Hvitevarer kjøkken
|
Re: Hvitevarer kjøkken
[Re: GeirK]
30/09/2016 15:12
|
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Kvern er lovlig i noen kommuner og til og med anbefalt/subsidiert i enkelte, så det er ikke godt å si. Det er uansett noe du ikke skjønner at du klarte deg uten. I samme kategori kommer Quooker. Det å kunne starte koking av egg, pasta, etc med kokende vann sparer MYE tid og litt energi.
De beste induksjonstoppene nå har en kapasitiv touch-slider per sone slik at det blir velidig enkelt å justere effekten. Jeg har vært sjef for utviklingen av den teknologien som sitter i Electrolux sine topper, og har en koketopp på kontoret som demo. Den er uubersmud.
Selv kjøpte jeg koketopp før disse var tilgjengelig og synes også at den magnetiske vriknappen til Gaggenau funker veldig bra. Hva er kapasitiv touchslider? Ikea sine platetopper som er laget av electrolux har en slidefunksjon, er dette samme eller noe annet?
|
|
|
[Re: Skjelven]
01/10/2016 11:10
|
GeirK
More than words
|
More than words
Kvern er lovlig i noen kommuner og til og med anbefalt/subsidiert i enkelte, så det er ikke godt å si. Det er uansett noe du ikke skjønner at du klarte deg uten. I samme kategori kommer Quooker. Det å kunne starte koking av egg, pasta, etc med kokende vann sparer MYE tid og litt energi.
De beste induksjonstoppene nå har en kapasitiv touch-slider per sone slik at det blir velidig enkelt å justere effekten. Jeg har vært sjef for utviklingen av den teknologien som sitter i Electrolux sine topper, og har en koketopp på kontoret som demo. Den er uubersmud.
Selv kjøpte jeg koketopp før disse var tilgjengelig og synes også at den magnetiske vriknappen til Gaggenau funker veldig bra. Hva er kapasitiv touchslider? Ikea sine platetopper som er laget av electrolux har en slidefunksjon, er dette samme eller noe annet? Det er set samme.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
02/10/2016 17:24
|
Rollin'
Medlem
|
Medlem
Jeg har vært sjef for utviklingen av den teknologien som sitter i Electrolux sine topper, og har en koketopp på kontoret som demo. Betyr det at brukeren av komfyrtoppen får spørsmål om han/hun virkelig vil justere effekten på plata, og hvorfor? 
Redigert av Rollin'; 02/10/2016 17:24.
|
|
|
[Re: Rollin']
03/10/2016 09:05
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg har vært sjef for utviklingen av den teknologien som sitter i Electrolux sine topper, og har en koketopp på kontoret som demo. Betyr det at brukeren av komfyrtoppen får spørsmål om han/hun virkelig vil justere effekten på plata, og hvorfor? Hehe.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: Øyvind V]
03/10/2016 12:58
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nytt kjøkken for 4 år siden fra HTH/Siemens og det eneste som irriterer er skapet under vasken med for liten plass til div litt for små seksjoner til søppel, vaskeremedier, platposer etc. Også klønete at vi ikke byttet gulv til noe som tåler at man mister noe uten at det blir riper/hakk. Min egen feil men en alltid stappfull fryser hvor man kaster halvparten som havner bakerst skulle jeg gjerne hatt en løsning på... og glemte den idiotiske (men kule) vasken som er flat i bunnen
Er kjempefornøyd med > kaffemaskin løst på benken fremfor innebygget (som tar unødvendig mye plass) > at vi kuttet ut mikro som bare brukes til popcorn likevel > nedfellbar "stav" med stikkontakter > uttrekkbare skuffer hvor "ingenting havner bakerst" > selvrensende komfyr som faktisk virker utrolig bra - alltid > åpen hylle rett under overskap til glass osv > papirtapet over benkeplate dekket med hele glassplater (ser pent ut og utrolig enkelt å holde rent) > hel benkeplate i stål på den lengden vått/grisete foregår (også rent og pent) > fritthengende ventilator som er flat oppå hvor vi har plass til krydder osv > oppvaskmaskin som har plass til stående ganske store fat, tallerkner osv
Selve leveransen fra HTH i Vika var forferdelig dårlig. Feil på feil og de forventet at vi skulle leve i 2 mnd uten kjøkken fordi de målte den spesielle eikeplaten for kort, at stålbenken antageligvis var blitt overkjørt av noe tungt dvs ubrukelig og halvdårlig arbeid på detaljer. Det nærmeste de kom beklagelse var at daglig leder "var lei seg" for at VI var irriterte men ikke noen om at DE hadde gjort en elendig jobb som de IKKE var villige til å rydde opp i. Jeg fikk til slutt skreket meg til en midlertidig løsning + kompensasjon og alle jeg kjenner + mange fler har fått anbefaling å ikke bruke den butikken.
Redigert av EmilZipp; 03/10/2016 13:10.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: EmilZipp]
03/10/2016 13:07
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
+ mange fler har fått anbefaling å ikke bruke den butikken. Like greit å poste hvilken butikk også, såpass fortjener de.
|
|
|
[Re: anonym22]
03/10/2016 13:12
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
+ mange fler har fått anbefaling å ikke bruke den butikken. Like greit å poste hvilken butikk også, såpass fortjener de. Yupp jeg innledet sytingen med HTH i Vika...
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: Laxeluz]
31/10/2016 18:09
|
rokkitan
Entusiast
|
Entusiast
Bestikket skal blandast av hygeniske årsaker. Skeier og gaflar har som regel ei utforming som gjer at dei kan stablast i kvarandre, og dette vil du ikkje ha i oppvaskmaskinen. Har du ein kniv i mellom får du færre potensielle kontaktpunkt, og dermed rein oppvask.
Selv om det har gått en del tid klarer jeg ikke å la denne så stå uimotsagt. Man stabler da vitterligen ikke skjeer eller gafler i hverandre i kurv; de settes slik at det er minst mulig kontakt og best mulighet for å få ren oppvask. Hvis man sorterer så det bare er skjeer, gafler eller kniver i hvert rom så går det raskt å ta ut av maskinen i stedet for å lage et salig rot.
Karbonbasert livsform.
|
|
|
|
|