Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir)

Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) #2387587 08/03/2017 11:23
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
A
Arne S Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
Jeg er på jakt etter en jobbsykkel som kan ta meg gjennom Oslo-vinteren uten for mye vedlikehold. Så vidt jeg kan forstå er det da reim og navgir som gjelder.

Jeg hadde egentlig landet på Canyon Commuter, men det viste seg at hjulstørrelsen på 27.5" er vanskelig å finne piggdekk til - noe som vel også betyr at den ikke er veltestet som vintersykkel.

Jeg er derfor på jakt etter en annen hybrid med navgir (gjerne Alfine 11) og reimdrift. Det ville ikke vært noen ulempe om det var mulig å kjøpe den av en forhandler med butikk i Oslo. Prismessig tenker jeg at det burde være mulig å få til innenfor 10-15k.

Det finnes endel innspill i denne tråden, men den er nå tre år gammel og mitt inntrykk er at det har skjedd litt med reim og navgir siden den gang.

Noen som har erfaringer eller tips å dele?


Redigert av Arne S; 08/03/2017 11:44.
Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387592 08/03/2017 11:46
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Velkommen på forumet!

Ingen erfaringer, men har merket meg ytterpunktene - ypperlige Alpenchallenge AC01 og praktiske Sladda ICON_SMILE

BMC Norge/Unaas selger også rimeligere versjoner av Alpenchallenge med beltedrift.

Og for feinschmeckere har vi sykler som Stoater Rohloff og Firefly.

Jeg ville gått for Alpenchallenge, for kulhetsfaktoren alene ICON_SMILE Tar så vidt jeg vet piggdekk 30-32mm.

Noen andre alternativer her: Buyers’ Guide: 10 Best Gates Carbon Belt Drive Bikes.

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387627 08/03/2017 12:50
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,149
K
krankdrev Offline
Besatt
Offline
Besatt
K
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,149
Kan selge deg ei fin fatbikeramme som er velegna for både navgir og reimdrift ICON_WINK Har også et omtrent ubrukt trinnløst Nuvinci 360 baknav som vil passe til denne.

https://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads....370#Post2386370

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387630 08/03/2017 12:55
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
T
tparsli Offline
Veteran
Offline
Veteran
T
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
Sladda var den første jeg tenkte på ICON_WINK

BMC Alpenchallenge og Specialized Source er de jeg kjenner til (som er i salg i Norge), men begge ligger på rundt 20.000,- med 11 gir.

Jeg synes 35mm dekk er minimum, helst god plass til 40mm!

Og hvis sykkelen skal brukes, bør det monteres ordentlige skjermer (a'la SKS Longboard). Forskjermene på overnevnte sykler er 15-20 cm for korte...

Saltproblemet er ikke større enn at daglig bruk av WD-40 på kjede og tannhjul samt ukentlig vask (med varmt vann eller sykkelvasker) gjør at du sliter ut drivlinjen før saltet tar den.
Selv med reim og navgir trenger sykkelen en vask.


Thomas
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387632 08/03/2017 12:56
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
K
krrm Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
Kjøpte en Breezer Beltway på Birk Sport for snart 3 år siden, men tror ikke de har dem lengre, og aner ikke om det er mulig å finne dem i Norge. Svært praktiske sykkel som ble levert med skjermer, navdynamo og det meste som er praktisk. Tar også brede ganske brede dekk. Er definitivt på den behagelige siden med ganske oppreist sittestilling. Kjøpte den egentlig som vintersykkel, men likte den så godt at den ble sommersykkel i stedet.

Breezer Beltway

I dag hadde nok jeg også klint til med en Alpenchallenge.

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387640 08/03/2017 13:20
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
A
Arne S Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
Takk for gode innspill!

Sladda ser ut som en trivelig sykkel, men to gir er nok litt i underkant. ICON_WINK

Siden jeg tenker å kjøre denne sykkelen året rundt vil det bli endel slitasje. Dyr sykkel betyr så vidt jeg kan forstå dyre komponenter og tilsvarende høyere vedlikeholdskost. Jeg er derfor litt nølende til å gå for høyt ut.

Redigert av Arne S; 08/03/2017 13:21.
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387670 08/03/2017 14:38
Registrert: Jun 2013
Innlegg: 2,118
vids Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2013
Innlegg: 2,118
Min løsning er en gammel HT med en god og stiv alu-ramme og billig drivverk. Drivverket kan byttes i sin helhet når det er utslitt, men det varer noen år før det skjer faktisk. Regner det ikke for utslitt før alt hopper og slår når jeg tråkker ICON_SMILE

Denne triller faktisk veldig bra med de riktige dekkene, og tåler at jeg hopper ned trapper og slikt som jeg liker når jeg traverserer byen..

Redigert av vids; 08/03/2017 14:38.

