Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Sykle til jobben

Re: Sykle til jobben [Re: eirikbk] #2406513 15/05/2017 09:43
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Jeg driver med Admuting (Adventure commute ICON_LAUGH ) om dagen.

Jeg har 5 mil pendling og for å gjør det litt mer interessant så prover jeg å for med meg en Admute i uken, den dagen jeg ikke jobber overtid eller har planer om kvelden.

Insta

Redigert av RobG; 15/05/2017 09:43.

#Pedalenkrs
Re: Sykle til jobben [Re: RobG] #2406676 15/05/2017 20:01
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Admuting yes

Re: Sykle til jobben [Re: rokkitan] #2406700 15/05/2017 21:06
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: rokkitan
Sitat: gabbar
Selv har jeg ca 7km og over 200 høydemeter på vei hjem fra jobb. Er utrolig god trening, men ikke alltid like fristende. Blir derfor til at jeg tar banen, som regel

Jaggu akkurat samme strekning og høydedifferanse som meg. Syns det er fint å sykle jeg. :-)
7 km og rundt 200 høydemeter her også. I de periodene hvor jeg har syklet har jeg trolig fått god treningseffekt, men jeg har likevel ikke vært fornøyd med tilstanden:
- På jobb har vi svært dårlige garderobeforhold, dvs. jeg må gå innom kontoret og hente klær, ta dem med bort på en trang do for å få skiftet, får ikke dusjet, får alltid hetetokter den første halvtimen på jobb og har ofte mye klær i bagasjen.
- Det er ofte stress hjem fra jobb for å rekke barnehage og/eller middag, og når jeg har kommet hjem har jeg sett ut som en svett søledam.
- På trening/stitur seinere på kvelden har jeg følt meg temmelig slapp i låra, trolig pga endel melkesyre etter sykkelturen hjem fra jobb.
- I praksis har skifting og svetting tatt sikkert 15-20 min i hver ende av arbeidsdagen, mens selve transporten har gått marginalt raskere enn buss.

Av disse grunnene har jeg i lengre perioder endt opp med å ta buss i stedet for sykkel...
...men så kjøpte jeg elsykkel for en drøy måned siden.

Foreløpig er jeg storfornøyd. Nå kan jeg sykle i vanlige klær (evt. med regnklær utenpå) og får i praksis ca 40 min lengre døgn (pga. mindre skifting, logistikk og svetting, samt at selve transporten går 5-10 min raskere), og jeg føler meg mer i slag både på jobb og hjemme. Samt at jeg slipper å stå på bussen.

At jeg får mindre treningseffekt har jeg ikke merket noe til, men jeg håper det ikke får noen store negative utslag på formen eller helsa. Forhåpentligvis fører tidsbesparelsen til at jeg rekker flere/lengre stiturer...

Men jeg merker at de første metrene på vanlig sykkel (f.eks. ut på stitur) føles helt merkelig - det føles omtrent som kraftig motvind, eller som om bremsene står på. Heldigvis tar det bare rundt 5 min før det (gradvis) føles helt normalt igjen.

Re: Sykle til jobben [Re: anderfo] #2406752 16/05/2017 07:13
magic Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sannelig inne på 1. plass i kommunen firmaet vårt. Jeg bidrar jevnt og trutt med mine 3 km hver vei til / fra jobb.

Vedlegg
0_sykle til jobben.jpg (38.43 KB, 1640 nedlastinger)

Hilsen Lars

"It's like deja-vu, all over again"
Re: Sykle til jobben [Re: magic] #2406761 16/05/2017 07:31
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har begynt å sykle til og fra jobb igjen og ser at det er bra for formen.

I forrige uke hadde jeg ca. to timer transportsykling i motbakke i tillegg til fem timer annen trening og to timer nedoverbakkesykling (logger ikke siste på strava). At dette hjelper på tror jeg er ganske utvilsomt og gjør at jeg ikke blir like stressa med å få trent på kveldstid.

Men. Kjenner meg igjen i logistikkproblemene @anderfo beskriver. Blir ikke bedre av at jeg har to ulike arbeidsplasser forskjellige dager i uken.

