Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Perfetto vs Gabba

Re: Perfetto vs Gabba [Re: spinat] #2598527 01/04/2020 08:50
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: spinat
Sitat: Natier
Sitat: Oystein L
Sitat: Jåddhå
Er 180 og veier 76-77, bør da fungere med L i Gabba/Perfetto?

Er selv tre centimeter stuttere og et par kilo lettere. Gabba i L passer meg finfint, også med ullfrotte under

Støttes. Rett under 180 og litt lettere på sommeren. Gabba i L passer finfint.

Det sies/skrives at man "reaktiverer" egenskapene til Gabba med en runde i tørketrommel - noen som har erfaring med dette?

Edit: Fant denne anbefalingen fra Castelli så da er det vel bare å få det testet. https://www.castelli-cycling.com/careinformation

Er det noen som vet om det funker å reaktivere egenskapene i tørketrommel? (linken er død nå) Det enkleste er selvfølgelig å prøve, men jeg har ikke tørketrommel, så da er det greit å vite om det fungerer før jeg gjør en innsats her.
Alle slike DWR-tekstiler er så vidt jeg basert på at kunstfiberhår skal gi motstandsdyktighet mot tidlig vanngjennomtrengning. Så troml i vei på lav varme slik at hårene reiser seg.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Perfetto vs Gabba [Re: spinat] #2598533 01/04/2020 09:11
G
gargan Offline
Entusiast
Entusiast
G
Sitat: spinat

Er det noen som vet om det funker å reaktivere egenskapene i tørketrommel? (linken er død nå) Det enkleste er selvfølgelig å prøve, men jeg har ikke tørketrommel, så da er det greit å vite om det fungerer før jeg gjør en innsats her.

Link som fungerer: https://www.castelli-cycling.com/us/customer-service/care-information

"The outer coating needs to be replenished periodically to keep it from picking up water and dirt. You can rejuvenate the DWR finish by putting the garment in the dryer at low heat for about 20 minutes, or by ironing under low heat being careful not to melt the synthetic fibers of your garment".

Re: Perfetto vs Gabba [Re: Oddefa] #2598614 01/04/2020 13:43
S
spinat Offline
Ringrev
Ringrev
S
Aha, takk begge to.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino