Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Selge dieselbilen

Re: Selge dieselbilen [Re: knut77] #2381931 08/02/2017 06:48
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 3,279
Tgabriel Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 3,279
Sitat: knut77
Skjønner.

Biler som burde greie 12 mil vinterstid, under 300k
-Leaf 30kWh (27kWh netto), men den ser jo ut som en Nissan, selskapet som har gitt oss noen fryktelige utgaver av Micra
-Soul (27kWh netto), såfremt farten ikke blir høy, men utseende kan bli et problem her og.
-Ioniq (28kWh netto), om du får tak i innen rimelig tid

Soul ville jeg kjøpt brukt.


Vår Ioniq kjører stort sett 170-180 på en lading nå om vinteren. Tipper den lett klarer 250-260 til sommeren.
Har ikke konsentrert meg om å kjøre spesielt økonomisk, men unngår å ligge så mye over 100 km/t.

Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381936 08/02/2017 07:18
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Litt krise i heimen ; Kona synes Kia Soul EV er en FIN bil!!
Det neste er vel at hun får følelser for en Leaf :-(

Jeg vil jo helst ha en el-bil, men jeg vil ikke gi verden inntrykk av at jeg har gitt opp livet eller :-(


Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381941 08/02/2017 07:42
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 292
S
Stefan Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
S
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 292
Vi (2 voksne og 1 baby) har en i3 og leier bil når vi skal på hytta. Veldig fornøyd med det.
Sist ble det enterprise bilutleie og betalte vi 400 kroner pr dag (500 pr dag hvis man ikke skal ha egenandel) for det som skulle være en Rav4 men ble en prius+ istedenfor.
Tror det er mange som bruker nabobil.no uten å sammenligne med vanlige bilutleieselskaper, men så virker det også som at bilutleieselskapene nå kjenner konkurransen fra nabobil og har satt ned prisene betraktelig ifht bare noen år siden.
Hurtiglading på i3en fra 10%-80% batteri tar ca 20min. (også tar det over en time til å komme fra 80%-100%)

Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381943 08/02/2017 07:44
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
R
Raskall Offline
More than words
Offline
More than words
R
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Sitat: Knirkekne
Litt krise i heimen ; Kona synes Kia Soul EV er en FIN bil!!
Det neste er vel at hun får følelser for en Leaf :-(

Jeg vil jo helst ha en el-bil, men jeg vil ikke gi verden inntrykk av at jeg har gitt opp livet eller :-(


ØY!!! Leaf er da en fin (kone-)bil. ICON_SMILE Liker Leaf godt selv også. Ufattelig sprek og morsom bil om man slår av Eco-mode. Men det er et par design-feil som gjør at jeg kun bruker Leafen om jeg må. Den mangler f. eks. teleskop-ratt, noe som gjør at jeg enten må sitte med knærne under haka eller få strekkskader i armene. Talentløst av Nissan.

Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381944 08/02/2017 07:45
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 355
T
Tobben63 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
T
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 355
Hva med Renault Zoe? Reell rekkevidde på sommer 300km


Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
Re: Selge dieselbilen [Re: Tobben63] #2381946 08/02/2017 07:49
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
R
Raskall Offline
More than words
Offline
More than words
R
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Sitat: Tobben63
Hva med Renault Zoe? Reell rekkevidde på sommer 300km


Zoe er damebil, det. Hvis Knirkekne mister manndommen av Soul og Leaf må han stille i dameklassen i fremtidige sykkelritt om han kjøper en Zoe.

Redigert av Raskall; 08/02/2017 07:56.
Re: Selge dieselbilen [Re: Raskall] #2381952 08/02/2017 07:59
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 355
T
Tobben63 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
T
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 355
Sitat: Raskall
Sitat: Tobben63
Hva med Renault Zoe? Reell rekkevidde på sommer 300km


Zoe er damebil, det. Hvis Knirkekne mister manndommen av Soul og Leaf må han stille i dameklassen i fremtidige sykkelritt.


Ha ha ha, for noen fordommer. Det er da bedre å komme fram I egen bil enn å bli slept fram.

Vi og vurderer El-bil, men lander sansynligvis på å utsette det 2-3 år og se hva som har skjedd til da. Tror Rekkevidden til Opel Ampera E og Zoe vil få fart på de andre bilmerkene. Å kjøpe en elbil nå men reell rekkevidde på 10-15mil er å kaste penga ut vinduet eller låse seg til å ha bilen til den avgår med døden. om 2 - 3 år får man ikke solgt en EL bil med så liten rekkevidde tror jeg.
Og hva skjer med Plugg in hybridene I de neste 2-3 årene? Spennende.


Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
Re: Selge dieselbilen [Re: Tobben63] #2381955 08/02/2017 08:06
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
R
Raskall Offline
More than words
Offline
More than words
R
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Sitat: Tobben63
Sitat: Raskall
Sitat: Tobben63
Hva med Renault Zoe? Reell rekkevidde på sommer 300km


Zoe er damebil, det. Hvis Knirkekne mister manndommen av Soul og Leaf må han stille i dameklassen i fremtidige sykkelritt.


Ha ha ha, for noen fordommer. Det er da bedre å komme fram I egen bil enn å bli slept fram.

Vi og vurderer El-bil, men lander sansynligvis på å utsette det 2-3 år og se hva som har skjedd til da. Tror Rekkevidden til Opel Ampera E og Zoe vil få fart på de andre bilmerkene. Å kjøpe en elbil nå men reell rekkevidde på 10-15mil er å kaste penga ut vinduet eller låse seg til å ha bilen til den avgår med døden. om 2 - 3 år får man ikke solgt en EL bil med så liten rekkevidde tror jeg.
Og hva skjer med Plugg in hybridene I de neste 2-3 årene? Spennende.


Fordommene kom ikke fra meg. ICON_SMILE Knirkekne mente det å kjøre Soul eller Leaf var å gi opp livet. Og etter den tankegangen er Zoe en bil som appellerer ENDA mer til damene enn de to førstnevnte.

Jeg føler meg ikke noe mindre mann av å fise rundt i Leafen vår.

Men dine argumenter om å kjøpe en av dagens tilgjengelige biler er utelukkende årsaken til at vi valgte å gå for outlander PHEV nå. Den er mest en ventepølse mens vi venter på en større, full-elektrisk bil med akseptabel rekkevidde (type Ampera E).

Så får vi se om vi erstatter Leaf eller Outlander når neste generasjon elektriske er "current".

Re: Selge dieselbilen [Re: Tgabriel] #2381956 08/02/2017 08:09
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 6,296
parob Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 6,296
Sitat: Tgabriel


Vår Ioniq kjører stort sett 170-180 på en lading nå om vinteren. Tipper den lett klarer 250-260 til sommeren.
Har ikke konsentrert meg om å kjøre spesielt økonomisk, men unngår å ligge så mye over 100 km/t.


Nettavisen kjørte nylig en omfattende rekkeviddetest av Ioniq. Først en langtur med fokus på strømsparing, og så en langtur med helt normal kjøring.

Resultatet ble 217km strømsparende tur, og 157km med normal kjøring.
Testen ble gjort i januar, så det hadde jo vært interessant om de gjorde den samme på nytt til sommeren.


Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Selge dieselbilen [Re: Tobben63] #2381957 08/02/2017 08:11
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 1,039
K
krisch Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 1,039
Sitat: Tobben63
Sitat: Raskall
Sitat: Tobben63
Hva med Renault Zoe? Reell rekkevidde på sommer 300km


Zoe er damebil, det. Hvis Knirkekne mister manndommen av Soul og Leaf må han stille i dameklassen i fremtidige sykkelritt.


Ha ha ha, for noen fordommer. Det er da bedre å komme fram I egen bil enn å bli slept fram.

Vi og vurderer El-bil, men lander sansynligvis på å utsette det 2-3 år og se hva som har skjedd til da. Tror Rekkevidden til Opel Ampera E og Zoe vil få fart på de andre bilmerkene. Å kjøpe en elbil nå men reell rekkevidde på 10-15mil er å kaste penga ut vinduet eller låse seg til å ha bilen til den avgår med døden. om 2 - 3 år får man ikke solgt en EL bil med så liten rekkevidde tror jeg.
Og hva skjer med Plugg in hybridene I de neste 2-3 årene? Spennende.


Er det ikke slik at utviklingen først og fremst er på batteriene? Da skulle det vel være mulig å bytte batteripakke etter 5-6-7-8 år, alt ettersom.

Re: Selge dieselbilen [Re: Tobben63] #2381960 08/02/2017 08:13
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
T
tparsli Offline
Veteran
Offline
Veteran
T
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
Sitat: Tobben63

Å kjøpe en elbil nå men reell rekkevidde på 10-15mil er å kaste penga ut vinduet eller låse seg til å ha bilen til den avgår med døden. om 2 - 3 år får man ikke solgt en EL bil med så liten rekkevidde tror jeg.
Og hva skjer med Plugg in hybridene I de neste 2-3 årene? Spennende.


Hvis det daglige behovet er 3-5 mil i tillegg til enkelte turer på rundt 10 mil, høres en elbil med 10-15 mil rekkevidde ut en god løsning for meg.

