Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Hvitevarer kjøkken

Hvitevarer kjøkken #2350039 29/09/2016 08:29
Øyvind V Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Planlegger bygging av nytt kjøkken neste sommer, og har hatt noen runder med interiørarkitekt og snekkerfirma for å komme i mål. Nå nærmer det seg en ferdig plan, og jeg har fått i oppdrag å finne hvitevarer. Miele står øverst på ønskelista, men det er egentlig ikke hvilket navn det står på jeg trenger hjelp med, men heller hva det er jeg trenger. Dampovn? Kombidamp? Dampkombistekeovn? Stekekombidampovn? Gått vill i den jungelen.

Koketopp, kjøleskap og oppvaskmaskin sier seg selv. Men sliter altså med stekeovn og/eller dampovn. Fungerer disse kombiovnene? Og hvor bred koketopp "bør" man ha? Finnes det oppvaskmaskiner med standard utvendig HxBxD men som er større enn andre innvendig?

Mikrobølgeovn, kaffemaskin, vinskap og urteskap skal vi _ikke_ ha.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350042 29/09/2016 08:38
L
langen Offline
Besatt
Besatt
L
Vi har Siemens-hvitevarer som jeg etter drøye 3 år er godt fornøyd med.

80ish cm koketopp: Deilig at ikke kokekarene går så mye borti hverandre, selv om jeg nesten aldri bruker den holde-varm-sonen i midten.

Vi har oppvaskmaskin med bestikkskuff øverst der bestikket ligger flatt. Det tar nok noen sekunder ekstra i forhold til vanlig stående bestikk i bestikkurv nederst, men man får bedre plass i nederste skuff til feks høye vinglass.

My 2 cents..

-Magnus
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: langen] #2350046 29/09/2016 08:44
Øyvind V Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Har tenkt 80 cm koketopp jeg også, synes den på 90 tar vel mye plass. Bestikkskuff øverst har foreldrene mine, og det gir som du sier bedre plass i "underetasjen". Men jeg synes det er litt prakk å legge hver gaffel, skje og kniv pent på plass. Må uansett vurderes.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350049 29/09/2016 08:56
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
vi har Boch hvitevarer. Faktisk så hvitevare at ovnen har hvit front.
Det er en kombinert ovn og micro. Fungerer helt fint.

MEn den beste hvitevaren er oppvaskmaskina, med projisert informasjon om program og gjenstående tid på gulvet!!
Egentlig helt unødvendig, men det er godt for et gadget-hjerte.

Ellers: Sørg for å få platetopp med flexisoner. Det er stilig når man har gryter og kar av ymse størrelser.
Induksjonstopper kan være kresne på grytediameter på de andre sonene...

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350052 29/09/2016 09:05
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Øyvind V
Har tenkt 80 cm koketopp jeg også, synes den på 90 tar vel mye plass. Bestikkskuff øverst har foreldrene mine, og det gir som du sier bedre plass i "underetasjen". Men jeg synes det er litt prakk å legge hver gaffel, skje og kniv pent på plass. Må uansett vurderes.
Fordelen med å legge det flatt øverst er at det går veldig raskt å legge på plass i skuffen etterpå hvis man sorterer de, noe jeg aldri gjør i den bestikkskuffen i underetasjen vår ICON_WINK

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: pharynx] #2350055 29/09/2016 09:12
Dloh Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: pharynx
Fordelen med å legge det flatt øverst er at det går veldig raskt å legge på plass i skuffen etterpå hvis man sorterer de, noe jeg aldri gjør i den bestikkskuffen i underetasjen vår ICON_WINK

Jeg er ikke fan av bestikkskuff på toppen, spesielt ikke når man rydder på middagsbordet etter 4-6stk som har spist. Mye lettere å "kaste" alt i bestikkbeholderen nederst ICON_SMILE

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Knirkekne] #2350057 29/09/2016 09:13
Øyvind V Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Miele har stekeovn, stekeovn med mikro, dampovn, kombidampovn, og dampovn med mikro.

Stekeovn må man ha, mikrofunksjon trenger vi ikke. Men hva med damp? Må man ha dampovn (med eller uten kombi)? Vi overlever jo fint med dagens stekeovn, men hører naboen fortelle om hvor fantastisk gode brød han lager i dampovnen.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350061 29/09/2016 09:18
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Foreldrene mine og svigers har bestikkskuff øverst. Og siden begge har lik Miele er maskinene fra 1990 og fungerer som nye ennå. Jeg har altså årevis erfaring også fra jeg bodde hjemme med bestikkskuff. Det frarådes på det aller aller sterkeste. Det er mye tid brukt av livet ditt du aldri får igjen.

