NOTS trenger deg som medlem.
|
Re: NOTS trenger deg som medlem.
[Re: StigB]
25/04/2016 11:37
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
Var litt utolmodig og prøvde å melde meg inn mere enn en gang siden det ikke kom bekreftelsesmail eller noe.... Nå kom det noe  3 x til og med.
------------------------------- NOTS
|
|
|
[Re: Lunix]
25/04/2016 13:15
|
hvittsort
Medlem
|
Medlem
Fikk du ikke bekreftelsesmail da du meldte deg inn ved å bruke skjemaet? Er det lenge siden du meldte deg inn?
|
|
|
[Re: hvittsort]
25/04/2016 16:26
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
De to første gangene var i fjor på sensommeren en gang. Da fikk jeg ikke mail og det var også grunnen til at jeg prøvde to ganger. Siden tiden gikk og jeg ikke fikke noen faktura heller prøvde jeg igjen i januar. Da fikk jeg mail.
------------------------------- NOTS
|
|
|
25/04/2016 20:00
|
krankdrev
Besatt
|
Besatt
Jeg fikk tre fakturaer i posten, ikke så rart NOTS sliter litt med riktig medlemstall  Var en del kluss når jeg prøvde å melde meg inn på hjemmesiden deres, så antar det er derfor. Litt snodig at dette ikke ble plukket opp syns jeg. Hva gjør man?
|
|
|
[Re: krankdrev]
26/04/2016 10:37
|
hvittsort
Medlem
|
Medlem
Jeg fikk tre fakturaer i posten, ikke så rart NOTS sliter litt med riktig medlemstall  Var en del kluss når jeg prøvde å melde meg inn på hjemmesiden deres, så antar det er derfor. Litt snodig at dette ikke ble plukket opp syns jeg. Hva gjør man? Skriv til nots@aboservice og gi beskjed om hvilken faktura du betaler og hvilke du ønsker slettet. Vi må nok bare innse at dette er en del av oppryddingsarbeidet, og håper ikke dobbelt-/trippelfakturering skaper for mye frustrasjon hos medlemmene. Med det nye medlemssystemet slipper vi forhåpentligvis disse problemene i framtida.
|
|
|
05/04/2017 22:00
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Kontigenten har kommet. Den siste ukes hendelser har laget en utfordring. Er det noen som kan si noe om NOTS aktivt vil gå inn for å være en organisasjon som vil fremme elsykkel på sti? Eller vil NOTS ha et passivt forhold/ikke ta stilling til det? Jeg må ærlig innrømme at jeg mener og håper at NOTS er avventende til å ta stilling inntil vi vet mer om konsekvensene.
Redigert av sveinaa; 05/04/2017 22:01.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: sveinaa]
06/04/2017 06:27
|
hvittsort
Medlem
|
Medlem
Kontigenten har kommet. Den siste ukes hendelser har laget en utfordring. Er det noen som kan si noe om NOTS aktivt vil gå inn for å være en organisasjon som vil fremme elsykkel på sti? Eller vil NOTS ha et passivt forhold/ikke ta stilling til det? Jeg må ærlig innrømme at jeg mener og håper at NOTS er avventende til å ta stilling inntil vi vet mer om konsekvensene. Før jeg svarer på det, så har jeg et motspørsmål til deg: Med tanke på alt NOTS gjør og har gjort for terrengsykling, er det virkelig ett isolert spørsmål, som du faktisk også selv sier vi ikke vet konksevensene av, avgjørende for at du skal fortsette å være medlem i NOTS? Stian, NOTS.
