Selge dieselbilen
|
Selge dieselbilen
#2381798
07/02/2017 13:46
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
Vi har en semiseriøs diskusjon i heimen. Vi funderer på å selge dieselbilen og handle EL-bil.
Ukedager kjører vi utelukkende til og fra jobb/butikk/trening. Alt innenfor et par mil. I helgene er det stort sett hjemme, men la oss si da at det en gang i måneden er en langtur på over 40 mil. Sommerstid kanskje litt oftere, men ikke mye.
Har små barn, så det er utelukekt å ha ladestopper mer enn en halv gang pr tur.
Så spørsmål: Er det nioen her som har erfaring med å kun eie EL-bil og benytte leiebil de gangene man faktisk trenger noe større og bedre?
(Nb: Tesla er ikke et tema her da de koster over 300.000, og vi vil helst selge så snart som mulig da vi er redd for at nåværendebil ikke blir mer verdt med åra...)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381799
07/02/2017 13:51
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532 |
Ukedager kjører vi utelukkende til og fra jobb/butikk/trening. Alt innenfor et par mil. Fydda! 
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381800
07/02/2017 13:54
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Har små barn, så det er utelukekt å ha ladestopper mer enn en halv gang pr tur.
Har en kompis med Tesla S, og han bruker ladestoppene mellom Oslo og Molde som fin mulighet for at småbarna skal få luftet seg og få ut litt brakkesyke.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381803
07/02/2017 14:11
|
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 2,807
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 2,807 |
Så lenge du har en bil som støtter hurtiglading er det ikke noe stort problem å reise på tur med en vanlig elbil.
Kjenner en som dro på familieferie fra Averøy til indre østland med Leaf og naboen min reiser månedlig på shopping i Ålesund med Kia Soul (13 mil hver vei).
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Syklist1]
#2381806
07/02/2017 14:26
|
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256
tparsli
Veteran
|
Veteran
Registrert: May 2015
Innlegg: 1,256 |
Så lenge du har en bil som støtter hurtiglading er det ikke noe stort problem å reise på tur med en vanlig elbil.
Det avhenger av hvor langt du skal, hvor lenge du må lade -og ikke minst hvordan ladeinfrastrukturen er på strekningen. Jeg har kjørt elbil i over 12 år og det er ikke så ofte mange timer lading passer i praksis. Kjører man f.eks Oslo-Voss etter jobb, frister ikke tre timer med lading spesielt mye. Det er fullt mulig å gjøre turen til noe hyggelig når man har tid og været er bra, men å sitte i elbilen ved en hurtiglader sent en fredags kveld er ikke *så* gøy. Og tro meg, jeg har prøvd. Distanser på 1,5-2x rekkevidde er helt ok, mens 2-3x er direkte plagsomt. I tillegg til ladetiden, må du planlegge så du slipper å ringe tauebil hvis en lader ikke fingerer. Og så må du tåle å vente en halvtime eller mer på at bilen foran deg lader ferdig. 400km turer tilser en Tesla eller en Ampera-e.
