Husk at bussen i beste fall går én gang i timen og barna må kjøres til alt. Barnefamilier pleier i størst grad å benytte nærmiljøene sine. Min lærerbekjent merker forskjell på det sosiale plan på de unge fra Sørkedalen vs. andre, men det blir som regel folk av oss alle uansett.
Det høres for meg ut som barn fra Sørkedalen stiller med handicap utifra denne tråden. Er på ingen måte fornærmet på egne eller andres vegne, har verken barn eller bolig i Sørkedalen, men lurer på hva konsensus er rundt hvordan barn helst skal være?
Kan dere være så vennlig å kutte ut ødelegge den kuleste tråden på forumet med piss om hvilke bydeler i og rundt Nordens styggeste hovedstad som er inn eller ut?
Foreslår dere tar dette på diskusjonforaene til "Vi i Villa", "Horse & Hound" eller "=Oslo" der det kanskje finnes lesere som interesserer seg for dette.
Husk at bussen i beste fall går én gang i timen og barna må kjøres til alt. Barnefamilier pleier i størst grad å benytte nærmiljøene sine. Min lærerbekjent merker forskjell på det sosiale plan på de unge fra Sørkedalen vs. andre, men det blir som regel folk av oss alle uansett.
Heldigvis fant jeg denne tråden. Har aldri skjønt hvorfor syklister må se ut som en blanding av klovn og juletre. Jeg kjenner en synder godt, nemlig meg selv. Nye produkter bestilles snart.
Kan dere være så vennlig å kutte ut ødelegge den kuleste tråden på forumet med piss om hvilke bydeler i og rundt Nordens styggeste hovedstad som er inn eller ut?
Foreslår dere tar dette på diskusjonforaene til "Vi i Villa", "Horse & Hound" eller "=Oslo" der det kanskje finnes lesere som interesserer seg for dette.
++
Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
For å fyre opp en annen debatt: hva med en aero-seteveske: Cyckit Aeroclam
Den så jo bra ut (til å være seteveske), men aero?? Kanskje sammenliknet med en 10-liters. Det er må jo være stedet på sykkelen med minst luftmotstand.
Jeg synes det er innafor med "butikk-trøyer" hvis du fysisk har vært i butikken og kjøpt de selv. Det finnes mye kuule trøyer der ute som kan brukes med god samvittighet hvis de har en personlig souvenirhistorie. Selv sykler jeg av og til med en trøye fra en liten sjappe i Sierra Vista, AZ. Der ble jeg invitert inn på bakrommet hvor jeg ble stolt guidet via et signert bilde av Oksen og til en verdensmestertrøye som innehaverens svoger visstnok gjorde seg fortjent til på velodromen i Hamar. Artig. Når det gjelder Mellow Johnny's; jeg sier Yay!, forutsatt det som er nevnt over. Lance var, uansett hvordan man vrir og vender på det, en dyktig syklist som i tillegg til all dritt har gjort mye bra, som f eks Mellow Johnny's.
Orker ikke bla meg gjennom 90 sider+, men det har sikkert vært oppe før: sko. Hvilke merker passer den stilbevisste syklisten? Rapha ikke aktuelt da jeg må kunne prøve skoen først.
Kjøp de skoa som passer beina dine best, hvorfor bry seg om hva liksom stilpoliti mener om hva du har cleatsa dine på? De fleste sko kommer jo i flere farger. Kjører med Lake sjøl, stiv såle, og deilig kenguruskinn på overdelen. Godt kjøp
Orker ikke bla meg gjennom 90 sider+, men det har sikkert vært oppe før: sko. Hvilke merker passer den stilbevisste syklisten? Rapha ikke aktuelt da jeg må kunne prøve skoen først.
Lissesko: Giro Empire Bontrager Classique Specialized Sub 6
Rene, fine BOA-sko: Fizik R1B Specialized S-works Bontrager XXX Lake 402/332 Shimano S-Phyre Giro Techlace
De klassiske italienske produsentene som Sidi og Gærne lager sko som aldri blir feil på en landeveissykkel, men som har mindre rent utseende, pussig nok.
Hva med Vittoria? Classic 1976-serien har mye fint, hvitt kan kanskje være litt for glossy? Mine er dessverre litt for små, noe som bekrefter hvorfor sko bør prøves før kjøp...
Hva med Vittoria? Classic 1976-serien har mye fint, hvitt kan kanskje være litt for glossy? Mine er dessverre litt for små, noe som bekrefter hvorfor sko bør prøves før kjøp...
Sikkert en enkel sak, men har noen opplevd kløning med lisser ?
Jeg ser for meg noe som henger&slenger + umulig å justere underveis i et ritt (ikke det at jeg pleier å justere). De parene jeg har fra Sidi er kjempegode men veier mer og ser rett og slett ikke like flotte ut, enig med Øyvind, Italienerne er bedre på sykler enn sko mht klassisk design.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Har ikke klønet med lissene på mine Giro empire SLX iallefall. Jeg passer på å stramme de riktig (venstre fot litt løsere enn høyre, siden den hovner opp mer), dobbelknute og parkering av originallissene i "lissegarasjen". Jeg bruker kortere lisser enn de originale nå, og trenger ikke lissegarasjen. Er så flott atte! Disclaimer: Jeg spurter som en klatrer (og klatrer som en spurter).
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei