I all beskjedenhet opprettholder jeg mitt opprinnelige forslag om eget forum/underforum for pendling/jobbsykling. Slik vil det være klart at det omhandler sykler av alle slag, i verste fall flatstyre , og sykling primært på vei og sykkelsti. Diskusjoner om klær og utstyr kan avspeile det.
Selv om det er høyt under taket i "Sykkelkross, bikepacking, gruskverning" og vi som nevnt kan tåle en tråd om pendling, bør forumet fortrinnsvis forbli et reservat for bukkestyrer med vekt på sykling utenfor allfarvei, ellers vil den fylles opp av terrengsyklister som påstår at de også driver med bikepacking og eventyrsykling og dessuten kan sykle kross raskere på fulldemper. For ikke å nevne gruskverning, der nordmenn flest sverger til halvdemper.
I all beskjedenhet opprettholder jeg mitt opprinnelige forslag om eget forum/underforum for pendling/jobbsykling. Slik vil det være klart at det omhandler sykler av alle slag, i verste fall flatstyre, og sykling primært på vei og sykkelsti. Diskusjoner om klær og utstyr kan avspeile det.
Selv om det er høyt under taket i "Sykkelkross, bikepacking, gruskverning" og vi som nevnt kan tåle en tråd om pendling, bør forumet fortrinnsvis forbli et reservat for bukkestyrer med vekt på sykling utenfor allfarvei, ellers vil den fylles opp av terrengsyklister som påstår at de også driver med bikepacking og eventyrsykling og dessuten kan sykle kross raskere på fulldemper. For ikke å nevne gruskverning, der nordmenn flest sverger til halvdemper.
Kross er like fjernt fra eventyrsykling som landevei er fra pendling.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Det er nok ikke aktuelt å skille kross ut som eget subforum...
Vet ikke helt hvem du svarte der, Valentino
Kross har jo vært eget subforum i mange år (jeg har visst kalt det forum, men vi mener det samme). Som kjent ble krossforumet nylig utvidet til å omfatte bikepacking og gruskverning, som gjerne også omtales som eventyrsykling.
Det er åpenbart riktig at pendling har vært et tema i det subforumet, men med utgangspunkt i sykkeltypen (kross), ikke aktiviteten (pendling).
Nå har vi sjansen til å få - et skikkelig subforum om virkelig kross, bikepacking og gruskverning/eventyrsykling (bukkestyre på bane eller utenfor allfarvei, evt. langtur også på landevei); - og et skikkelig subforum om praktisk pendling i hverdagen i bred forstand (alle mulige sykler på alle mulige pendlerruter).
Dette er min jobbsykkel: en 2017 nylig innkjøpt Gavia Barletta kjøpt fra bikeshop. Sykkelen er utstyrt med Schwalbe Winter 120 piggdekk, Trygg Polaris 1600l oppladbar frontlykt og "Safety Bike Light" oppladbar baklykt fra Teknikmagasinet. Foreløpig står det noen shimano xt trail pd-m8020 klikkpedaler montert.
Ser for meg at jeg må investere iet skikkelig skjermsett ganske kjapt, for jeg begynner å bli lei spruten
Om du ikke har meldt deg ut av forumet pga sjikanerende sutrekopper og besservissere .... Jeg synes sykkelen din er kjempefin og helt sikkert veldig godt egnet til både vintersykling, pendling og div annet ! Skjermer høres ut som en god idè og jeg ville montert en flaskeholder også :-) Du trenger ikke å bytte til bukkestyre.
... og til besservisser'ne, kan dere ikke se litt an hvem som skriver innlegg og la de med "fersking-status" få lov å føle seg velkomne til forumet og venne seg til den litt harselerende sjargongen før de får kaffe'n i halsen (jada jeg sitter i glasshus selv også)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Dette er min jobbsykkel: en 2017 nylig innkjøpt Gavia Barletta kjøpt fra bikeshop. Sykkelen er utstyrt med Schwalbe Winter 120 piggdekk, Trygg Polaris 1600l oppladbar frontlykt og "Safety Bike Light" oppladbar baklykt fra Teknikmagasinet. Foreløpig står det noen shimano xt trail pd-m8020 klikkpedaler montert.
Ser for meg at jeg må investere iet skikkelig skjermsett ganske kjapt, for jeg begynner å bli lei spruten
Om du ikke har meldt deg ut av forumet pga sjikanerende sutrekopper og besservissere .... Jeg synes sykkelen din er kjempefin og helt sikkert veldig godt egnet til både vintersykling, pendling og div annet ! Skjermer høres ut som en god idè og jeg ville montert en flaskeholder også :-) Du trenger ikke å bytte til bukkestyre.