Hybrider tror jeg kommer til å smake på miljøavgifter i årene fremover:
http://www.dinside.no/motor/ladbare-hybrider-dette-bruker-de-i-virkeligheten/60953664


Thomas
Re: Selge dieselbilen [Re: krisch] #2381963 08/02/2017 08:26
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
T
tparsli Offline
Veteran
Offline
Veteran
T
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
Sitat: krisch

Er det ikke slik at utviklingen først og fremst er på batteriene? Da skulle det vel være mulig å bytte batteripakke etter 5-6-7-8 år, alt ettersom.


Ja, men bilprodusenten vil heller selge deg en ny bil enn et nytt batteri!
I Norge skal Nissan ha 90.000,- for å bytte batteri på 23kWh Leaf. (Dobbelt så mye som i USA og UK.)
I teorien burde det være mulig å sette inn 30-40kWh i bilene som kom med 23kW (pga. økt energieffektivitiet), men bilprodusentene er ikke interessert.

I tillegg skjer det en del på sikkerhetssiden i løpet av 5-10 år...


Thomas
Re: Selge dieselbilen [Re: krisch] #2381967 08/02/2017 08:34
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
R
Raskall Offline
More than words
Offline
More than words
R
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Sitat: krisch

Er det ikke slik at utviklingen først og fremst er på batteriene? Da skulle det vel være mulig å bytte batteripakke etter 5-6-7-8 år, alt ettersom.


Vi sjekka om det gikk an å bytte batteripakke på Leafen fra 24kwh til den nye 30kwh. Det var ikke mulig på grunn av sammensetningen av battericellene. Selv om batteripakkene var fysisk samme størrelse var de så forskjellig bygget opp internt at de nye ikke var kompatible med gamle biler.

Det vil vel teknisk sett være mulig å bytte ut alle de ukompatible komponentene også men da tenker jeg vi begynner å nærme oss prisen på å kjøpe ny bil. Jeg vil anta det samme vil gjelde for andre elbil-produsenter også.

Kilde: https://transportevolved.com/2015/09/11/...r-nissan-leafs/

Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381969 08/02/2017 08:41
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Sitat: Knirkekne
Litt krise i heimen ; Kona synes Kia Soul EV er en FIN bil!!
Det neste er vel at hun får følelser for en Leaf :-(

Jeg vil jo helst ha en el-bil, men jeg vil ikke gi verden inntrykk av at jeg har gitt opp livet eller :-(


Det snakkes om at dagens elbiler fort blir gamle og verdiløse når biler med skikkelig rekkevidde etterhvert dukker opp. Kjøper man en ny bil med lite batteri nå kan man nok regne med litt ekstra verditap, men kjøper man en brukt så blir ikke tapet nødvendigvis så galt. Sånn sett er det en fordel å velge Soul, den har brukbar batteristørrelse, bra fart på hurtiglading og det er greit utvalg på bruktmarkedet. F.eks
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90463570

Og en lang video om Soul. En introduksjon av bilen, verdt å se hele om man lurer på hvordan bilen fungerer til langtur. Kjørt av en som misliker sparekjøring (:
https://www.youtube.com/watch?v=Xu_a2MPUtco&t=468s

For rundt 250k får man Ioniq, den har kanskje et "lysere på livet" utseende. Minimum rekkevidde på 16 mil vinterstid, sies det. Som sagt litt ventetid.

Redigert av knut77; 08/02/2017 08:50.

Re: Selge dieselbilen [Re: Tobben63] #2381971 08/02/2017 08:43
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Sitat: Tobben63
Hva med Renault Zoe? Reell rekkevidde på sommer 300km

Renault insisterer åpenbart på at elbiler ikke skal ha mulighet for hurtilading (DC). Det fungerer sånn passe i Frankrike hvor bilen kan leveres med 43kW AC lading (reell ladefart er vel rundt 36kW), men denne muligheten har vi ikke i Norge. Vil man ha muligheten til å kjøre lenger enn kapasiteten på batteriet så er ikke Zoe en god kandidat. Langkjøring med 22kW lading blir for spesielt interesserte.


Re: Selge dieselbilen [Re: tparsli] #2381973 08/02/2017 08:48
Registrert: Nov 2010
Innlegg: 147
P
pinnedyret Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
P
Registrert: Nov 2010
Innlegg: 147

Hybrider tror jeg kommer til å smake på miljøavgifter i årene fremover:
http://www.dinside.no/motor/ladbare-hybrider-dette-bruker-de-i-virkeligheten/60953664[/quote]

Tenk også at batteria på disse blir slitne etterhvert, og dermed bare blir dauvekt å drasse på. Da sitter man med en bil med høyere forbruk enn en ekte fossilbil, og mer dilldall som går istykker.