Dampovn er sikkert bra, men du får altså samme effekt av å sette en bolle med vann inn i ovnen. Funker til torsk, funker til brød.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: anonym22] #2350062 29/09/2016 09:23
Øyvind V Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jo mer jeg tenker på den bestikkskuffa jo sikrere blir jeg på at jeg ikke vil ha det. Bruker heller litt tid på å sortere rent bestikk etter vask enn å legge på plass én og én skitten gaffel/kniv/skje.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350067 29/09/2016 09:51
S
Skjelven Offline
Ringrev
Ringrev
S

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350072 29/09/2016 10:01
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
hører naboen fortelle om hvor fantastisk gode brød han lager i dampovnen.

Kan skrive under på dette. Vi bygde nytt i fjor. Har kombinasjon av innbygd mikro med stekefunksjonalitet, og dampovn under.

Brødbaking med dampfunksjon er en sikker vinner. Før brukte vi brødbakemaskin, nå elter vi deigen i Kenwood'n, klasker opp i to former og setter til heving + steking med brødprogram. Litt mer jobb enn å bare helle alt i brødbakemaskin, men sparer plass på kjøkkenbenken og det blir mye bedre resultat.

Og 80cm platetopp med mulighet for å slå sammen soner er gull til ølbrygging, saftkoking og annet som krever ekstra store gryter og mye effekt.

En annen ting vi benyttet oss av var muligheten for å få god plass til avfall. Vi har 100cm skuff under vasken, med sortering av glass/metall, panteflasker, plast/emballasje, matavfall og restavfall. Lettvint å bare kunne løfte ut beholderen med tomflasker i den innebygde hanken og bære den til pantemaskinen, fremfor å måtte ha ting i poser.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350074 29/09/2016 10:08
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Jeg syns bestikkskuff fungerer like bra som kurv. Det tar litt ekstra tid å legge inn, men hvis du legger kniver samlet, gafler samlet osv. så går det mye fortere å ta ut. Det avhenger dog av at de som legger inn er litt systematiske og jeg kan fint leve med begge. Hos oss er kjøkken og stue en åpen løsning og derfor er jeg glad Siemens-maskinen vår er ekstremt stille. Den har dog bare lys nedover som viser at den er i gang og jeg har hele tiden savnet litt at den ikke samtidig viser gjenstående tid der.
Støtter opp om tipset på induksjonstopp sin kresenhet på kjelestørrelse. Vi har 3 Høyang Party kjeler som går på en sone og til nød på en sone hvis jeg har valgt riktig av 2.5l kjele.

Karbonbasert livsform.
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Anders A-R] #2350075 29/09/2016 10:08
Øyvind V Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Oooh! Lekkert!

Stor skuff med plass til sortering av søppel var et godt tips. Der har vi en knølete løsning i dag.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350077 29/09/2016 10:11
perbl Offline
More than words
More than words
Miele har stekeovn, stekeovn med mikro, dampovn, kombidampovn, og dampovn med mikro.

Stekeovn må man ha, mikrofunksjon trenger vi ikke. Men hva med damp? Må man ha dampovn (med eller uten kombi)? Vi overlever jo fint med dagens stekeovn, men hører naboen fortelle om hvor fantastisk gode brød han lager i dampovnen.

Du kommer vel langt på vei med å lage like gode brød ved å bruke en jerngryte med lokke eller en Romertopf for å lukke inne fuktigheten når brødet steker.

Så er det brød som er grunnen til dampovn, ville jeg heller brukt pengene jeg sparte på å ha større eller mer avansert koketopp eller noe annet tøft, som en Cooking Chef, sous vide-oppsett eller en Thermomix ICON_SMILE

Per B.
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: rokkitan] #2350079 29/09/2016 10:12
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: rokkitan
Støtter opp om tipset på induksjonstopp sin kresenhet på kjelestørrelse. Vi har 3 Høyang Party kjeler som går på en sone og til nød på en sone hvis jeg har valgt riktig av 2.5l kjele.
Her er hovedproblemet Party-kjelene. De har en induksjonssone som er vesentlig mindre enn selve kjelen. Disse kjelene kan nærmest kalles en feilproduksjon og er nok det aller dårligste som er å få kjøpt.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: perbl] #2350084 29/09/2016 10:18
Øyvind V Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: perbl
Så er det brød som er grunnen til dampovn, ville jeg heller brukt pengene jeg sparte på å ha større eller mer avansert koketopp eller noe annet tøft, som en Cooking Chef, sous vide-oppsett eller en Thermomix ICON_SMILE

