Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 22 av 23 1 2 20 21 22 23

Dieselforbud Oslo

Re: Dieselforbud Oslo [Re: Stein] #2378946 25/01/2017 17:34
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Stein
Sitat: Tange
Sitat: anonymous22
[Gågater i bysentre, i steden for kjøpesenter, det hadde vært fint det.

Hmm, og forby gratisparkering ved kjøpesentre.
F. eks. 100,- første timen, 200,- andre timen osv. (betaling ved utkjøring som på f.eks. Gardermoen).

Hva skulle det tjene til?

Det er ganske typisk at når vi skal påvirke befolkningen eller påånå noe, så er det første som foreslås alltid å forby noe.

OK, skal legge til denne

devilsmile

Re: Dieselforbud Oslo [Re: Iselilja] #2378952 25/01/2017 17:59
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Ah. Denne tråden har slått ironidetektoren min ut av kalibrering. ICON_WINK

Re: Dieselforbud Oslo [Re: ] #2378954 25/01/2017 18:06
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: LilleEyolf

Kr 100 i bompenger i rushen og ingen gratis parkeringsplasser fra arbeidsgiver, så ville det ikke blitt mange dagpendlere igjen i Oslo. Samtidig ville det vært helt levelig kostnad de dagene man bare må ta bilen for et ærend e.l.

Det høres jo helt glimrende ut!
Man kan kjøpe seg en rimeliger bolig utenfor bykjernen, betale 25.000,- i bompenger, 50.000,- i parkering og vips har man blitt kvitt alle pendlersmerter. Ikke bilkø og masse ledige parkeringsplasser.

Man trenger ikke engang noe annet enn litt god årslønn for å ønske slike tiltak velkommen. 300-400,- for slippe en halvtime i bil er lite for advokater som tjener et par tusen i timen.

Det er da ikkenoe problem om noen velger å løse det slik? Men ville vel heller valgt en dyrere bolig med høyere verdistigning mer sentralt da.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: Tange] #2379006 25/01/2017 21:35
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Tange
Sitat: fredriks
interessant. Där er det 38% som är delvis eller enig med att de kör mindre på grund av bommarna i oslo.

Tenker på denne?

"Andelen som er enige i at bompenger fører til at man reiser mindre med bil"

Hvor enig eller uenig er du i påstanden: Bompenger i Oslo-området fører til at du reiser mindre med bil.

Helt uenig 38%
Delvis uenig 18%
Delvis enig 24%
Helt enig 11%

56% mot 35%, og fortsatt 62% som mener at de ikke reiser mindre med bil.

På sidan 17 står det 38%. Jag skulle säga att hvis 38% skulle köra mindre så är bompengarna en tydlig effekt.

Quote:

Tallene fra trafikkmålingen som jeg referer til oppe viser en nedgang på under 5% (med en forventet årlig trafikkøkning av 4-5%) så blir det i prasksis godt under 38% eller 35% som virkelig ser ut til å la bilen stå.

Nu får du nog tänka på vad det står i studien. Det står inte att 38% kommer la bilen stå men att de kör mindre på grund av bom avgiften. Hvis de som kör mindre kör 13% mindre så blir det totalt sett en minkning på 5% hvis jag räknade rätt.

Det är väl få som tror att dagens bompengar och parkerings avgifter gör någon väldigt stor skillnad men en relevant skillnad gör de som studiena över indikerar.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: anonym22] #2379012 25/01/2017 22:29
S
skiraffen Offline
Ringrev
Ringrev
S
Kr 100 i bompenger i rushen og ingen gratis parkeringsplasser fra arbeidsgiver, så ville det ikke blitt mange dagpendlere igjen i Oslo. Samtidig ville det vært helt levelig kostnad de dagene man bare må ta bilen for et ærend e.l.
Mye må gjøres med bl.a. kollektivttilbudet, før slike priser kan fases inn, men spesielt vanskelig er det ikke å få vekk bilene hvis man absolutt vil.

Det vil jo være altfor samfunnsøkonomisk lønnsomt til at det er gjennomførbart i praksis, selv om man modererer seg noe.

