Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd?

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2378183 23/01/2017 19:37
K
Knuthsolberg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Sitat: anonymous22
Forutsatt at kunden vet hva han skal spørre om. Posten virker ikke veldig ivrig til å fortelle om dette alternativet. Som jo uansett ikke kan brukes på sykkel pga. størrelse.

Jeg tror nok et annet fraktbyrå er eneste løsning.

Nettop, dere har sett problemet. Jeg får beskjed om å sende med Posten, et fraktalternativ som i ettertid har vist seg å antagelig ikke kunne levere et produkt som dekker stor nok forsikring.
Jeg gjør som beskrevet i fra Canyon og Posten.

Det var feil informasjon i fra Canyon og Posten, posten på sin side prøvde iallefall å være litt medhjelpelige kan dekke inntil 10 000kr.
Canyon hadde ingen ønske om å yte noe mer kundeservice etter dette eller ha dialog med posten, det var mer klager fra de ovenfor meg om at jeg har gjort feil og ikke som de ønsker og vil. De avslutter med å ringe meg med en frekk og upassende samtale før de velger å slenge på røret, bistand fra de var det ikke å få!

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: Knuthsolberg] #2378484 24/01/2017 12:43
Chris@Canyon Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Knuthsolberg

Nettop, dere har sett problemet. Jeg får beskjed om å sende med Posten, et fraktalternativ som i ettertid har vist seg å antagelig ikke kunne levere et produkt som dekker stor nok forsikring.
Jeg gjør som beskrevet i fra Canyon og Posten.

Det var feil informasjon i fra Canyon og Posten, posten på sin side prøvde iallefall å være litt medhjelpelige kan dekke inntil 10 000kr.
Canyon hadde ingen ønske om å yte noe mer kundeservice etter dette eller ha dialog med posten, det var mer klager fra de ovenfor meg om at jeg har gjort feil og ikke som de ønsker og vil. De avslutter med å ringe meg med en frekk og upassende samtale før de velger å slenge på røret, bistand fra de var det ikke å få!

Canyon servicesenter i Norge, finner det passende å komme med følgende tilsvar for å forklare ansvarsforholdet i slike saker, på generelt grunnlag:

Posten/ Bring er norges største aktør for sending av pakker innenlands. Canyon servicesenter i Norge representerer Canyon Bicycles GmbH., og benytter Posten/ Bring til alle sendinger innenlands. Det faller oss naturlig å anbefale Posten/ Bring til våre kunder. Dersom avsender anser at det er forbundet med risiko å sende en verdigjenstand med Posten, er det avsenders ansvar å sørge for eventuelle ekstra forsikringer for dekning, ut over det Posten/ Bring tilbyr. Det er ikke mottakers ansvar. I motsatt fall, der Canyon servicesenter sender pakker til sine kunder, tar vi som avsender ansvar dersom pakken skulle forsvinne på veien.

Vi kjenner mange fraktselskap i Norge, men ingen som tilbyr så god dekning og service som Posten. Flere detaljer om ansvarsforhold kan leses på Postens egen side. Se for eksempel punkt 9.2. https://www.posten.no/vilkar/generelle-leveringsvilkar

Vi ønsker ikke å kommentere kundens øvrige påstander på et offentlig forum, men kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen. Det blir ikke gitt ytterligere kommentar fra vår side i denne tråden. Vi ved Canyon Servicesenter i Norge forsøker til enhver tid å gi den beste mulige service. Ring oss gjerne for å få vite mer om våre produkter, vår service og eventuelle ansvarsforhold på telefon 45 40 41 40 - Man – Fre : 09-17.00 eller via e-mail norge@canyon.com.

Med vennlig hilsen
Pål Nilsen
Canyon Norge

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2378557 24/01/2017 14:32
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
* Canyon har altså ikke har et sikkert alternativ for transport av sykkel ved reklamasjon.
Risiko/tap veltes over på kunden.

* Canyon kan heller ikke anbefale en transportør som dekker sykkelens verdi, men synes Posten har god dekning (10.000,-) og service (roter bort sykkelen for deg).

* Canyon anbefaler ekstra forsikring (hvis Postens dekning på 10.000,- ikke er nok) men nevner ikke konkrete produkter eller leverandører av slike produkter.

Bedre reklame for LBS finnes vel ikke?

Thomas
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2386904 05/03/2017 22:29
K
Knuthsolberg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Jeg har prøvd å kjøre sak via Forbrukerrådet på Canyon Norge, Canyon har ikke besvart den første henvendelsen i fra Forbrukerrådet for over en mnd siden, de har fått purring/påminelse på seg til å svare men virker ikke til å ha besvart den heller ovenfor forbrukerrådet...