Jeg kjøpte en hybrid i fjor og etter å ha satt opp denne med bagasjebrett og skjermer er den såpass treg at det ikke er så veldig inspirerende å prøve å sykle fort. Den har 3x9 med vannvittig lav giring på laveste.

Om jeg tar det veldig rolig opp 7km, 170-190hm, avhengig av om jeg henter i bhg eller ikke klarer jeg å sykle hjem uten å bli mer svett enn at dama ikke tvinger meg inn i dusjen hvis jeg skal ut og trene senere.

Ned til jobb har jeg nesten bare nedover og klarer fint å sykle uten å bli svett så lenge jeg ikke lar meg friste til noe kappkjøring. Kan sykle i vanlige klær, evt regnklær om jeg vil, men synes det er like greit å ha klær i sekk og skifte når jeg er fremme.

De dagene jeg ikke skal hente og / eller levere kan jeg ta racer eller stihardtail og ta en liten omvei hjem.

Re: Sykle til jobben [Re: anderfo] #2406826 16/05/2017 09:37
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Sitat: anderfo
7 km og rundt 200 høydemeter her også. I de periodene hvor jeg har syklet har jeg trolig fått god treningseffekt, men jeg har likevel ikke vært fornøyd med tilstanden:
- På jobb har vi svært dårlige garderobeforhold, dvs. jeg må gå innom kontoret og hente klær, ta dem med bort på en trang do for å få skiftet, får ikke dusjet, får alltid hetetokter den første halvtimen på jobb og har ofte mye klær i bagasjen.
Fra Ugla og til Kalvskinnet går det greit så lenge jeg begrenser meg litt. Jeg kan være litt varm etterpå, men med litt lite klær til å begynne med så går det bra. Vi har heldigvis garderobe hvor jeg kan skifte og ha klær hengende enn så lenge (#NTNU #samlokalisering).
- Det er ofte stress hjem fra jobb for å rekke barnehage og/eller middag, og når jeg har kommet hjem har jeg sett ut som en svett søledam.
Kjenner igjen dette, men det blir heldigvis bedre. Nå går guttene hjem selv fra skolen og begynner på leksene. Det mangler bare at de lager middag til vi kommer hjem så blir det bra..
- På trening/stitur seinere på kvelden har jeg følt meg temmelig slapp i låra, trolig pga endel melkesyre etter sykkelturen hjem fra jobb.
Beina er litt slappe etter turen hjem, men det ser ut til å gå greit selv om det er litt ork å komme seg ut og i gang.
- I praksis har skifting og svetting tatt sikkert 15-20 min i hver ende av arbeidsdagen, mens selve transporten har gått marginalt raskere enn buss.
Jeg bruker 10 minutter å gå til bussen, 15 minutter med buss og noen minutter til jobb, mens sykkel tar 15 minutter + skifiting. Hjem igjen tar syklingen ca. 25 minutter, men da er jeg svett.
...men så kjøpte jeg elsykkel for en drøy måned siden.
...
Enda en som skal lure meg over på elsykkel; Det er allerede to ganske spreke i gata som har det.. Elsykkel virker supert med regntøy, samt for handling m.m. Det er også litt fristende for å komme fortere hjem og å slippe å bli forbisyklet opp Bøckmannsveien av noen som ikke anstrenger seg engang. Det blir dog ikke så mye annen trim så jeg tror jeg forsetter med ikke-elektrisk, og i det siste har også vært fristende å ta noen omveier på vei hjem også.

Karbonbasert livsform.
Re: Sykle til jobben [Re: magic] #2406832 16/05/2017 09:52
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det fine med ikke å sykle el-sykkel er jo at man kan ta igjen elsyklister med vanlig sykkel. Særlig om det er noen du kjenner. Så tar de gjerne deg igjen litt lenger opp i bakken, men da er det bar eå late som du ikke ser de.

Re: Sykle til jobben [Re: magic] #2406861 16/05/2017 11:05
RazeFaze Offline
More than words
More than words
9.5km hver vei. Ca 160høydemeter.
Sykkeltid mellom 23 og 28 minutter, avhengig av hva jeg gidder.
Pluss dusj.