I Trondheim er jo bompengene 7 kr (tror jeg...) og bomstasjonene er ofte på ulogiske steder så det hele er jo egentlig bare en symbolsk vits.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: skiraffen] #2379013 25/01/2017 22:39
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
De är på 9 kr och 10/20 kr (21kr?) i ytre cirkeln och på sluppen.

Bommarna i trondheim handlar också bara om att få in pengar.

De första åren var ju verkligen bommarna en vits då det var väl något sånt som 2/3 av befolkningen i trondheim som knappt påverkades alls och de som betalade var de som pendlade in till trondheim och de som normalt körde via sluppenbru. Alla andra som bodde i trondheim kunde undvika bommarna. Det var ju till och med så att man slapp betala bom hvis man körde igjenom midtbyen hvis man skulle till bymarka och bodde på andra sidan nidelva.

Nu finns ju de gamla och dyra bommarna kvar men resten av byen får också betala några kr i bompengar.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: fredriks] #2379036 26/01/2017 09:39
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
De är flest bommar vid sluppen men någon ny bru lär det väl aldrig bli
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/01/25/Ikke-vits-i-%C3%A5-tippe-n%C3%A5r-Sluppenbrua-st%C3%A5r-klar-14105953.ece

Jag tror att de har snakkat om ny bru i över 50 år och trots att miljöpakken borde dra in mycket pengar fra bommarna vid just sluppen så verkar de inte klara att bygge nu bru.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: skiraffen] #2379042 26/01/2017 09:51
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: skiraffen
Mye må gjøres med bl.a. kollektivttilbudet, før slike priser kan fases inn, men spesielt vanskelig er det ikke å få vekk bilene hvis man absolutt vil.

Det vil jo være altfor samfunnsøkonomisk lønnsomt til at det er gjennomførbart i praksis, selv om man modererer seg noe.

I Trondheim er jo bompengene 7 kr (tror jeg...) og bomstasjonene er ofte på ulogiske steder så det hele er jo egentlig bare en symbolsk vits.

Som jeg vel skriver hver gang (også over), så kan ikke ekstrempriser på bom- og parkering innføres uten flere andre endringer. Og da blir det ikke særlig meningsfullt å vurdere det tiltaket aleine heller. Mens man faser inn slike priser – i Oslo – så må man samtidig fase inn andre tiltak som f.eks.:

- Egne kollektivfelt så å si overalt (som selvsagt ikke elbiler kan benytte)
- Vikeplikt for kollektivtrafikken (slik man har for trikk)
- Da blir det fri flyt for bussene, og de kan settes i skytteltrafikk med ett minutts mellom eller så i rushen
- Bruk av busser og mini-busser av mange ulike størrelser, slik at langt flere ulike ruter kan kjøres (og minibusser kan brukes utenom rush og kveldstid for å opprettholde et ganske tett tilbud også da)
- Ikke bare høy kostnad for å parkere en hel dag i bykjernen, men også svært få plasser som ikke bare er kortidsparkering. Dvs. at man ikke kan forvente å få plass etter kl. 7.30. Videre, siden det er få plasser på få steder, må man regne med å gå ca. 500-1000 fra parkeringsplassen til jobben.

Ikke sikkert det trenger bli så dyrt med verken bom eller parkering, hvis det faktisk for de fleste vil gå vel så bra med kollektivt. Med et slikt bilde vil ganske mange komme raskere til jobb enn i dag. Det er jo allerede en del som jobber i sentrum som kommer kjappere på jobb med tog eller t-bane enn om de tar bilen. Det er jo ikke spesielt effektivt å kjøre bil i rushen i Oslo, selv om det for mange er mer effektivt enn alternativene per nå.

Og tar man disse kr 100 ut/inn av bommen og kr 25 per time til parkering, så er det neppe altfor mange som har så lyst til å kjøre bil (slippe buss) at de betaler kr 8000 i måneden for å bruke ca. like lang tid til jobb.

Det er ikke mange som kjører privatbil til jobb i bykjernen i London. Oslo er ikke så stor by at det nødvendigvis trengs så veldig mange tiltak for å få en god og ønsket reduksjon av biler i bykjernen. Men jeg tror veldig veldig mange ville blitt glade for et rolig og tilnærmet bilfritt sentrum som virkelig kunne blitt delikat hvis man frigjorde all plassen bilene tar og all støyen og griset de forårsaker. For handelsstanden tror jeg det kan hjelpe i kampen om å overleve mot netthandel.

