Har en RaceFace turbine krank på min Strive CF. I går trodde jeg lageret på den ene pedalen (nondrive side) var gåent. Men det viste seg at det var armen som var løs. Og der satt det en plastspacer som skulle ha vært skrudd fast men denne hadde ingen gjenger å skrues fast i.
Har sendt Mail til canyon så håper på svar men satte det sammen igjen og fant ut at jeg ikke har verktøy til å stramme denne.
Det er en stor umbarko, Noen som vet om dette er spesial verktøy eller noe jeg finner på biltema?
Always looking for the next trail.
Kristiansand Sykkelpark
Re: Race Face Turbine krank krank verktøy
[Re: Cervin]
#237100619/12/201613:05
Jeg tok med meg en sånn gjengereparasjonssett, og skulle sette dette i sammen. Tok ut kranken for å grease opp litt, men det ene kranklageret (nondriveside) er allerede gåent.
Og så er det en del slark. Jeg tror det er meningen at det skal taes opp av den preload tingen men mesteparten av gjegene i denne er ødelagte (de røyk når armen løsnet).
Fuuuuuuuuuuuuuuu
Kristiansand Sykkelpark
#237127220/12/201620:10
Da er det nok lurt å oppgradere til metall. Gjengene ytterst i preloaderen er gåene. Bolten som holder pedalarmen hadde skrudd seg ut, jeg trodde lageret i pedalen var gåent og syklet videre. Rett førs lutten av turen merket jeg at pedalen gikk litt til siden og fant ut at bolten var løsnet. Og pga den lille bevegelsen til siden har gjengene på preloaderen gått.
Så da kan jeg få orden på det med en ny preloader, og nytt lager? Det skal ikke noe mere i mellom for å holde det på plass?
Er ikke 150km usansynelig dårlig for et kranklager da?
Kristiansand Sykkelpark
#237135421/12/201609:17
Da er det nok lurt å oppgradere til metall. Gjengene ytterst i preloaderen er gåene. Bolten som holder pedalarmen hadde skrudd seg ut, jeg trodde lageret i pedalen var gåent og syklet videre. Rett førs lutten av turen merket jeg at pedalen gikk litt til siden og fant ut at bolten var løsnet. Og pga den lille bevegelsen til siden har gjengene på preloaderen gått.
Så da kan jeg få orden på det med en ny preloader, og nytt lager? Det skal ikke noe mere i mellom for å holde det på plass?
Du har ett mail som væntar på dig i innboksen
#237136121/12/201609:41
Det er helt uakseptabelt, gitt at det er montert riktig. Dersom det kommer ferdig montert på sykkel eller er montert av sykkelbutikk er det de som må ta kostnaden med å fikse dette.
#237136221/12/201609:42
Da ordner canyon opp! Jeg skal prøve å finne en skive jeg kan bruke som spacer mens jeg venter på ny preload. Virker som de er vanskli å få tak i før februar.
Bra service fra Canyon!
Kristiansand Sykkelpark
[Re: Haaland]
#237139321/12/201611:09
Den er ikke på lager nå, de antydet en måneds tid for meg i forrige uke.
Dette stemmer ikke, RF har ikke lagd den i metall på flere år. Det er bikeshop.no som ikke har oppdatert produktbeskrivelsen sin. Jeg bestilte der og fikk en i plast.
RFs argumentasjon var at metall førte til mer slitasje når det kom sand og slikt inn mellom gjengene.
#237147621/12/201622:14