Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 15 1 2 5 6 7 8 9 14 15

Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk?

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: sveinaa] #2398250 18/04/2017 16:45
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: sveinaa
Jeg ser overhode ikke det dere ser? Er FARA egentlig dyrt da? FARA sykkelen som er postet på 3T sine sider har vel 3T hjul (og kanskje andre komponenter?). Er nok der det ligger og ikke ramma...

(dere velger å lese mellom linjene.).

28-45000 kroner for en open mould ramme fra alibaba med komponenter er dyrt. Det jeg (og flere her?) reagerer på, er som sagt at Fara utgir seg for å være noe de ikke er. Det hadde vært helt fair det de drev med om de var litt mer realle og ikke så selvhøytydelige. "No bullshit, bra specca sykler til en ok pris"

Men måten de skriver og ordlegger seg på tilsier jo at dette er sykler entusiaster står bak, og jeg siterer igjen "the worlds finest components".

- Utspringet til hele debatten her i utgangspunktet var jo at den gemene hop her inne er sterkt kritiske til disse rammene dersom man som privatperson kjøper de; men med engang et eller annet merke (som fra mitt ståsted har null troverdighet) som har det estetiske på plass setter navnet sitt på det, så er det helt ok å forlange det femdobbelte?

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: MariusN] #2398259 18/04/2017 16:54
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: MariusN
Utspringet til hele debatten her i utgangspunktet var jo at den gemene hop her inne er sterkt kritiske til disse rammene dersom man som privatperson kjøper de; men med engang et eller annet merke (som fra mitt ståsted har null troverdighet) som har det estetiske på plass setter navnet sitt på det, så er det helt ok å forlange det femdobbelte?

Du har postet mange gode innlegg i denne tråden, men det er ingen som mener det du skriver her ICON_SMILE Exploro og Open U.P. er jo ikke samme ramme som du kan kjøpe billig på Alibaba. Og om Fara bruker rammer du kan kjøpe billig på Alibaba, er vi alle skuffet. Men det vet jeg ikke noe om, utover den tilsynelatende likheten med Workswell WCB-R-125 du har vist til.

Jeg håper og tror at Fara bruker en god OEM som produserer en kvalitet som står i forhold til prisen. En smule åpenhet fra Fara hadde hjulpet.

Skepsisen til billige rammer på Alibaba knytter seg til problematikken rundt opphavsrettigheter (hva gjelder åpenbare kopier) og kvalitet/utforming av karbon (hva gjelder rammer av ukjent opphav).

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398270 18/04/2017 17:20
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
"Du har postet mange gode innlegg i denne tråden, men det er ingen som mener det du skriver her ICON_SMILE Exploro og Open U.P. er jo ikke samme ramme som du kan kjøpe billig på Alibaba. Og om Fara bruker rammer du kan kjøpe billig på Alibaba, er vi alle skuffet."

Jeg ordla meg kanskje litt klønete, men er 100% enig i det du skriver her. Det ville heller aldri falt meg inn å kjøpe noe som var tro kopi av Open eller 3T. Referansen til fake rolex osv er jeg helt enig i.

Og om Fara bruker rammer du kan kjøpe billig på Alibaba, er vi alle skuffet.

Det er dette jeg synes er interessant med det hele. For meg er det ingen tvil om at det er den rammen, dette forsterkes av måten de svarer for seg i sosiale medier, og at de har fjernet kommentaren hvor det blir påpekt.

Derfor mener jeg det er "uetisk" av de å få folk til å tro at de er noe jevere enn hva de faktisk er. Sammenligningen med Pinarello setter bare en prikk over I'en.

Redigert av MariusN; 18/04/2017 17:22.
Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: Sepeda] #2398273 18/04/2017 17:31
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Sepeda
Samtidig har han pekt på at Faras Gravel-ramme og Workswell WCB-R-125 ser ut til å være samme ramme.

Nettopp. Om man velger litt fra den ene og litt fra den andre så ligner det meste. Anbefaler deg å ta en titt på "headtube" på begge sykler. Synes du det ligner (Hint: FARA ramma sitt er lengre.)?