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387676 08/03/2017 14:46
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Jeg vil anbefale deg å se på Scott Silence EVO:
https://www.scott-sports.com/global/en/products/249774006/SCOTT-Silence-Evo-Bike
Har hatt tilsvarende før, og er veldig fornøyd. Problemet med Alfine 11 er at det er følsomt for vaiertrekk, så vintertreig vaier kan ødelegge navet (har skjedd meg) Alfine 8 virker mer robust, med en annen konstruksjon. Jeg har kjørt i filler et Alfine 11-nav, mens samboer har Alfine 8 som bare går og går og går, hun pendler lenger strekning enn meg.

Alternativt kan du se på Silence Speed
https://www.scott-sports.com/global/en/products/249781007/SCOTT-Silence-Speed-10-Men-Bike

Redigert av baronKanon; 08/03/2017 14:48.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387803 08/03/2017 22:49
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
T
tparsli Offline
Veteran
Offline
Veteran
T
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
Sitat: Arne S
Dyr sykkel betyr så vidt jeg kan forstå dyre komponenter og tilsvarende høyere vedlikeholdskost. Jeg er derfor litt nølende til å gå for høyt ut.


Kjede varer normalt 3.000-5.000km (kjedemåler er fasit), mens kassett og drev kan vare rundt 10.000km
Det dreiet seg altså om deler for rundt 1000,-/år.


Thomas
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387848 09/03/2017 09:33
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
A
Arne S Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
@tparsli Det hadde vært fabelaktig med årlig vedlikeholdskost på 1000, men alle deler på en sykkel slites og må etterhvert byttes ut, særlig ved vinterbruk og særlig når jeg ikke prioriterer å vaske sykkelen daglig. Når det er sagt ser Alpenchallenge veldig bra ut!

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: tparsli] #2387864 09/03/2017 10:09
Registrert: Apr 2016
Innlegg: 396
O
oracle Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
O
Registrert: Apr 2016
Innlegg: 396
Sitat: tparsli

Kjede varer normalt 3.000-5.000km (kjedemåler er fasit), mens kassett og drev kan vare rundt 10.000km
Det dreiet seg altså om deler for rundt 1000,-/år.


Varer nok kortere enn det med vinterbruk, kjedet mitt er utslitt nå etter ca 800km.

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387867 09/03/2017 10:16
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
Kjedet mitt har nå gått ca. 15-1600km i vinter, og girer fortsatt som en drøm. Sykkelen blir vasket etter hver 10. tur (maks.).

Jeg hadde gått for vanlig gir og kjede, i deore/slx-klassen. Da klarer du deg fint med å bytte kjede en gang pr. vinter og bytte kasset når sommerdekka settes på :-)

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387877 09/03/2017 10:33
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
K
krrm Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
Ingen grunn til å bekymre seg for kjede og kassett med reimdrift ICON_WINK

Når det er sagt, er det stor kvalitetsforskjell på kjeder. Verste jeg har hatt var på en hyperbillig sykkel. Det holdt vel knapt 100km. Nå har jeg et KMC kjede som etter rundt 2000km (kun vinter) fortsatt ikke ser ut til å bry seg noe særlig om saltslaps.

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387921 09/03/2017 12:44
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
A
Arne S Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
@aug11x Det er deore som er på sykkelen som nå er vrak og min erfaring er at det har vært mer vedlikehold enn jeg kan like. På de tre vintrene jeg har hatt sykkelen har jeg byttet kjede fem ganger og kassett tre, i tillegg har jeg byttet krank og kranklager. Dette i tillegg problemer med klosser og lekkasjer på de hydrauliske bremsene og bytting av felger. Det meste av dette er nå modent for ny utskiftning og det er derfor jeg tenkte jeg skulle prøve noe annet. Mulig jeg har vært uheldig med valg av verksted. Sykler 3500 km gjennom året som jo ikke er allverdens.

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: oracle] #2387933 09/03/2017 13:31
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
T
tparsli Offline
Veteran
Offline
Veteran
T
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
Sitat: oracle

Sitat: tparsli

Kjede varer normalt 3.000-5.000km (kjedemåler er fasit), mens kassett og drev kan vare rundt 10.000km
Det dreiet seg altså om deler for rundt 1000,-/år.


Varer nok kortere enn det med vinterbruk, kjedet mitt er utslitt nå etter ca 800km.


Min White SC Lite FF har nå gått en sommer og to vintre, totalt over 5000km og jeg har ikke byttet deler.
Kjedet målte jeg for et par mnd. siden.

Jeg sprayer kjede med WD-40 etter sykling i saltlake, vasker sykkel maks en gang i uken og gjør den ordentlig ren to ganger i året (når jeg bytter den med landeveissykkelen).

Og selv elsykkelen min tålte over 3000km før jeg byttet kjede.


Thomas
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2387960 09/03/2017 14:59
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Tange Offline
Flittig Bie
Offline
Flittig Bie
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Sitat: Arne S
Takk for gode innspill!

Sladda ser ut som en trivelig sykkel, men to gir er nok litt i underkant. ICON_WINK

Siden jeg tenker å kjøre denne sykkelen året rundt vil det bli endel slitasje. Dyr sykkel betyr så vidt jeg kan forstå dyre komponenter og tilsvarende høyere vedlikeholdskost. Jeg er derfor litt nølende til å gå for høyt ut.


Hvis du bare skal pendle kjøper / bygger du en singlespeed.
Syklet singlespeed hele 80-tallet (lenge før noen viste hva en hipster er) for så å sykle girsykler i over 20 år. Bygget singlespeed igjen for 4 år siden og skjønner ikke hvorfor jeg har tråkket rundt med gir i alle år.
Sykkelen har vel ikke kostet noe mer enn noen hundrelapper på de fire åra. Kostet ikke noe å bygge heller. Satt sammen av skrapdeler.
Anbefales!

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2401379 27/04/2017 12:05
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
A
Arne S Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
Jeg fulgte anbefalingen fra @Sepeda og @baronKanon og kjøpte en BMC Alpenchallenge 02 med belte og Alfine 8 fra Unaas. Godt fornøyd med kjøpet så langt og gleder meg til vintersesongen!

Takk for gode råd og innspill.

Redigert av Arne S; 27/04/2017 12:07.
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2401410 27/04/2017 13:13
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
K
krrm Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
Gratulerer, vi tåler et bilde også ICON_SMILE

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Tange] #2401545 27/04/2017 20:35
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440
anderfo Online
Besatt
Online
Besatt
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440
Sitat: Tange
Hvis du bare skal pendle kjøper / bygger du en singlespeed.
Spørs trolig litt på hva slags terreng du pendler i... ICON_WINK

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2401914 28/04/2017 22:35
Registrert: Jun 2015
Innlegg: 143
M
Mikketeve Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
M
Registrert: Jun 2015
Innlegg: 143
Gratulerer med lekker sykkel! En kar på jobb har en slik i Orange, veldig stilig sak. Eneste er at det ser ut som dekklaringen er begrenset. De Scott-variantene så også veldig bra ut.

Det er jo en del sykler i denne kategorien, men må nok stort sett bestilles. Det var en tilsvarende tråd i fjor. Jeg har sett mye på Cube sin Travel SL, den virker veldig komplett og Cube oppgir klaring for 47 mm dekk (alternativt Hyde Race/Editor som har samme ramma men annet utstyr).

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2401943 29/04/2017 08:28
Registrert: Jun 2015
Innlegg: 143
M
Mikketeve Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
M
Registrert: Jun 2015
Innlegg: 143
Ellers må vel Sportslageret sin Everest Urban være det rimeligste alternativet for vedlikeholdsfri pendlersykkel? Noen som har prøvd den?

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2620430 04/08/2020 08:28
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
A
Arne S Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 6
Oppdatering: Det viste seg at teorien om at Afline 8 var et tett system og dermed vedlikeholdsfritt på vinterføre var feil. Etter to og en halv sesonger var giret vrak og jeg må bytte sykkel på ny.

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2620432 04/08/2020 08:32
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 4,626
RoyK Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 4,626
Sitat: Arne S
Oppdatering: Det viste seg at teorien om at Afline 8 var et tett system og dermed vedlikeholdsfritt på vinterføre var feil. Etter to og en halv sesonger var giret vrak og jeg må bytte sykkel på ny.

Trur ikke det finnes noen skikkelig tette systemer som passer for en norsk vinter med såpass mye veisalt som brukes her. Da må du nok åpne og fette opp lagre ganske jevnlig.

Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2620442 04/08/2020 08:55
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 12,254
tmork Offline
Lilloman
Offline
Lilloman
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 12,254
Sitat: Arne S
Oppdatering: Det viste seg at teorien om at Afline 8 var et tett system og dermed vedlikeholdsfritt på vinterføre var feil. Etter to og en halv sesonger var giret vrak og jeg må bytte sykkel på ny.


Åpnet og sjekket? Virker som en ganske grei jobb som stort sett bare krever en skrustikke og flate nøkler.
https://www.youtube.com/watch?v=XGks14goow0


Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2620567 04/08/2020 16:24
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 2,992
Anders Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 2,992
Om det blir utskiftninger må du ALDRI finne på å "oppgradere" til Alfine 11.
Makan til raklemikk har jeg ikke opplevd før. Glipper under skikkelig hard belastning, og det er ingenting å gjøre med det. Alle som har fått nye opplever det samme igjen og igjen.

Er visstnok et totalt ukjent problem på Alfine 8.


Anders
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Anders] #2620614 04/08/2020 20:21
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 12,254
tmork Offline
Lilloman
Offline
Lilloman
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 12,254
Sitat: Anders
Om det blir utskiftninger må du ALDRI finne på å "oppgradere" til Alfine 11.
Makan til raklemikk har jeg ikke opplevd før. Glipper under skikkelig hard belastning, og det er ingenting å gjøre med det. Alle som har fått nye opplever det samme igjen og igjen.

Er visstnok et totalt ukjent problem på Alfine 8.

Har egentlig opplevd dett omvendt. Min gamle Cube Editor med 11 000km og alfine 11 glapp aldri, men med 8 så har jeg gått i bakken på grunn av glipptak.


Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Arne S] #2620648 05/08/2020 08:08
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772
Ugla Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772
Jeg har en Ampler Curt som er en singlespeed elsykkel med belte. El-motoren mer enn kompenserer for manglende gir for min del og det ser ut som om den tåler vintervær veldig fint.

Veier inn på 13.5 i største størrelse noe jeg synes er pent for en elsykkel.

https://amplerbikes.com/en/e-bikes/curt


Lars-Erik
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: Ugla] #2620670 05/08/2020 09:56
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 12,254
tmork Offline
Lilloman
Offline
Lilloman
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 12,254

Sitat: Ugla
Jeg har en Ampler Curt som er en singlespeed elsykkel med belte. El-motoren mer enn kompenserer for manglende gir for min del og det ser ut som om den tåler vintervær veldig fint.

Veier inn på 13.5 i største størrelse noe jeg synes er pent for en elsykkel.

https://amplerbikes.com/en/e-bikes/curt


Ligner på min gamle Cube Editor - pen sak!

Singlespeed og motor høres jo egentlig veldig lurt ut, og sikkert perfekt når småflatt. Hvordan er den med litt mer oppoverbakker? Typisk har jeg omtrent 200 høydemeter hjem fra jobb.

Du kjøpte via "postordre", eller finnes den og over disk?


Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: tmork] #2620744 05/08/2020 15:59
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772
Ugla Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772
Sitat: tmork


Ligner på min gamle Cube Editor - pen sak!

Singlespeed og motor høres jo egentlig veldig lurt ut, og sikkert perfekt når småflatt. Hvordan er den med litt mer oppoverbakker? Typisk har jeg omtrent 200 høydemeter hjem fra jobb.

Du kjøpte via "postordre", eller finnes den og over disk?


Jeg har vel ca. 50 høydemeter på mitt strekk som er 9 km, og til det fungerer det fint, hvis det blir tungt er det egentlig bare å slakke av litt så kommer motoren med fullt skyv og hjelper. Den er jo sperret på 25 km/t for assistanse og jeg sykler ofte fortere enn som så.

Det jeg liker med den er at den 1) ikke ser ut som en typisk klumpete elsykkel, 2) er tilnærmet vedlikeholdsfri, 3) det er veldig enkel betjening, bare en enkelt knapp, og ellers bruker man en app hvis det er noen instillinger som skal endres. Da er det heller ikke noe display på styret.

Jeg kjøpte den via nettbutikken deres og fikk den levert hjem på døra, det gikk fort, men DSV som fraktet beregnet seg et grusomt MVA-gebyr som jeg ikke var så glad for, det er vel også det jeg vil trekke som negativt og skyldes nok at de ikke er så vant med å sende utenfor EU. Var i Berlin på julemarked, og der har de showroom, så jeg hadde prøvd den før jeg kjøpte. Er i sesong nr. 2 med den nå.


Lars-Erik
Re: Jobbsykkel som tåler Oslo-vinter (reim og navgir) [Re: tmork] #2621012 06/08/2020 21:29
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 135
D
dingo Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
D
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 135
Sitat: tmork
Sitat: Anders
Om det blir utskiftninger må du ALDRI finne på å "oppgradere" til Alfine 11.
Makan til raklemikk har jeg ikke opplevd før. Glipper under skikkelig hard belastning, og det er ingenting å gjøre med det. Alle som har fått nye opplever det samme igjen og igjen.

Er visstnok et totalt ukjent problem på Alfine 8.

Har egentlig opplevd dett omvendt. Min gamle Cube Editor med 11 000km og alfine 11 glapp aldri, men med 8 så har jeg gått i bakken på grunn av glipptak.


Har ikke opplevd noe slikt med min 11-er heller, og den står på en Bullitt med Bafang 250W på. Unntaksvis litt glipp på 6. gir når det er justert feil, men ellers ikke noe problemer på ca 2000 km. Forøvrig er 8-eren som står på kona sin elsykkel heller ikke glippen, selv med vogn med unger på.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support