Brød er ikke den eneste grunnen til at dampovn vurderes; jeg synes jeg baker gode nok brød i vanlig stekeovn. Men jeg blir jo påvirket av reklame, og den sier jo at dampovn er perfekt til damping av ribbe før steking, damping av fisk, ris, grønnsaker osv.

Jeg ser ikke noe umiddelbart behov for dampovn, men jeg er samtidig redd for å bygge nytt kjøkken som skal stå de neste 20 årene og IKKE ta med en ting som faktisk er veldig kjekt å ha.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350095 29/09/2016 10:57
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Til dere som blander ulike bestikktyper i bestikk-kurva: Tror en av helvetets 9 ringer er for dere. (ikke ring 4, den er forbeholdt sykkelforumbrukere: "Those who spend a shit load of money on shit they don't need" )

Bestikk skal forøvrig legges samlet, i følgende rekkefølge: Kniv, skje go gaffel :-D

Støtter forøvrig søppelskuff. Sørg for at det blir en 80cm en. Minimum.
Vi ble avspist med 60-skap under vasken, og det er da behov for å bytte plast og papir søppel veldig hyppig. Ikke er det plass til panteflasker der eller.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350098 29/09/2016 11:00
R
rogerha Offline
Avhengig
Avhengig
R
Har dampovn og baker mye brød. Jeg hiver inn litt oppvarmet vann i bunnen av ovnen når brødene settes inn i stedet for å bruke damp-funksjonen. Synes det er enklere.

Støtt NOTS sitt arbeid. Bli medlem du også.
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: rogerha] #2350104 29/09/2016 11:21
gare Offline
More than words
More than words
Jeg tror jeg ville sett på muligheten for et skikkelig gassbluss ved siden av koketoppen, dampovn hadde vært kult(tror jeg)men det er svært begrenset hvor mye jeg hadde brukt det til slutt. Grytebrød er superdupert i min verden. Mikrobølgeovn er unødvendig(atter engang i min verden).

Dessuten ville jeg sett på muligheter til å plassere Majoren på en måte som gjør det enklest mulig å ta den frem!

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350124 29/09/2016 12:06
D
danz Offline
Medlem
Medlem
D
Kjøpte inn alt nytt for et par måneder siden, over gjennomsnittet interessert i matlaging og er sinnsvakt fornøyd med (ca-modeller, husker ikke eksakt):

http://kjokkenskreddern.no/hvitevarer/pl...-30-rabatt.html

Magnetknappene er fantastisk kjappe å bruke!
Flekssoner og sånt er bonus, men det å endre tempen på 4 forskjellige soner på < 2 sekunder er helt uvurderlig for meg. Trykkflate-faenskapet som er vanlig på de fleste topper passer nok fint for de som kun trenger å styre tempen på den ene kjelen med posesuppe og som ikke klikker når ting tar unødvendig lang tid.

http://kjokkenskreddern.no/hvitevarer/in...ptilforsel.html

Har stort sett bare brukt dampfunksjonen til baking, men da gir den generelt saftigere bakst. Angrer på at jeg ikke kjøpte denne + en billig stekeovn sånn at jeg kan steke + dampe samtidig, kjekt til store middager og sånt. Middagsprogrammene bruker jeg en del til f.eks oppfrisking av bakst, som er veldig bra.

På minussiden kan du ikke starte et program med mindre ovnen er kald, som gjør det ganske ubrukelig når du f.eks først kjører program for steking av grønnsaker og så vil kjøre program for steika rett etterpå.

Har brukt mikroen litt, men den blir ikke like bra til f.eks popcorn som en med roterende tallerken, og det blir litt ujevnt oppvarmet. Har løst problemet med å aldri bruke mikro ICON_SMILE (Det eneste behovet mitt var oppvarming av tallerkner og der har ovnen et eget program med konvensjonell varme)

Innebygd steketermometer er gull, fire and forget på steker o.l. Veldig god selvrens og god plass.
(Men kjøp den nye med app-støtte når den kommer)

Det som overrasket meg aller mest var hvor mye glede oppvaskmaskina ga meg - vi gikk fra et gammelt vrak til en maskin som både hadde enormt mye mer plass (som jeg ikke helt skjønner når ytre mål er de samme, men gud bedre hvor mye vi får stappet inn i den), som sørget for at alt ble gullende reint, og hvor i tillegg plast og alt er knusktørt når oppvasken er ferdig.