Elsykkel tar med 25 minutter, uansett føre(nesten), sommer og vinter. Goretex vinter eller støvler, regntøy utenpå jeans, dunjakke, skihanske... uansett vær :-) Slipper dusj, med mindre jeg blir ivrig å henge på en ræser :-D

Sparer 15 minutter i snitt med elsykkel.

"Det er juks" sier mange. Men det er kun juks når det er et alternativ til sykkelen, og det er det aldri, elsykkel er et alternativ til bilen.

Redigert av RazeFaze; 16/05/2017 11:23.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Sykle til jobben [Re: magic] #2406863 16/05/2017 11:20
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
15km, 170 høydemeter.
Sykkeltid 30-40 min, avhengig av hvor mye jeg pusher.

Pluss med sykling:
- Sliter med å få nok tid til trening ellers, her har jeg gjort unna treninga til middag.
- Gir (som oftest) herlig start på dagen, og får tømt hodet på vei hjem.
- Gjør at de få utskeielsene (primært øl, egentlig) jeg tar kan nytes enda bedre.

Minus med sykling:
- For mye herk med dusjing, skifting og huske ta med ny skjorte+boxer++.
- Bruker mindre enn 10 min lengre tid enn kollektivt på selve transporten, men med dusjing og skifting og omvei for å finne parkering og omvei til garderobe i kjelleren, går det plutselig 20 min mer.
- T-bane er egentlig fin tid til å lage to-do-lister til neste dag...

El-sykkel er uaktuelt.
Sparer bare ørlite tid, går glipp av trening, og må kjøpe (og ikke minst oppbevare) enda et transportmiddel.

Re: Sykle til jobben [Re: magic] #2406870 16/05/2017 11:40
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
40 km og ca. 1,5 time sykkeltid, i underkant av en time med bil/kollektiv.

Min jobbsykling er vel snarere unntaket enn regelen, men fornøyd de gangene jeg får det til siden det gir meg relativt god trening med begrenset "tidstap".

Dager som i dag dreper derimot motivasjonen litt:
- forsov meg
- glemte telefon og måtte snu etter en kilometer
- regnet som kom over Solihøgda var ikke varslet på yr da jeg sjekket før jeg la meg i går
- første punktering på Vøyenenga
- andre punktering i Sandvika
- tog fra Sandvika til jobb siden jeg bare hadde en slange igjen i verktøyflaska

Årsaken til punktering nr. 2 er sikkert at det stod ett eller annet dritt igjen inne i dekket, men siden fingrene var såpass kalde etter den våte nedkjøringen fra Solihøgda var følelsen så som så.

Satser på bedre tur neste gang.

Re: Sykle til jobben [Re: magic] #2406885 16/05/2017 11:58
aug11x Offline
Besatt
Besatt
19 km, 311 høydemeter her.
Bruker ca. 45-48 min på racer, ca. 10 min lenger på cx med piggdekk om vinteren.

Sykler ikke hver dag. Har en morsom mc som må bli brukt også!

Har garderobe og dusj på jobb. Plass til sykkel inne på laben hvor jeg jobber.

Bruker som sagt 45-55 minutter med sykkel (+10 min dusjing skifting) og bruker 19-20 min med MC. Så ikke så gærent. Tog tar 25 min + 12 min gange både til tog fra hjemme og fra tog til jobb, totalt 49 minutter.

Re: Sykle til jobben [Re: simson] #2406905 16/05/2017 12:40
tais Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: simson

El-sykkel er uaktuelt.
Sparer bare ørlite tid, går glipp av trening, og må kjøpe (og ikke minst oppbevare) enda et transportmiddel.

Sitat: RazeFaze

"Det er juks" sier mange. Men det er kun juks når det er et alternativ til sykkelen, og det er det aldri, elsykkel er et alternativ til bilen.

Er rimelig lei alle som sier "elsykkel er juks" og "elsykkel er ikke trening".

Elsykkel er kun juks hvis du deltar i et sykkelritt hvor elsykkel ikke er lov. All annen sykling foregår uten nummerlapp på styret.

All sykling er trening! Mest trening får du med en tungtrådd, ugiret sykkel (alternativt elsykkel med tomt batteri) opp Brattbakken på Ekeberg. Minst trening får du i hvilken som helst lang og bratt nedoverbakke, uansett sykkel.

eva
Re: Sykle til jobben [Re: tais] #2406916 16/05/2017 13:00
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: tais

El-sykkel er uaktuelt.

