få kilometer med masterstart og en streng håndheving av reglene ville vel fått orden i rekkene i løpet av veldig kort tid. Jungeltelegrafen fungerer. Folk flest overholder regler, men blir passe forbannet når andre bryter og kommer unna med det. Da legges det ny norm og selv de som følger regler starter å bryte dem. Forstår virkelig ikke hvorfor det ikke diskvalifiseres mer på oppførselen i starten på ritt, men arrangør er vel redd for økonomien sin og faren for å bli upopulær. Tror det omvendte hadde skjedd hvis et ritt fikk rykte på seg å være trygt.

"Folk flest" lærer jo av å ha blitt tatt med buksene nede et par ganger, så dette er jo i teorien ganske enkelt...

- Før start - og i rittreglement; Gjør oppmerksom på rittregler og vegtrafikkloven, og konsekvensene ved å bryte dem.
- Send ut et par mann med mobiltelefon som kan filme på strategiske steder
- Ha baller til å sette DSQ på alle som gjør åpenbare brudd på regelverket

I tur- og trimritt er dette arrangørens suverene ansvar og myndighet, i aktive ritt er dette overlatt til kommisæren(e)

Ja, det blir sikkert litt støy der og da, men på sikt vil det garantert funke...

lignende tiltak er gjort i andre idretter, mye støy med en gang med utvisninger, poengtap og bøter. Det pleier å gå seg til rimelig raskt hvis man er konsekvent og slår ned hardt nok

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Oystein L] #2411032 31/05/2017 21:26
H
Homecast Offline
Avhengig
Avhengig
H
Sitat: Homecast

Siden dette var et turritt; sikker på at det var en kommisær (=NCF), og ikke en arrangørmotorsykkel?

Du har selvfølgelig rett! Feil valg av "dommer" Takk for korrigering

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2411045 31/05/2017 22:31
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Stjernetråkken master truet med noe lignende, hard linje på diskvalifisering, ikke over gulstripe osv. Det ble som vanlig kjørt cowboy, full bredde i begge kjøreretninger opp Hankøbakken og ved noen anledninger de par siste km før mål. Etterpå ble vi roset for eksemplarisk kjøring.

Har opplevd én gang at det ble gjort en symbolsk DQ av vinneren av Øyeren rundt, men de resterende 30 som har ligget i motgående kjørefelt, tar innern rundt trafikkøyer osv. blir som regel aldri straffet.

Har også syklet gjennom lyskryss som lag på rødt og passert ledebilen i front ved kø i aktivt ritt (Styrkeprøven L-O) med dommerbil bak, uten å bli straffet.

Så det er definitivt noe å hente på å kjøre en hardere linje her.

Create the problem and sell the solution
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Flamini] #2411089 01/06/2017 07:30
yolo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Flamini
for meg så er det nær umulig å stikke av fra feltet alene og på mitt nivå sitter de fleste og peser i kø, ingen vil eller kan utfordre feltet
enste tjansen for meg til å få litt action i ett landeveisritt er noe som på en god dag kan kalles langspurt

Om du ikke er i god nok form til å komme unna gruppen, skal du være fornøyd med å sitte med gruppen helt inn. Det du kaller "action" setter andre syklister i fare. Foreslår at du neste gang droppe spurt og heller ser dumt på, og slenger litt med leppen til dem som gjør dette.

Større kontroll og flere DSQ må til, men syklistene må også bidra til å skape holdninger vel? Sammenlagtfavoritter som kråker seg inn i massespurter på i 3-ukers ritt får gjennomgå i feltet. Aldri snakk om DSQ der, allikevel klarer feltet i stor grad å hindre at dette skjer => håp for oss også :-) #selvjustis

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: sykkeloyvind] #2411104 01/06/2017 08:04
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: sykkeloyvind
Mener du arrangøren fysisk må sperre slik at ikke idioter tar inner'n eller feil side av midtrabatt?
Noe ansvar påhviler da vel rytter også?

Men blir ryttere som gjør slike farlige manøvere noen gang straffet for det?
Jeg tenker at disk fra rittet er en straff, men kanskje ikke strengt nok hvis handlingen gjentar seg.

Noen ganger kan det bli litt i overkant regelrytteri også. Kjenner til et Masterritt i år hvor hele pallen i en aldersklasse (og flere i samme gruppe) ble disket fordi de tok feil side av en midtrabatt. At de gjorde det for å unngå hard oppbremsing med fare for velt/ sammenstøt med en bil som forvillet seg inn rett foran dem ble ikke tatt til etterretning på klagen. Ei heller hadde de noen fordel av manøveren.

Virker særdeles vilkårlig når regelbrudd får konsekvenser.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2411337 01/06/2017 19:07
thomah25 Offline
Entusiast
Entusiast
Håper det blir slik tydeligvis majoriteten(hvertfall i denne debatten) ønsker seg. Er selv ok til å sykle bakker og tar min del av jobben i feltet, men har en elendig spurt!

Kan også løses med at arrangører legger målgang på toppen av de lengste bakkene så klart.

Sesong? Er jo alltid sesong!

Thomas
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2411341 01/06/2017 19:11
Vingleik Vaagal Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg syns kjøringa i turritt er helt klin kokos! Iaffal bakover i puljene. Har ingen seedingritt, og starter derfra langt bak i Tyrifjorden rundt. Gruer meg.