Husker ikke modellen, men IQ500-serien tror jeg.

Redigert av danz; 29/09/2016 12:07.
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: gare] #2350126 29/09/2016 12:06
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gare
Dessuten ville jeg sett på muligheter til å plassere Majoren på en måte som gjør det enklest mulig å ta den frem!

Det finnes egne skap med heis for kjøkkenmaskin. Fjærbelastet brett som man løfter ut. Kjøkkenmaskina blir da stående på en relativt stabil plate og man har tilgang til den fra tre sider..

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: danz] #2350138 29/09/2016 12:33
Øyvind V Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: danz

[snip] Trykkflate-faenskapet som er vanlig på de fleste topper passer nok fint for de som kun trenger å styre tempen på den ene kjelen med posesuppe og som ikke klikker når ting tar unødvendig lang tid.

Godt poeng. Har prøvd flere koketopper der jeg har endt opp med å måtte trykke med knokene for å få noen reaksjon. Sånt er irriterende.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350141 29/09/2016 12:45
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har ikke lest gjennom hele tråden, men her er mine råd: Siemens/Bosch leverer gode varer. Selv har jeg holdt meg til Siemens i de tre siste kjøkkenene jeg har vært med på å utruste og har vært svært fornøyd. Har aldri hatt plass til dampovn, men på stekeovnen vil jeg anbefale at du finner en model med digitalt termometer, det vil gjøre at du har en langt mer presis kontroll over temperaturen i ovnen. Av en eller annen grunn var det ikke så lett å finne hvilke modeller som har det så ta gjerne en ekstra telefon til siemens.

Jeg har handlet på elkjøp de siste gangene, har hatt tid til å vente på en ok kampanje og kjøpt noen utgående modeller. Det skjer ikke store revolusjoner på ovn og induksjon fra år til år...

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350144 29/09/2016 12:51
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: danz

[snip] Trykkflate-faenskapet som er vanlig på de fleste topper passer nok fint for de som kun trenger å styre tempen på den ene kjelen med posesuppe og som ikke klikker når ting tar unødvendig lang tid.

Godt poeng. Har prøvd flere koketopper der jeg har endt opp med å måtte trykke med knokene for å få noen reaksjon. Sånt er irriterende.

Ja, på mange aldre/billige topper er trykkflaten dårlig, men på de siemens toppene jeg har hatt (ikke de dyreste og ikke de billigste) må jeg si at funker helt greit. Men for all del: Om ikke penger er et tema så er det dyreste og nyeste som regel det beste, men ikke vær redd for trykkflate fra en god produsent.

Hilsen en som bruker mye tid på kjøkkenet og som menn/ingeniører/nerder flest er opptatt av funksjon (men også økonomien sin). Har aldri knust en topp så langt, men vet at det skjer og da er det ille om den koster en fet stisykkel ICON_SMILE

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350151 29/09/2016 13:14
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Har dampovn. Denne har varmluftsfunksjon i tillegg. Bruker den til å dampe fisk og grønnsaker. Kunne sikkert brukt den til mye mer.

Når det gjelder koketopp, så gå for minst 80 cm. Vi har 60, det er for smått til vår familie. Har man et par steikepanner og en kasserolle, så er det knapt om plassen og ting kommer borti hverandre og ikke alt kan stå 100 % på sin sone.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Knirkekne] #2350167 29/09/2016 14:15
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Knirkekne

Det finnes egne skap med heis for kjøkkenmaskin. Fjærbelastet brett som man løfter ut. Kjøkkenmaskina blir da stående på en relativt stabil plate og man har tilgang til den fra tre sider..

Dette har opphavet på sitt kjøkken, men jeg tror ikke den blir så mye brukt, uten at det trenger betyr at produktet er dårlig. Vi vurderte horisontal plate som trekkes ut fra et hjørneskap men droppa det. Skal ikke se bort fra at det kommer på agendaen igjen, for det er en liten, behagelig detalj.

Benkbelysning fra overskap: Der gikk vi for innebygd i bunnplata i skapet. Sparer dilldall under - glassplate som er lett å holde ren.