Sier ikke at el-sykkel ikke er trening, men at jeg går glipp av trening hvis jeg skal gå over til el-sykkel.

For at jeg skal få tidsmessig gevinst av å gå over til el-sykkel (dvs slippe å dusje), må jeg sykle såpass rolig at jeg ikke behøver dusje/skifte. Da går jeg glipp av mye trening, sammenlignet med å sykle på sykkelen jeg har i dag.

At det skulle provosere deg så voldsomt skjønner jeg ikke helt.

Re: Sykle til jobben [Re: simson] #2406933 16/05/2017 13:33
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

For at jeg skal få tidsmessig gevinst av å gå over til el-sykkel (dvs slippe å dusje), må jeg sykle såpass rolig at jeg ikke behøver dusje/skifte. Da går jeg glipp av mye trening, sammenlignet med å sykle på sykkelen jeg har i dag.

Hehe..den kjenner jeg til.
Kona jobber tvers over gata for meg. På hennes arbeidsplass selger de bl.a el-sykler i alle former, så hun får prøve alle variantene for å bli kjent med hvordan de funker, fordeler/ulemper, hva de passer til osv.
Vi pendler sammen innimellom, jeg da på CX med tung PC på ryggen. Nå har vi en ganske så flat liten rute på 3.5km, og det er min mening at det er sprøyt med el-sykkel til den turen. Jeg kan sykle ekstremt rolig uten antydning til økt kroppstemperatur, men må allikevel vente på el-sykkelen mange steder underveis, rett og slett fordi CX'en triller så lett avgårde.

Er man plaget med mye motvind og oppoverbakker, så er naturligvis el kjekt. Man må bare huske å kle seg litt ekstra godt, kona fryser halvveis ihjel når hun sykler el ICON_SMILE

Hvis jeg vil ha noen minutter ekstra trening, så kan jeg gønne på med CX'en, mens på el-sykkelen tviler jeg på at det er så artig å prøve å få den over 25km/t på flata.

Re: Sykle til jobben [Re: tais] #2406947 16/05/2017 14:01
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T

Min favoritt er han som tok meg igjen i Professor Kohts vei (rett før Lysaker) mens jeg syklet i 35km/t og utbrøt "du jukser".

Meg på 20kg elsykkel med 9 gir i oppreist positur, han på 10kg landeveissykkel med minst 20 gir "liggende i bukken"...

Redigert av tparsli; 16/05/2017 14:54.

Thomas
Re: Sykle til jobben [Re: tais] #2406982 16/05/2017 16:10
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev

El-sykkel er uaktuelt.

Minst trening får du i hvilken som helst lang og bratt nedoverbakke, uansett sykkel.

Det er da like bra trening å gi på nedover, bortover og oppover!
Kroppen bryr seg ikke om at f.eks 400 watt blir produsert nedover, bortover eller oppover.

Redigert av John_Harald; 16/05/2017 17:26.
Re: Sykle til jobben [Re: simson] #2407021 16/05/2017 19:40
tais Offline
Ringrev
Ringrev

El-sykkel er uaktuelt.

Sier ikke at el-sykkel ikke er trening, men at jeg går glipp av trening hvis jeg skal gå over til el-sykkel.

At det skulle provosere deg så voldsomt skjønner jeg ikke helt.

Vi har tydeligvis vidt forskjellig tolkning av begrepet "rimelig oppgitt"...
For meg betyr det å sukke lett og klage litt til samboeren min. Hvis jeg er voldsomt provosert bruker jeg betydelig kraftigere gloser enn ordene rimelig oppgitt. Men så er jeg svenske og vi banner vesentlig mer enn de fleste nordmenn uten å være i nærheten av sinna.

eva
Re: Sykle til jobben [Re: John_Harald] #2407023 16/05/2017 19:45
tais Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: John_Harald

Kroppen bryr seg ikke om at f.eks 400 watt blir produsert nedover, bortover eller oppover.