Thomas
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381808
07/02/2017 14:31
|
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 1,428
pez d spencer
Veteran
|
Veteran
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 1,428 |
Vi hadde samme diskusjon i heimen for ett halvt år siden. Solgte dieselbilen og gikk over til el. Har kun elbil, Tesla S. Har ikke angret ett sekund. Lading ser jeg ikke på som noe problem. Har over 300 km rekkevidde nå på vinteren, mer på sommeren. Så langt kjører vi uansett ikke uten stans/hvile. Du skrev at tesla ikke var noe alternativ, men om du skal ha "litt" rekkevidde må du kanskje vente til Opel ampere kommer? Ett annet element erundt at vi sparer ca. 2800 i mnd på elbil. Har sett på historisk forbruk av diesel og bompenger de siste årene. Jeg lader på jobb en gang hver annen uke eller på superlader når vi på hytta eller lenger turer. De 2800 dekker en del av evt billån kontra fossilbilån. Det avhenger selvsagt av hvilket forbruk man har. Men som sagt, angrer ikke ett sekund, kommer aldri til å gå tilbake  PS: er absolutt ikke en tesla-fanatiker som skal prakke det på alle 
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381810
07/02/2017 14:32
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750 |
Går an å ha en helt vanlig elbil som dekker det daglige behovet, og ha noe billig ræl uten lån og kun med ansvarsforsikring til de få langturene som ville innebært lading. Vi snakket om en sånn løsning her i heimen, siden det er langt til hytta, enkelte ritt og fisketurer langt fanden inn på vidda.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381818
07/02/2017 14:50
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Raskall
More than words
|
More than words
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746 |
Har dere tenkt på ladbar hybrid? Mitsubishi Outlander PHEV fra 2015 ligger rett i overkant av 300K på finn.no. Vi er veldig fornøyd med vår så langt med unntak av at den bruker bensinmotoren til å varme opp bilen nå i vinterkulda. Men om den står til lading og man varmer bilen med appen før man skal dra kan man fint kjøre hel-elektrisk over distansene du skisserer. Eventuelt om man tar på seg et par hansker, vinterjakke og slår av varmeapparatet. 
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: tparsli]
#2381820
07/02/2017 14:57
|
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 2,807
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 2,807 |
Så lenge du har en bil som støtter hurtiglading er det ikke noe stort problem å reise på tur med en vanlig elbil.
Det avhenger av hvor langt du skal, hvor lenge du må lade -og ikke minst hvordan ladeinfrastrukturen er på strekningen. Jeg har kjørt elbil i over 12 år og det er ikke så ofte mange timer lading passer i praksis. Kjører man f.eks Oslo-Voss etter jobb, frister ikke tre timer med lading spesielt mye. Det er fullt mulig å gjøre turen til noe hyggelig når man har tid og været er bra, men å sitte i elbilen ved en hurtiglader sent en fredags kveld er ikke *så* gøy. Og tro meg, jeg har prøvd. Distanser på 1,5-2x rekkevidde er helt ok, mens 2-3x er direkte plagsomt. I tillegg til ladetiden, må du planlegge så du slipper å ringe tauebil hvis en lader ikke fingerer. Og så må du tåle å vente en halvtime eller mer på at bilen foran deg lader ferdig. 400km turer tilser en Tesla eller en Ampera-e. Man er nok fortsatt litt over snittet elbilinteressert hvis man reiser på langtur med kortrekkevidde elbil ja.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381823
07/02/2017 15:01
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Min erfaring med hybrid så langt i vinter er at rekkevidden lider mye av kulden. Best ytelse både på lading og bruk er hvis batteriet er varmt, og siden vi ikke kan lade i garasjen, så utgår forvarming for vår del (Webastoen fyrer jeg ikke opp i fellesgarasjen...). Jeg opplever å bruke mye av rekkevidden på en lenger tur innad i byen når det er et par minusgrader. Benytter derfor alltid sjansen til å kjøre bensinvarmer før bilen skal brukes hvis den står ute uten ladestolpe. Ellers er nok en hybrid (f.eks. 2018-modellen av Passat med 70km rekkevidde) et godt alternativ for de som kjører mye innad i byen, og har en og annen tur som kan gi rekkeviddeangst. Gleder meg til sommeren for å virkelig kunne dra nytte av bilens egenskaper.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: baronKanon]
#2381824
07/02/2017 15:13
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Raskall
More than words
|
More than words
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746 |
Man bør nok ha lademulighet i heimen for å ha god nytte av hybrid om vinteren, ja. Vi har heldigvis mulighet for å lade både Leaf og Outlander. De første dagene irriterte jeg meg over gjennomsnittsforbruket på lokalkjøring på outlanderen frem til jeg fant ut at motoren gikk for å varme opp bilen. Setter jeg på varme en halvtime før jeg drar ut så går lokalkjøring stort sett på null bensin.
