Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Vis meg din jobbsykkel/hybrid!

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371375 21/12/2016 10:22
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
I all beskjedenhet opprettholder jeg mitt opprinnelige forslag om eget forum/underforum for pendling/jobbsykling. Slik vil det være klart at det omhandler sykler av alle slag, i verste fall flatstyre ICON_SMILE , og sykling primært på vei og sykkelsti. Diskusjoner om klær og utstyr kan avspeile det.

Selv om det er høyt under taket i "Sykkelkross, bikepacking, gruskverning" og vi som nevnt kan tåle en tråd om pendling, bør forumet fortrinnsvis forbli et reservat for bukkestyrer med vekt på sykling utenfor allfarvei, ellers vil den fylles opp av terrengsyklister som påstår at de også driver med bikepacking og eventyrsykling og dessuten kan sykle kross raskere på fulldemper. For ikke å nevne gruskverning, der nordmenn flest sverger til halvdemper.

ICON_SMILE

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Sepeda] #2371377 21/12/2016 10:25
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Sepeda
I all beskjedenhet opprettholder jeg mitt opprinnelige forslag om eget forum/underforum for pendling/jobbsykling. Slik vil det være klart at det omhandler sykler av alle slag, i verste fall flatstyre, og sykling primært på vei og sykkelsti. Diskusjoner om klær og utstyr kan avspeile det.

Selv om det er høyt under taket i "Sykkelkross, bikepacking, gruskverning" og vi som nevnt kan tåle en tråd om pendling, bør forumet fortrinnsvis forbli et reservat for bukkestyrer med vekt på sykling utenfor allfarvei, ellers vil den fylles opp av terrengsyklister som påstår at de også driver med bikepacking og eventyrsykling og dessuten kan sykle kross raskere på fulldemper. For ikke å nevne gruskverning, der nordmenn flest sverger til halvdemper.

Kross er like fjernt fra eventyrsykling som landevei er fra pendling.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371390 21/12/2016 10:57
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er nok ikke aktuelt å skille kross ut som eget subforum, Mange bruker jo krossykler til pendling også.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: sveinaa] #2371394 21/12/2016 11:11
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: sveinaa

Kross er like fjernt fra eventyrsykling som landevei er fra pendling.

Så "landevei" er ikke å sykle på veien med landeveissykkel?

Thomas
Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Valentino] #2371397 21/12/2016 11:17
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Valentino
Det er nok ikke aktuelt å skille kross ut som eget subforum...

Vet ikke helt hvem du svarte der, Valentino ICON_SMILE

Kross har jo vært eget subforum i mange år (jeg har visst kalt det forum, men vi mener det samme). Som kjent ble krossforumet nylig utvidet til å omfatte bikepacking og gruskverning, som gjerne også omtales som eventyrsykling.

Det er åpenbart riktig at pendling har vært et tema i det subforumet, men med utgangspunkt i sykkeltypen (kross), ikke aktiviteten (pendling).

Nå har vi sjansen til å få
- et skikkelig subforum om virkelig kross, bikepacking og gruskverning/eventyrsykling (bukkestyre på bane eller utenfor allfarvei, evt. langtur også på landevei);
- og et skikkelig subforum om praktisk pendling i hverdagen i bred forstand (alle mulige sykler på alle mulige pendlerruter).

Det er langt ryddigere.

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371406 21/12/2016 11:55
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: Hobbysykklisten
Dette er min jobbsykkel: en 2017 nylig innkjøpt Gavia Barletta kjøpt fra bikeshop. Sykkelen er utstyrt med Schwalbe Winter 120 piggdekk, Trygg Polaris 1600l oppladbar frontlykt og "Safety Bike Light" oppladbar baklykt fra Teknikmagasinet. Foreløpig står det noen shimano xt trail pd-m8020 klikkpedaler montert.

Ser for meg at jeg må investere iet skikkelig skjermsett ganske kjapt, for jeg begynner å bli lei spruten

Om du ikke har meldt deg ut av forumet pga sjikanerende sutrekopper og besservissere ....
Jeg synes sykkelen din er kjempefin og helt sikkert veldig godt egnet til både vintersykling, pendling og div annet ! Skjermer høres ut som en god idè og jeg ville montert en flaskeholder også :-) Du trenger ikke å bytte til bukkestyre.

... og til besservisser'ne, kan dere ikke se litt an hvem som skriver innlegg og la de med "fersking-status" få lov å føle seg velkomne til forumet og venne seg til den litt harselerende sjargongen før de får kaffe'n i halsen (jada jeg sitter i glasshus selv også)

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Valentino] #2371428 21/12/2016 14:01
sveinaa Offline
More than words
More than words
Det er nok ikke aktuelt å skille kross ut som eget subforum, Mange bruker jo krossykler til pendling også.

En del bruker landeveissykkelen og. Utrolig dårlig argument... ICON_WINK

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: EmilZipp] #2371467 21/12/2016 20:53
Hobbysykklisten Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: EmilZipp
Dette er min jobbsykkel: en 2017 nylig innkjøpt Gavia Barletta kjøpt fra bikeshop. Sykkelen er utstyrt med Schwalbe Winter 120 piggdekk, Trygg Polaris 1600l oppladbar frontlykt og "Safety Bike Light" oppladbar baklykt fra Teknikmagasinet. Foreløpig står det noen shimano xt trail pd-m8020 klikkpedaler montert.

Ser for meg at jeg må investere iet skikkelig skjermsett ganske kjapt, for jeg begynner å bli lei spruten

Om du ikke har meldt deg ut av forumet pga sjikanerende sutrekopper og besservissere ....
Jeg synes sykkelen din er kjempefin og helt sikkert veldig godt egnet til både vintersykling, pendling og div annet ! Skjermer høres ut som en god idè og jeg ville montert en flaskeholder også :-) Du trenger ikke å bytte til bukkestyre.

... og til besservisser'ne, kan dere ikke se litt an hvem som skriver innlegg og la de med "fersking-status" få lov å føle seg velkomne til forumet og venne seg til den litt harselerende sjargongen før de får kaffe'n i halsen (jada jeg sitter i glasshus selv også)

Det som er helt sikkert er at da jeg lagde tråden så visste jeg ikke hva jeg hadde i vente, og jeg kommer nok til å tenke meg om flere ganger før jeg starter noe på nytt her inne. Forumet kommer nok heller til å bli brukt som et oppslagsverk om det er noe jeg skulle lure på i fremtiden... på meg så virker det forsatt som om noen tar dette litt for alvorlig, men dem om det. Så nå som jeg er ute av veien; vell bekomme ICON_SMILE

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371468 21/12/2016 20:57
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Nei nei, dette er et internettforum, ikke bry deg.
"Dust it off and try again".

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: anonym22] #2371470 21/12/2016 21:22
G
Geir K. Offline
Fersking
Fersking
G
Hobbysyklisten ikke bry deg om de andre, de er bare misunnelige.
De har nemlig kjøpt for dyr sykkel og får ikke lov å bruke den til jobbsykling, gruskverning ol. av konene og formen er for dårlig til å pendle. He he
Men fra spøk til revolver så bryter jeg de fleste av reglene til disse gutta og kan ikke bry meg mindre. Jeg elsker å sykle og jeg sykler hele året.
Har tre sykler, sykler på racer om sommeren, hybrid om våren og på høsten og terrengsykkel om vinteren.Hadde stilpolitiet sett meg hadde jeg sikkert blitt buret inne på livstid.

2013 Merida Crossway 20
2015 Diamant Pinnacle R4
2015 Diamant Apex T4
Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371471 21/12/2016 21:36
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
All honnør til trådstarter, som har skapt debatt og bidratt til det som kan bli endringer på forumet. Gi plass til pendling og hybrider!

Når det er sagt - respekter at landeveissykling er sykkelkultur som entusiastene er opptatt av å dyrke og ta vare på. Det er ikke bare fjolleri - eller misunnelse ICON_SMILE

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Sepeda] #2371513 22/12/2016 09:26
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Sepeda

Når det er sagt - respekter at landeveissykling er sykkelkultur som entusiastene er opptatt av å dyrke og ta vare på. Det er ikke bare fjolleri - eller misunnelse ICON_SMILE

Hvorfor er landevei mer kultur enn kross egentlig?

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371538 22/12/2016 10:16
perbl Offline
More than words
More than words
Jeg synes egentlig et eget forum for commuting, pendling og transportsykling kunne gjort seg.

Mye mer logisk for meg enn at asfaltpendling skal slås sammen med kross.

Per B.
Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: sveinaa] #2371539 22/12/2016 10:17
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fordi belgiere er litt bøgete og italienere stilige?

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371541 22/12/2016 10:19
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Det som er helt sikkert er at da jeg lagde tråden så visste jeg ikke hva jeg hadde i vente, og jeg kommer nok til å tenke meg om flere ganger før jeg starter noe på nytt her inne. Forumet kommer nok heller til å bli brukt som et oppslagsverk om det er noe jeg skulle lure på i fremtiden... på meg så virker det forsatt som om noen tar dette litt for alvorlig, men dem om det. Så nå som jeg er ute av veien; vell bekomme ICON_SMILE

Veldig synd om du må tenke deg nøye om før du legger ut en ny tråd.... og besservissere -> SKJÆRP DERE ! ! !

Jeg er så dum at jeg spør når jeg lurer på noe og får alltid gode svar her på forumet (litt uskyldig pepper også), også fra flere av de som tilsynelatende slenger ut negative kommentarer. Det er masse kompetanse, meninger (spesielt om stil, kotyme, treningsmetoder, hvorfor du ikke kan ha på ventilhetter osv), tips, ideer, morsomheter osv som i hvertfall gir meg litt ekstra sykkelglede i hverdagen.

Tross alt tenker jeg at de som slenger litt negative kommentarer ikke tar alt så seriøst som det ser ut men at det egentlig er forsøk på å være morsom og at man ønsker å vise at man har litt peiling.......

