Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 5 1 2 3 4 5

Outsourcing av jobber.......

Re: Outsourcing av jobber....... [Re: Tex] #2372574 02/01/2017 10:23
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J

Denne dokumentaren er verdt å se, Økonomi i ubalanse

Re: Outsourcing av jobber....... [Re: Flamini] #2372788 03/01/2017 09:57
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Om man ser bort fra frisøren på hjørnet og tilsvarende har det i lang tid vært en betydelig flytting av produksjon, støttefunksjoner osv til lavkostland i tillegg til at maskiner, roboter osv tar over jobber som tidligere ble gjort av mennesker. De ansatte som er igjen leverer mer hvert eneste år. Hva som er nytt i dette er vel ikke stort men det oppleves selvfølgelig som en nyhet når den bedriften man jobber i trykker på knappen. Oljebransjen er en av svært få bransjer som stygt sagt ikke har brydd seg om kostnader (frem til i fjor) men nå har de også funnet ut at en fyr i India koster en brøkdel av hva nordmenn koster.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Outsourcing av jobber....... [Re: EmilZipp] #2372792 03/01/2017 10:11
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: EmilZipp
Oljebransjen er en av svært få bransjer som stygt sagt ikke har brydd seg om kostnader (frem til i fjor) men nå har de også funnet ut at en fyr i India koster en brøkdel av hva nordmenn koster.
og bruker ofte 3 ganger så lang tid...

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Outsourcing av jobber....... [Re: Flamini] #2372801 03/01/2017 10:41
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Lønnskontor, IT-support osv er det uansett greit for oljebransjen å flytte til utlandet.

Redigert av Syklist1; 03/01/2017 10:41.

Re: Outsourcing av jobber....... [Re: Flamini] #2372818 03/01/2017 11:15
sveinaa Offline
More than words
More than words