Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Barbere bare leggene?

Re: Barbere bare leggene? [Re: Valentino] #2479392 27/04/2018 06:12
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: Valentino
Nei.

Enig, jeg stilte i akkurat riktig lang shorts med "nydelige" nøttebrune nybarberte og bittelitt blanke ben på 30-år-etter-russetiden-fest i fjor høst. Tror alle damene var innom for å kjenne/klemme på/beføle ? og konsensus var tommel opp. Vi var alle enige om at rosa gilette venus ett eller annet er et utmerket verktøy.... Alle gutta var ikke like imponert men tror jeg fikk mest oppmerksomhet for kroppen... Jeg har heldigvis den grøvste hårveksten på bena (og fortsatt hodet) men er ikke gorilla på resten.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Barbere bare leggene? [Re: skubisan] #2479396 27/04/2018 06:34
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er fremdeles gift med hun som aldri hadde befølt barberte mannebein før vi hoppet til køys samme kveld som vi traff hverandre.

Sitat: skubisan
Sitat: Dahlsveen

Kan love deg at både ankler og knær kommer til å blø seg fordervet hvis du prøver med tradisjonell høvel.
Hva brukte Eugene Christophe?
BOOM!

ICON_GRIN

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Barbere bare leggene? [Re: Dahlsveen] #2479402 27/04/2018 06:47
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig

Kan love deg at både ankler og knær kommer til å blø seg fordervet hvis du prøver med tradisjonell høvel. Har prøvd det 4-5 ganger og det funker ikke. Har tatt skjegget i 12-13 år med tradisjonell høvel og der blir det aldri kutt, men beina er det bare å glemme. Bruk damas Ladyshave eller kjøp deg tilsvarende dritthøvel med førti blader og TURBO med oransje bokstaver på skaftet. Det går fort og du slipper blodbadet ICON_SMILE

Merkelig, for jeg bruker tradisjonell høvel på beina og det pleier å gå finfint om jeg ikke bruker skum eller såpe... Barberer mer eller mindre tørt (skyller høvelen i vann). Det krever dog at man er stødig på hånden, det er både lettere å få sideveis bevegelse på beina enn i fjeset og tar det først tak i huden så blir det et realt kutt fort...

Re: Barbere bare leggene? [Re: Bossanova] #2479406 27/04/2018 06:54
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg hadde en plan om å spare penger og verden for søppel ved å gå over til trad høvel med tosidige blader. Kjøpte inn en 250-pakk med Shark-blader for en slikk og ingenting på nettet og gikk i gang.
Enten så er det jeg som har for mange arr og for skarpe kanter i fleisen, eller så er jeg bare en kløne, men jeg klarte ytterst få ganger å bli glatt i fleisen uten å kutte meg - enten i haka der jeg har sydd 3 ganger oppå hverandre, eller under kjaken på siden.
Barberer meg ellers i fleisen uten speil i dusjen med 4-blads Gillette uten trøbbel, med trad høvel trengte jeg speil ja.
Vil ikke tenke på hvor krevende det vil være på beina å unngå kutt med slikt - oppover skinnleggen og på achillesen...

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Barbere bare leggene? [Re: sykkeloyvind] #2479423 27/04/2018 07:56
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Nå er ikke jeg noen porselensdukke i trynet selv, men det er unntaksvis jeg kutter meg med tradisjonell høvel.

Teknikk er en ting, men det er forskjell i hvor aggressive både bladene og høvlene er. Det enkleste trikset ved overgangen fra høvler med 3-4 blader til tradisjonell høvel med ett blad var for meg korte drag. Da har man langt bedre kontroll på vinkelen mot huden.

Re: Barbere bare leggene? [Re: Bossanova] #2479424 27/04/2018 07:57
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Sitat: sykkeloyvind
Jeg hadde en plan om å spare penger og verden for søppel ved å gå over til trad høvel med tosidige blader. Kjøpte inn en 250-pakk med Shark-blader for en slikk og ingenting på nettet og gikk i gang.
Enten så er det jeg som har for mange arr og for skarpe kanter i fleisen, eller så er jeg bare en kløne, men jeg klarte ytterst få ganger å bli glatt i fleisen uten å kutte meg - enten i haka der jeg har sydd 3 ganger oppå hverandre, eller under kjaken på siden.
Barberer meg ellers i fleisen uten speil i dusjen med 4-blads Gillette uten trøbbel, med trad høvel trengte jeg speil ja.
Vil ikke tenke på hvor krevende det vil være på beina å unngå kutt med slikt - oppover skinnleggen og på achillesen...