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Valentino] #2371549 22/12/2016 10:56
sveinaa Offline
More than words
More than words

Inkarnasjonen av "super homo'n" må da være en italiener med smørsleik og sykelig pasjon for hva en har på seg og hvordan en tar seg ut ICON_LAUGH

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: sveinaa] #2371553 22/12/2016 11:00
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Inkarnasjonen av "super homo'n" må da være en italiener med smørsleik og sykelig pasjon for hva en har på seg og hvordan en tar seg ut ICON_LAUGH

Nei, den må du lenger ut på landet med.

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: sveinaa] #2371554 22/12/2016 11:01
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: anonym22] #2371558 22/12/2016 11:18
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous22

Nei, den må du lenger ut på landet med.

Er du sikker? Eller mener du at en homo fra landsbygda ligner mer på en fra Belgia ? ICON_WINK

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: sveinaa] #2371561 22/12/2016 11:27
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Appapp - kalibrering!

Vedlegg
Fausto Coppi.jpg (135.96 KB, 1341 nedlastinger)
Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: sveinaa] #2371562 22/12/2016 11:28
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E

Sikkert men han du tenker på her ser dødskul ut uansett :-) Ikke det samme med wannabe'n fra Trøgstad med samme fokus

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Valentino] #2371563 22/12/2016 11:29
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A

Så langt unna sannheten som det går an.

Anonym5
Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: perbl] #2371566 22/12/2016 11:44
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: perbl
Jeg synes egentlig et eget forum for commuting, pendling og transportsykling kunne gjort seg.

Mye mer logisk for meg enn at asfaltpendling skal slås sammen med kross.

+1

Vi er skjønt enige yes

Vi trenger et skikkelig forum (eller subforum, som Valentino sier) om pendling og transport.

Oppfordrer andre om å støtte!

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: EmilZipp] #2371575 22/12/2016 12:18
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
...

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Oystein L] #2371578 22/12/2016 12:26
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Oystein L

Appapp - kalibrering!

Homo'n kan jo ha fine forbilder han og? Eller?

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371579 22/12/2016 12:30
sveinaa Offline
More than words
More than words

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371603 22/12/2016 14:15
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Det som er helt sikkert er at da jeg lagde tråden så visste jeg ikke hva jeg hadde i vente

Er verd å merke seg at Landeveisdelen av forumet er det minst selvironiske og minst humoristiske hjørnet av web'en. Her er det IKKE vilkårlig hvilken lengde sokkene har og valg av riktig styretape et spørsmål om liv/død ICON_WINK
For ikke å snakke om at man foretrekker død foran lykt på sykkelen i høstmørket.
Så her blir man plukket i filler på alle avvik på "The Rules".

Når det er sagt, forumet innehar en enorm kunnskapsbase om ALT! Og det gjør det til verdens beste forum. Gjelder bare å legge det i egnet underforum. Jeg kan garantere mange hyggelige og hjelpevillige folk her. Bare ikke finn på å slenge ut påstander uten vitenskapelig bevis i "Snikksnakk og pølsevev" forumet, for det kan tenkes noen vil plukke i filler, fordi de ikke liker udokumentert pølsevev.

Btw: Det finnes mange lignende commutersykler som din her inne, så prøv et annet underforum!

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: eirikbk] #2371610 22/12/2016 14:50
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: eirikbk

Her er det IKKE vilkårlig hvilken lengde sokkene har og valg av riktig styretape et spørsmål om liv/død ICON_WINK
For ikke å snakke om at man foretrekker død foran lykt på sykkelen i høstmørket.
Så her blir man plukket i filler på alle avvik på "The Rules".

Døh, så ikke er det ikke.....
Jeg kjører konsekvent med litt for korte sokker, har enda til gode å få buksevann eller klask med Silca-pumpe
På en sykkel har jeg til og med møkkete hvit styretape og sort sete, også det har gått greit uten represalier.

Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: Hobbysykklisten] #2371613 22/12/2016 15:53
perbl Offline
More than words
More than words
Uansett, jeg lagde en lignende tråd i ymseforumet for en stund siden, der alle slags praktiske sykler kan postes, uansett om de er feite, har bukkehorn, litt ekstra lengde osv: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...rue#Post1954489

Men mtp hvor mange her på forumet som bruker sykkelen i hverdagen, synes jeg et dedikert forum for hverdagssyklingen og de praktiske løsningene folk finner hadde vært minst like relevant som kross eller fatbikeforum ICON_SMILE

Per B.
Re: Vis meg din jobbsykkel/hybrid! [Re: EmilZipp] #2371618 22/12/2016 16:56
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: EmilZipp
Veldig synd om du må tenke deg nøye om før du legger ut en ny tråd.... og besservissere -> SKJÆRP DERE ! ! ! .

Dette er ikke mammanett.no. Og hva hadde et landeveisforum vært uten litt snobberi?

Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support, Valentino