Jeg har laget ramma selv, fra A til Å. (Bortsett fra lakkjobben som ble gjort av et lokalt karrosseriverksted) Gaffelen er en Columbus Futura. Hjulene er bygget av Dogstar. Meldte meg på et kurs på The Bicycle Academy: http://www.thebicycleacademy.org/ Den er laget med Colombus Spirit stålrør, designet etter mine mål og sittestilling og loddet sammen av meg selv - med kyndig veiledning av folka på Bicycle Academy naturligvis. Ramma veide vel 1,9kg når den var ferdig. Komplett sykkel tror jeg ble ca. 8,8kg hvis jeg husker rett. Alt i alt var det en utrolig artig og vanvittig tilfredsstillende ting å gjøre... :-)
Drit kult prosjekt, rett og slett imponerende Øystein ! ! Bøyer meg i hatten.... (selv om jeg har lyst til å se enda flere sykler i tråden)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Hun her er klar for første hele sesong mellom mine ben.. Ikke laget ramma selv da Nytt fra i høst er styreteip, sete (arione=> bontrager paradigm XXX), dekk og snart et kortere styrerør
Redigert av yolo; 28/02/201716:10.
Re: Vis oss din 2017 racer
[Re: okk]
#238588128/02/201716:58
Takk for skyt alle sammen! Jeg synes jo den er dritfin selv. Sånn i all beskjedenhet. Kanskje jeg skal lage en egen byggetråd, så jeg ikke surrer til denne tråden.
Re: Vis oss din 2017 racer
[Re: okk]
#238597701/03/201706:55
Takk for skyt alle sammen! Jeg synes jo den er dritfin selv. Sånn i all beskjedenhet. Kanskje jeg skal lage en egen byggetråd, så jeg ikke surrer til denne tråden.
Ja til byggetråd ! !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Ja til byggetråd ! !
+1
Om prosessen hittil er bildedokumentert, hadde det vært tøft å se hvordan den har vært.
Et litt bedre bilde av min turkamerat i aktuelt oppsett. Bilde tatt på torsdag på toppen av klatringen til klosteret Sant Pere de Rodes helt nord i Catalonia. Utsikt mot millitærbasen over Cadaques.
Detaljer: Cannondale Super Six EVO HM 2017 størrelse 56 Gruppe: Dura Ace 9000 11-delt m/Ceramic Speed OSPW Krank: Rotor Power med Q-rings 50/34 Hjul: Hollowgram karbon Dekk: Specialized Turbo S-Works Tubeless 26 mm Setepinne: Cannondale karbon 25,4 mm Sete: Specialized Toupe Pro 155mm Stem: Syntace F109 125mm Styre: FSA K-Force karbon Styrebånd: Fizik Pedaler: Speedplay Titan Arundel karbon flaskeholder m/titanbolter Scicon Elan seteveske Lezyne Pressure road nødpumpe Knog Blinder baklys
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Det er et såkalt kina-styre. Tipper det er ganske fy-fy her på forumet, men vil teste forskjellige former og vinkler på styrer til en billig penge. Styret har integrert stem på 100mm, og det er 40cm bredt.