Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hvor mye sag; likt fremme/bak, endre ifht terreng?

Re: Hvor mye sag; likt fremme/bak, endre ifht terreng? [Re: sveinaa] #2362377 09/11/2016 13:12
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Men det er etter min mening bedre å kjøre mindre grovt med innstilling for herjing enn å herje med innstilling for oppoversykling.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hvor mye sag; likt fremme/bak, endre ifht terreng? [Re: sveinaa] #2362397 09/11/2016 14:09
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: sveinaa
Sitat: RazeFaze
Sitat: sveinaa
Lurer allikevel på en ting. Klarer man egentlig å få et oppsett som er optimalt for både grov nedoversykling og ikke fullt så grov nedoversykling/bortoversykling?

Nei :-)

Nettopp. Og mange vil sannsynligvis skru på dette til evig tid fordi man håper å finne noe som er litt bedre ICON_SMILE

Jeg har et par base-innstillinger avhengig om det er toppturdyttetur i Romsdalen kontra stirælling på lokale stier. Hastigheten man kjører og hvor bratt det er nerrover spiller inn for min del.
Men det vil alltid være kompromisser.
Og vi snakker kanskje relativt avanserte oppsett her :-)

Skal en #enduro sykkel kjøres på bortoverstier en dag og i Hafjell bikepark dagen etter bør nok innstillingene speile dette og endres fra dag til dag. Etter min mening.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Hvor mye sag; likt fremme/bak, endre ifht terreng? [Re: baronKanon] #2362398 09/11/2016 14:09
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon
Men det er etter min mening bedre å kjøre mindre grovt med innstilling for herjing enn å herje med innstilling for oppoversykling.

Oh yes!

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Hvor mye sag; likt fremme/bak, endre ifht terreng? [Re: Erling82] #2362569 10/11/2016 10:42
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Synes det ligner litt jeg.

Ved enduro-herjing så følger jeg Dan Athertons tips og kjører med lite high speed demping og nok lowspeed til at jeg holder meg høyt i vandringen (og kan pumpe fart i dumper).

Ved bortoversti så funker det samme egentlig ganske bra.

Det som skiller mest er vel kanskje returdempingen. Normal stisykling er artigst med litt rask retur, mens downhill så blir man veldig sliten av rask retur. Har en tendens til å glemme å justere tilbake etter Hafjell-tur...

..Megatower v2..
::Vidar::
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support