... og til besservisser'ne, kan dere ikke se litt an hvem som skriver innlegg og la de med "fersking-status" få lov å føle seg velkomne til forumet og venne seg til den litt harselerende sjargongen før de får kaffe'n i halsen (jada jeg sitter i glasshus selv også)
Det som er helt sikkert er at da jeg lagde tråden så visste jeg ikke hva jeg hadde i vente, og jeg kommer nok til å tenke meg om flere ganger før jeg starter noe på nytt her inne. Forumet kommer nok heller til å bli brukt som et oppslagsverk om det er noe jeg skulle lure på i fremtiden... på meg så virker det forsatt som om noen tar dette litt for alvorlig, men dem om det. Så nå som jeg er ute av veien; vell bekomme
Hobbysyklisten ikke bry deg om de andre, de er bare misunnelige. De har nemlig kjøpt for dyr sykkel og får ikke lov å bruke den til jobbsykling, gruskverning ol. av konene og formen er for dårlig til å pendle. He he Men fra spøk til revolver så bryter jeg de fleste av reglene til disse gutta og kan ikke bry meg mindre. Jeg elsker å sykle og jeg sykler hele året. Har tre sykler, sykler på racer om sommeren, hybrid om våren og på høsten og terrengsykkel om vinteren.Hadde stilpolitiet sett meg hadde jeg sikkert blitt buret inne på livstid.
All honnør til trådstarter, som har skapt debatt og bidratt til det som kan bli endringer på forumet. Gi plass til pendling og hybrider!
Når det er sagt - respekter at landeveissykling er sykkelkultur som entusiastene er opptatt av å dyrke og ta vare på. Det er ikke bare fjolleri - eller misunnelse
Når det er sagt - respekter at landeveissykling er sykkelkultur som entusiastene er opptatt av å dyrke og ta vare på. Det er ikke bare fjolleri - eller misunnelse
Hvorfor er landevei mer kultur enn kross egentlig?
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Det som er helt sikkert er at da jeg lagde tråden så visste jeg ikke hva jeg hadde i vente, og jeg kommer nok til å tenke meg om flere ganger før jeg starter noe på nytt her inne. Forumet kommer nok heller til å bli brukt som et oppslagsverk om det er noe jeg skulle lure på i fremtiden... på meg så virker det forsatt som om noen tar dette litt for alvorlig, men dem om det. Så nå som jeg er ute av veien; vell bekomme
Veldig synd om du må tenke deg nøye om før du legger ut en ny tråd.... og besservissere -> SKJÆRP DERE ! ! !
Jeg er så dum at jeg spør når jeg lurer på noe og får alltid gode svar her på forumet (litt uskyldig pepper også), også fra flere av de som tilsynelatende slenger ut negative kommentarer. Det er masse kompetanse, meninger (spesielt om stil, kotyme, treningsmetoder, hvorfor du ikke kan ha på ventilhetter osv), tips, ideer, morsomheter osv som i hvertfall gir meg litt ekstra sykkelglede i hverdagen.
Tross alt tenker jeg at de som slenger litt negative kommentarer ikke tar alt så seriøst som det ser ut men at det egentlig er forsøk på å være morsom og at man ønsker å vise at man har litt peiling.......
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Det som er helt sikkert er at da jeg lagde tråden så visste jeg ikke hva jeg hadde i vente
Er verd å merke seg at Landeveisdelen av forumet er det minst selvironiske og minst humoristiske hjørnet av web'en. Her er det IKKE vilkårlig hvilken lengde sokkene har og valg av riktig styretape et spørsmål om liv/død For ikke å snakke om at man foretrekker død foran lykt på sykkelen i høstmørket. Så her blir man plukket i filler på alle avvik på "The Rules".
Når det er sagt, forumet innehar en enorm kunnskapsbase om ALT! Og det gjør det til verdens beste forum. Gjelder bare å legge det i egnet underforum. Jeg kan garantere mange hyggelige og hjelpevillige folk her. Bare ikke finn på å slenge ut påstander uten vitenskapelig bevis i "Snikksnakk og pølsevev" forumet, for det kan tenkes noen vil plukke i filler, fordi de ikke liker udokumentert pølsevev.
Btw: Det finnes mange lignende commutersykler som din her inne, så prøv et annet underforum!
Her er det IKKE vilkårlig hvilken lengde sokkene har og valg av riktig styretape et spørsmål om liv/død For ikke å snakke om at man foretrekker død foran lykt på sykkelen i høstmørket. Så her blir man plukket i filler på alle avvik på "The Rules".
Døh, så ikke er det ikke..... Jeg kjører konsekvent med litt for korte sokker, har enda til gode å få buksevann eller klask med Silca-pumpe På en sykkel har jeg til og med møkkete hvit styretape og sort sete, også det har gått greit uten represalier.
Uansett, jeg lagde en lignende tråd i ymseforumet for en stund siden, der alle slags praktiske sykler kan postes, uansett om de er feite, har bukkehorn, litt ekstra lengde osv: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...rue#Post1954489
Men mtp hvor mange her på forumet som bruker sykkelen i hverdagen, synes jeg et dedikert forum for hverdagssyklingen og de praktiske løsningene folk finner hadde vært minst like relevant som kross eller fatbikeforum