Problemet mitt er at det føles som om det er få alternativer. Finnes det noe mellom turritt og NC? Har et stykke opp til å kunne konkurrere på det nivået.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2411350 01/06/2017 19:36
P
perbren Offline
Fersking
Fersking
P
Syns man kan få spurte om man har lyst, og holder seg innenfor regelverket. Det ser riktignok ikke så coolt ut.

Tror kanskje det kunne gjort seg med flere turritt som har tøffere profiler, for å få tryggere ritt.(lettere sagt enn gjort ja) Når det er såpass greit å sitte med som det er i dag, blir det store felt med mye tvilsom kjøring. De som er ¨nye¨ kjører max av hva de kan 1\3 av rittet for å henge på. Og med mange som er helt på felgen i større felt, har det fort også lett for seg at det skjer mer krøll og tvilsom kjøring.

Redigert av perbren; 01/06/2017 19:37.
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Vingleik Vaagal] #2411371 01/06/2017 20:56
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Vingleik Vaagal
Finnes det noe mellom turritt og NC? Har et stykke opp til å kunne konkurrere på det nivået.
Rankingritt er aktive ritt som Contilagene ikke prioriterer. Da går det ikke så fort, og feltet er også mindre.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Vingleik Vaagal] #2411380 01/06/2017 21:35
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Problemet mitt er at det føles som om det er få alternativer. .

Finst da mange turterrengritt å vera med på.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Valentino] #2411437 02/06/2017 07:42
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Valentino
Finnes det noe mellom turritt og NC? Har et stykke opp til å kunne konkurrere på det nivået.
Rankingritt er aktive ritt som Contilagene ikke prioriterer. Da går det ikke så fort, og feltet er også mindre.

Så det er vesentlig mindre risiko for uhell etc i rankingritt enn i turritt ? Er det noe statistikk på det ?

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2411443 02/06/2017 07:50
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: HeavyDude
Sitat: Valentino

Så det er vesentlig mindre risiko for uhell etc i rankingritt enn i turritt ? Er det noe statistikk på det ?

Det spørsmålet er vel ikke relevant. Sammenligningen blir litt som å kjøre bil på lukket bane og åpen vei. Kjører man bil på lukket bane så kan man kjøre gris, mens bare idioter gjør det på åpen vei.

For de aller fleste som kjører turritt er nok rankingritt allikevel sikrere enn turritt da de fleste av oss hadde blitt syklende veldig mye alene ICON_WINK

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2411451 02/06/2017 08:04
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det vet jeg ikke noe om. Men sjansen for å slippe å kjøre med "tullinger" er en god del mindre, og det er kommisærer som ivaretar reglementet på slike ritt også.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Valentino] #2411459 02/06/2017 08:31
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
Det er jo ikke stengte veier under NC en gang? De rittene jeg har syklet hvor det har vært soleklart mest velt og mas har vært NC/ranking ... så det er overhodet ingen garantist for sikrere rittavvikling.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2411464 02/06/2017 08:37
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Inntrykket mitt er at det kjøres mest tullete i turritt. Det er ikke stengte veier (eller rullende stengning, jeg håper at vi kan komme dit en gang) i NC og ranking, men det er i det minste trafikkdempende tiltak på slike ritt.

NC-rittet Gylne Gutuer har innkjøring forbudt mot rittretningen på 1/4 av traséen. Det er da noe.

Sakset fra en signatur på et amerikansk forum, de digger kriteriumsritt over there:
It's all fun and games until someone ends up in a cone.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2411522 02/06/2017 11:33
Vingleik Vaagal Offline
Avhengig
Avhengig
Så er spørsmålet. Hvorfor har ikke kriteriumsritt slått like bra an her?

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Vingleik Vaagal] #2411531 02/06/2017 11:43
sveinaa Offline
More than words
More than words
Så er spørsmålet. Hvorfor har ikke kriteriumsritt slått like bra an her?

Fordi sykkelsporten med klubbene i spissen en lang periode har vært mest opptatt av å tilrettelegge for turritt fordi det har gitt mer penger i kassen og vært litt enklere å arrangere.

Fremtiden blir nok annerledes. Tipper denne rittformen tar mer og mer over da det er enklere å sikre en slik løype...

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: sveinaa] #2411542 02/06/2017 12:02
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
Det er jo ingen som har lyst til å sykle kriteriumsritt, det er jo bare noe man gjør i mangel på noe bedre. At dette er den foretrukne konkurranseformen i US of A har vel mest med jus å gjøre.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: imag] #2411550 02/06/2017 12:30
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: imag
Det er jo ingen som har lyst til å sykle kriteriumsritt, det er jo bare noe man gjør i mangel på noe bedre. At dette er den foretrukne konkurranseformen i US of A har vel mest med jus å gjøre.

Der har du svaret. Rittkonseptet turritt har jo fått utvikle seg fordi sikkerheten ikke har vært viktig for arrangør og deltager. Nå tvinges dette i større grad frem og da må man finne konsepter som vil fungere uten at man trenger en arme av "utdanna" løypevakter...

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2411585 02/06/2017 13:41
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det går jo an å titte på Hammer Series. Helt sinnsykt kult å se på, og kan arrangeres på runder a 10 km. Da er det plutselig litt enklere å ha det på lukkede veier der det er tryggere også for alle.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Side 4 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå