Vättern 2012!
Det ble tur til Sverige i år også, denne gangen med en friskmeldt pappa.
Fredag startet med litt jobbing, før vi kjørte svensk motorvei i fin stil:
Vel fremme i Motala ble det rigging av telt, pasta middag og litt hvile før start.
Blå himmel og strålende sol!(Dette forandret seg da utrolig nok i løpet av natten..)
Klare som egg litt før 21:54:

Vi rullet av gårde inn i fin svensk sommernatt, himmelen ble malt rosa/lilla før sola la seg ned.
Fin temperatur og fin flyt mellom de første matstasjonene, vi hadde èn plan før turen og det var å stoppe innom alle matstasjoner.
Så det gjorde vi, varm blåbær suppe, boller og kaffe!

Etter en lang nattmiddag i hjo kom regnet. Herre.min.hatt. som det regnet.
Den ellers så fine svenske himmel åpnet absolutt alle sluser. Det øsepøsa. Mildt sagt.
På med regnjakke så ruller vi videre. Matstasjon stoppene blir litt kortere men ingen utelatt.
"J*vla god ide å dra til sverige for å sykle 300km rundt et vann i øsepøse regn da!" haha"!
Regn kommer sjelden alene, så da kom motvinden også. "Fett!"
Visse steder trodde jeg faktisk at begge hjula var punktert og at det satt en liten svenske og holdt meg fast.
Tungt til tider, men med et diesel-lokomotiv uten sidestykke så kom vi oss videre.
Håper jeg kjører like hardt som pappa nå jeg er gammal.
På matstasjonen etter brua(nest siste) var det kaldt. Folk skalv. Mye.
Utrolig mange som ikke klarer å kle seg sånn nogenlunde etter forholdene..det var jo meldt regn.
"Siste matstasjon? Nei takk, vi kjører på til mål"
Og det gjorde vi, siste km uten regn!Hurra!
Inn i mål på 11timer og 34minutter. Ble lange matpauser det. Kjøretid på litt over 10timer.

Medalje rundt halsen, rask middag, fristet ikke mye med kald øll.
Ble heller raskest mulig opp til varme dusjer.
13'ende starten for pappa, værste forholdene han hadde opplevd sa'n.
Var det gøy? Ja!
Var det langt? Ja!
Gjør vi det neste år? Ja, definitivt! Da skal det jo bli kjempevær!