Er det noen som vet om det funker å reaktivere egenskapene i tørketrommel? (linken er død nå) Det enkleste er selvfølgelig å prøve, men jeg har ikke tørketrommel, så da er det greit å vite om det fungerer før jeg gjør en innsats her.
Alle slike DWR-tekstiler er så vidt jeg basert på at kunstfiberhår skal gi motstandsdyktighet mot tidlig vanngjennomtrengning. Så troml i vei på lav varme slik at hårene reiser seg.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Er det noen som vet om det funker å reaktivere egenskapene i tørketrommel? (linken er død nå) Det enkleste er selvfølgelig å prøve, men jeg har ikke tørketrommel, så da er det greit å vite om det fungerer før jeg gjør en innsats her.
"The outer coating needs to be replenished periodically to keep it from picking up water and dirt. You can rejuvenate the DWR finish by putting the garment in the dryer at low heat for about 20 minutes, or by ironing under low heat being careful not to melt the synthetic fibers of your garment".