Redigert av hvittsort; 06/04/2017 06:27.
|
|
|
06/04/2017 07:55
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kontigenten har kommet. Den siste ukes hendelser har laget en utfordring. Er det noen som kan si noe om NOTS aktivt vil gå inn for å være en organisasjon som vil fremme elsykkel på sti? Eller vil NOTS ha et passivt forhold/ikke ta stilling til det? Jeg må ærlig innrømme at jeg mener og håper at NOTS er avventende til å ta stilling inntil vi vet mer om konsekvensene. Før jeg svarer på det, så har jeg et motspørsmål til deg: Med tanke på alt NOTS gjør og har gjort for terrengsykling, er det virkelig ett isolert spørsmål, som du faktisk også selv sier vi ikke vet konksevensene av, avgjørende for at du skal fortsette å være medlem i NOTS? Stian, NOTS. Jeg trenger nok litt tid på meg for å være sikker, men akkurat her og nå vil ikke jeg være medlem av NOTS dersom vi gjør noe mer enn å forholde oss passive til elsykkel på sti. Jeg trenger dog heller ikke at NOTS fordømmer elsykkel på sti for å kunne fortsette medlemskapet.
|
|
|
06/04/2017 08:02
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Kontigenten har kommet. Den siste ukes hendelser har laget en utfordring. Er det noen som kan si noe om NOTS aktivt vil gå inn for å være en organisasjon som vil fremme elsykkel på sti? Eller vil NOTS ha et passivt forhold/ikke ta stilling til det? Jeg må ærlig innrømme at jeg mener og håper at NOTS er avventende til å ta stilling inntil vi vet mer om konsekvensene. Før jeg svarer på det, så har jeg et motspørsmål til deg: Med tanke på alt NOTS gjør og har gjort for terrengsykling, er det virkelig ett isolert spørsmål, som du faktisk også selv sier vi ikke vet konksevensene av, avgjørende for at du skal fortsette å være medlem i NOTS? Stian, NOTS. Nei. Det betyr ikke noe for mitt medlemskap i dag; det vil fornyes. Når det er sagt så synes jeg NOTS bør være avventende og ikke være en frontkjemper hva gjelder elsykkel i utmark; spesielt når elsykkel pt. ikke er likestilt.
|
|
|
06/04/2017 08:24
|
hvittsort
Medlem
|
Medlem
Jeg trenger nok litt tid på meg for å være sikker, men akkurat her og nå vil ikke jeg være medlem av NOTS dersom vi gjør noe mer enn å forholde oss passive til elsykkel på sti. Jeg trenger dog heller ikke at NOTS fordømmer elsykkel på sti for å kunne fortsette medlemskapet.
Nei. Det betyr ikke noe for mitt medlemskap i dag; det vil fornyes. Når det er sagt så synes jeg NOTS bør være avventende og ikke være en frontkjemper hva gjelder elsykkel i utmark; spesielt når elsykkel pt. ikke er likestilt.
Først et hjertesukk. Det kan hoppes over om man vil gå rett til konklusjonen i siste avsnitt  Samfunnet generelt er preget av at folk velger og velger bort utfra "dagens smak", og sånn kan det ikke bli i NOTS. Vi fikk én utmelding som følge av innspillet vårt til høringen om el-sykkel i utmark i fjor, og det gjør meg oppriktig trist, for da tar følelsene overhånd og alt det andre NOTS står for, betyr plutselig ingenting for vedkommende. Jeg håper virkelig ikke at det blir en trend blant medlemmene å true med utmelding når man er uenig i en sak (jeg sier ikke at det er tilfelle med dere som har kommentert i denne tråden, men det er et generelt håp), men at man bruker kanalene man har for å påvirke i kraft av sitt medlemskap. Det har vel aldri vært enklere å få tak i lydhøre folk i NOTS. NOTS er ikke en populistisk organisasjon, og NOTS bestemmer absolutt ikke norsk terrengsykkelpolitikk. Når det nå åpnes el-sykler (jeg sier åpner, for her er gråsonen enorm, ref. http://www.nots.no/nots-forklarer-el-sykkel-ikke-helt-sidestilt-med-sykkel/), så må vi forholde oss til det og gjøre det best ut av det, akkurat som vi gjør for eksempel når det åpnes for sykling i nasjonalparker. Er det entydig positivt å åpne for sykling i en nasjonalpark? Svaret er selvsagt nei. Det fører med seg en rekke problemstillinger når det gjelder tilrettelegging og forhold til andre brukere. Om alle spørsmål skal reduseres til ja-/nei-svar, blir det veldig vanskelig å drive en medlemsbasert organisasjon som NOTS. Når det gjelder el-sykler, har ikke NOTS hatt det høyt på agendaen, og grunnen til det er vel nettopp at vi er avventende. Når det er sagt, vil jeg at alle skal vite at NOTS-styrene, både sentralt og lokalt, består av noen av de mest kompetente personene på terrengsyklingssaker som jeg kjenner. Det legges enormt mye arbeid ned i å drifte NOTS og å mene noe på vegne av en stor og heterogen egenorganisert gruppe. Hver eneste dag setter mange ned flere timer av sin egen fritid for å sette seg inn i saker, mene noe om sakene og planlegge og gjennomføre aktiviteter for at terrengsyklister skal ha gode forhold til å utøve terrengsyklingsaktiviteten. Vi skal ikke bli et el-NOTS. Som i alle andre saker, følger vi utviklingen og uttaler oss basert på løpende analyser Som i terrengsykkelmiljøet generelt, er det både tilhengere og skeptikere til el-sykler i NOTS-styrene, og det ligger ikke an til at verken den ene eller andre siden kupper dagsorden. Jeg kan bare si at jeg håper medlemmene har tillit til at vi gjør en god og grundig jobb når det kreves, akkurat som vi har gjort i andre saker vi har engasjert oss i.