Ligner virkelig denne ramma på de to andre? Da kan man jo nesten trekke det så langt som å si at alle rammer ligner hverandre?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398278 18/04/2017 17:41
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
Der hvor seat staysa møter top tuben og seat tuben (kjenner ikke til de norske navnene) er vel der disse to ligner mest. Jeg har aldri påpekt at Workswell rammen er plagiat av 3T sin. For min del ser det ut som om de har tatt 70% av Open sin ramme og 30% av 3T.

Vil i tillegg legge til at bildene vi har av Workswell ramma er i størrelse small eller x-small. Derfor den ser såpass rar ut i geometrien.

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: MariusN] #2398282 18/04/2017 17:47
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Der hvor seat staysa møter top tuben og seat tuben (kjenner ikke til de norske navnene)

Seat stay = setestag
Top tube = overrør
Seat tube - seterør

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: MariusN] #2398283 18/04/2017 17:48
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg ser overhode ikke det dere ser? Er FARA egentlig dyrt da? FARA sykkelen som er postet på 3T sine sider har vel 3T hjul (og kanskje andre komponenter?). Er nok der det ligger og ikke ramma...

(dere velger å lese mellom linjene.).

28-45000 kroner for en open mould ramme fra alibaba med komponenter er dyrt. Det jeg (og flere her?) reagerer på, er som sagt at Fara utgir seg for å være noe de ikke er. Det hadde vært helt fair det de drev med om de var litt mer realle og ikke så selvhøytydelige. "No bullshit, bra specca sykler til en ok pris"

Men måten de skriver og ordlegger seg på tilsier jo at dette er sykler entusiaster står bak, og jeg siterer igjen "the worlds finest components".

- Utspringet til hele debatten her i utgangspunktet var jo at den gemene hop her inne er sterkt kritiske til disse rammene dersom man som privatperson kjøper de; men med engang et eller annet merke (som fra mitt ståsted har null troverdighet) som har det estetiske på plass setter navnet sitt på det, så er det helt ok å forlange det femdobbelte?

Jaha. Hvor skriver FARA egentlig noe om rammene? De skriver om komponentene.

For å si det på en anen måte. Fete hjul, E-tap, fett styrefremspring, styre og setepinne koster jo skjorta. Bare E-tap koster vel 25 lapper eller noe...

Synes det er direkte ufint å komme med udokumenterte påstander om at det er den eller den ramma.

Egentlig er alt du påstår bare tull for selv om ramma er laget på samme lisens (i samme form) kan ramma være helt forskjellig...

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398296 18/04/2017 18:06
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
Så hvorfor sletter de kommentarer og driver med hersketeknikk overfor folk som spør da? Åpenbart har de malt seg opp i et hjørne. Som jeg har prøvd å få frem tidligere, så hadde ikke det her vært noe problem om de var ærlige. De kunne ha begrunnet hvorfor de har valgt den ramma, forklart at de har testet den, besøkt fabrikken, sett på produksjonslinjen osv. Da hadde hele hopprennet blitt lettere å svelge. Det var jo ingen som forventet at de satt med en vindtunnel og egen lab oppe i Stjørdal og utviklet de rammene her.

Og ja, jeg ser jo jeg og at de ikke tar noen snarveier på utstyret som er montert på. Forøvrig er rammen på en sykkel også et komponent. Men du er sikkert uenig der og. Det er åpenbart at du nekter å se det jeg påpeker, som andre her inne ser ut til å være enig i, så ser jeg ingen vits i å diskutere videre.

Redigert av MariusN; 18/04/2017 18:07.
Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: MariusN] #2398323 18/04/2017 18:44
sveinaa Offline
More than words
More than words
Smart å starte en diskusjon mot noen som tror en konspirerer på nett ICON_WINK

Kan du ikke stikke på en eller annen sjappe å se den sykkelen da? Se godt på seterøret er det rundt eller kantete?

Det er uansett dårlig gjort å kaste dritt på den måten på nett. Spesielt når dokumentasjonen er såpass tynn som den du har lagt frem.

Hva er egentlig motivet ditt?

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: MariusN] #2398330 18/04/2017 18:58
sveinaa Offline
More than words
More than words
Så hvorfor sletter de kommentarer og driver med hersketeknikk overfor folk som spør da? Åpenbart har de malt seg opp i et hjørne. Som jeg har prøvd å få frem tidligere, så hadde ikke det her vært noe problem om de var ærlige. De kunne ha begrunnet hvorfor de har valgt den ramma, forklart at de har testet den, besøkt fabrikken, sett på produksjonslinjen osv. Da hadde hele hopprennet blitt lettere å svelge. Det var jo ingen som forventet at de satt med en vindtunnel og egen lab oppe i Stjørdal og utviklet de rammene her.