Nå kan jeg null og niks om watt, terskler og trening generelt, men forutsetter ikke det veldig tungt girede sykler hvor man ikke ender opp med å tråkke luft når man kommer over en viss hastighet? Jeg har en laaaaang nedoverbakke på vei til jobb hvor jeg ikke klarer å tråkke meg til høyere fart enn hva gravitasjonen gir meg da utvekslingen (?) på sykkelen er for lav (eller blir det høy?). Det var i hvert fall det jeg tenkte på når jeg skrev at oppover gir mer trening enn nedover.

eva
Re: Sykle til jobben [Re: John_Harald] #2407025 16/05/2017 19:46
anderfo Online
Besatt
Besatt
Minst trening får du i hvilken som helst lang og bratt nedoverbakke, uansett sykkel.
Jeg klarer aldri å tråkke så mange watt ned til jobb uten å bryte fartsgrensa. Har ca 180 høydemeter utforbakke med 40-grense, mange kryss og fartshumper hele veien. Må bremse endel for å ikke være råkjører.

Re: Sykle til jobben [Re: knutspeed] #2407028 16/05/2017 19:57
tais Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: knutspeed

Hvis jeg vil ha noen minutter ekstra trening, så kan jeg gønne på med CX'en, mens på el-sykkelen tviler jeg på at det er så artig å prøve å få den over 25km/t på flata.

På flata er det ikke så mye pes å sykle over 25km/h. Men det merkes med en gang det begynner å gå bittelitt oppover. Jeg bruker som oftest det laveste assistensnivået og da er jeg omtrent like svett og andpusten når jeg bruker elsykkelen som når jeg bruker den vanlige sykkelen. Forskjellen er at jeg bruker omtrent 25% kortere tid hjem fra jobb på elsykkelen. (perfekt for bhg-henting). Til jobb bruker jeg ganske nøyaktig samme tid uansett sykkelvalg.

Jeg synes elsykkel er topp på dager med grisevær, spesielt dager med mye vind, hvis jeg er veldig trøtt og sliten eller hvis jeg skal drasse med meg mye. Men jeg skulle aldri kjøpt elsykkel hvis jeg ikke hadde ganske lang reisevei (11km) + mange høydemeter (200). Det var f.eks. gull verdt i siste halvdel av graviditeten. Jeg hadde ikke orket å sykkelpendle helt frem til permisjon med vanlig sykkel.

eva
Re: Sykle til jobben [Re: knutspeed] #2407040 16/05/2017 20:14
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: knutspeed

På flata er det tungt å få elsykler over 35km/t fordi de ofte har for få gir og lite aggressiv sittestilling.
Å sitte oppreist og prøver å tyne 20kg dødvekt med bare 9 gir over 35km/t er omtrent like tungt som å presse landeveissykkelen over 45km/t.

Det er ikke noe problem å få store mengder trening ut av en elsykkel, men gleden over å sykle fort er milesvis unna en landeveissykkel.

Redigert av tparsli; 16/05/2017 20:16.

Thomas
Re: Sykle til jobben [Re: magic] #2407061 16/05/2017 20:42
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Hadde neppe syklet 4 mil i vått vær i dag om jeg ikke pendlet. Uten motor, selvsagt ICON_WINK

Deilig.

Re: Sykle til jobben [Re: Sepeda] #2407084 16/05/2017 22:55
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Sepeda
Hadde neppe syklet 4 mil i vått vær i dag om jeg ikke pendlet. Uten motor, selvsagt ICON_WINK

Deilig.

Fikk over syv mil mandag og 6 mil tirsdag.
Det beste med pendling er at jeg "tvinger" meg selv ut i drittvær -og koser meg glugg!

Forrige vinter var det kaldere enn -20 flere ganger. Angret aldri på at jeg syklet, kun dagene jeg ikke kunne sykle.

Thomas
Re: Sykle til jobben [Re: tparsli] #2407279 18/05/2017 07:54
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: tparsli
Det beste med pendling er at jeg "tvinger" meg selv ut i drittvær -og koser meg glugg!

Forrige vinter var det kaldere enn -20 flere ganger. Angret aldri på at jeg syklet, kun dagene jeg ikke kunne sykle.