Redigert av Knuthsolberg; 05/03/2017 22:31.
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2386945 06/03/2017 08:21
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva sier Forbrukerrådet?

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2387544 08/03/2017 09:00
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast
Forbrukerrådet? Dette virker rart og vil tro du har en dårlig sak. Canyon har ingen ting med at posten roter bort din pakke som du valgte å sende med posten. Ja, okei Canyon anbefalte posten men det var ingen ting som hindret deg i å bruke andre leverandører hvis du mener posten ikke leverer god nok forsikring. Sykkelen er jo ikke Canyon sitt ansvar før den har kommet til de. Dårlig kundebehandling er jo en annen sak og bør ikke skje. Men hva er det du mener Canyon har gjort feil? Sagt at du skal bruke posten som transportør? Nektet å erstatte sykkelen posten rotet bort?

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2387545 08/03/2017 09:07
Raoul Duke Offline
Avhengig
Avhengig
Siden selger har ansvaret for å dekke returfrakten ved reklamasjon, betyr det at de også skal dekke evt. ekstra forsikring?

"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2387642 08/03/2017 13:28
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Denne saken viser som jo som det er påpekt en meget stor utfordring med å handle sykkel på nett. Problemstilling er jo ikke knyttet bare til Canyon, men kunne skjedd uansett. Nå har jeg ikke finlest alt, men dersom det er slik at Canyon ikke krever å få inn den gamle ramme for å sende en erstatning så synes jeg de har gjort en akseptabel og hyggelig tiltak for å kompensere på at det egentlig ikke finnes noen god måte å sende en ramme/sykkel som er verdt mer enn 10 000. Hadde derimot Canyon krevd å få inn den skadde ramma/sykkelen for å kunne levere en erstatning så ville saken i mine øyne vært noe helt annet. For å ta et eksempel så fikk jeg en sprekk i en Cube ramme og det var aldri spørsmål om at de måtte ha rammen inn for å kunne gi meg en erstatning. Alt ble avgjort på grunnlag av bilder fra meg.

De som ikke kan flytte over deler eller skaffe seg hjelp til å gjøre det burde rett og slett skjønne at de bør betale det det koster å bruke sin LBS. Det blir for snevert å først skulle spare penger på netthandel og så ikek tro at det er noen ulemper.

Vil samtidig si at jeg forstår veldig godt frustrasjonen til han som har mistet mange titusen, men den frustrasjonen må nok rettes til posten. Jeg bærer fortsatt nag til posten etter at de rotet bort et brev jeg sendte som rekommandert post (!).

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: Raoul Duke] #2387654 08/03/2017 13:57
O
oracle Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: Raoul Duke
Siden selger har ansvaret for å dekke returfrakten ved reklamasjon, betyr det at de også skal dekke evt. ekstra forsikring?

God spørsmål. Jeg vil si ja:
Sitat: Forbrukerkjøpsloven §30
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Å sende en sykkel uten forsikring hvis forbuker har risikoen vil være en vesentlig ulempe.

Et annet spørsmål er hvem som bærer risikoen under frakt, det finner jeg ikke noe klart svar på.

Ved salg har selger risko helt frem til produktet er levert til forbruker så lenge det er selger som tilbyr fraktløsning. Hvis kjøper selv skaffer transportør overføres risikoen når transportør henter produktet.

Redigert av oracle; 08/03/2017 13:58.
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2387936 09/03/2017 13:46
K
Knuthsolberg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Canyon utalte seg igår ovenfor Forbrukerrådet, de ønsker ikke å gjøre noe mer i saken og anser den som ferdig.

Forbrukerrådet mener at det kan de ikke gå noe videre på pga at det er jeg som har returnert produktet i fra mitt mavn(jeg står som avsender på retur lappen som satt på pakken). Det er da jeg som avsender som er ansvarlig for at produktet kommer frem.

Men som tidligere sagt, jeg fikk skriftlig beskjed av Canyon om at det var posten jeg skulle levere pakken med.
Ved innlevering hos posten så sa jeg tydelig at dette er en pakke med høy verdi og den må forsikres og ha sporing. Gutten i skranka sa da at dette var måten å sende pakken og at den da var forsikret og sporet. Forutsatt at det ikke var glass i pakken, og at innholdet var pakket bra.

Canyon har heller ikke dekket fraktkostnader, og ja de krevde å få tilbake den skadet rammen uansett hvordan løsning det skulle brukes.

