Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 20 av 37 1 2 18 19 20 21 22 36 37

Sundbys doping dom

Re: Sundbys doping dom [Re: sigmund1] #2354762 14/10/2016 15:55
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: sigmund1
Det kan være at det ikke er, men kjøper du historien?
Og bare for å understreke hvor lite troverdig dette er, han skal altså ha gitt totalt blanke i den enkleste sjekken midt i en periode hvor man allerede har Sundby saken?

Hvis man har lastet ned WADA sin app (som man vel bør forvente at de kanskje har) så hadde det tatt ca 10 sekunder å finne ut at dette er på dopinglista. Etter å ha tastet inn "clo" i søkefeltet så står plutselig clostebol som øverste treff. Jeg ser det på som 100 % usannsynlig at ingen av partene har giddet å sjekke opp en krem med to virkestoffer opp mot dopinglisten.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Sundbys doping dom [Re: bjerkseth] #2354772 14/10/2016 16:57
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: bjerkseth
Sitat: sigmund1
Det kan være at det ikke er, men kjøper du historien?
Og bare for å understreke hvor lite troverdig dette er, han skal altså ha gitt totalt blanke i den enkleste sjekken midt i en periode hvor man allerede har Sundby saken?

Hvis man har lastet ned WADA sin app (som man vel bør forvente at de kanskje har) så hadde det tatt ca 10 sekunder å finne ut at dette er på dopinglista. Etter å ha tastet inn "clo" i søkefeltet så står plutselig clostebol som øverste treff. Jeg ser det på som 100 % usannsynlig at ingen av partene har giddet å sjekke opp en krem med to virkestoffer opp mot dopinglisten.

Ja. Eller, han trengte neppe sjekke da han nok visste at stoffet ikke var ok, men regnet mengden som så liten at det ikke ville bli et problem. Det passer inn med praksisen med å proppe seg med astmamedisin så lenge dosen ikke er for stor ift. terskelverdier. Så da er det vel slik de tar alle medisiner da. Heia Norge Apotek1.

Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354774 14/10/2016 16:59
T
TaNielsen Offline
Entusiast
Entusiast
T
Rolness skrev det bra
Sitat:
Historien begynner å rakne.

Dette er lovverket som Johaug skal vurderes etter:

"§ 12-9. Bortfall av utelukkelse der det ikke er utvist skyld.

Dersom utøver eller person kan bevise at regelbrudd er forårsaket uten skyld, skal utelukkelse falle bort. Regelbruddet regnes heller ikke som første gangs regelbrudd der dette senere kan ha betydning."

Altså er det av avgjørende betydning for Johaug og Norges skiforbund at landslagslege Fredrik Bendiksen blir trodd på at han har all skyld i denne saken.

Skiforbundet, Johaug og Bendiksen har etter all sannsynlighet blitt enige om at Bendiksen tar tidlig pensjon mot en godtgjørelse, og han bruker seg selv for å prøve å redde karrieren til en person han etter all sannsynlighet er veldig glad i. Prisverdig av mannen, men historien er så full av hull at en sveitserost ville følt seg hul.

Min hypotese er at Johaug har gått på en skikkelig hjerneblødning og kjøpt denne kremen selv uten å sjekke og forhøre seg om den. Jeg vil poengtere at jeg ikke tror Johaug har dopet seg bevisst. Jeg tror hun har driti fullstendig på draget, og jeg mener hun må ta en hver straff hun måtte få uten å klage.

Dette er mine punkter for det som stinker mest i denne saken.

1) Bendiksen har 30 år bak seg som lege for toppidrettsutøvere. Han er kjent som en pedant med stålkontroll. Han LEVER av å godkjenne medikamenter for utøverne. Derfor er det totalt utenkelig at han skal gå inn i et tilfeldig apotek i Italia og kjøpe en krem til Norges mest profilerte idrettsutøver, ikke sjekke den, totalt overse dopingmerket på pakken, og gi den til Johaug. Dette er umulig og helt utenkelig.

2) Vanlig praksis er å forhøre seg med andre nasjoner om å få låne før man kjøper medikamenter i utlandet.

3) Han virker fullstendig fattet på presskonferansen. For en som har ødelagt en skikarriere virker det ganske utrolig.