Og ja, jeg ser jo jeg og at de ikke tar noen snarveier på utstyret som er montert på. Forøvrig er rammen på en sykkel også et komponent. Men du er sikkert uenig der og. Det er åpenbart at du nekter å se det jeg påpeker, som andre her inne ser ut til å være enig i, så ser jeg ingen vits i å diskutere videre.

Du kunne jo klippet inn hele diskusjonen da. Er jo passe bedreviter har fyren og da. Du som svelger dette med søkk og snøre. Er Pinarello sykt mye bedre enn BMC og Canyon?

Klippet fra FB siden til FARA.

Andreas Nilsen
Is this a 3T Exploro frame?
16. april kl. 15:54 · Redigert

Romain Mousset
Lol they are generic OEM frame you can buy the same directly from China . They just put a sticker on it
16. april kl. 16:07

Andreas Nilsen
Then I don't get why 3T is giving them homage for ripping off their frame on Instagram?
i går kl. 05:09 · Redigert

Romain Mousset
No a chinarello is a FSA ( frame shaped object) they are really close visually speaking but you cant compare the rides between both or you've never riden a true Pinarello

Taiwan is more expensive to build frame components than China
i går kl. 08:25

Romain Mousset
BMC are made in China
Pinarello high end at least F8 F10 in taiwan
Cannondale Super six in taiwan
Canyon in China
i går kl. 08:26

FARA Cycling
Cycling Hi Romain. We see you are really into the bike industry and have a good eye for FARA. We would like to invite you to test our bikes at any time here in Oslo. After you have tested the bikes it would be great to hear your expert review compared to e.g. Pinarello that you know so well. One of our staff members have ridden Pinarello the last 6 years - so it would be great to compare your expert thoughts on FARA up against Pinarello. Until we see you in Oslo - have a great day!

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398331 18/04/2017 19:05
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har ingen spesielle motiv, men synes det var interessant i lys av den første diskusjonen vi hadde om den ramma, hvor bemerkninger som "smakløst", "kopi", "plagiat" og andre nedsetninger om folks økonomi osv ble kastet rundt fordi jeg sa at den rammen lå til vurdering.

For meg er det helt likegyldig om ramma er en kopi av Open UP eller 3T Exploro, åpenbart er ikke dette noe som plager 3T og det har aldri vært min agenda å påpeke likheter her annet enn at den er inspirert av disse. Jeg introduserte ramma i den tråden her som en etterligning eller en ramme som var inspirert av de overnevnte til en akseptabel pris.

Derfor syntes jeg det var festlig når det senere viser seg at (beklager antagelsen) Fara bruker nettopp denne rammen på sine gravel sykler. Hvis du ikke klarer å se at det er den samme rammen på bakgrunn av likhetene på bildene og at de fjerner spørsmål og beskyldninger om det, så er du enten svært naiv, eller i bestefall ekstremt godtroende.

Og som jeg har presisert tidligere, det plager meg ikke hvis det er den ramma (workswell). Men litt åpenhet hadde ikke skadet noen? Jeg siterer meg selv:
" De kunne ha begrunnet hvorfor de har valgt den ramma, forklart at de har testet den, besøkt fabrikken, sett på produksjonslinjen osv."

Trond Helge
Du kan ikke rette deg mot entusiaster med de de prisene og så prøve å bullshitte.

Sepeda
Det er selvsagt interessant for potensielle kunder å vite hvilke rammer Fara bruker. Fara må etablere seg som et troverdig kvalitetsmerke og er tjent på å vise åpenhet. Unnvikende svar og sletting av kritiske spørsmål tjener ikke til å skape tillit.

^ Kunne ikke vært mer enig.

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: sveinaa] #2398333 18/04/2017 19:13
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
[
Du kunne jo klippet inn hele diskusjonen da. Er jo passe bedreviter har fyren og da. Du som svelger dette med søkk og snøre. Er Pinarello sykt mye bedre enn BMC og Canyon?

Klippet fra FB siden til FARA.

