Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Finn.no - hvor tålmodig skal man være?

Re: Finn.no - hvor tålmodig skal man være? [Re: Trazor] #2348134 22/09/2016 10:06
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Slik er det med pruting, noen må begynne ICON_WINK

Det nytter dessverre ikke å forvente at alle skal følge et mønster du har tenkt ut og foretrekker. "Hva er det laveste du kan gå?" bør man forvente ved bruktsalg, akkurat som "Hva er dine svake sider?" ved jobbintervju. Man ville kanskje foretrukket andre og enklere spørsmål, men slik er det.

Jeg legger selv inn bud i de tilfellene jeg ønsker å kjøpe noe, men forundrer meg ellers stadig over at både selgere og kjøpere synes å ha like kort lunte som en middagssulten, stresset bilist med lavt blodsukker på vei hjem i kø fra et arbeid han hater.

Re: Finn.no - hvor tålmodig skal man være? [Re: Sepeda] #2348135 22/09/2016 10:07
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Sepeda
middagssulten, stresset bilist med lavt blodsukker på vei hjem i kø fra et arbeid han hater.

Hallo! Du kan godt la være å bruke meg som eksempel så åpenlyst!!!!! ICON_WINK

Re: Finn.no - hvor tålmodig skal man være? [Re: parob] #2365221 23/11/2016 15:36
jan357 Offline
Entusiast
Entusiast
Har akkurat solgt en Iphone 6s på finn og synes det var en slitsom opplevelse med endeløse epost-tråder med rare spørsmål, pruting og håpløse bytteforslag. Annonsen inneholdt nøyaktig beskrivelse men likevel endte det med at kjøper stod i døra og pruta på prisen vi var blitt enige om, siden det manglet lader - akkurat som det stod i annonsen..!
Har solgt litt av hvert opp i gjennom på finn og mine erfaringer er at det alltid er hyggelige og høflige mennesker som kjøper sykler og sykkelstæsj.
Verst er billige biler og brunevarer.

Re: Finn.no - hvor tålmodig skal man være? [Re: jan357] #2365229 23/11/2016 16:25
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: jan357
Har akkurat solgt en Iphone 6s på finn og synes det var en slitsom opplevelse med endeløse epost-tråder med rare spørsmål, pruting og håpløse bytteforslag. Annonsen inneholdt nøyaktig beskrivelse men likevel endte det med at kjøper stod i døra og pruta på prisen vi var blitt enige om, siden det manglet lader - akkurat som det stod i annonsen..!
Har solgt litt av hvert opp i gjennom på finn og mine erfaringer er at det alltid er hyggelige og høflige mennesker som kjøper sykler og sykkelstæsj.
Verst er billige biler og brunevarer.

Jeg opplever at ting jeg gir bort på Finn er det verste. Folk kommer og henter ting hvor mangler er nøyaktig beskrevet i annonsen, så kommer det sms-er kort tid etterpå med sutring om manglene. Derfor har jeg slutta å gi bort ting og selger heller ting for en femtilapp eller tre.

Re: Finn.no - hvor tålmodig skal man være? [Re: Raskall] #2365237 23/11/2016 17:20
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Heh? Er det så annerledes på andre siden av fjorden?
Vi har gitt bort hauger av ting på Finn. Møbler, klær, hvitevarer, leker, barneutstyr etc. Ikke en eneste gang har jeg hørt et pip i etterkant! Som oftest har det blitt hentet av en eller annen meget takknemlig innvandrer, og jeg har opplevd å få både blomster og poteter (!) som takk og betaling ICON_SMILE
Rimelig døvt å klage i etterkant på noe man har fått, og spesielt om det har blitt opplyst på forhånd om feil!

Redigert av RoyE; 23/11/2016 17:21.

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Finn.no - hvor tålmodig skal man være? [Re: RoyE] #2365238 23/11/2016 17:27
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: RoyE
Vi har gitt bort hauger av ting på Finn. Møbler, klær, hvitevarer, leker, barneutstyr etc. Ikke en eneste gang har jeg hørt et pip i etterkant! Som oftest har det blitt hentet av en eller annen meget takknemlig innvandrer, og jeg har opplevd å få både blomster og poteter (!) som takk og betaling ICON_SMILE
Rimelig døvt å klage i etterkant på noe man har fått, og spesielt om det har blitt opplyst på forhånd om feil!

For all del, jeg har også positive erfaringer med å gi bort ting. Men 2 ganger har jeg opplevd klaging og sutring fra de som kommer og henter. Det er dog ikke nok grunnlag til å anse dette som vanlig oppførsel. Men det er nok til at jeg ikke lenger gidder. Blir nesten like fort kvitt ting om man tar noen få kroner for det.

Re: Finn.no - hvor tålmodig skal man være? [Re: Raskall] #2365321 24/11/2016 10:39
jorg1ho Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Raskall
Sitat: RoyE

For all del, jeg har også positive erfaringer med å gi bort ting. Men 2 ganger har jeg opplevd klaging og sutring fra de som kommer og henter. Det er dog ikke nok grunnlag til å anse dette som vanlig oppførsel. Men det er nok til at jeg ikke lenger gidder. Blir nesten like fort kvitt ting om man tar noen få kroner for det.

Gi bort er håpløst, her har jeg funnet ut at jeg må være nådeløs. Utrolig mange som aldri dukker opp, slutter å gi lyd fra seg, eller blir kjempeforsinka, etter at avtale er gjort.

2013 Richmond SLR Comp Team 1
2014 Everest 8848 XX1
Re: Finn.no - hvor tålmodig skal man være? [Re: parob] #2365322 24/11/2016 10:49
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det eneste som funker når man gir bort ting er bare å lage avtaler med folk som sier "jeg kommer nå"

Re: Finn.no - hvor tålmodig skal man være? [Re: parob] #2365326 24/11/2016 11:11
Molly Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg gav opp å gi bort en gammel Klippansofa for noen år siden, og solgte den for 400 kr istedet.... ICON_WINK

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support