Jeg er ikke ekstremt imot privatbilisme. Men som framkomstmiddel tur/retur jobb i Oslo fungerer det ikke spesielt bra (mye køståing), bilene hindrer kollektivtrafikken i å bli ordentlig effektiv - og til slutt den opplagte lokalforurensingen.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: Iselilja] #2379111 26/01/2017 12:27
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg blir imponert over alle her, som
a) innser at privatbilismen og yrkestraffiken i storbyene skaper store helsemessige problemer ( rett nok mest om vinteren , under gitte værforhold)

b) Mer stor fantasi diskuterer hvordan man kan forhindre kjøring av barn til/fra barnehager, avgiftsøkninger m.m. for å løse litt av problemet

c) men ellers ikke gjør noe ...men kjøper seg heller en ny bil for å få Dab i bilen.

Hvorfor ikke bare selge bilen(e) og sette seg på bussen/t-banen/trikken i dag ?

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Dieselforbud Oslo [Re: HeavyDude] #2379114 26/01/2017 12:33
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: HeavyDude

Eller sykkelen!

* Du kombinerer trening og jobbreise
* Du får (tar) deg tid til å trene
* Du bruker kanskje mindre tid enn å kjøre bil eller reise kollektivt
* Du bruker helt sikkert mindre tid enn trening og jobbreisen til sammen
* Du sparer mye penger
* Du kommer i bedre form

Ulempen er at du må tålmodig høre på hvor vanskelig/umulig det er.
Og at du må sykle i forurenset luft, fordi så mange kjører bil og så få sykler...

Thomas
Re: Dieselforbud Oslo [Re: HeavyDude] #2379120 26/01/2017 12:44
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
a) innser at privatbilismen og yrkestraffiken i storbyene skaper store helsemessige problemer ( rett nok mest om vinteren , under gitte værforhold)

b) Mer stor fantasi diskuterer hvordan man kan forhindre kjøring av barn til/fra barnehager, avgiftsøkninger m.m. for å løse litt av problemet

c) men ellers ikke gjør noe ...men kjøper seg heller en ny bil for å få Dab i bilen.

Jeg tror dette bare passer på maks 1 i denne tråden.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: tparsli] #2379123 26/01/2017 12:59
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
"Du kombinerer trening og jobbreise"
Ja, och det är bra.

"Du får (tar) deg tid til å trene"
Ja, men det kan man göra på andra sett också och träningen kommer för en del på den verste tiden på dygnet med tanke på saker som må göres.

"Du bruker kanskje mindre tid enn å kjøre bil eller reise kollektivt"
Eller du kanske bruker längre tid.

"Du bruker helt sikkert mindre tid enn trening og jobbreisen til sammen"
Ja, men du tvingas också att bedriva en form av träning som du kanske inte liker lika mycket som annan träning.

"Du sparer mye penger"
Jämfört med bil ja, med tanke på kollektivt så tror jag inte att det är så mycket. Sykkel, spesiella klär, sykkelslitasj och olja för att olja kedjan dagligen på vintern kostar också en del.

"Du kommer i bedre form"
Det beror på vad du hade gjort istället.

"Ulempen er at du må tålmodig høre på hvor vanskelig/umulig det er.
Og at du må sykle i forurenset luft, fordi så mange kjører bil og så få sykler..."

Finns nog en del andra ulemper också. Som att henta i barnehagen med genom våta kläder.

Sykkelpendling är uppenbart fantastiskt för en del men det är faktiskt inte alla som tycker att det är så väldigt göy att sykla asfalt samma eller liknande sträcka 10 gånger i uken på en tid på dygnet en del andra ting ska göras och skulle hellre ta några skiturer på kvällen i uken istället.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: HeavyDude] #2379124 26/01/2017 13:01
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag tycker inte det där passar så bra in på tråden.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: fredriks] #2379127 26/01/2017 13:09
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
"Du sparer mye penger"
Jämfört med bil ja, med tanke på kollektivt så tror jag inte att det är så mycket. Sykkel, spesiella klär, sykkelslitasj och olja för att olja kedjan dagligen på vintern kostar också en del.