|
|
|
06/04/2017 09:08
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Samfunnet generelt er preget av at folk velger og velger bort utfra "dagens smak", og sånn kan det ikke bli i NOTS. For all del. Men noe av "dagens smak" er mer langvarige trender. F.eks. har jeg meldt med ut av DNT, fram til de klarere viser at de ikke er mer mot enn for stisykling. Særlig når det blir kamp om verneområdene blir dette spennende. En ting er at DNT ikke gjør noe spesielt arbeid for stisykling, problemet er at de her og der gjør mer mot. De kunne iallfall vært mer nøytrale. Jeg kan ikke betale en nå ganske høy kontingent til en forening som tidvis arbeider mot noe jeg er for.
|
|
|
[Re: anonym22]
06/04/2017 10:25
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Samfunnet generelt er preget av at folk velger og velger bort utfra "dagens smak", og sånn kan det ikke bli i NOTS. For all del. Men noe av "dagens smak" er mer langvarige trender. F.eks. har jeg meldt med ut av DNT, fram til de klarere viser at de ikke er mer mot enn for stisykling. Særlig når det blir kamp om verneområdene blir dette spennende. En ting er at DNT ikke gjør noe spesielt arbeid for stisykling, problemet er at de her og der gjør mer mot. De kunne iallfall vært mer nøytrale. Jeg kan ikke betale en nå ganske høy kontingent til en forening som tidvis arbeider mot noe jeg er for. Jeg meldte meg i lang tid ut av DNT fordi at jeg mener at de utviklet seg å bli en forening som først og fremst jobbet for eksklusive høyfjellshotell og som ikke tok seg råd til å la områder være i fred. For eksempel når DNT rykket in etter at militæret trakk seg ut av Hjerkinn. Til slutt så meldte jeg meg vel inn igjen fordi at jeg hadde lyst til å bli med fjellsportgruppe på tur. Sterkere meninger enn standhaftighet der altså. Så dersom NOTS blir elNOTS, men serverer vafler så blir jeg gjerne med likevel 
|
|
|
06/04/2017 11:42
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg trenger nok litt tid på meg for å være sikker, men akkurat her og nå vil ikke jeg være medlem av NOTS dersom vi gjør noe mer enn å forholde oss passive til elsykkel på sti. Jeg trenger dog heller ikke at NOTS fordømmer elsykkel på sti for å kunne fortsette medlemskapet.
Nei. Det betyr ikke noe for mitt medlemskap i dag; det vil fornyes. Når det er sagt så synes jeg NOTS bør være avventende og ikke være en frontkjemper hva gjelder elsykkel i utmark; spesielt når elsykkel pt. ikke er likestilt.
