Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Saddle sore. Hva nå?

Re: Saddle sore. Hva nå? [Re: teithund] #2377847 22/01/2017 16:34
S
Skikongen Offline
Ringrev
Ringrev
S
Bra.

Benyttet meg av profesjonell hjelp da jeg hadde noe av det samme problemet. Betente hårsekker i områdene som nevnes og antydninger til andre sår. Hudlegen anbefalte å vaske området med Klorhexidine morgen og kveld (med en bomullspad) i en ukes tid. Å bli kvitt alle umumskheter i sykkelklær var dødfødt, sa hun. Klorhexidine funka for meg.

Re: Saddle sore. Hva nå? [Re: teithund] #2379640 29/01/2017 09:58
O
olemskar79 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
O
Hei!
Jeg holder på å importere et produkt som kanskje kan hjelpe deg. Du kan få prøve det om du vil. Det beskytter hele "området" mot friksjon fra bukse og sete. Det er veldig mye brukt i belgia, nederland, tyskland og andre land i europa og verden, av både proffe og amatører, men det er foreløpig ikke på det norske markedet. Ta gjerne kontakt om du er interessert i å teste det.

Ole M

Re: Saddle sore. Hva nå? [Re: teithund] #2381891 07/02/2017 20:10
N
Nils_Arne Offline
Veteran
Veteran
N

Friksjon - sykkelbutikk
Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel.
Got Gimbal?
Re: Saddle sore. Hva nå? [Re: teithund] #2386869 05/03/2017 20:40
T
teithund Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
Fikk en vareprøve av olemskar79. Det var en slags silikonplaster som man klistrer nedentil. Som en tynn Compeed med tekstiloverflate på utsiden.

Merket ikke noe til friksjon mellom skrukken og biben. Plasteret satt godt under sykling på rulle. Det verken flyttet seg eller løsnet i kantene. Kjente plasteret i området under hele økten. Kanskje fordi plasteret ikke er like elastisk som huden. Ikke direkte ubehagelig, men en uvant følelese.

Etter treningen var det smertefritt å ta det av. Vasket det med litt håndsåpe og brukte den to ganger til før den ikke ville sitte så godt i kantene lenger.

Ble litt sår på pungen. Tror jeg må eksperimentere med plasseringen av plasteret og hvor stramt det skal settes på.

Vet ikke om det er noe som jeg ville ha brukt til vanlige korte og mellomlange treningsøkter. For de lange turene virker produktet genialt siden kremer forsvinner etter en stund. Spesielt hvis det regner.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support