En 30-dagersbillett i Oslo koster kr 708 (fra 29.1), så man sparer nok også litt - selv om noen må investere i det meste av utstyret man trenger.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: fredriks] #2379133 26/01/2017 14:00
Laxeluz Offline
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?

"Du får (tar) deg tid til å trene"
Ja, men det kan man göra på andra sett också och träningen kommer för en del på den verste tiden på dygnet med tanke på saker som må göres.
Som småbarnsfar er det ingen tid på døgeret det passer med trening. Etter at eg fekk meg motorisert lastesykkel i april har eg gått ned nesten 10kg, fordi nå "må" eg vere fysisk aktiv kvar dag.

"Du bruker kanskje mindre tid enn å kjøre bil eller reise kollektivt"
Eller du kanske bruker längre tid.
Som eg har påpeika tidlegare i denne tråden så har eg halvert reisetida mi etter at eg gjekk frå kollektivtransport til sykkel. Dette er mykje på grunn av gangavstand til busstopp og venting på overgangar, noko som mange her bruker som argument for å ikkje reise kollektivt.

Ja, men du tvingas också att bedriva en form av träning som du kanske inte liker lika mycket som annan träning.
Er dette eit stort problem blant brukarane på eit sykkelforum?

"Du sparer mye penger"
Då eg kjøpte sykkelen min så hadde eg to år igjen på skulen, men sidan eg fyller 33 nå til sommaren så får eg ikkje studentrabatt på bussen meir. Dette rekna eg ut at kom til å bety omlag 15.000,- i månadskort for desse to åra. Dette er halve innkjøpsprisen for sykkelen min, noko som gjer at eg har tent den inn om eg bruker den i meir enn fire år (noko eg sjølvsagt rekner med å gjere) Sykkelen har forøvrig heildekkande kjedekasse, slik at det er lite behov for olje, og den einaste slitedelen eg har bytta til nå er ein girwire.

"Du kommer i bedre form"
Det beror på vad du hade gjort istället.
For min del så var det eg gjorde før å sitte på bussen og drikke kaffi medan eg surfa på mobilen. Eg har allereie poengtert kva overgangen til sykkel har gjort med forma mi.

"Ulempen er at du må tålmodig høre på hvor vanskelig/umulig det er.
Og at du må sykle i forurenset luft, fordi så mange kjører bil og så få sykler..."
Finns nog en del andra ulemper också. Som att henta i barnehagen med genom våta kläder.
I barnehagen så har dei ein garderobe for barnas våte regntøy. Her heng eg frå meg mitt våte regntøy medan eg henter sonen min.

Sykkelpendling är uppenbart fantastiskt för en del men det är faktiskt inte alla som tycker att det är så väldigt göy att sykla asfalt samma eller liknande sträcka 10 gånger i uken på en tid på dygnet en del andra ting ska göras och skulle hellre ta några skiturer på kvällen i uken istället.
Det strekket eg syklar er mykje meir variert enn der bussen køyrer. Og det er ser ikkje ut som dei som står i den same bilkøen kvar dag synest det er så inspirerande heller. Så med mindre du har ein annan måte å pendle på, der det er ei ny inspirerande rute kvar dag, og der er på ei tid på døgeret der du ikkje har anna du skulle ha gjort så forstår eg ikkje argumentet? Og du kan vel gå på ski på kvelden om du har sykla heim også?

Andreas Tveit
Re: Dieselforbud Oslo [Re: Laxeluz] #2379134 26/01/2017 14:04
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Laxeluz

Touché ICON_LAUGH

Re: Dieselforbud Oslo [Re: HeavyDude] #2379135 26/01/2017 14:04
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Fordi vi er 40 år gamle, har familie og barn og rett som det er besøker svigermor som bor i periferien og hurtigbåten stopper på naboøya etc?
Bilkollektivet sa du? Ikke til å stole på tilgjengelighetsmessig :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Dieselforbud Oslo [Re: Laxeluz] #2379142 26/01/2017 14:22
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Svarar efter ordningen du svarade.

1. För mig är det iallafall enklare och bättre hvis jag tränar når barnen är i säng än varje dag under en tid når det ska lämnas, hentas, göra lekser, lage mat, spise, förberede aktivititer och vara på aktivititer.

2. Den der beror ju på en massa saker. Jag tror aldrig jag har varit i en situation där sykkel är snabbare än bil (forutom når avståndet till kontoret var några hundra meter). Sykkel är nog ofta snabbare än kollektivtrafikk på sträkor kortare än kanske 2 mil.

Nu hade du väl också en el-sykkel och det ändrar en del.

3. Detta är ju ett terrengsykkel forum och jag tror att det är en hel del folk som hellre syklar i skogen än fram och tillbaka till jobb.

4. Ja, om man syklar länge med en billig i drift sykkel så blir det tillslut billigare. På kortare sikt och med andra syklar är jag inte säker på att man sparar så väldigt mycket.

5. Bra att det gäller dig men det gäller inte alla.

6. Fungerar kanske bra hvis man har en el-sykkel. Hvis man har syklat någorlunda raskt med en vanlig sykkel i ösregn med (eller utan) regn kläder så är man blött över allt och jag tvivlar på att det skulle vara så populärt att gå runt genomblätt i undertertöy i barnehagen.

7. Det handlar inte om att det är mer inspirerande att köra bil eller buss men att träningen kan vara mycket mer inspirerande. På bussen kan man också läsa och bilen kan gå mycket raskare.

För mig handlar det iallafall om att hvis jag redan tränat över en timme, skiftat till och fra träningsklär två gånger, brukt så pass mycket tid att resten av dagen blir stressig så är inte motivationen för att skifte en gang till för att ta en skitur, stitur eller löpetur i skogen spesiellt stor.

En hel del av det jag skriver ändras självklart om man har kort vei eller en el-sykkel. Men med el-sykkel lär ju inte träningseffekten bli så stor heller.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: anonym22] #2379144 26/01/2017 14:27
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Touché ICON_LAUGH

Skulle det vara rart om inte alla på ett terrengsykkelforum gillar att sykla asfalt?

edit: Diskussion gäller vill inte heller bara folk på sykkelforum. Jag tvivlar på att alla som kör in till rushen i oslo är med på ett sykkelforum.

Redigert av fredriks; 26/01/2017 14:32.
Re: Dieselforbud Oslo [Re: fredriks] #2379146 26/01/2017 14:33
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Touché ICON_LAUGH

Skulle det vara rart om inte alla på ett terrengsykkel forum gillar att sykla asfalt?

Det er rart om terrengsyklister synes det er bedre å kjøre bil eller kjøre buss framfor å sykle ja ICON_WINK .

Re: Dieselforbud Oslo [Re: anonym22] #2379147 26/01/2017 14:34
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Varför det?

Re: Dieselforbud Oslo [Re: fredriks] #2379148 26/01/2017 14:34
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
edit: Diskussion gäller vill inte heller bara folk på sykkelforum. Jag tvivlar på att alla som kör in till rushen i oslo är med på ett sykkelforum.
Helt klart ikke. Noen snakker jo bare om hva andre burde gjøre og følger det ikke engang selv.

Litt tounge-in-cheek kan du lese selv uten emoticons.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: fredriks] #2379149 26/01/2017 14:37
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Varför det?

Jeg synes "Ja, men du tvingas också att bedriva en form av träning som du kanske inte liker lika mycket som annan träning." virkelig ikke passer for en som liker å sykle i skogen som må sykle til jobb.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: anonym22] #2379152 26/01/2017 14:43
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Det gäller väl lite båda två det också. Min kommentar var väl inte heller den helt seriös,

Mer allvarlig så är jag ibland förvånad når de som älskar att sykla på asfalt och tycker att asfalt sykling är den bästa och roligaste träningen som finns verkar tro att alla andra egentligen också tycker det.

Jag tvivlar på att träningsnarkommaner som föredrar ski och löpning gärna sykkelpendlar en timme eller två om dagen.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: anonym22] #2379155 26/01/2017 14:47
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Varför det?

Jeg synes "Ja, men du tvingas också att bedriva en form av träning som du kanske inte liker lika mycket som annan träning." virkelig ikke passer for en som liker å sykle i skogen som må sykle til jobb.