Slik ser søppelskuffen ut, for anledningen ganske full. Ikke med på bildet her, men rett over er vasken. Etter anbefalingene blant annet her inne gikk vi for Quooker til varmtvann. Jeg er allergisk mot ting på kjøkkenbenken, og det var deilig å kunne pensjonere vannkokeren.

Vi har en "halvøy" som betyr litt blindrom bak. Løst med et uttrekkssystem i stedet for den tradisjonelle roterende plata.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Anders A-R] #2350230 29/09/2016 18:03
Øyvind V Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Flott med bilder for inspirasjon!

Når det gjelder vask har vi sett på en med blanding av corian og stål. Ganske fin, men jeg er livredd at skjøten mellom de to materialene vil bli en stygg, brun rand midt i vasken fordi det må være vanskelig å vaske helt rent der. Er også skeptisk til corian i vask fordi en vask antakelig er gjenstand for mer slitasje fra spisse/skarpe gjenstander enn hva en benkeplate er.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350248 29/09/2016 19:05
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
LED under overskap, og det uttrekkssystemet i hjørnet har vi også. Supergreit.

Sjekk vasker fra Blanco. Puroduro ettellerannet. De er snasne.

Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Knirkekne] #2350268 29/09/2016 19:48
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Vi pusset opp kjøkken nå nylig, da Elkjøp hadde 25% kampanje på alt av hvitevarer fra Bosch og Siemens.

Som Anders AR er inne på er det utrolig greit med 100cm skuff under kjøkkenvasken til kildesortering. Det anbefales på det sterkeste.

Gå også for hjørneskap under av uttrekkstypen slik at du får ut alt innholdet. Vi gikk for snurrehyller i det ene hjørnet og uttrekk i det andre. Kommer nok til å bytte ut snurrehylla til uttrekk om ikke så lenge.

Vi gikk for 90cm platetopp og det angrer jeg ikke et sekund på. Ja det tar litt mer plass men i forhold til 80cm merkes det lite på størrelsen. Men det merkes utrolig godt ved matlaging. Null stress med diger pinnekjøtt kjele, kjele til poteter, kjeler til kålrabistappe og kjele til andre grønnsaker.

Ikke bry deg om ventilasjonsrøret eller gulvlist, de blir fikset til uka :-)

Anbefaler også å gå for en innebygd kaffemaskin om du vurderer å ta deg råd til dette/er glad i kaffe. Det er den desidert beste investeringen vi gjorde på kjøkkenet. Kaffe drikker vi hver dag og serverer alltid for gjester om vi har besøk. Med innebygd maskin blir kaffen helt nydelig (ingenting slår nymalte bønner) og vi har ekstremt mange muligheter mtp hva slags kaffedrikk, styrke, temperatur osv.

Får dessverre ikke rotert bildet.

Vi gikk for kaffemaskin fremfor vanlig ovn + dampovn og savner ikke sistnevnte i det hele tatt. Ovnen vi gikk for lager nesten maten for deg. Og med Home Connect er det bare å sette inn maten før du drar ut på sykkeltur, dra frem telefonen ca halvveis og starte ovnen. Maten er ferdig til du kommer hjem. Helt rått også hvor mange innstillinger det er på den og hvilke forhåndsdefinerte valg den har. All mat vi har lagd i den til nå har vært helt perfekt og vi ser derfor ikke behovet for damp.

Ser nå at Elkjøp nå har 20% kampanje på Bosch og Siemens. Tror ikke de er så mye dårligere enn Miele.

Redigert av erijon; 29/09/2016 19:51.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Hvitevarer kjøkken [Re: Øyvind V] #2350329 30/09/2016 06:16
gare Offline
More than words
More than words
Flott med bilder for inspirasjon!

Når det gjelder vask har vi sett på en med blanding av corian og stål. Ganske fin, men jeg er livredd at skjøten mellom de to materialene vil bli en stygg, brun rand midt i vasken fordi det må være vanskelig å vaske helt rent der. Er også skeptisk til corian i vask fordi en vask antakelig er gjenstand for mer slitasje fra spisse/skarpe gjenstander enn hva en benkeplate er.

Når det gjelder vask slår jeg et lite slag for en IKEA-variant som heter Domsjö, riktignok ikke corian, men stor og dyp og svelger unna store mengder oppvask når det er behov for det.

Klikk

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support