Nytt for sesongen er: -Rockshox pike rct3 gaffel nedjustert til 150mm -DB inline 130mm demper -Easton Heist 30 hjul med 30mm innerbredde -Maxxis Minion DHF 2.5x27.5 WT foran, Maxxis Aggressor 2.3x27.5 bak
Og sist men ikke minst, nye custom Star Wars-dekaler til pike'n. Med både stormtrooper og ibis-logo i vitamin-p-fargen til ibis.
Nå er det store spørsmålet, om jeg skal la easton-hjulene være, eller om jeg skal skaffe dekaler til de også i samme gulfarge. Kan kanskje bli litt mye sirkus og "over the top" ?
Nå er det store spørsmålet, om jeg skal la easton-hjulene være, eller om jeg skal skaffe dekaler til de også i samme gulfarge. Kan kanskje bli litt mye sirkus og "over the top" ?
Nei, det blir aldri for mye sirkus og over the top, som jeg pleier å si. Kjør på! Fin slede!
Redigert av erlendisme; 14/01/201709:53.
Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord
Eneste som blir nytt på Honzoen er gaffel og bredere styre. Etter at Dude kom med 760mm føles det feil med sprellnytt 720mm next sl styre på Honzoen
Dude vil bli satt opp til 1x for å spare inn litt vekt som den la på seg når jeg satt på dropper. Handlet inn oneup drev til halv pris, salget pågår enda i skrivende stund
Det ble byggeprosjekt nå rett før jul, og det hele endte slik!
Ramma kjøpte jeg gjennom leverandøren her til lands, og er 2016 mod. Dvs den kom med vanlig Monarch+ bakdemper, og ikke den nye Super Deluxe. Uansett reservedemper.
Delene kommer litt her fra forumet, litt fra forrige sykkel, og litt nytt.
Transition Patrol Carbon, 160/155 mm vandring DVO i front, CaneCreek Coil IL bak X01 linje, med RS bremser 170 mm Reverb Renthal cockpit, CaneCreek styrelager, Hope kranklager. Hjulene er Easton ARC 30 bygget på Hope 4. Opprinnelig CRC-bygg, men bulka bakfelgen tidligere i sommer. Hjulet på ble bygget opp med ny felg av ingen ringere enn baronKanon, det endte opp som et eget kvalitetsstempel i boka mi! CRC-jobben ble jeg bare sjøsjuk av.
GT Fury i karbon, den har fått litt oppgraderinger i vinter: DVO Emerald Hope V4 tech 3 bremser med matchende skiver Renthal fatbar og Renthal Integra Dm-stem
Kribler etter å få brukt den igjen, om bare snøen kunne dratt seg vekk...
Samme sykkel i år som i fjor og året før. God gammeldags 26'er. Bytta ut Fox 36 med 34 samt kjøpte meg et sett brukte Sram Rail 50, begge sto faktisk tidligere på sykkelen i første post i denne tråden. Tviler på det blir noen oppgraderinger i år såfremst ikke noe går i stykker. Strålende turkamerat som funker gull til det aller meste. Blir ikke bytta ut før jeg har råd å kjøpe meg halvfeiting.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Samme rælet som forrige to sesonger. Nytt for i år blir at jeg kjøpte et par Superstar-hjul på supersalg med Flow MK3-felger for å teste litt videre hjul.
if you can't beat 'em, join 'em. Nytt år og nye muligheter, regner med at overgangen blir stor fra min Merida Albontech STX fra tidlig 90 tallet, som jeg har brukt i alle år, sommer som vinter.
Endelig har kosmos stilt seg slik at jeg fikk råd til å kjøpe meg en skikkelig sykkel. Denne skal jeg ha det mye morsomt på. "Frykter" at både Scale og Tjukkas blir stående og støve ned. Kanskje jeg til og med selger Tjukkasen og kjøper meg et 650B+ hjulsett for penga.
Ja det er vell snakk om 10 000kr veil.. Men de har ikke noe verdi i 26" størrelse, så de funker på pubsykkelen
Styrevinkelen er på 63.5*, meget artig sykkel nedover. Skal teste ut litt med lavere styre, og kanskje et works styrelager for å få krappere styrevinkel og høyere krank.