2017-versjonen av outlanderen har dog en knapp for å fremtvinge ren EL-drift, men da må man ut med ganske mye mer penger enn trådstarters budsjett.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Raskall]
#2381827
07/02/2017 15:34
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Man bør nok ha lademulighet i heimen for å ha god nytte av hybrid om vinteren, ja. Vi har heldigvis mulighet for å lade både Leaf og Outlander. De første dagene irriterte jeg meg over gjennomsnittsforbruket på lokalkjøring på outlanderen frem til jeg fant ut at motoren gikk for å varme opp bilen. Setter jeg på varme en halvtime før jeg drar ut så går lokalkjøring stort sett på null bensin.
2017-versjonen av outlanderen har dog en knapp for å fremtvinge ren EL-drift, men da må man ut med ganske mye mer penger enn trådstarters budsjett. Der er Passat greiere/drittere: den kjører ikke varme på motoren før den er på. Merker stor forskjell mellom varme fra kupevarmer når jeg kjører fullelektrisk og hybridmodus.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381866
07/02/2017 18:21
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
PR i dag her vi ikke billån, så det sitter langt inne å måtte ta opp ett😀 Vi kan selge Superben og kjøpe egolf/BMWi3 og fortsatt ha penger til potetgull og dip. Så tesla er totalt utelukket. Vi går ikke all inn med en halv mill i et usikkert elbilmarked...PHEV er selvfølgelig det fornuftige valget, men de også koster en del om de skal ha høvelig lite kjørte kilometer.
HVa koster det med leiebil i 10 helger, samt kanskje en ukestur eller to i året?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381870
07/02/2017 18:30
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750 |
Forsikringsleia når vi hadde Octavia ifbm skadeoppgjør var på 500kr døgnet. Men det var visst ganske billig. For en golf kan du regne med 650-ish pr døgn, litt mer for en stv. Så helt jævlig er det ikke. Fredags ettermiddag til søndags ettermiddag koster deg 1300-1500kr
Redigert av Hoaas; 07/02/2017 18:32.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381871
07/02/2017 18:31
|
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 2,807
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 2,807 |
Sub 500 kroner pr døgn med fri km hvis man leverer og henter på samme sted.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381872
07/02/2017 18:32
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
Eller bør vi vente til Opel ampera e blir tilgjengelig for oss vanlige tregoster en gang i 2019?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381877
07/02/2017 18:45
|
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853 |
Svaret er Hunday Ioniq elbil. Fungerer utmerket til ditt bruk. Får veldige gode kritikker av elbil-folket. Billig er den også. Funker bra på langturer da den støtter hurtiglader og lader med bra guffe.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381878
07/02/2017 19:10
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Raskall
More than words
|
More than words
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746 |
Eller bør vi vente til Opel ampera e blir tilgjengelig for oss vanlige tregoster en gang i 2019? Bestiller du en nå har du den om 15 måneder. 12 måneder i produksjon og 3 måneders frakt.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381879
07/02/2017 19:11
|
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527 |
Vi (2 voksne + 2 barn) har hatt 1.gen Nissan Leaf som eneste bil i 0,75 år nå. Det fungerer fint til hverdags, men det er litt styr når vi skal på tur/ferie. 1.gen Leaf er ganske ubrukelig vinterstid pga veldig treg hurtiglading, så vi låner av familie eller nabobil.no. Nabobil kan være ganske billig, men av og til er det litt styr å organisere, kjekt om man finner noe i nabolaget, innen gangavstand. Vi er nå "først" i køen på Ampera-e. Litt liten bil, men batteri nok til ferieturer med skiboks, antar vi. Ioniq greier ikke 40 mil med en halv ladestopp, men det er den bilen med best rekkevidde bortsett fra alt av Tesla. 