Hadde kjørt som vanlig og ikke bekymra meg i hele tatt. Begravd bilen den dagen reima ryker..
Hvis han får full låsing på alle fire hjul i relativt høy hastighet, kan det vel fort bli mer enn bilen som må begraves.
Ja, man greier å tenke alt i worst case om man prøver..
Man vet aldri hvem man møter heller.
Det kan være produksjonsfeil på reima og den kan ryke før, det meste kan egentlig feile bare man setter seg i en bil..
Risikoen for at noe skjer med den reima på et kritisk tidspunkt er likevel minimal. (sansynlighet x konsekvens)
At alle 4 hjula låser seg og man mister kontrollen av den grunn er enda mindre sannsynlig.
Konsekvensen kan som oftest bli død den bare man er kreativ nok.
Jeg ville tatt den minimale risikoen, samme som jeg tar en viss risiko i det meste andre jeg driver med.
F.eks på enhver topptur er det risiko, har du uflaks nok så er konsekvensen død..
Når det gjelder bil er det minst risiko med å kjøre de nyeste med beste trafikksikkerhetstestene/sertifiseringene, men vil ikke kalle det uforsvarlig å kjøre en gammel en fordi.
Ei registerreim som nettopp har passert intervallet på en bil øker kanskje risikoen mikroskopisk i teorien, men den er helt klart til å leve med i min verden..