Rådet for slike situasjoner er å prøve andre blader. Jeg er ikke fan av Shark selv. Men opplevelsen av blader kan være veldig subjektivt.

Eller bare gi F, hvis du er fornøyd med tingenes tilstand.

Hvis du likevel er interessert i nye forsøk, kan jeg sende deg en liten samling av blader du kan prøve.

Redigert av edorF; 27/04/2018 07:57.
Re: Barbere bare leggene? [Re: skubisan] #2479566 27/04/2018 17:38
Dahlsveen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: skubisan

Kan love deg at både ankler og knær kommer til å blø seg fordervet hvis du prøver med tradisjonell høvel. Har prøvd det 4-5 ganger og det funker ikke. Har tatt skjegget i 12-13 år med tradisjonell høvel og der blir det aldri kutt, men beina er det bare å glemme. Bruk damas Ladyshave eller kjøp deg tilsvarende dritthøvel med førti blader og TURBO med oransje bokstaver på skaftet. Det går fort og du slipper blodbadet ICON_SMILE

Hva brukte Eugene Christophe?

Tja, han brukte vel skrubb eller en tidlig Gillette med sløve blader vil jeg tro ICON_SMILE

Redigert av Dahlsveen; 27/04/2018 17:39.
Re: Barbere bare leggene? [Re: EmilZipp] #2479607 27/04/2018 22:07
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Sitat: EmilZipp
Nei.

Enig, jeg stilte i akkurat riktig lang shorts med "nydelige" nøttebrune nybarberte og bittelitt blanke ben på 30-år-etter-russetiden-fest i fjor høst. Tror alle damene var innom for å kjenne/klemme på/beføle ? og konsensus var tommel opp. Vi var alle enige om at rosa gilette venus ett eller annet er et utmerket verktøy.... Alle gutta var ikke like imponert men tror jeg fikk mest oppmerksomhet for kroppen... Jeg har heldigvis den grøvste hårveksten på bena (og fortsatt hodet) men er ikke gorilla på resten.

Det er jo en grunn til at det skaper stor oppstuss i første omgang... det ser bare sært ut. At det etter sigende faller i smak hos en gjeng drita fulle 50 år gamle damer understreker jo bare poenget ICON_SMILE

Create the problem and sell the solution
Re: Barbere bare leggene? [Re: DuffMcShank] #2479629 28/04/2018 07:22
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
For hundre år siden barberte ikke kvinner beina. Hva forteller det deg?

Re: Barbere bare leggene? [Re: Valentino] #2479662 28/04/2018 10:51
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
For hundre år siden barberte ikke kvinner beina. Hva forteller det deg?

For hundre år siden, fødde de ikke unger uten bedøvelse heller. Forteller vel det samme. De som barbere leggene er blitt mer pysete på hundre år... he he

Re: Barbere bare leggene? [Re: Bossanova] #2479687 28/04/2018 14:48
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Det er jo ikke unormalt for dagens ungdom å barbere både armer og bein, i tillegg til et lite lag sminke. At det lett kan gå videre den veien for voksne menn om en generasjon eller to er ikke utenkelig.

Re: Barbere bare leggene? [Re: edorF] #2479697 28/04/2018 15:32
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nettopp. Det var poenget mitt. Ta tatoveringer. "Alle" har jo det nu for tiden. Jeg vil ikke bli sett med en om jeg så er i nettoen. Ikke en gang denne:

Re: Barbere bare leggene? [Re: Valentino] #2479700 28/04/2018 15:42
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider

Re: Barbere bare leggene? [Re: Valentino] #2479919 30/04/2018 07:07
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Nettopp. Det var poenget mitt. Ta tatoveringer. "Alle" har jo det nu for tiden. Jeg vil ikke bli sett med en om jeg så er i nettoen. Ikke en gang denne:

Mtp Hipstertrendene som har preget motebildet i det siste, er det heller ikke utenkelig at det kan gå andre veien. Nå har jeg ikke så altfor god peiling på hipsterismen, men har ikke inntrykk at de er redd for hår.

