Lurer fælt på å skaffe meg min første fatbike og har lyst på en med demper forran. Da dukker disse relativt fort opp. Har både fulldemper og hardtail så det blir muligens litt overkill men tenker meg en sykkel som blir brukt utover høsten på stier samt til vinteren selvfølgelig. Så hva hadde folket valgt og hvorfor??
Du må huske på at moms kommer i tillegg på Canyon sykkelen, du vil derfor betale nærmere 25k for den. Cube koster vel 19900 i Norge om jeg ikke husker feil.
Om du passer medium er det en vanlig 9.0 til 15899+frakt&moms under factory outlet. Evt. kan du smøre deg med tålmodighet noen måneder til 2017 modellene kommer, blir sikkert flere 2016 Dudes under outlet da.
Selv valgte jeg nylig en ny Dude 9.0 SL 2015 (factory outlet) fordi man fikk mest for pengene, bedre deler og karbonramme som gjorde valget ganske lett. Geometrien til Dude passer meg også bedre da sykkelen har lenger reach og slakkere HA enn Nutrail i min størrelse.
Ok. Fristende. Nå har de forresten satt ned alle til rundt 16k før moms så det er bare å greie å bestemme seg :-) Litt vanskelig å forklare fruen i huset at jeg trenger 4 forskjellige sykler for å bedrive sporten min ;-)
Ok. Fristende. Nå har de forresten satt ned alle til rundt 16k før moms så det er bare å greie å bestemme seg :-) Litt vanskelig å forklare fruen i huset at jeg trenger 4 forskjellige sykler for å bedrive sporten min ;-)
Hvor ser du det? Kona overbeviser du med at du tilbringer mer tid ute av huset
Kjører Maxxis Mammoth 4,8 på korteste kjedestag-innstilling på Dude. Intet problem her heller. Har pelt av fremgiret, så det ble heller aldri noen konflikt.
Det kommer vel litt an på preferanser, kjørestil og terreng. Personlig får jeg mye mer ut av Dude'en med Bluto enn de to fatbikene jeg har hatt uten dempegaffel. Det går fortere og den er mye mer kapabel og komfortabel. Mer moro, med andre ord.
Er det mye fikling for å endre kjedestaginnstillingen på Dude, eller er det klikk-inn, klikk-ut?
Nei, det tar ikke mange minuttene å endre på
Sitat: trond67
Kjapt spm. Er demper et must på denne??
Tja, kommer litt an på tiltenkt bruk som Rednaskela er inne på. Jeg synes det er morsommere å sykle sti på dude med bluto enn det var å sykle på diamura uten. Har ikke hatt fatbike med demper mens det har vært snø, så kan ikke si så noe om det enda.
the waiting game is on. De har god tid der nede og ingen hast med å sende den vist. Og nå da som været er så fantastisk. Jaja den som venter på noe godt osv....
Re: Canyon dude eller cube nutrail?
[Re: vehe]
#235221406/10/201608:41
Det kommer vel litt an på preferanser, kjørestil og terreng. Personlig får jeg mye mer ut av Dude'en med Bluto enn de to fatbikene jeg har hatt uten dempegaffel. Det går fortere og den er mye mer kapabel og komfortabel. Mer moro, med andre ord.
Har du merket problemer med Blutoen i kulden? Er seal kittet fra Turnagain nødvendig for normal Nordmarka-vinterbruk?
Har du merket problemer med Blutoen i kulden? Er seal kittet fra Turnagain nødvendig for normal Nordmarka-vinterbruk?
Etter 2 vintre på Bluto, så har jeg hatt ett tilfelle av problem med luftfjæren. Jeg har utelukkende kjørt på Slickoleum-fett (aka Slick Honey aka SRAM Butter), noe som er viktig for at det skal funke. Usikker på om de har gått over til å bruke SRAM butter, eller om de fortsatt bruker det røde fettet på nyere Blutoer. turene mine har vært nede i -15°C.
Etter 2 vintre på Bluto, så har jeg hatt ett tilfelle av problem med luftfjæren. Jeg har utelukkende kjørt på Slickoleum-fett (aka Slick Honey aka SRAM Butter), noe som er viktig for at det skal funke. Usikker på om de har gått over til å bruke SRAM butter, eller om de fortsatt bruker det røde fettet på nyere Blutoer. turene mine har vært nede i -15°C.
Betyr dette at du la til Slick Honey-ish før første tur, eller forsøkte du med originalt oppsett først?
Betyr dette at du la til Slick Honey-ish før første tur, eller forsøkte du med originalt oppsett først?
La om ganske kjapt (men mest fordi jeg liker å fikle med stæsjet mitt).
Da var sykkel i hus og første tur unnagjort. Var skikkelig opptur på en ganske så bløt og teknisk runde. Eneste å klage på var egentlig at dekkene føltes overraskende glatte på våt stein og svaberg.