For de som bor i nærheten av Skedsmo så er hvertfall Romeriksåsen veldig bra nå. Var en del folk ute i går så det ble pakket og fint. Veldig bra forhold i dag.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Jessda. Sånn ca. 40cm snø ble det, ihvertfall litt oppi Lillomarka i området mot Sinober. Mye folk ute på fatbike (og en på en Plus sykkel), så hyggelig å møte på mange, mange flere enn tidligere vintere.
Timesvis på sti med den ikke ukjente Rørleggern idag i Lillo med 15-40cm snødekke. En og annen fotturist hadde satt spor noen steder, men ble stort sett brøyting, men det er bare bra trening. Lett nysnø med veldig lite hold, men stort sett uproblematisk siden det var en viss såle under nysnøen, så det var ikke bare rett igjennom til stein, etc, så mulig å kjøre ned mot 0.0psi overalt på sti uten gjennomslag.
Vi fant noen steder med skikkelig snødybde, som her, perfekt for testing av dekk og trening på oppstart i pudder.
Frank konser før løssnøstart:
In living color fra samme sted: 4.8 (med 1.3psi) vs. 5.6 (med 0.2psi):
Litt morrosti lenger nede:
Enda lenger nede i lia:
Masse snø allerede lørdag formiddag. Kjørte en super 4t runde fra Kjelsås, via Movann, Ørfiske, Trehjørningen, Hakkloa, Sandungen, Kikut, Skjærsjøen, etc. på skogsbilveiene som alle hadde ca 20cm snø, men det var stort sett kjørt en bil der, så spor. Plenty med snø på Kikut allerede lørdag: https://www.youtube.com/watch?v=gP9eEEkXfjs
Testet på Tranby i går. Snø rakk til knærne. Klarte ikke å sykle nedover engang. Hadde ca 3 psi, men gadd ikke å prøve med mindre da det alt for mye motstand i snøen. Tok en skitur nettopp i flotte skiløyper i Finnemarka. Opptil 60 cm snø.
Wow, Storm melder 40mm nedbør og snø/sludd mot slutten av uka, det kan bety 40cm nysnø i Nordmarka, ihvertfall litt oppe i lia.
DET kan bli gromt. Ca. 8kg lettere i kroppen enn forrige vinter, så 69.X kg totalvekt inkludert allround fatbiken med 5.6'' dekk skulle gi snøloppe effekt, og 67.Xkg inkludert farts fatbiken med 4.5'' dekkbredde bør flytte på seg når det er fastere forhold.
Hadde du virkelig 8 kg å ta? Froome? Kjekt opp de bratteste fjellsidene i Hemsedalsfjella
Jepp, var egentlig fornøyd med å komme ned på 64kg før klatrerittene (Trysil og Tronfjell), men da jeg fikk ferie etter de rittene sa det bare pang og ytterligere 4kg bare rant av etter feriesysler med maling av diverse møbler og tett småspising av Granola så har vært nede på høyt 59 tall noen morgener (er 183cm). Hadde regnet med å gå opp igjen når kulda kom (evolusjonsmessig logisk med noe vektendring etter årstid) men ligger stabilt på 60 blank fortsatt og har langt ifra spisevegring, heller det motsatte, men passer på typen mat og drikke. Flyr opp motbakkene både i Hemsedal og Nordmarka, svever oppå snøen som en loppe og bilen kom akkurat ned på 1 tallet på 100-140km/t akselerasjonsintervallet, så alt er bare velstand
Var det pådrag fra 100 til 140 (fra 100 konstant) eller dro du helt fra 0 og målte intervallet mellom 100 og 140? Sprekt uansett. Audien?
Fullgass i 3 gir fra ca 40km/t så måles intervallene opp til sperra (rett over 160km/t). 1.94s som er den nye rekorden matcher Lamborghini Aventador og Huracan og er godt foran Ferrari 458 Italia, Porsche Turbo S og annet (syl)kvasst materiale, så ekstremt fornøyd med trøkket i mellomregisteret nå. Kjører på E45 fuel mot tidligere ren E85, holder faktisk samme oktantall (minst 114 RON), noe mindre kjøleeffekt, men MBT for E45 ligger nok nærmere tenningskurven som jeg har (standard Motronic ECU satt opp for vanlig 98 bensin). Standard RS2 (315hk/410nm) ble målt i sin tid til 4.5s på samme intervall i 3.gir, målt på samme måte, så godt under halve tiden nå. 85-125 er det 40km intervallet som er mest i sweet spot i 3.gir med 1.79s, men der har jeg begrenset med data for sammenligning. Har målt en god del andre RS2'er, RS4, S6 Plus, RX7, div. VR6, Cooper S, etc. osv, men i de mer tradisjonelle intervallene 80-120, 120-140 osv. har jeg hundrevis av biler i Excel databasen med testdata fra div blader, etc.