Spørsmålet er da om det er hipster eller Paradise Hotell moten som vil sette sitt preg på kommende generasjoner?

Når det gjelder tatoveringer, er jeg helt enig. Det har tatt helt av og er sjelden kledelig. Etter mitt syn må man ha litt kvalitetsmasse på kroppen. Det nytter ikke å være tynnfeit og kefirblå og tro at man automatisk har et lerret som passer seg for tatovering.
For ordens skyld, jeg plasserer ikke syklister i denne båsen. Der er det sjelden mangel på kvalitetsmasse.

Tatoveringer er litt som bekledning fra Rapha. Man ser ikke automatisk bedre ut fordi man har tatovert seg, snarere tvert i mot.

Re: Barbere bare leggene? [Re: Bossanova] #2480203 01/05/2018 10:31
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Jeg er en nysgjerrig fyr, og da noen sa at det var vanskelig å barbere beina med tradisjonell høvel måtte jeg bare prøve.

Jeg hoppet over bruken av skjeggtrimmer og fant heller frem min mest aggressive høvel. Det er en såkalt slant bar, noe som betyr at bladet er vinklet på noenlunde samme måte som en giljotin. Det er denne høvelen jeg bruker når jeg ikke har barbert meg på en uke eller to, og det er et fantastisk redskap.

Første passering gikk noenlunde greit. Tok selvfølgelig lengre tid enn en eventuell vedlikeholdsbarbering, men tviler på at det gikk mer enn knappe fem minutter. Ble litt overivrig når jeg kom til kneet, og siden hovmod som kjent står for kutt, klarte jeg å «nicke» meg rett nedenfor. Et lite kutt som fort ble stoppet.

Jeg skiftet høvel før andre omgang, den var strengt tatt ikke nødvendig da 95% av fjørene allerede var fjernet. Men jeg var nysgjerrig på hvorvidt denne høvelen ville fungere til formålet. Den har et noenlunde glatt skaft når den er fuktig, noe som gjorde at jeg måtte endre fremgangsmåte litegrann. Jeg ville nok ha modifisert skaftet på forhånd hadde jeg planlagt det bedre. Men den gjorde nå jobben, ihvertfall frem til min datter på 6 begynte å hamre på døren. Når man er 6 år og tissetrengt, har man ofte hastverk. Det ga meg igjen litt lastverk og jeg klarte å kutte meg to ganger på baksiden av kneet. Frmdeles ubetydelige kutt, men absolutt unødvendig.

Nå ca 30 minutt etter barberingen, er jeg ikke så mye klokere på hvorfor. Men jeg har iallefall fått et bedre inntrykk av hvordan. Om jeg skulle fortsatt, hadde jeg nok fremdeles brukt eksisterende utstyr, og ikke gått til innkjøp av en Gillette Venus, Fusion eller tilsvarende moderene hjelpemidler. Men det er jo mitt problem ICON_SMILE

Resultat:

https://imgur.com/a/eNReOIS

Re: Barbere bare leggene? [Re: edorF] #2480214 01/05/2018 11:14
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Skal du gå sånn med half-and-half??

Lars Olav
Re: Barbere bare leggene? [Re: quattro] #2480238 01/05/2018 12:16
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Sitat: quattro
Skal du gå sånn med half-and-half??

Mtp at det ser ut som to strikkepinner, synes jeg det er treffende å ha en rett og en vrang ICON_SMILE

Re: Barbere bare leggene? [Re: edorF] #2480298 01/05/2018 18:16
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Behold høyre ben og kast venstre.

Re: Barbere bare leggene? [Re: Bossanova] #2480338 01/05/2018 20:54
N
nordfonn Offline
Entusiast
Entusiast
N
Er det kuttene man ser helt til høyre bak kneet, eller er det en orions belte tatovering?

Re: Barbere bare leggene? [Re: EmilZipp] #2480444 02/05/2018 10:18
T
Tungtrådd Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: EmilZipp

Denne skulle vel vært postet på rosabloggen din, ikke et sykkelforum.

Re: Barbere bare leggene? [Re: nordfonn] #2480447 02/05/2018 10:28
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Sitat: nordfonn
Er det kuttene man ser helt til høyre bak kneet, eller er det en orions belte tatovering?

Det er kutt og en føflekk ser det ut som.

Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support, Valentino