Jeg er helt enig i at fyren fremstår som en bedreviter, og jeg har aldri ment noe som helst om Kina eller Taiwan og deres produksjonsmetoder. Jeg stiller bare spørsmål til Fara sitt svar, og opplever det som lite profesjonelt. Og ordet åpenhet kan jo nevnes igjen.

Jeg har ingen formening om hverken Pinarello, BMC eller Canyon da jeg aldri har eid slike sykler. Ser ut som om det holder for gutta i Tour De France, og både etappeseire og "grand tours" er vunnet på alle merkene. Det jeg reagerte på var at de går langt i å hevde at Fara sine sykler er fullt på høyde med Pinarello. Noe jeg mener er en rimelig heavy påstand å komme med.

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398342 18/04/2017 19:43
sveinaa Offline
More than words
More than words
Hvor hevder de at rammene til FARA er like gode som Pinarello sine? De inviterer han vel mer til Oslo for å teste sånn at han kan prøve syklene selv?

Du kan sikkert få prøve syklene du og om du spør? Så kan du poste her hvor bra/dårlig du synes de var etterpå!

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398353 18/04/2017 20:03
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Slik jeg tolker det er det vel for å vise at deres rammer er bedre enn en fake PInarello?

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: Alpers] #2398363 18/04/2017 20:21
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Alpers
Slik jeg tolker det er det vel for å vise at deres rammer er bedre enn en fake PInarello?

Det kan vel ikke være noen som tror at en fake Pinarello er bedre en FARA? Kom igjen a...

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: sveinaa] #2398365 18/04/2017 20:22
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Alpers

Det kan vel ikke være noen som tror at en fake Pinarello er bedre en FARA? Kom igjen a...

De vil jo bare ha eksperten som kjenner Pinarello opp for å teste ICON_LAUGH

Redigert av sveinaa; 18/04/2017 20:23.

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398516 19/04/2017 10:27
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J
Er alle enige om at hvis Fara Gravel benytter Workswell WCB-R-125 så burde de kunne innrømme dette på direkte forespørsel? Og heller begrunne hvorfor akkurat denne rammen er et godt valg for denne sykkelen?

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: Jåddhå] #2398538 19/04/2017 10:59
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Jåddhå
Er alle enige om at hvis Fara Gravel benytter Workswell WCB-R-125 så burde de kunne innrømme dette på direkte forespørsel? Og heller begrunne hvorfor akkurat denne rammen er et godt valg for denne sykkelen?

Yes.

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: Jåddhå] #2398544 19/04/2017 11:04
sveinaa Offline
More than words
More than words

Hvem eier rettighetene til open-mould former?

Er Workswell en produsent med fabrikk, eller er det kanskje Angle Cycle (AG338) som er produsent? Eller er det en helt annen fabrikk som produserer og selger rammer som andre setter navnene sine på rammene.

Hvor kommer egentlig myten om at alle open mould rammene lages på samme fabrikk?

Er det forskjell på en open mould ramme der produsenten er kjip på karbonet og glad i epoxy og en open muld ramme der produsenten har helt andre kvalitetskrav og kontrollrutiner.

Er det evt. FARA sin oppgave å si noe om hvilken open mould form de har brukt? Dette vil å så fall kun si noe om designet/fomen og ikke noe om hvordan rammen er konstruert/kvalitettestet (i mangel av et bedre ord.). Leveres rammen jf. samme toleranser/avvik osv...

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: MariusN] #2398546 19/04/2017 11:08
sveinaa Offline
More than words
More than words

Yes.

Sånn at dere kan bruke FARA som garantist for at rammen dere bestiller billig fra Kina er bra ICON_WINK

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398562 19/04/2017 11:48
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J
Jeg går til LBS for alt mer avansert enn å bytte bremseklosser, så jeg er nok et stykke unna å bestille rammesett fra Kina og bygge sykkel selv.

Er nok mer potensiell kunde av Fara, men liker at bedrifter er mest mulig åpne.