4) "Jeg har ingen skyld. Fredrik sa jeg kunne bruke kremen. Jeg stolte 100% på ham. Jeg er helt uskyldig." Det er kun 14 dager siden Johaug bedyret i minst to medier at hun "dobbeltsjekker alle kremer og medikamenter 1,2 og 3 ganger". Altså 2, 4 og 6 ganger etter hennes egen regnemåte. Hun påpekte også samtidig at det til syvende og sist alltid er utøveren som har ansvaret.

5) Skiforbundet har nettopp slitt seg gjennom MJS-fadesen og Ventolinsaken. Deres rutiner har helt sikkert vært ekstra skjerpet.

Re: Sundbys doping dom [Re: TaNielsen] #2354778 14/10/2016 17:14
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Kan godt være sånn dekkhistorien er ja. Burde ikke egentlig utøver og deretter støtteapparatet avhøres umiddelbart før de får samsnakket etter positive dopingprøver? Dette er jo et avgjørende grep i etterforskning av kriminalitet.

Re: Sundbys doping dom [Re: TaNielsen] #2354780 14/10/2016 17:30
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det var ikkje Rolness som skreiv det da. Det var noko han kom over på FB som han fikk lov til å legge ut på veggen sin.

Re: Sundbys doping dom [Re: anonym22] #2354791 14/10/2016 18:23
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anonymous22
Kan godt være sånn dekkhistorien er ja. Burde ikke egentlig utøver og deretter støtteapparatet avhøres umiddelbart før de får samsnakket etter positive dopingprøver? Dette er jo et avgjørende grep i etterforskning av kriminalitet.

Hvor raskt får de svar på testene da? Om Johaug visste at kremen ville bli oppdaget på prøvene og det tar tid å få svar så hadde de jo god tid til å pønske ut en historie.
Om det faktisk er sånn at historien over her er nær sannheten, må det jo være en helt hinsides sum Bendiksen får av skiforbundet, hans karriere har vel også fått en stygg knekk av denne saken.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354794 14/10/2016 18:46
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Ivrig
T
Hvis jeg hadde vært på ferie i utlandet og trengte smertestillende for hodepine og fått noe som ikke var paracet eller ibux ville jeg kikket på esken iallefall: aha, stort forbudtskilt, hmmm - sjekke litt til kanskje.

Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354795 14/10/2016 19:13
D
dsr78 Offline
Fersking
Fersking
D
Her var det jaggu mye synsing og konspirasjonsteorier..
Nesten underholdende, men egentlig kun trist. no

Redigert av dsr78; 14/10/2016 19:15.
Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354804 14/10/2016 19:54
Cantona Offline
Ringrev
Ringrev
Hvor mange medikamenter tror dere EGENTLIG at en landslagslege må sjekke opp igjennom et år? Sportsdrikker, salver, kosttilskudd, sminke og balsam? Skal vi gi han 100 nye produkter i året? 2 i uka i snitt?

Ikke mange av de produktene som er like fishy som selve pakken, kjøpested, fremmed navn og fremmed land som i denne saken..

Det er DA skal vi være lemfeldig.. Sorry ass, men det holder ikke. Enten er det utilgivelig udugelig, eller så er sigmund1 på sporet av noe..

Therese kan bedyre sin uskyld, men hun vet hvilket ansvar hun har i hverdagen. Helt til det smalt ihvertfall. Vil tro wada-appen er noe alle har?

Langrenn VAR en konservativ og paranoid bastion, Frode Estil drakk ikke sportsdrikk engang, kun solbærsirup på forseglet drikkebelte, dette i frykt for forurensning og doping..

Dette er enten tidenes mest klønete medikamentkjøp eller en meget lukerativ ta-en-for-laget-sluttpakke-story..

Barberer legga:)
Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354813 14/10/2016 20:57
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Ærlig talt, folkens. Den konspirasjonsteorien faller da i løpet av sånn cirka første setning?

Det er dessverre ingen sjanse for at Johaug frikjennes i denne saken. Da måtte de konstruert bevis for at hun ikke kunne vite at hun brukte noe på dopinglista. Det har de ikke engang forsøkt på. Hun har til og med sagt at hun er ansvarlig for hva hun får i seg. Det er grad av skyld som er tatt opp.