Redigert av Knuthsolberg; 09/03/2017 13:48.
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: oracle] #2387940 09/03/2017 13:56
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: oracle

Et annet spørsmål er hvem som bærer risikoen under frakt, det finner jeg ikke noe klart svar på.

Du skriver jo selv: "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe".

Velger selger å bruke Posten -instruere kjøper om å sende sykkelen med posten- virker det jo logisk at selger også tar risikoen når Postens forsikringen (maks 10.000,-) ikke dekker sykkelens fulle verdi.

Hvis de ga instruksjoner om å forsikre forsendelsen ut over Postens maksbeløp og dekket den kostnaden, ville det hatt sitt på det tørre )(ihht. forbrukerkjøpsloven).

At Forbrukerrådet mener Canyon kan se bort fra Forbrukerkjøpsloven §30 synes jeg er rart...

Thomas
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388110 10/03/2017 09:09
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
Dette er jo i grunnen et tilfelle av maks uflaks. Skjer vel mindre enn 1 av 1000 ganger. Canyon kan jo uansett ikke lastes for at Posten roter bort sykkelen. Du skriver jo at gutta på Posten åpenbart gav feil info mht en slik verdisending, så da er det jo Posten du burde gå etter.

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: sls] #2388117 10/03/2017 09:31
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: sls
Dette er jo i grunnen et tilfelle av maks uflaks. Skjer vel mindre enn 1 av 1000 ganger. Canyon kan jo uansett ikke lastes for at Posten roter bort sykkelen. Du skriver jo at gutta på Posten åpenbart gav feil info mht en slik verdisending, så da er det jo Posten du burde gå etter.

Ting som skjer færre en 1 av 1000 ganger forsikrer man seg mot.
Skjer det ofte, finner man alternativer.

Kunden skal vel ikke lastes for at Canyon ikke har god nok ordning for frakt, når man reklamerer? Dette er selgers ansvar, så sant kjøper har fulgt anvisningene fra selger.

Posten har så vidt det er mulig å se ingen forsikring ut over 10.000,-
Også dette er selgers ansvar.

Her har selger valgt å benytte seg av et frakselskap som ikke har god nok forsikring. Når de så velger å ikke forsikre sykkelen ut over 10.000,- har de i praksis valgt å være selvassurandør. Da må de også ta følgene!

Thomas
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388148 10/03/2017 11:43
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Tenker at posten og canyon bør rydde opp her.
Canyon er proff kunde av posten og og sender endel pakker gjennom dem.
Her er en kunde kommet i klem og synes at det er rart at 2 proffe parter ikke klarer å bli enige om at fornøyde kunder er å foretrekke.
Ha koster det canyon å levere en sykkel å ta postens forsikrinssum i retur.
Tror ikke posten og canyon er tjent med å sitte på hver sin tue og si ikke mitt problem.

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388154 10/03/2017 12:00
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Et viktig poeng her er vel at Canyon aldri har krevd at noen skal sende inn sykkelen. Så langt jeg kan se sier alle eksemplene som er nevnt og det Canyon selv sier at reklamasjonen avgjøres på grunnlag av bilder og kommunikasjon. Altså har kunden hele tiden hatt mulighet til å unngå å sende inn sykkelen. Det virker jo rett og slett ikke som at det finnes noen trygg måte å sende noe stort som er verdt mer enn 10 000 kr. Det er vel ikke urimelig at vi som velger å handle over nett ikke har alle fordeler som de som handler lokalt har?

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: erikskon] #2388158 10/03/2017 12:25
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: erikskon
Et viktig poeng her er vel at Canyon aldri har krevd at noen skal sende inn sykkelen.

Jo:
https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2374587#Post2374587

"Jeg fikk rammerbrudd på Canyon sykkel i Oktober, tok vell ca 1 uke så godtok de reklamasjonen og skulle foreta rammebytte gratis mot at jeg sendte sykkelen i Posten til kontoret i Moss."

Sitat: erikskon
Det er vel ikke urimelig at vi som velger å handle over nett ikke har alle fordeler som de som handler lokalt har?

Hva du mener er rimelig/urimelig vet jeg ikke, men de må da følge Forbrukerskjøpsloven?

Thomas
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388167 10/03/2017 13:39
N
nordfonn Offline
Entusiast
Entusiast
N
Knut: har du tenkt å ta saken videre, eller anser du tilbakemeldingen fra forbrukerrådet som "spikeren i kisten"?

Spennende sak å følge med på, da den belyser en utfordring med å handle "store dyre gjenstander" fra både nasjonale og internasjonale nettbutikker.