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398563 19/04/2017 11:50
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
Nå begynner det her å bli ganske pinlig. Jeg har forstått for flere innlegg siden at du har en personlig agenda mot meg og mine argumenter. Som nevnt opptil flere ganger før, så var grobunnen for diskusjonen her at det ble hevdet at denne rammen var et graverende plagiat av Open og 3T's gravel rammer og sammenligninger med fake rolex klokker, jeans mm. ble kastet rundt. Det ironiske i det hele er at i det sekundet en norsk produsent faktisk bruker dette rammedesignet, så er det helt greit? Jeg har tidligere vurdert den rammen, men har senere droppet den grunnet dens agressive geometri. Jeg skjønner bare ikke helt hvor du vil. Jeg har få eller ingen betenkligheter rundt det å handle en ramme fra ebay eller alibaba, såfremt den ikke er et plagiat av eksisterende rammedesign. Og som jeg også har tidligere nevnt, reagerer jeg på hvordan Fara behandler denne situasjonen, og jeg etterlyser mer åpenhet og ærlighet rundt valget av ramme fremfor hersketeknikk og sletting av innlegg og bilder.

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: MariusN] #2398601 19/04/2017 13:33
sveinaa Offline
More than words
More than words
Nå begynner det her å bli ganske pinlig. Jeg har forstått for flere innlegg siden at du har en personlig agenda mot meg og mine argumenter. Som nevnt opptil flere ganger før, så var grobunnen for diskusjonen her at det ble hevdet at denne rammen var et graverende plagiat av Open og 3T's gravel rammer og sammenligninger med fake rolex klokker, jeans mm. ble kastet rundt. Det ironiske i det hele er at i det sekundet en norsk produsent faktisk bruker dette rammedesignet, så er det helt greit? Jeg har tidligere vurdert den rammen, men har senere droppet den grunnet dens agressive geometri. Jeg skjønner bare ikke helt hvor du vil. Jeg har få eller ingen betenkligheter rundt det å handle en ramme fra ebay eller alibaba, såfremt den ikke er et plagiat av eksisterende rammedesign. Og som jeg også har tidligere nevnt, reagerer jeg på hvordan Fara behandler denne situasjonen, og jeg etterlyser mer åpenhet og ærlighet rundt valget av ramme fremfor hersketeknikk og sletting av innlegg og bilder.

Der sa du det det. Det er litt pinlig. Du kommer med masse udokumenterte påstander også tar du den tonen? Offerrollen (tydeligvis andre som bruker herskerteknikker også ICON_WINK ).

Jeg aner ikke om FARA har tatt utgangspunkt i den rammeformen du hevder. Det aner strengt tatt ikke du heller. Du tramper allikevel i klaveret med begge beina og hevder at det er den rammeformen samt at en spesifikk produsent har laget rammene for dem.

Om du har en sang (rammeformen) så høres ikke den lik ut om en gullstrupe (produsent 1) og en tonedøv (produsent 2) synger den.

Dårlig sammenligning, men du forstår kanskje hva jeg mener?

(Og bare så det er sagt. Jeg har ikke noe mer FARA å gjøre i det hele tatt, men etter denne tråden skjønner jeg godt hvorfor de ikke tar denne type diskusjoner åpen på Facebook. Det er umulig å forsvare seg mot trollete oppførsel basert på syning og udokumenterte påstander.).

Redigert av sveinaa; 19/04/2017 13:49.

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398603 19/04/2017 13:37
sveinaa Offline
More than words
More than words

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398608 19/04/2017 13:49
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
Leser du annenhver setning på innleggene mine, eller er du viden kjent som en vriompeis?

Jeg har ikke noe grunnlag for å si noe om hverken Kina eller Taiwan som produksjonsland, eller de forskjellige karbontypene som brukes. Og jeg kan ærlig innrømme at artikkelen du postet ga meg mer kjøtt på beinet rundt emnet. Det som jeg har argumentert for er at rammen Fara bruker er _HELT LIK_ den rammen (Workswell, Hongfu, Angle Cycle ++++) leverer og som jeg ble slaktet for å vurdere, fordi det var plagiat av 3T og Open.

Da spør jeg igjen, hvorfor sletter Fara spørsmål om dette? Hvorfor fjerner de sammenligningsbilder? Hvorfor kan de ikke bare være åpne om det? (At rammen er fra alibaba eller ebay eller en egen mould eller hva det måtte være)

Redigert av MariusN; 19/04/2017 13:55.
Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: MariusN] #2398614 19/04/2017 14:03
sveinaa Offline
More than words
More than words
Leser du annenhver setning på innleggene mine, eller er du viden kjent som en vriompeis?