40 mil kan gå med 1 stopp om sommeren og 2 om vinteren, avhengig av temperatur, fart, terreng, osv. Sist jeg sjekket var det 3-4 mnd levering på Ioniq, men folk har ringt rundt til forhandlere og greid å skaffe seg avbestilte biler. Ioniq er imidlertid ikke veldig stor. Bagasjerommet er mindre enn Leaf sitt, og det er lite takhøyde i baksetet, men man har det fint i forsetene. Jeg har inntrykk av at Ampera-e er marginalt mer romslig enn Ioniq, på tross av at Ioniq ser større ut utvendig. Her er en rapport fra Teslabjørn som vinterkjører med Ioniq. Part 1, det finnes en Part 2 og, om man synes det var veldig morsomt https://www.youtube.com/watch?v=04kfyrZBrAUNye e-Golf (som dukker opp i ca mai) og nye i3 har fått større batterier, men det spørs om rekkevidden blir noe særlig bedre enn Ioniq sin. e-Golf er nok hakket romsligere, jeg sammenlignet raskt på Zero expo-messa, og det var mitt inntrykk iallefall. Men e-Golf er litt dyrere, og jeg aner ikke om det er mulig å skaffe denne innen sommeren. Nissan Leaf skulle dukket opp i en lettere oppgradert utgave nå, men den er angivelig forsinket pga autopiloten (ProPILOT). Denne kommer nok med 60kWh batteri etterhvert, men det ryktes at den kommer med ca 34/37kWh (netto/brutto) i første omgang. Det vil være veldig overraskende om det ikke er mulig å skaffe seg denne ila året. Den vil kanskje få bedre rekkevidde enn Ioniq, avhengig av hva de har greid å gjøre med aerodynamikken. Den blir antakelig blant de mest romslige elbilene i denne kategorien, og den forventes å være betydelig billigere enn e-Golf. Skal du kjøpe en bil i dag kan du være heldig å greie å grave opp en Ioniq, ellers er det Leaf 30kWh som gjelder. Leaf har blitt litt billigere ettersom den er ganske utdatert. Både Ioniq og 30kWh Leaf er mulig å prøvekjøre hos forhandlere nå. Her er Teslabjørn på langtur med 30kWh (27kWh netto) Leaf https://www.youtube.com/watch?v=rf0PJwNsffEEdit: Ellers er jo en Tesla bare rundt 100k dyrere enn Ampera-e og e-Golf da (: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86879398
Redigert av knut77; 07/02/2017 19:22.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381883
07/02/2017 19:34
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
Tesla med 60 kWh er vel no go...
Vi vil jo helst ha bilen ca en uke før vi kjøper den liksom. Som med alt annet. Hodet mitt vil ha i3, men behovet for hasslefree montering av sykkelstativ sier eGolf. Leaf er småstygge og man burde fått betalt bare for å se på en.
Eneste som holder meg tilbake er egentlig totalregnestykket med leiebil etc...
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381884
07/02/2017 19:45
|
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527 |
i3 eller nye e-Golf havner fort over 350k, iallefall om man liker utstyr. En ikke topp utstyrt e-Golf med skinninteriør, ekstra lyd, metallic lakk og noe annet småtteri runder 350k, legg til vinterdekk og du er nok fort på 370k. Legg til noen uker pr år med leiebil så nærmer man seg fort 400k. Ingen grunn til å avfeie en Model S 60 pga 60kWh batteri tenker jeg. Den har sannsynligvis fri lading på Supercharger, den er rask, har lenger rekkevidde enn de andre alternativene og den har veldig god bagasjeplass. Bilen står jo der, verdt en prøvetur, og litt pruting (: Da har man plutselig bil til uka og ikke til høsten. Men det er selvfølgelig et poeng at det bare er garanti frem til oktober -19 på Teslaen. http://www.dinside.no/motor/vi-har-testet-budsjettutgaven-tesla-model-s-60/61207540"Rekkevidden på 60-utgaven er oppgitt til 38,6 mil. Det er langt bedre enn de fleste elbiler som i dag pøses ut på markedet. Kulde og kjørestil påvirker rekkevidden, men vi opplevde det i hvert fall som uproblematisk å kjøre 30 mil ved å tilpasse kjørestilen." Men feriebil trenger altså ikke bli så dyrt gjennom nabobil, om man orker.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381888
07/02/2017 20:00
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
i3, eGolf, Soul koster ca 200-240 tusen for en pent brukt utgave, og du får den i morgen om du vil😀 Altså en halv billigtesla.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381889
07/02/2017 20:05
|
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527 |
Jeg trodde du så på biler som kunne kjøre 40 mil med et halvt ladestopp og antok at du så på nye e-Golf og i3 med batteripakker på 30-tallet...