Hvordan blir dette i tilfeller hvor man velger å benytte seg av angrerett og bruker ferdigutfylt returblankett som man klistrer på forsendelse? Man står vel enda som avsender på den? Si at man f.eks. bestiller sykkel til 40 lapper fra norsk nettbutikk og velger å angre kjøpet.

Redigert av nordfonn; 10/03/2017 13:43.
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: Knuthsolberg] #2388168 10/03/2017 13:49
N
nordfonn Offline
Entusiast
Entusiast
N

I tillegg klarer de å sende utskifte ramma hjem til meg istedenfor til Moss, de kommer å tar denne uten å ville hjelpe med å løse situasjonen med posten.

Hvordan forløp dette? Kom Canyon hjem til deg og hentet den nye rammen etter at det var bevist at Posten hadde sullet bort den gamle?

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388170 10/03/2017 13:50
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg hadde absolutt tatt denne saken videre.

Det jeg ville fremhevet er at Canyon, som et nettbasert selskap, ikke har rutiner som er i samsvar med norsk forbrukerkjøpslov (som gjelder) ved at de anmoder/oppfordrer til at sykler sendes per post. Det "lovlige" systemet burde etter min mening vært at Canyon sendte en ferdig frankert eske til forbruker som sykkelen skulle sendes inn i. Canyon hadde på denne måten hatt full kontroll på innpakning og forsendelsesmåte (inkl. forsikring) og dette ville vært gratis (som det skal være) for forbruker og helt uten risiko.

Støtteargumenter må typisk være at Canyon ikke har sagt noe om at de dekker kostnaden ved sending (?), evt. at Canyon sin "informasjon" om Posten legger føringer på hvilke beløp de dekker for innsendelse.

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388172 10/03/2017 13:56
K
Knuthsolberg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Jeg anser ikke saken som ferdig og tapt enda nei.
Som dere er inne på så er det noen punkter som de kan bruke på og si at jeg har all skyld, men det er også andre punkter som tilsier at jeg ikke burde stå som ansvarlig for andres manglende rutiner.

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: kjasmas] #2388174 10/03/2017 14:19
S
Shiftman Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: kjasmas

Det jeg ville fremhevet er at Canyon, som et nettbasert selskap, ikke har rutiner som er i samsvar med norsk forbrukerkjøpslov (som gjelder) ved at de anmoder/oppfordrer til at sykler sendes per post. Det "lovlige" systemet burde etter min mening vært at Canyon sendte en ferdig frankert eske til forbruker som sykkelen skulle sendes inn i. Canyon hadde på denne måten hatt full kontroll på innpakning og forsendelsesmåte (inkl. forsikring) og dette ville vært gratis (som det skal være) for forbruker og helt uten risiko.

Støtteargumenter må typisk være at Canyon ikke har sagt noe om at de dekker kostnaden ved sending (?), evt. at Canyon sin "informasjon" om Posten legger føringer på hvilke beløp de dekker for innsendelse.

Gjelder virkelig norsk (forbruker) lov når man har handlet fra ett tysk selskap?

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: Shiftman] #2388198 10/03/2017 16:58
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Shiftman

Gjelder virkelig norsk (forbruker) lov når man har handlet fra ett tysk selskap?

Ikke uten unntak, men for canyon vil svaret i alle fall være ja.

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: nordfonn] #2388236 10/03/2017 20:42
N
nordfonn Offline
Entusiast
Entusiast
N
Sitat: nordfonn

I tillegg klarer de å sende utskifte ramma hjem til meg istedenfor til Moss, de kommer å tar denne uten å ville hjelpe med å løse situasjonen med posten.

Hvordan forløp dette? Kom Canyon hjem til deg og hentet den nye rammen etter at det var bevist at Posten hadde sullet bort den gamle?

?

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: nordfonn] #2388243 10/03/2017 21:51
K
Knuthsolberg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K

?

Ja, jeg hadde ingen mulighet eller ønske selv om å bære denne store nærmeste postkontor da jeg selv ikke har bil. Jeg informerte om at det var vanskelig for meg å returnere pakken, Canyon mente at jeg på ingen måte hadde rett til å ha denne pakken hos meg.

Det tok en stund og pakken ble bare stående i gangen, en dag så ringte daglig leder Pål Nilsen og kom med mye spydige kommentarer om at jeg måtte fort som f se å levere den pakka for det var deres eiendom. Han mente jo at jeg ikke hadde noe brukt for en ramme uten sykkeldeler. Jeg sa jeg hadde ikke mulighet til å gå til postkontor som tidligere nevnt og han sa da at de da skulle komme å hente pakken i Nittedal med en gang.
Vi avtaler at den skal hentes neste dag etter et klokkeslett (jeg mener det var etter klokken 18 tirsdag), før han bare slenger på røret....