Først et hjertesukk. Det kan hoppes over om man vil gå rett til konklusjonen i siste avsnitt  Samfunnet generelt er preget av at folk velger og velger bort utfra "dagens smak", og sånn kan det ikke bli i NOTS. Vi fikk én utmelding som følge av innspillet vårt til høringen om el-sykkel i utmark i fjor, og det gjør meg oppriktig trist, for da tar følelsene overhånd og alt det andre NOTS står for, betyr plutselig ingenting for vedkommende. Jeg håper virkelig ikke at det blir en trend blant medlemmene å true med utmelding når man er uenig i en sak (jeg sier ikke at det er tilfelle med dere som har kommentert i denne tråden, men det er et generelt håp), men at man bruker kanalene man har for å påvirke i kraft av sitt medlemskap. Det har vel aldri vært enklere å få tak i lydhøre folk i NOTS. NOTS er ikke en populistisk organisasjon, og NOTS bestemmer absolutt ikke norsk terrengsykkelpolitikk. Når det nå åpnes el-sykler (jeg sier åpner, for her er gråsonen enorm, ref. http://www.nots.no/nots-forklarer-el-sykkel-ikke-helt-sidestilt-med-sykkel/), så må vi forholde oss til det og gjøre det best ut av det, akkurat som vi gjør for eksempel når det åpnes for sykling i nasjonalparker. Er det entydig positivt å åpne for sykling i en nasjonalpark? Svaret er selvsagt nei. Det fører med seg en rekke problemstillinger når det gjelder tilrettelegging og forhold til andre brukere. Om alle spørsmål skal reduseres til ja-/nei-svar, blir det veldig vanskelig å drive en medlemsbasert organisasjon som NOTS. Når det gjelder el-sykler, har ikke NOTS hatt det høyt på agendaen, og grunnen til det er vel nettopp at vi er avventende. Når det er sagt, vil jeg at alle skal vite at NOTS-styrene, både sentralt og lokalt, består av noen av de mest kompetente personene på terrengsyklingssaker som jeg kjenner. Det legges enormt mye arbeid ned i å drifte NOTS og å mene noe på vegne av en stor og heterogen egenorganisert gruppe. Hver eneste dag setter mange ned flere timer av sin egen fritid for å sette seg inn i saker, mene noe om sakene og planlegge og gjennomføre aktiviteter for at terrengsyklister skal ha gode forhold til å utøve terrengsyklingsaktiviteten. Vi skal ikke bli et el-NOTS. Som i alle andre saker, følger vi utviklingen og uttaler oss basert på løpende analyser Som i terrengsykkelmiljøet generelt, er det både tilhengere og skeptikere til el-sykler i NOTS-styrene, og det ligger ikke an til at verken den ene eller andre siden kupper dagsorden. Jeg kan bare si at jeg håper medlemmene har tillit til at vi gjør en god og grundig jobb når det kreves, akkurat som vi har gjort i andre saker vi har engasjert oss i. Tusen takk for at du tok deg tid. Du fremstår som en tydelig og god leder. Bra svar. Utmelding hadde som sagt ikke vært aktuelt i denne omgang da dette er helt nytt. Personlig er jeg ikke motstander av pedalec, men jeg er litt bekymret for utfallet over tid, og om det vil bli en bakdør til mer motorisert ferdsel i utmark. Men jeg er og så åpen at jeg vet at en del ting modnes over tid og at det godt kan hende at bekymringene mine går over. De aller fleste opplever en eller annen gang fremmedfrykt i livet sitt...
