1) Klatreetapper i tourene i år når Quintana fullfører rykkene sine og banker Froome, skal bli fett ! 2) Klassikere med bakker / grus / brostein / vind hvor det skjer action nesten hver gang 3) Endagsritt 4) Maling tørker langs motorveiene i TDF og Vueltaen
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
1) Klatreetapper i tourene i år når Quintana fullfører rykkene sine og banker Froome, skal bli fett ! 2) Klassikere med bakker / grus / brostein / vind hvor det skjer action nesten hver gang 3) Endagsritt 4) Maling tørker langs motorveiene i TDF og Vueltaen
Også var det snakk om ny asfalt som sørget for bedre tider i år.
Ikke ny asfalt der i år, dro opp der seinest for tre uker siden. Men de siste to kilometerne, som egentlig bare er falsk flate, er veldig vindutsatt. Her er det mye å vinne på medvind.
Også var det snakk om ny asfalt som sørget for bedre tider i år.
Ikke ny asfalt der i år, dro opp der seinest for tre uker siden. Men de siste to kilometerne, som egentlig bare er falsk flate, er veldig vindutsatt. Her er det mye å vinne på medvind.
Uhøytidelig meningsmåling: Hva foretrekker du å se på: Endagsritt eller etapperitt?
Blir ikke dette litt som å sammenligne novelle og roman? Kort og intenst, langsomt og intrikat. Forskjellige kvaliteter mener jeg. Ja takk, foretrekker begge deler.
Fra dagens artikkel om Sky service course: Et hjulsett kan være hos Sky i opptil fire år. Da er det som regel helt ferdig. Felgene som har kortest levetid brukes bare et par dager, noen til og med bare en dag. Den ekstreme bremsingen til de raskeste utforkjørerne i Touren kan være nok til å ødelegge felgen i løpet av en etappe.
Fra dagens artikkel om Sky service course: Et hjulsett kan være hos Sky i opptil fire år. Da er det som regel helt ferdig. Felgene som har kortest levetid brukes bare et par dager, noen til og med bare en dag. Den ekstreme bremsingen til de raskeste utforkjørerne i Touren kan være nok til å ødelegge felgen i løpet av en etappe.
Seriøst!?!? Holder en felg bare en fjelletappe?
Som oftest holder de veldig mange fler, sikkert titalls etapper og enda mer til. Men det skjer av og til at felger delaminerer av aggressiv utforkjøring. De proffgutta kjører også noe hinsides mye fortere enn oss. Vi kan gjerne tro vi er gode nedover og ditt og datt, men det er i praksis to forskjellige idretter.
Seriøst!?!? Holder en felg bare en fjelletappe?
Som oftest holder de veldig mange fler, sikkert titalls etapper og enda mer til. Men det skjer av og til at felger delaminerer av aggressiv utforkjøring. De proffgutta kjører også noe hinsides mye fortere enn oss. Vi kan gjerne tro vi er gode nedover og ditt og datt, men det er i praksis to forskjellige idretter.
Burghardt ble målt til 130,7 km/t under TdF i fjor, så ja, det går unna!
Jeg tror nok ikke det tråkkes så mye i de hastighetene. Men franske veier er store og fine, også i fjellene. Og proffene har jo hele veibredden og ta av. Da kan rettstrekkene bli lange og raske.
Jeg tror nok ikke det tråkkes så mye i de hastighetene. Men franske veier er store og fine, også i fjellene. Og proffene har jo hele veibredden og ta av. Da kan rettstrekkene bli lange og raske.
Lurer på hva jeg hadde klart å fått nedover slike bakker under samme forhold med min kropp på nesten halvkvart tonn?
En slik kadens er det nok bare keirin syklistene som er i nærheten av.
Morgendagens Flandern rundt blir spennende, og jeg gleder meg til 6 timer + med blodslit fra sofaen!
Kristoff melder at han har nedprioritert intervaller på 3-5 min med 10% stigning for å øke kjørestyrken på flatene, men da blir han nødvendigvis dårligere oppover, noe som ikke lover bra inn mot morgendagen.
Det er likevel ikke et eneste ritt hvor en er mer avhengig av kombinasjonen flaks og god strategi i mine øyner, så alt kan skje. Også norsk seier!
Synes det er merkelig at de norske gutta ikke prøver å være med å kjøre inn gruppa til Sagan og GVA. Gilbert er i en klasse for seg selv, men hvis man ikke gidder å prøve å kjøre i gruppe 2 vinner man hvertfall ikke. Er de norske gutta for opptatt av å spise av konkurrentenes tallerken at de blir stappmette av å spise av andres tallerken?
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig