Takk Ja det ble tilslutt en Middleburn krank, til villedende pris.. BTR'en er kjekk, veldig fornøyd med den.. Gaffelen får jeg ikke stilt inn skikkelig, skal prøve litt olje i luftfjøren for å få den mer progressiv.
I tillegg til alt det gamle rælet jeg hadde fra før har jeg pådratt meg (enda) en Kona Unit, denne gangen med 650b+ hjul. Legger ved bilde i original versjon samt bilde etter at jeg bytta ventilhetter (og et par andre ting).
Bildevisningen på forumet er tydeligvis ikke fiksa enda....
Takker! Ble fornøyd med resultatet, den ser i hvertfall bra ut, har bare sykla omtrent 50 meter på den foreløpig så får se om den er bra å sykle på etterhvert. Det er en vanlig Fox 34 27,5 " 2014 modell som har fått den nye oppdaterte luftfjæra og er senka ned til 120mm vandring. God plass i Fox sine gafler, så 2,8" foran på 40mm felg er null problem.
Har du sjekka klaringa uten luft i demperen? Vet at på noen modeller går gaffelkrona ned lavere enn brua ved full kompresjon. Kan resultere i en rimelig kjip bråstopp om du bunner ut demperen rett ned i dekket.
Har du sjekka klaringa uten luft i demperen? Vet at på noen modeller går gaffelkrona ned lavere enn brua ved full kompresjon. Kan resultere i en rimelig kjip bråstopp om du bunner ut demperen rett ned i dekket.
Men uansett, sykt fet doning
Takk!
Nei, det er såpass god klaring at jeg har ikke giddet å sjekke spesielt. Litt spenning i hverdagen skal man jo ha Sjekka sånt litt nøyere da jeg bygget 650b sykkel mens mainstream enda var 26"... den gangen var også Fox det som funka best med tanke på god klaring.
Denne har jeg glemt å vise frem, fikk den rett før høstferien og har kost meg veldig i vinter, fersking på FS. 2017 Habit Carbon SE 27,5 med 130 mm foran, 1x11 SRAM, jukkepinne og Suomi 225 piggdekk.
Redigert av EmilZipp; 24/03/201708:37.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Denne har jeg glemt å vise frem, fikk den rett før høstferien og har kost meg veldig i vinter, fersking på FS. 2017 Habit Carbon SE 27,5 med 130 mm foran, 1x11 SRAM, jukkepinne og Suomi 225 piggdekk.
Ny(brukt) sykkel for sesongen: Trek Fuel EX 8 Plus. Standard bortsett fra Nobby Nic 3.0", Race Face styre og Ice-tech bremseskiver.
Kjempefornøyd med sykkelen så langt, men skulle gjerne hatt mer vandring på senkepinnen enn 100mm. Tenker å kjøpe til et 29" hjulsett for rittbruk etterhvert .
Redigert av JoM; 27/03/201707:52.
Re: Vis oss din sykkel 2017
[Re: JoM]
#239241027/03/201711:16
Da er sykkelen ferdig. Ble Pivot Mach 429SL i år Bygget om en ny Pike RCT3 fra 160mm til 120mm, satt på RaceFace Turbine dropper og SMP Composit sadel. Tror dette blir bra:-)
Redigert av SkylineR34; 30/03/201718:14.
Livet begynner der komfortsonen
Cannondale Scalpel 1 Cannondale Supersix Hi-Mod Red
Takk for feedback! Hadde aldri funnet alene! Søkte litt, ser ut som en Damper (pre-2011?) fra MDE ja. Ser ut som jeg fikk mye sykkel for 8k?
Feil vei mener du rotationretning? Hvordan vet man hva er riktig? Kjøpte den slik. Når jeg har fikset frontdemperen tenkte jeg å få på større dekk men jeg er litt usikker på hva jeg kan ha på.
Har i år tatt steget fra 26" til 29". Ble en Rocky Mountain Instinct 950MSL.. Gleder meg stort til å teste sykkelen på noe annet enn de paddeflate stiene i Sandefjord
Småfolket ville vaske sykkel i går, så da var det stisykkelen for 2017 som fikk seg en shining. Skulle egentlig ikke ha ny sykkel da jeg var så fornøyd med 2016-Stumpy, men kunne ikke unngå da jeg så denne grønne ramma på dealer event forrige sommer. Eagle X01, Hope Pro4 på Light Bicycle felger, Fox 36 bygget ned til 150mm, Race Face cockpit. Fantastisk leketøy. Tester pluss men vurderer å selge hjula for å bygge et 29" sett med 2.6" dekk istedet.