Cruiser avgårde, med skygger i aua og gnister håret
Re: Selge dieselbilen [Re: Raskall] #2381974 08/02/2017 08:54
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Sitat: Raskall
Den er mest en ventepølse mens vi venter på en større, full-elektrisk bil med akseptabel rekkevidde (type Ampera E).
Ampera E er da ingen stor bil! Synes ikke bagasjerommet var noe å skryte av da jeg så den. Formålet med å lease en Passat GTE i 3 år for oss er å krysse fingre for at det kommer store nok el-biler om 3 år...


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381975 08/02/2017 08:56
Registrert: May 2008
Innlegg: 211
J
jman76 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
J
Registrert: May 2008
Innlegg: 211
Venter på ny Leaf 60 kWh vinteren 2018. Den tror jeg kan bli veldig bra.

Kommer den ikke, blir det Ionic med forhåpentligvis 60 kWh. Om ett år?

Tror dette kommer til å gå styggfort fremover.

Re: Selge dieselbilen [Re: tparsli] #2381977 08/02/2017 09:02
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 329
T
tech8 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
T
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 329
Etterhvert som elbil-industrien vokser seg større, vil det nok komme på banen tredepartsleverandører som tilbyr batterier til en lavere pris enn bilprodusenten/importøren kan tilby.

Som en parallell, om ser en på kostbare bildeler som hovedlykter, finnes det typisk tre ulike alternativer:
1. Original vare (produsert av Hella med bilprodusentens eget varenr) lykt, kr. 15000,-
2. Uoriginal vare (produsert av Hella uten bilprodusentens eget varenr, i realiteten samme produkt som over), kr.10000,-
3. Uoriginal vare (type jalla merke), kr.3000,-

Alternativ 2 kan være et bra alternativ for eldre biler uten fabrikksgaranti, hvor man harmulighet for å spare endel penger forhold til å bruke originaldeler, men beholde samme kvalitet og funksjon.

Re: Selge dieselbilen [Re: baronKanon] #2381979 08/02/2017 09:04
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
R
Raskall Offline
More than words
Offline
More than words
R
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Sitat: baronKanon
Sitat: Raskall
Den er mest en ventepølse mens vi venter på en større, full-elektrisk bil med akseptabel rekkevidde (type Ampera E).
Ampera E er da ingen stor bil! Synes ikke bagasjerommet var noe å skryte av da jeg så den. Formålet med å lease en Passat GTE i 3 år for oss er å krysse fingre for at det kommer store nok el-biler om 3 år...


Rekkevidde ala Ampere E, ikke størrelse. ICON_SMILE

Re: Selge dieselbilen [Re: pinnedyret] #2381981 08/02/2017 09:06
Registrert: Jan 2016
Innlegg: 683
H
Homecast Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
H
Registrert: Jan 2016
Innlegg: 683
Sitat: pinnedyret

Hybrider tror jeg kommer til å smake på miljøavgifter i årene fremover:
http://www.dinside.no/motor/ladbare-hybrider-dette-bruker-de-i-virkeligheten/60953664

Tenk også at batteria på disse blir slitne etterhvert, og dermed bare blir dauvekt å drasse på. Da sitter man med en bil med høyere forbruk enn en ekte fossilbil, og mer dilldall som går istykker.


Personlige meninger på slutten der?

For alle tester jeg har lest viser at batteripakkene holder ekstremt mye bedre enn selv de beste antagelser produsentene hadde i forkant av salget!
Og en bil vil uansett lades ved regenerering, man må som alltid justere inn kjøringen sin om man ønsker lavest mulig forbruk, det finnes massevis av hybrider uten lademulighet, og jaggu leverer de lave forbruk også.

Tar vi hensyn til Trafikk Økonomisk institutt så viser de at de fleste kjører under 6 mil tur/retur jobb.
Dette betyr at de fleste ladbare hybrider kan kjøre rundt 40-60% av daglig behov i batteri modus (ser vi bort ifra når det er veldig kaldt)
Når man også tar hensyn til at plug inn biler har mulighet for forvarming via strøm så slipper man utgifter på webasto som ofte har vært benyttet på tilsvarende biler som i testen her, både utgifter på diesel og montering i første omgang.

At disse testerne kjører som de alltid har gjort med bensin og diesel biler kjennes igjen fra tidligere tester av elbiler, og dette gir ikke et fullverdig inntrykk av faktiske muligheter da man er pent nødt til å justere inn måte å kjøre på for å kjøre mest mulig økonmisk.