Det sludderet der er det bare å glemme.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Sundbys doping dom [Re: oyvin] #2354823 14/10/2016 22:10
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: oyvin
Det er dessverre ingen sjanse for at Johaug frikjennes i denne saken.

Det var litt interessant å lese at hun selv nekter å starte frivillig suspensjon. Om det ikke er i affekt så er det vel heller ikke særlig taktisk. Med mindre hu belager seg på å bli frikjent.

Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354826 14/10/2016 22:24
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast
Eneste jeg er sikker på er at det er gøy å lese alle konspirasjonsteoriene her og at dette ikke blir to år. WADA, FIS eller Anti-Doping tør ikke utestenge en av verdensstørste når prøvene viser så små utslag. De har for tynt grunnlag. Blir vel som Sundby, et par måneder og klar til TdS på nyåret.

Re: Sundbys doping dom [Re: dsr78] #2354834 15/10/2016 05:22
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: dsr78

Teorier ja.
Konspirasjonsteori er ikke et synonym for teori:
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Konspirasjonsteori

Re: Sundbys doping dom [Re: Hen9ng] #2354839 15/10/2016 06:25
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hen9ng
Eneste jeg er sikker på er at det er gøy å lese alle konspirasjonsteoriene her og at dette ikke blir to år. WADA, FIS eller Anti-Doping tør ikke utestenge en av verdensstørste når prøvene viser så små utslag. De har for tynt grunnlag. Blir vel som Sundby, et par måneder og klar til TdS på nyåret.

Du tror WADA står skolerett fordi hun er blant verdens beste i en marginalidrett nesten bare nordmenn driver med?

Unge frøken Johaug er ikke den første som ryker i baret etter å ha stolt blindt på legen sin, og definitivt ikke den siste. Jeg tror det kan åpne for mye fremtidig kjøp og salg av leger dersom dette skal bli så formildende at hun slipper billig unna (hva om en fotballspiller som tjener en legeårslønn om dagen kan kjøpe seg fri fra en positiv test?).

Det er selvfølgelig lettere for oss å ha sympati for ei søt ung blondine fra de norske skoger enn en hårete grov vektløfter fra Balkan, men systemet skal være likt for kong Salomon og Jørgen hattemaker, og den dagen ADN ikke tør utestenge på grunn av lokal stjernestatus faller hele korthuset. Da ryker i alle fall min tillit til eliteidrett og kampen mot doping.

Historikken på denne type saker tatt i betrakning kan nok både den kommende sesongen og neste ryke. Da blir det i såfall spørsmål om det er mulig å gjøre comeback.

Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354844 15/10/2016 07:08
Christpa Offline
Avhengig
Avhengig
Tror vel i utgangspunktet på historien til Johaug, men et par ting er så utrolig at jeg nesten begynner å lure..
Stusser veldig over at landslagslegen går på et apotek i utlandet og kjøper et medikament som ikke finnes i Norge, overser advarslene på esken, og gir det til en utøver uten å sjekke innholdet.
Utøveren tar det i bruk uten å selv sjekke innholdet, som hun tidligere har uttalt at hun trippelsjekker.
Hvis historien som ble fortalt på pressekonferansen stemmer, fikk hun først den ene kremen som ikke hadde effekt, deretter den med Clostebol. Betyr det at legen har hatt kremen med Clostebol i flere dager, og fortsatt hverken sjekket innhold eller sett advarselen.?

Re: Sundbys doping dom [Re: anonym22] #2354845 15/10/2016 07:16
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Teorier ja.

Men det er vel fleire i denne tråden som hinter om at dette eigentleg er bevisst juks i samarbeid med støtteapparatet? Er ikkje det ein konspirasjonsteori da? På Wikipedia står det også at "Begrepet brukes også i nedsettende betydning til å avfeie påstått misoppfattede, paranoide eller ville rykter".

Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354848 15/10/2016 07:27
N
Neko Offline
Avhengig
Avhengig
N
Det er ganske oppsiktsvekkende at NSF ikke har suspendert Johaug til saken er ferdig behandlet, og han hun i tillegg trolig blir med på neste samlig . Uansett om hun er skyldig eller ikke, er jo dette helt sykt. Snakk om å ha respekt for reglene og ta seg friheter.