Jobb pendlingen kan ju helt klart gå utöver annan träning så jag förstår inte varför det inte skulle passa att säga det.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: fredriks] #2379156 26/01/2017 14:47
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Svarar efter ordningen du svarade.

1. För mig är det iallafall enklare och bättre hvis jag tränar når barnen är i säng än varje dag under en tid når det ska lämnas, hentas, göra lekser, lage mat, spise, förberede aktivititer och vara på aktivititer.

2. Den der beror ju på en massa saker. Jag tror aldrig jag har varit i en situation där sykkel är snabbare än bil (forutom når avståndet till kontoret var några hundra meter). Sykkel är nog ofta snabbare än kollektivtrafikk på sträkor kortare än kanske 2 mil.

Nu hade du väl också en el-sykkel och det ändrar en del.

3. Detta är ju ett terrengsykkel forum och jag tror att det är en hel del folk som hellre syklar i skogen än fram och tillbaka till jobb.

4. Ja, om man syklar länge med en billig i drift sykkel så blir det tillslut billigare. På kortare sikt och med andra syklar är jag inte säker på att man sparar så väldigt mycket.

5. Bra att det gäller dig men det gäller inte alla.

6. Fungerar kanske bra hvis man har en el-sykkel. Hvis man har syklat någorlunda raskt med en vanlig sykkel i ösregn med (eller utan) regn kläder så är man blött över allt och jag tvivlar på att det skulle vara så populärt att gå runt genomblätt i undertertöy i barnehagen.

7. Det handlar inte om att det är mer inspirerande att köra bil eller buss men att träningen kan vara mycket mer inspirerande. På bussen kan man också läsa och bilen kan gå mycket raskare.

För mig handlar det iallafall om att hvis jag redan tränat över en timme, skiftat till och fra träningsklär två gånger, brukt så pass mycket tid att resten av dagen blir stressig så är inte motivationen för att skifte en gang till för att ta en skitur, stitur eller löpetur i skogen spesiellt stor.

En hel del av det jag skriver ändras självklart om man har kort vei eller en el-sykkel. Men med el-sykkel lär ju inte träningseffekten bli så stor heller.

Jeg er for så vidt enig i poengene her, men du får det jo til å høres ut som det er umulig å droppe bilen og at jobbsykling er skikkelig skikkelig vanskelig. De som jobbsykler er jo gjerne de samme som trener ellers også. Gjerne oss småbarnsforeldre som får klemt inn ekstra med trening pga. jobbsyklinga faktisk.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: fredriks] #2379159 26/01/2017 14:48
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Varför det?

Jobb pendlingen kan ju helt klart gå utöver annan träning så jag förstår inte varför det inte skulle passa att säga det.
Jeg skjønner hva du mener. Allikevel er nok ikke det hovedgrunnen til at ikke flere sykler. I grunn ikke så nøye heller, jeg skjønner veldig godt at ikke alle synes det er så praktisk og fortreffelig å sykle mer enn et kort 3-4 km strekke til jobb.

Redigert av anonym22; 26/01/2017 14:49.
Re: Dieselforbud Oslo [Re: fredriks] #2379160 26/01/2017 14:50
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Det gäller väl lite båda två det också. Min kommentar var väl inte heller den helt seriös,

Mer allvarlig så är jag ibland förvånad når de som älskar att sykla på asfalt och tycker att asfalt sykling är den bästa och roligaste träningen som finns verkar tro att alla andra egentligen också tycker det.

Jag tvivlar på att träningsnarkommaner som föredrar ski och löpning gärna sykkelpendlar en timme eller två om dagen.

Jeg foretrekker terrengsykling, ski og løping selv.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: anonym22] #2379161 26/01/2017 14:52
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Det är inte det jag menar. Det är väl snarare så att jag inte tycker att jobbpendling är så fantastisk som en del verkar tycka.

Hur bra det är beror på en massa olika saker, som längd och intressen.

Re: Dieselforbud Oslo [Re: HeavyDude] #2379165 26/01/2017 15:11
sveinaa Offline
More than words
More than words

Prøver du å henge meg ut eller? Skal man angripe person så bør i alle fall angrepet være presist og stemme.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Side 22 av 23 1 2 20 21 22 23

Moderator  support