Ønsker man å bare gi bånn gass så må man også ta konsekvensene av dette

Redigert av Homecast; 08/02/2017 09:10.
Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381982 08/02/2017 09:07
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 1,039
K
krisch Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 1,039
Blir el biler man kjøper i dag søppel om to-tre år fordi batteriene taper seg så, og utviklingen går så fort at ingen vil ha dem lenger? Er vel ikke så mange som kjøper el pga miljøet, men da er det faktisk ingen som gjør det, enten de vil det eller ikke.

Re: Selge dieselbilen [Re: Raskall] #2381983 08/02/2017 09:11
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Sitat: Raskall
Sitat: Tobben63
Hva med Renault Zoe? Reell rekkevidde på sommer 300km


Zoe er damebil, det. Hvis Knirkekne mister manndommen av Soul og Leaf må han stille i dameklassen i fremtidige sykkelritt om han kjøper en Zoe.


I tillegg så må jeg kjøre den alene, da det mest sannsynlig ikke er plass til kona og barna i den. Iallefall ikke om det i tillegg skal være med en vogn og annet stæsj på turen.


Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381984 08/02/2017 09:13
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,344
Rønnern Offline
Skrotnisse
Offline
Skrotnisse
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,344
To voksne og to barn (? elleve og femten nå) har levd med kun en Peugeot Ion i drøye tre år. Da snakker vi virkelig om å teste grensene for hva som er mulig med tanke på å ha et visst ønske om mobilitet.

Har heldigvis muligheten til å låne en fossilbil fra opphavet de gangene det trengs, men vil anta at det er typisk kanskje 4-5 ganger i året. Ellers er jeg blitt flink til å tigge om plass når det er ritt og konkurranser som er langveis. Er alltid noen som har plass en liten mann med sykkel ICON_SMILE

Har dog ikke hytte, bikkjer, campingvogn osv. Og ikke reiser vi på bilferie heller, det har barna lagt ned forbud mot.....

Har sendt en titusenlapp til Tesla for å få lov til å stå i kø for å kjøpe Model 3


Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381986 08/02/2017 09:18
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Mercedes B-klasse da? Såvidt kortere rekkevidde enn eGolf, ørlite dyrere, men bedre plass innvendig og større bagasjerom.

Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2381987 08/02/2017 09:19
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Dagens ladbare hybrider har et lite batteri for å utnytte NEDC testprotokollen, iallefall de tyske. Kan kjøres både mye og lite elektrisk. Redd sistnevnte er vanligst.

Ny standard starter innfasing i år. WLTP, eller hva den nå heter. Da vil nok disse ladbare hybridene forandres eller gå ut.


Re: Selge dieselbilen [Re: parob] #2381991 08/02/2017 09:31
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 3,279
Tgabriel Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 3,279
Sitat: parob
Resultatet ble 217km strømsparende tur, og 157km med normal kjøring.
Testen ble gjort i januar, så det hadde jo vært interessant om de gjorde den samme på nytt til sommeren.

Jeg blir ikke overrasket om de klarer 300 km på en varm sommerdag med strømsparingsfokus.
Lader fra 20%-80% på 23 minutter, gjør den også.

Re: Selge dieselbilen [Re: Øyvind V] #2381998 08/02/2017 10:01
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Sitat: Øyvind V
Mercedes B-klasse da? Såvidt kortere rekkevidde enn eGolf, ørlite dyrere, men bedre plass innvendig og større bagasjerom.


Det som ødelegger litt for MB-e er vel at de ikke har hurtiglading?
Kjedelig å stå og blomstre på Kyrksæterøra i noen timer mens man venter på nok strøm til å komme seg ut til Smøla :-D


Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Selge dieselbilen [Re: Øyvind V] #2382000 08/02/2017 10:04
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Sitat: Øyvind V
Mercedes B-klasse da? Såvidt kortere rekkevidde enn eGolf, ørlite dyrere, men bedre plass innvendig og større bagasjerom.


Ganske romslig og bra batteristørrelse. Men høyt forbruk gir ikke så god rekkevidde som man kunne forvente. Også mangler hurtiglading, dermed er den dårlig egnet for lengre turer.


Re: Selge dieselbilen [Re: Knirkekne] #2382004 08/02/2017 10:07
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Apropos: Det er kanskje lutrt å vente bittelitt. Ser jo at både BMW, VW og Opel nå har biler som med "letthet" gir oss nok strøm til å komme til svigermor (19mil) og hytta (16 mil).

Da trenger vi bare leiebil på de riktig lange sommerturene med bil. Og de erdet langt i mellom.


Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support