Re: Sundbys doping dom [Re: -Jan] #2354849 15/10/2016 07:28
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: -Jan

Teorier ja.

Men det er vel fleire i denne tråden som hinter om at dette eigentleg er bevisst juks i samarbeid med støtteapparatet? Er ikkje det ein konspirasjonsteori da? På Wikipedia står det også at "Begrepet brukes også i nedsettende betydning til å avfeie påstått misoppfattede, paranoide eller ville rykter".

Nja, at mange hiver ut ord som f.eks. konspirasjonsteori og rasisme om alt mulig rart som en hersketeknikk, vet jeg ikke om jeg synes gjør det til riktig bruk av ordene.

Re: Sundbys doping dom [Re: Neko] #2354850 15/10/2016 07:30
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Neko
Det er ganske oppsiktsvekkende at NSF ikke har suspendert Johaug til saken er ferdig behandlet, og han hun i tillegg trolig blir med på neste samlig . Uansett om hun er skyldig eller ikke, er jo dette helt sykt. Snakk om å ha respekt for reglene og ta seg friheter.

Ja, det tar i grunn kaka. Kanskje også litt dumt hvis hun er heldig å få kun tre måneder og utsette starten av straffen slik at hun mister VM.

Re: Sundbys doping dom [Re: dsr78] #2354856 15/10/2016 08:01
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M

Finn deg noe annet som kan gjøre deg glad da. Det er jo ikke bra at du blir trist av å lese denne tråden.

Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354860 15/10/2016 08:18
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg trur ikke nødvendigvis at Johaug har dopet seg og brukt kremen som en grunn. Samtidig så må man holde det åpent slik man hadde gjort hvis det var en annen nasjon. Samtidig så trur jeg ikke helt forklaringen som har kommet frem er rett.

Jeg har jo vært på et mye lavere nivå og omtrent aldri blitt testet. Likevel vet jeg hvor paranoide jeg og de andre syklistene/foredrene rundt meg var ang legemidler i utlandet. Måtte man av en eller annen grunn ta noe så sjekket man det opp og når det var sjekket både her og der så var man fortsatt litt i tvil.

Trur virkelig en del av dere at en lege som er kjent for å være nøye, holdt på med dette i over 30 år og som har dette som jobb har gjort:

-Kjøpt en krem på et apotek i Italia (greit nok)
-Ikke sjekket ut noe som helst. Ikke søkt oppp midelet, ikke sjekket pakken, ikke lest hva som er i.
-Gitt den til den beste utøveren sin. Som så spørr: " er den på dopinglisten". For så å svare NEI.

Det er i mine øyne så totalt umulig at det har skjedd. Dette er ikke et middel hvor det er tilsatt noe som ikke er informert. Her er det vel etter alt hva man skjønner til og med merket på pakken, det er andre utøvere som har blitt tatt med den, den kommer opp som dopingmiddel på wada appen og virkestoffet du blir tatt for er printet på tuben.

Jeg har mer tru på at Johaug som til vanlig slipper å tenke noe større over dette har vært desperat og kjøpt en krem de på apoteket sier vil fungere. Det er bare en teori, men for meg virker den veldig mye sansynlig enn grunnen som blir brukt.

Trist for Norsk langrenn er det okke som, selv om dette i mine øyne er mye mindre alvorlig enn saken de nå har fått litt på avstand med Astma opplegget.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354863 15/10/2016 08:44
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Ivrig
T
Sannsynligheten for å overse merket på esken idet man får den i hånden, legger den ett sted, tar den opp igjen, ut av esken osv er svært, svært lite sannsynlig.

Re: Sundbys doping dom [Re: fredriks] #2354864 15/10/2016 08:46
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Teorier og spekulasjoner må det jo bli når forklaringen de involverte og Skiforbundet kommer med omtrent ikke er mulig å tro på. Blir jo ikke bedre av at de holder tilbake masse informasjon og ikke vil svare ordentlig på direkte spørsmål. Dette gjelder både Sundby-saken, Astma-haraballet og Johaug-saken.