+1000000
Har kommet dit at jeg blir mer stressa over å måtte forholde meg til rutetabeller og rushtrafikk hvis jeg ikke kan sykle en dag, enn å trille ned Vækerøveien på glatta om vinteren i mørket. Største problemet om vinteren er å bestemme seg for hvilken sykkel med ISP eller Marathon Winter man skal ta, da man jo ønsker minst rullemotstand til en hver tid. Luksusproblem egentlig.

Re: Sykle til jobben [Re: eirikbk] #2407287 18/05/2017 08:04
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: eirikbk

Har kommet dit at jeg blir mer stressa over å måtte forholde meg til rutetabeller og rushtrafikk hvis jeg ikke kan sykle en dag

+1 ICON_SMILE

Når jeg sykler, vet jeg "bænkers" at jeg bruker 11 minutter, og kan faktisk planlegge diverse. Med bil, så er slingringsmonnet ganske så mye større. 7-25 min avhengig av trafikk, vær og parkering.

Re: Sykle til jobben [Re: eirikbk] #2407304 18/05/2017 09:29
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: eirikbk

...Største problemet om vinteren er å bestemme seg for hvilken sykkel med ISP eller Marathon Winter man skal ta, da man jo ønsker minst rullemotstand til en hver tid. Luksusproblem egentlig.

Viktige problemstillinger dette. Til bruk når jeg pendler med smale hjul valgte jeg å kjøpe meg en messenger-bag for ha en teoretisk sjans til å slippe unna når stilpolitiet har ryggsekk-kontroll

Re: Sykle til jobben [Re: Oystein L] #2407324 18/05/2017 11:01
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Oystein L

Viktige problemstillinger dette. Til bruk når jeg pendler med smale hjul valgte jeg å kjøpe meg en messenger-bag for ha en teoretisk sjans til å slippe unna når stilpolitiet har ryggsekk-kontroll

Stilpolitiet godkjenner også denne, hvis du trenger å roe nervene:

https://www.oslosportslager.no/produkt/timbuk2-especial-raider-pack-black-sykkelsekk-36392.aspx

Thomas
Re: Sykle til jobben [Re: tais] #2407487 18/05/2017 18:16
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev

Nå kan jeg null og niks om watt, terskler og trening generelt, men forutsetter ikke det veldig tungt girede sykler hvor man ikke ender opp med å tråkke luft når man kommer over en viss hastighet? Jeg har en laaaaang nedoverbakke på vei til jobb hvor jeg ikke klarer å tråkke meg til høyere fart enn hva gravitasjonen gir meg da utvekslingen (?) på sykkelen er for lav (eller blir det høy?). Det var i hvert fall det jeg tenkte på når jeg skrev at oppover gir mer trening enn nedover.

Det du trenger, er riktig utveksling. Større klinge foran, mindre minste drev bak.

Redigert av John_Harald; 18/05/2017 18:20.
Re: Sykle til jobben [Re: anderfo] #2407490 18/05/2017 18:31
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg klarer aldri å tråkke så mange watt ned til jobb uten å bryte fartsgrensa. Har ca 180 høydemeter utforbakke med 40-grense, mange kryss og fartshumper hele veien. Må bremse endel for å ikke være råkjører.

Fartsgrensene er en utfordring, men også når det er flatt og oppover. Det samme er andre bilister som kjører for sakte, fotgjengere og krappe svinger. Ting som fungert er å sette på åpen sykkelvogn (Fungerer som en fallskjerm), sykkel med minst mulig aerodynamisk sittestilling og dekk som ruller dårlig. Gjerne med lite luft i dekkene

Re: Sykle til jobben [Re: John_Harald] #2407513 18/05/2017 19:29
sveinaa Offline
More than words
More than words

Fartsgrensene er en utfordring, men også når det er flatt og oppover. Det samme er andre bilister som kjører for sakte, fotgjengere og krappe svinger. Ting som fungert er å sette på åpen sykkelvogn (Fungerer som en fallskjerm), sykkel med minst mulig aerodynamisk sittestilling og dekk som ruller dårlig. Gjerne med lite luft i dekkene

Blir ikke akkurat feelgood stemning på sykkelen av alt det der da. Slurer du litt med bremsen i tillegg så blir opplevelsen enda diggere.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support