Jeg har ikke klart å finne en seteveske som fungerer sammen med Ass Savers, men skal ikke påstå at jeg har vært særlig fling til å lete heller. Plastdingsen fra Göteborg er jeg nærmest avhengig av, men så har jeg da også et slikt ustilig kortneset sete med vulvasprekk på sykkelen min. Vurderer å montere min skikkelige turpumpe permanent på venstre side av seterøret og droppe karbondioksiddingsen som nå går i lomma. Ringeklokke og baklys har jeg allerede.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Jeg var også lenge en seteveskemotstander, men fikk en sterk følelse av frigjøring da jeg begynte å bruke en liten seteveske med 2 slanger, miniverktøy, hurtiglapper og en 5-Euroseddel fast.
Amen. Har det samme (dog med en hundrelapp her hjemme), og i tillegg kjedelås og/eller splint, men bare en slange. Risikoen er at jeg alltid tror den sitter fast under setet når jeg drar ut på tur, så det kan være farlig å ta den av når jeg gir sykkelen en dose TLC (eller sette den over på en annen sykkel)....
Baklykta er bare på hvis jeg drar ut sent og mistenker at jeg ikke rekker hjem før skumringen, eller starter før det har blitt lyst.
Her er det en Scicon Elan som er fylt opp med 2 stk Michelin Latex-slanger, et flatt Scott miniverktøy, et ark klistremerker og en 5-Euro. I flaskeholderne er det flasker og på ryggen har jeg mat og klær. Pumpe kan anes bak den ene flaskeholderen.
Hmm. Tar latexslanger betydelig mindre plass, eller har du knekt en eller annen pakkekode? Ikke f... om jeg får plass til to slanger i min Scicon Elan. Bruker Michelin A1 Airstop butyl for tiden.
Hadde Scicon Elan før, men den falt av under sykkeltransport dessverre. Virker som at borrelåsen på Lezyne-veska er hakket kraftigere. Ca samme plass i de. Supre begge to!
Et must for oss som sykler så sakte at vi bruker gang-/sykkelstier!
Sant nok, men det er også enkelte steder hvor jeg sykler at det er kjipt å bruke veibanen, som Stangebrua og Midtstranda i Hamar. Og norske fotgjengere, azz!
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Nå triller jo Kristoff rundt med skjeve briller, sadelveske og bakskjerm uansett hvor tørr asfalten er, så er ikke alltid stil-kompasser disse proffene...
###
Kristoff er en utvilsomt en sterk syklist men noe stil ikon er han absolutt ikke. Han trenger ikke mye plass i denne tråden dessverre.
Har vi egentlig noen proffer som gjør seg bra mellom et par podiumdamer (med eller uten en rød tråd eller Bergensbunad ?)... Sondre Holst Enger og Vegard Stake Laengen i IAM kit fra i fjor så jo ut som sykkelstjerner begge to...
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Hadde Scicon Elan før, men den falt av under sykkeltransport dessverre. Virker som at borrelåsen på Lezyne-veska er hakket kraftigere. Ca samme plass i de. Supre begge to!
Lezyne Road Caddy:
Oj, den så fin ut.
Har også mistet 2 Scion Elan under grussykling - derfor den nye nå fra Zefal, men denne fra Lezyne så bedre ut.
Et must for oss som sykler så sakte at vi bruker gang-/sykkelstier!
Sant nok, men det er også enkelte steder hvor jeg sykler at det er kjipt å bruke veibanen, som Stangebrua og Midtstranda i Hamar. Og norske fotgjengere, azz!
Norske fotgjengere i Oppland og Hedmark er ofte sentrumsorienterte, de holder på Vedum og retten til å gå midt på gangstien! Evt. vingler litt begge sider.
Poenget er at utenfor bykjernene, eks. på gang-/sykkelstien mellom Gjøvik og Raufoss, er det ytterst få fotgjengere en må forholde seg til. Noen er det, og da er klokka grei å ha. Men stort sett tomt, og da med børstet, fin asfalt ser jeg ingen grunn til ikke å sykle der.
Det gir meg da faktisk god samvittighet når jeg møter folk på terrengsykkel som kommer i veibanen....
Jeg har ikke klart å finne en seteveske som fungerer sammen med Ass Savers,
Bontrager har også en som fungerer fint med Ass-saver. Etter at min forrige veske røyk i stroppene, så kjøpte jeg en liten fra Bontrager som festes med en skruebrakett til seterails, og sikres med borrelås rundt setepinnen. Sitter mye mer stabilt enn disse med bare stropper som fort dinglet rundt litt.
Ellers helt enig med pro-seteveske-gjengen. Utrolig fint å bare kunne ta ut sykkelen med alt nødutstyr klart på en kort kveldstur, og ha fri plass i lommene til en laang dagstur.
Når man først har seteveske. Hvorfor skal denne være så liten at man risikerer å "få hull på slangene" når man lirker de inn. Eller har størrelsen alt å si?
Spør for en bekjent....
Medlem i NOTS Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Jepp, da har du oversett det viktigste stiltipset av alle: Ride lots! (Disclaimer - Jeg er vanligvis ikke så spydig og syrlig) ...
Ja, jeg får tydeligvis bare komme meg ut på tur Gøy med litt temperatur på forumet da når den uteblir ute langs veien enn så lenge... Får plass til både "nødspakke" og vest/ermer i min midtlomme. Men ser at min nødspakke kanskje ikke er like velutrustet som andres her
Racer er på vei og jeg trenger litt veiledning. Må jeg matche trøye og bib eller kan jeg for eksempel kjøre castelli trøye og en nøytral (svart) bib? Må jeg matche hansker? Jeg har sorte sko, er det da sorte sokker som gjelder?
Racer er på vei og jeg trenger litt veiledning. Må jeg matche trøye og bib eller kan jeg for eksempel kjøre castelli trøye og en nøytral (svart) bib? Må jeg matche hansker? Jeg har sorte sko, er det da sorte sokker som gjelder?
1a) Nei b) Ja 2) Stilpolitiet liker egentlig ikke hansker, så de må velges med omhu 3) Hvite sokker er klassisk eleganse. Sorte sokker er Lance Armstrong, og han er fremdeles ikke helt god.
Se her. Hadde de hatt på hansker skulle de vært hvite: