Skal montere en Xt hollowtech krank. Har litt problemer. For meg ser det ut som det jeg skal montere i selve ramma (cups and bearings) er for langt. Jeg får liksom ikke strammet helt inn mot ramma. Ser samtidig at den bare finnes i en størrelse på crc. Har ikke tatt i skikkelig, men er redd for å ødelegge noe. Er det bare å dra til? Det jeg prøver å montere ser slik ut:
Re: montering av hollowtech krank
[Re: ojs]
#23866806/10/200518:20
Du må bruke medfølgende ringer mellom lagrene du skrur inn i ramma, og ramma. Husker ikke helt i hodet hvordan fordelingen er, men jeg tror du må bruke 2 stk på drevsiden og 1 stk på ikke-drev siden på 68 mm krankhus, og 1 ring på drevsiden på 73 mm krankhus. Dette sjekker du lett på Shimanos hjemmesider.
Ja, sidene på krankhuset må planfreses før installasjon. Ellers så kan lagrene sitte skjevt overfor hverandre, og de slites ut mye raskere.
Dette kan du ikke gjøre selv, siden det krever et veldig dyrt spesialverktøy. Uten at jeg har noe peil på det, finnes det mange bra sykkelbutikker i Trondheim, så en av disse kan sikkert hjelpe deg med dette.