Det kom ingen å hentet noen pakke den avtalte dagen. Men to dager etter avtalt dag (jeg var selv ikke hjemme da) så kom det en med en varebil å hentet esken, hvilket firma eller hvem den var fra har jeg ikke noen peiling på. Jeg har kun et mobilnummer som denne personen ringte i fra rett før han kom.

Etter dette har jeg ikke hørt noe i fra Canyon, utenom det de kommenterte i denne tråden og svaret igjennom forbrukerrådet om at de ikke ønsker å gjøre noe i denne saken.

Redigert av Knuthsolberg; 10/03/2017 22:59.
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388244 10/03/2017 21:54
A
anonym22 Offline OP
Anonym22
OP Offline
Anonym22
A
Høres ut som Canyon er bra å handle fra fram til det blir problemer.

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: kjasmas] #2388246 10/03/2017 22:04
K
Knuthsolberg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K

Det jeg har av mail korrespondanse med canyon om hvordan de vil gjøre med frakt.

Canyon
Videre går prosessen som følgende:
Rammen sendes til vårt kontor i Moss da det er en reklamasjon. Du har deretter 3 valg:
1. Vi sender rammen til deg og du utfører bytte av ramme selv. Skadet ramme returneres til vårt kontor, du finner vår adresse nederst i denne mailen. Vi dekker fraktkostnader.
2. Vi sender rammen til deg og du bruker et lokalt verksted til å utføre rammebyttet. Vi dekker her opptil 900 NOK mot tilsendt kvittering. Skadet ramme returneres til vårt kontor. Vi dekker fraktkostnader.
3. Vi utfører rammebyttet her på vårt verksted. Du sender da hele sykkelen din til oss, hvor vi deretter sender sykkelen tilbake til deg etter utført rammebytte. Vi dekker fraktkostnader.
Vennligst bekreft hvilken adresse du vil vi skal sende rammen til hvis du velger alternativ 1 eller 2.

Jeg svarer
Jeg tar nok alternativ 3 at dere utfører byttet, jeg har ikke tid ved siden av skole til å skru selv eller holde kontakt med et verksted nå.

Canyon
Hei igjen Knut
Den er god.
Du kan da når som helst sende sykkelen din til vårt kontor, så vil vi utføre rammebyttet for deg så fort rammen også ankommer.
Vi vil anbefale deg å beskytte sykkelen godt når du pakker den ned slik at det ikke kommer noen skader på komponentene i forbindelse med transporten.

Jeg svarer
Jeg pakker den tilbake i original esken den kom levert i fra Canyon Tyskland.
Sendes via posten eller hvordan ønsker dere det?

Canyon
Hei Knut
Du kan sende den med Posten.
Vår adresse :
Canyon Norge
Osloveien 234
1538 Moss

Redigert av Knuthsolberg; 10/03/2017 22:04.
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: Knuthsolberg] #2388247 10/03/2017 22:06
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T

...Men to dager etter avtalt dag (jeg var selv ikke hjemme da) så kom det en med en varebil å hentet esken, hvilket firma eller hvem den var fra har jeg ikke noen peiling på. Jeg har kun et mobilnummer som denne personen ringte i fra rett før han kom.

Og du fikk ingen kvittering eller bekreftelse?
Høres jo totalt useriøst ut...

Thomas
Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388249 10/03/2017 22:12
S
Skjelven Offline
Ringrev
Ringrev
S
Hvis hendelsesforløpet du beskriver stemmer er det jo helt fantastisk. Sykkel bransjen imponerer stadig når det kommer til dårlig service

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388250 10/03/2017 22:16
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast
De skriver du KAN sende den med posten. Såvidt jeg skjønner har du aldri vært forpliktet til å sende pakken med posten. Det betyr jo at du kan velge DHL, UPS eller Bring om du ønsker. Jeg ser ikke helt hva Canyon har gjort galt annet enn litt dårlig kundeservice og et par spydige kommentarer.

Re: Canyon-erfaringer ved f.eks. rammebrudd? [Re: anonym22] #2388257 10/03/2017 22:59
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Han spør hvordan den skal sendes og får til svar:
"Du kan sende den med Posten."

Det betyr ikke "Du kan sende den med Posten, men det anbefaler vi ikke for forsikringen dekker ikke sykkelens verdi. Send den heller med DHL, UPS eller Bring."

Når de først skriver "Vi dekker fraktkostnader." og senere "Du kan sende den med Posten", er det en klar instruksjon om å sende den med posten!

Thomas
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support