|
|
|
13/06/2019 06:58
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
På tide med en oppdatering! Når jeg ser på hvor mange som IKKE er medlemmer i NOTS, så må jeg si at jeg blir flau!! NOTS taler saken til ALLE terrengsyklister i Norge, uansett om det er et lokallag der du bor eller ikke. Hver eneste uke gjøres det en masse arbeid med dugnader, vernearbeid, befaringer, innspill til høringer og arrangementer som alle har til hensikt å sikre at du kan sykle på kule stier også i fremtiden. Dette skjer ikke av seg selv. De som engasjerer seg i NOTS er alle frivillige som bruker sin egen tid på dette (som også går på bekostning av det aller viktigste, nemlig sykling). Styrene er alle "arbeidende", både lokalt og nasjonalt, alt gjøres som prosjektarbeid. NOTS har ingen ansatte, hverken på heltid eller deltid (til referanse så ha vårt lokale DNT lokallag tre heltidsansatte). Likevel fremstår NOTS som en viktig aktør innen terrengsykling i Norge. Vi blir tatt på alvor, vi blir hørt, vi får gjennomslag. Men vi har samtidig noen viktige ildsjeler som er grovt overarbeidet og trenger avlasting, og vi har noen områder der vi må bli bedre. NOTS er avhengige av å få flere medlemmer fordi dette gir flere inntekter, noe som gir handlingsrom. To tusen medlemmer på landsbasis er latterlig lite! Vi burde enkelt kunne ha vært ti ganger så mange med tanke på hvor mange som sykler sti i Norge. Med så mange medlemmer kunne vi ha ansatt en deltidsressurs for å ta tak i ting som medlemsoppfølging, nyhetsbrev, arrangementer, vernearbeid og administrasjon, områder som vi har utfordringer med i dag. Dette vil ha gitt deg og alle andre medlemmer bedre service og raskere svar. Kan vi klare det? Ja - meld inn en kompis i dag! Gi NOTS i gave! Hvis du vil vise at du setter pris på jobben som blir gjort både nasjonalt og i ditt nærområde - meld deg inn i NOTS! https://www.nots.no/bli-medlem/ Foto: Bjørn-Ståle Larsen
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
13/06/2019 10:12
|
geronimo
Entusiast
|
Entusiast
Har meldt meg inn et par ganger ved tidligere anledninger, men mottok aldri faktura. Har nå gjort et nytt forsøk.
|
|
|
13/06/2019 11:23
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Jeg klarer aldri finne ut om jeg er medlem. Jeg har innlogging, medlemsnummer og mottatt faktura noen ganger back in the day. Jeg har en sticker på innlogget side som sier at jeg er medlem i 2019. Men jeg skjønner egentlig ikke om jeg har betalt (det står ingen betalinger), eller om jeg har noe autotrekk eller lignende. Jeg vil bare betale og være medlem 
|
|
|
[Re: geronimo]
13/06/2019 18:49
|
olechr
More than words
|
More than words
Har meldt meg inn et par ganger ved tidligere anledninger, men mottok aldri faktura. Har nå gjort et nytt forsøk. Er en vei å gå på medlemssystemene ja. Jeg meldte meg inn og betale på Vipps. Her så fått 2 purringer i posten.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
14/06/2019 13:41
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
If all (if then not) else fails: kontakt@nots.no
Der har jeg fått service på dagen (minutter, faktisk) i det siste.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
14/06/2019 14:52
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Det går nå an å logge inn på nots.no (under "bli medlem") for å sjekke om man har betalt for inneværende år. Det presenteres litt kryptisk som et abonnement, men "løper til"-dato skal være nøyaktig. Hvis man ikke er medlem/har betalt så kan man fikse det her: https://www.nots.no/bli-medlem/
|
|
|
14/06/2019 19:02
|
NOTS Arne Bøe
Medlem
|
Medlem
Det er relativt enkelt å sjekke om du er registrert som medlem.
Gå inn på NOTS.no Klikk på BLI MEDLEM fanen og LOGG INN Fyll ut e-post adressen din + passord, eventuelt resett passordet og så er du inne
her får du også oversikt over en del gode avtaler som NOTS har ordnet for medlemmene sine
Arne Bøe
Henvendelser rettes til: kontakt@nots.no
|
|
|
[Re: NOTS Arne Bøe]
14/06/2019 20:36
|
fikse
Avhengig
|
Avhengig
her får du også oversikt over en del gode avtaler som NOTS har ordnet for medlemmene sine Virker SAS-rabatten fremdeles?
|
|
|
11/04/2020 14:29
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Meldte meg inn nå, ca 3 mnd for sent (da jeg først fant ut at NOTS var en organisasjon man kunne melde seg inn i). Beklager den, men jeg er med framover!
|
|
|
14/04/2020 14:33
|
panorama
Veteran
|
Veteran
Ingen NOTS lokallag i Østfold?
|
|
|
14/08/2021 09:33
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
*ding ding ding* Det ryktes at intern opprydding i medlemsregisteret har gitt bra statistikk og flere medlemmer som har betalt - og at det når har passert 1600 betalende medlemmer 
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
|
|