Jeg har ikke noe grunnlag for å si noe om hverken Kina eller Taiwan som produksjonsland, eller de forskjellige karbontypene som brukes. Og jeg kan ærlig innrømme at artikkelen du postet ga meg mer kjøtt på beinet rundt emnet. Det som jeg har argumentert for er at rammen Fara bruker er _HELT LIK_ den rammen (Workswell, Hongfu, Angle Cycle ++++) leverer og som jeg ble slaktet for å vurdere, fordi det var plagiat av 3T og Open.

Da spør jeg igjen, hvorfor sletter Fara spørsmål om dette? Hvorfor fjerner de sammenligningsbilder? Hvorfor kan de ikke bare være åpne om det?

Kan du ikke bare kontakte dem å spørre? Ring dem eller noe? Og bare så det er sagt, jeg har ikke noe i mot deg, synes bare det blir idiotisk å skyte fra hofta mot FARA når de ikke har gjort noe galt. Måten du fremstiller det på er jo at FARA driver med urent trav...

Om syklene til FARA er basert på fritt tilgjengelig rammedesign men med fin lakk og detaljer, samt fine komponenter, gruppe og hjul. Hva gjør de egentlig galt?

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398676 19/04/2017 18:00
D
DuffMcShank Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
D
Når denne tråden passerer side 8 er kranglingen om dette ferdig ICON_SMILE Jeg synes det var greit å få belyst både at rammen ikke er en ren kopi, og at den basert på utseende og Faras oppførsel med sletting/ikke-svar på Facebook, ganske sannsynlig er helt lik eller tilnærmet lik en av rammene fra de rimelige Asia-produsentene. Jeg har på følelsen at det å erkjenne seg å bruke en "billig-ramme" ikke passer med eksklusive imaget Fara prøver å skape seg blant hipsterne i det norske sykkelmiljøet, og at det er derfor de har så fårete svar på Facebook når det gjelder hva slags ramme dette egentlig er.

Redigert av DuffMcShank; 19/04/2017 18:00.

Create the problem and sell the solution
Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398813 20/04/2017 07:20
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: DuffMcShank
Når denne tråden passerer side 8 er kranglingen om dette ferdig ICON_SMILE Jeg synes det var greit å få belyst både at rammen ikke er en ren kopi, og at den basert på utseende og Faras oppførsel med sletting/ikke-svar på Facebook, ganske sannsynlig er helt lik eller tilnærmet lik en av rammene fra de rimelige Asia-produsentene. Jeg har på følelsen at det å erkjenne seg å bruke en "billig-ramme" ikke passer med eksklusive imaget Fara prøver å skape seg blant hipsterne i det norske sykkelmiljøet, og at det er derfor de har så fårete svar på Facebook når det gjelder hva slags ramme dette egentlig er.

Vil nok ikke kalle dette krangling. Synes bare det er tull å kaste dritt rundt på nettet uten at man vet noe som helst (Utgangspunktet synes jo å være at alt som lages i Kina og sendes ut har samme kvalitet og pris.).. Men jeg velger å kalle det typisk norsk adferd. Janteloven slår til for fullt.

For å starte i andre enden. Hvilke produsenter eier rettighetene til rammene sine selv?

Det hadde og gått an å orientere seg litt om hva dyre rammesett koster. Rammesettene koster jo fort over 35 000,-. Alle som kan pluss og minus regning skjønner jo da at rammene til FARA ikke er i det segmentet når en landeveissykkel med Ultegra, skiver og 3T pro utstyr koster noe over 30 000,-.

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398826 20/04/2017 07:45
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Rondo – World’s First Vario Geometry Gravel Bike - med plass til både 700c og 650b.

Ramme i karbon, stål eller alu.

Blir spennende å se om denne dukker opp hos forhandlere i Norge. Vet at det er et ønske fra Rondos side.

Har ikke rukket å studere den nærmere, men fristende med en sykkel som ikke alle har ICON_SMILE

Mer info på Bikerumor.

Ikke open mould, forresten ICON_LAUGH

Re: Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? [Re: DuffMcShank] #2398835 20/04/2017 08:08
sveinaa Offline
More than words
More than words

Side 7 av 15 1 2 5 6 7 8 9 14 15

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå