Jeg begynner å jobbe på Lysaker til neste år
Sykkelpendlingen til Lysaker er veldig bra. Jeg har bodd på Helset i 20 år og sykkelpendlet til Lysaker i 13 av dem. Du kan tegne et rektangel med Lomma på den ene kortsiden og Lysakerelva på den andre, og så danner Ankerveien og Kyststien langsidene. Da kan du ta to sider til jobben og de andre to hjem igjen. Men i tillegg finnes det uendelig av snarveier og diagonaler innenfor rektangelet som gjør at du kan sykle i flere uker uten å bruke den samme ruten to ganger.
Faktisk har jobbpendlingen blitt kjedeligere de siste årene (ikke minst grunnet hjemmekontor) etter at jeg byttet jobb og nå sykler til Sandvika. Det hender at jeg tar omveier ved å sykle halvveis til Lysaker og så ned mot Sandvika igjen, men det føles som mye mer umotiverte omveier. Det funker fint om sommeren, men det er mye vanskeligere med disiplinen i mørker og kulde.
Jeg ser at flere skriver at alle turer avsluttes med oppoverbakke og det er sant for de fleste boligfeltene, men det er ikke så ille. I tillegg nevnte du elsykkel så da spiller det jo ingen rolle.