De billigste e-Golfene kommer uten varmepumpe og trenger fort 4-5 ladestopp for å kjøre 40 mil vinterstid. Er det kaldt nok hurtiglader de tregt om vinteren.
Vil du handle bil til rundt 200k så hadde jeg sett på Soul. Denne hurtiglader iallefall raskt, og holder man seg under 80 så blir rekkevidden god, den har 27kWh netto batteri, men dårlig aerodynamikk. Nevnte Ioniq havner greit under 300k.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381892
07/02/2017 20:19
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
Forklarte kanskje dårlig, men turer over 12 mil er skjeldne, altså leiebilmateriale. Vi trenger en elbil for hverdagskjøringen samt opp til 10 mil hver vei.
Ikke så veldig kravstore altså. Annet enn at det økonomisk MÅ være så bra at det ikke føles om om vi sitter igjen med 2.50 og en Bugg etter at leiebil er betalt gjennom året...
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381894
07/02/2017 20:22
|
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare
More than words
|
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685 |
Røffly 15 000 for 10 helger og omkring 10 lapper for to uker, antagelig litt mindre. Maks 25 000 i leiebilutgifter uten å leie den minste, og heller ikke gå bananas på øverste hylle  Så for 2 000 kroner i måneden i sparing er du der.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381895
07/02/2017 20:35
|
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527 |
Skjønner.
Biler som burde greie 12 mil vinterstid, under 300k -Leaf 30kWh (27kWh netto), men den ser jo ut som en Nissan, selskapet som har gitt oss noen fryktelige utgaver av Micra -Soul (27kWh netto), såfremt farten ikke blir høy, men utseende kan bli et problem her og. -Ioniq (28kWh netto), om du får tak i innen rimelig tid
Soul ville jeg kjøpt brukt.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381919
07/02/2017 22:36
|
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 2,424
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 2,424 |
Høres ut som det beste er å sitte på gjerdet til Amperaen kommer på markedet.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381920
07/02/2017 22:41
|
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 2,424
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 2,424 |
Høres ut som det beste er å sitte på gjerdet til Amperaen kommer på markedet.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Knirkekne]
#2381923
08/02/2017 04:18
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Raskall
More than words
|
More than words
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746 |
Forklarte kanskje dårlig, men turer over 12 mil er skjeldne, altså leiebilmateriale. Vi trenger en elbil for hverdagskjøringen samt opp til 10 mil hver vei.
Ikke så veldig kravstore altså. Annet enn at det økonomisk MÅ være så bra at det ikke føles om om vi sitter igjen med 2.50 og en Bugg etter at leiebil er betalt gjennom året... Hva med denne? https://trondheim-bilkollektiv.no/nb/Edit! Syntes først leieprisen så litt drøy ut frem til jeg så denne: Drivstoff, bompasseringer, bilrekvisita og bilvask er alltid inkludert i prisen.
Da ble faktisk prisen ganske så OK.
Redigert av Raskall; 08/02/2017 04:21.
|
|
|
Re: Selge dieselbilen
[Re: Raskall]
#2381929
08/02/2017 06:25
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532 |
Mannen med lakenskrekk er tidlig oppe Bilkollektivet er genialt (bruker det på jobb, ikke privat), og har vurdert det seriøst et par ganger som tillegg til eGolf. Det som holder igjen er veldig høy pris om man har bilen mer enn 10-12 dager (tre uker på sommerferie f.eks.). Har man relativt ny dieselbil med nybilgaranti som gjelder tror jeg det skal godt gjøres å komme bedre ut økonomisk. Men har man, som oss, en bil der nybilgarantien gikk ut for 3 år siden og ALT begynner å skrante, ja da tror jeg mye annet hadde vært billigere.
Redigert av Øyvind V; 08/02/2017 06:25.
|
|
|
|
|