Re: Sundbys doping dom [Re: olechr] #2354873 15/10/2016 09:30
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: olechr
Jeg trur ikke nødvendigvis at Johaug har dopet seg og brukt kremen som en grunn. Samtidig så må man holde det åpent slik man hadde gjort hvis det var en annen nasjon. Samtidig så trur jeg ikke helt forklaringen som har kommet frem er rett.

Dette er jeg helt enig i. Jeg tror heller ikke at Johaug har dopet seg. Men historien som NSF har servert framstår som veldig lite troverdig. Jeg vet rett og slett ikke hva som er skjedd og ønsker egentlig ikke spekulere altfor mye.

Hva om dette hadde vært Kovalcyk isteden?

Samtidig må jeg si at saken så langt illustrerer alt som er galt med dopingsystemet.

Hvis vi tar som utgangspunkt at kilden til den positive dopingprøven er denne kremen. Det er helt drøyt at en person skal få ødelagt karrieren, få yrkesforbud i opptil fire år, og risikere å bli hengt i en verdenspresse med alle de følgende det kan få for senere liv. Med uflaks mister man venner, miljø, bekjente OSV. Kun som følge av å ha brukt en helt normal krem som kan kjøpes uten resept på et hvilket som helst apotek i et av Europas største land.

Dette er helt uavhengig av om det er legens skyld eller Johaugs skyld at kremen ble brukt. Å påstå at en utøver ikke skal kunne stole på noen og at alt alltid skal dobbelt og trippelsjekkes er helt drøyt, sånn kan vi ikke kreve at noen skal leve livene sine. Samtidig vil jeg anta at resultatet av alt dette er at mange utøvere går med en klump i magen mer eller mindre kontinuerlig.

PÅ den annen side, hvis det ikke er utøverens ansvar bryter hele systemet sammen, da kan de rikeste alltid kjøpe seg fri. Særlig når dommen for støtteapparatet ikke er "verre" en å miste jobben.

Samtidig så er fakta i saken klar. En utøver har avlagt en positiv dopingprøve på et stoff som helt klart ville vært til stor hjelp for utøveren hvis det er brukt uærlig. Et mer eller mindre samlet pressekorps i utøverens land har allerede bestemt seg for at historien servert av utøveren er snn og diskusjonen dreier seg bare om utøveren allikevel skal utestenges for noe som isåfall framstår som en ufattelig urettferdig bagatellsak.

Denne historien har vi sett før, når det kommer til stykket får en dopingdom nesten ingen konsekvenser for utøveren eller støtteapparatet på lang sikt så lenge utøveren er stor nok stjerne og gjennomgående virker som en hyggelig person (Contador tjener fortsatt utrolig godt, Schleck kom tilbake som proffsyklist, Danilo Di Luca fikk tre sjanser, Musseuw er fortsatt helt i Flandern, Boonen omtales som en av historiens største syklister OSV).

Med andre ord er insentivstrukturen for utøver og støtteapparat klar.
Jeg har ikke noe klart svar på noe av denne utfordringen, men slik det funker idag er etter min oppfatning dypt urettferdig for alle involverte.

Redigert av sigmund1; 15/10/2016 09:33.

Re: Sundbys doping dom [Re: Neko] #2354879 15/10/2016 10:06
SturlaS Offline
Avhengig
Avhengig

Helt utrolig! Det virker som de ikke har tatt inn over seg at hun har avlagt positiv dopingprøve. Samtidig er dette en provokasjon som gir bra med bensin på bålet til alle de som nå fryder seg over Norges mageplask.

Re: Sundbys doping dom [Re: olechr] #2354880 15/10/2016 10:14
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: olechr
Jeg har mer tru på at Johaug som til vanlig slipper å tenke noe større over dette har vært desperat og kjøpt en krem de på apoteket sier vil fungere. Det er bare en teori, men for meg virker den veldig mye sansynlig enn grunnen som blir brukt.

Trist for Norsk langrenn er det okke som, selv om dette i mine øyne er mye mindre alvorlig enn saken de nå har fått litt på avstand med Astma opplegget.

Alt, absolutt alt, er jo mer sannsynlig enn det de har sagt... helt håpløst.

Jeg får ikke denne teorien til å stemme heller. Bendiksen ville da være helt uskyldig, men så skulle han etterpå påta seg all skyld, miste sin profesjonelle ære, og bli nasjonens mest forhatte skurk? Og ville det gjort veldig stor forskjell for Johaugs situasjon? (I tilfelle ville en enklere historie vært at hun fikk en kremtube av tredjeperson, og sendte et spørsmål til Bendiksen som han tragisk ikke så på flere dager, eller han misforsto spørsmålet eller noe.)

Men at Bendiksen ikke oppdaget at dette var et medikament på dopinglista - nei.

Re: Sundbys doping dom [Re: SturlaS] #2354882 15/10/2016 10:29
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: SturlaS

Helt utrolig! Det virker som de ikke har tatt inn over seg at hun har avlagt positiv dopingprøve. Samtidig er dette en provokasjon som gir bra med bensin på bålet til alle de som nå fryder seg over Norges mageplask.

For å slutte meg til ekkokammeret... Det som begynner å bli aller mest utrolig av alt er at Skiforbundet og ledelsen(e) der ikke skjønner at dette er noe annet enn bare en personlig krise for Johaug, Sundby, og andre involverte, og at Norge taper noen medaljer i en periode. Ingen bagatell for de involverte, absolutt ikke, men dette gjelder noen enkeltpersoner. Den store krisen Skiforbundet burde ta inn over seg er hva som vil skje fremover som konsekvens av at Norges Skiforbund ikke tar dopingsakene sine på alvor.

Deres egen offisielle versjon av sakene er at forbundets egne medisinske pålegg fører til at utøverne deres bryter dopingreglementet, blir tatt og blir eller kommer til å bli dømt. Da skal det ta ett sekund før alarmklokkene kimer så hardt i kontorene at naboen tre kvartaler ned finner frem hørselvern. Det er mulig både å ta vare på Johaug menneskelig og ta doping på alvor. Sjefen er ansvarlig for å få gjennomført nødvendige interne tiltak lenge før Sundbysaken sprakk. Hadde han gjort jobben sin hadde vi bare hatt en sak, ikke to.

Og det virker som Røste ennå ikke har skjønt at han fikk strekk offentlig av kulturministeren på direkten i statskanalen. Det er ekstremt, og faktisk ikke til å tro. Ikke det heller. Det var mulig å lese fra måten hun formulerte seg på først at hun inviterte han til å ta tydeligere ansvar. Når han ikke tok inn det, spisset hun det til. Til slutt var hun eksplisitt på "forklare til nybegynner"-nivå, og han tok fortsatt ikke tegninga. Helt utrolig.

Re: Sundbys doping dom [Re: oyvin] #2354886 15/10/2016 10:39
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Denne Røste. Jeg husker faktisk aldri - ikke siden han dukket opp på TV på nittitallet - en eneste situasjon hvor han har fremstått som noe annet enn en litt godslig klovn.

Re: Sundbys doping dom [Re: oyvin] #2354888 15/10/2016 10:40
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tok ikkje teikninga? Det er jo ikkje sikkert han var einig i det kulturministeren sa. Eg meiner ho er rimelig på bærtur når ho seier at ho er forundra over at legen fikk gå åleine på apoteket og kjøpe reseptfri salve. Tenk det ...

Eg er samd med det som står i denne kommentaren: http://www.dagensperspektiv.no/2016/de-enoyde-dopingkorsfarerne

Re: Sundbys doping dom [Re: oyvin] #2354889 15/10/2016 10:42
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: oyvin

Det er mulig både å ta vare på Johaug menneskelig og ta doping på alvor.

Dette er forøvrig utrolig viktig syns jeg. Vi må ikke glemnme at det er mennesker bak hendelsen. Helt uavhengig av hva som har skjedd håper jeg virkelig både Johaug, og ikke minst Bendiksen (hvis han virkelig har gjort en så monumental og hinsidiges forståelig, tabbe, tenk hvordan han må ha det nå!) blir tatt godt vare på som mennesker.

Side 20 av 37 1 2 18 19 20 21 22 36 37

Moderator  support