Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Bo på Bærums verk - yey or nay? MK2

Re: Bo på Bærums verk - yey or nay? MK2 [Re: JB.] #2690160 01/12/2021 09:24
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Har bodd øverst på Gullhaug siden 90, og har trivdes godt hele veien. Bra med tilbud til barna, trygg skolevei og bra miljø.
Lysløype rett utenfor døra. Kort vei til slalombakken i Lommedalen.
Der vi bor er det veldig bra med sol, men det varierer i området. Naboen irriterer seg ove P-kaos rundt skistadion når det er arrangement, særlig ved sykkelritt. Har prøvd, men ser ikke problemet og klarer ikke bli irritert. Litt langt å gå til butikken så det blir mye bilbruk.

Alle turer slutter med en solid oppoverbakke. Varierer litt om jeg syns det er et pluss.
Bra stisykling, særlig om man liker det litt teknisk. Relativt uflatt område. Ganske få syklister og folk i skogen, god plass og lite konflikter.
Hvis du henger på Anders en tirsdag eller to blir du fort kjent.

Tror de litt lave prisene kun bunner i avstand til ting, på godt og vondt.
Når barna passerte 16 ble det mye klaging over det å bo i gokk og eldstemann flytta tidlig urbane strøk.

Har stort sett hatt hjemmekontor de siste 20 åra, men det tar tid å komme seg til sentrum uansett transportmiddel.
Bruker 20 min med bil til Sandvika stasjon når jeg drar kl 07:30, og 35 min til Nydalen når jeg kjører kl 7.
Fin sykkelpendling med mange høydemeter til Nydalen om nan er villig til å bruke tid på å unngå asfalt. Liker ikke biler når jeg sykler, og ikke syklister når jeg kjører.
Tilrettelegging for sykkelpendling vestover mot Røa>Nydalen er helt rattata på asfalt.

Hadde glatt flytta hit en gang til om jeg kunne velge på nytt, og blir her til vi blir lei av vedlikehold og hage. Da flytter vi et sted man er mindre avhengig av bil.

-------------------------------
NOTS
Re: Bo på Bærums verk - yey or nay? MK2 [Re: Akaly] #2690275 02/12/2021 06:24
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Akaly
Jeg begynner å jobbe på Lysaker til neste år

Sykkelpendlingen til Lysaker er veldig bra. Jeg har bodd på Helset i 20 år og sykkelpendlet til Lysaker i 13 av dem. Du kan tegne et rektangel med Lomma på den ene kortsiden og Lysakerelva på den andre, og så danner Ankerveien og Kyststien langsidene. Da kan du ta to sider til jobben og de andre to hjem igjen. Men i tillegg finnes det uendelig av snarveier og diagonaler innenfor rektangelet som gjør at du kan sykle i flere uker uten å bruke den samme ruten to ganger.

Faktisk har jobbpendlingen blitt kjedeligere de siste årene (ikke minst grunnet hjemmekontor) etter at jeg byttet jobb og nå sykler til Sandvika. Det hender at jeg tar omveier ved å sykle halvveis til Lysaker og så ned mot Sandvika igjen, men det føles som mye mer umotiverte omveier. Det funker fint om sommeren, men det er mye vanskeligere med disiplinen i mørker og kulde.

Jeg ser at flere skriver at alle turer avsluttes med oppoverbakke og det er sant for de fleste boligfeltene, men det er ikke så ille. I tillegg nevnte du elsykkel så da spiller det jo ingen rolle.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support