Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 18 av 20 1 2 16 17 18 19 20

Birkebeinerrittet 2016

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: fredriks] #2339082 28/08/2016 16:40
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: fredriks
Sitat: sykkeloyvind

Ikke de siste årene, men ja 44 var mest vanlig i på 3x8 og i begynnelsen av 3x9-perioden.

Det där tycker jag låter rart. 3x9 fanns iallafall 99 når jag köpte sykkel och jag är rimeligt säker på att jag har 44 på slx kranken jag köpte 2010-2011 och att det var det som var normalt då.

Jeg har 44 på største på vintersykkelen (Scale) fra 2008.

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: sykkeloyvind] #2339084 28/08/2016 16:41
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
XTR 970 og XT 770 som var siste generasjon nidelt krank frå Shimano var levert standard med 44skive i alle fall.

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: -Jan] #2339090 28/08/2016 16:55
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: -Jan
XTR 970 og XT 770 som var siste generasjon nidelt krank frå Shimano var levert standard med 44skive i alle fall.

Nettopp, da surrer jeg. I 2010 syklet jeg i hvert fall med 42/11 som tyngste gir - men da var det SRAM XX seg jeg nå:
http://terrengsykkel.no/Utstyr/Omtaler/Endelig-paa-plass
Redigerte inn utregningen for 44/11 også.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: EspenS] #2339098 28/08/2016 17:17
E
evergreen Offline
Entusiast
Entusiast
E
Sitat: EspenS
Likte den nye løypa, stort sett. Med et unntak: gjørmesingeltracken. Ikke var det noe som helst teknisk, og ikke var det mulig å kjøre forbi. Hva er da poenget? Kunne like gjerne kjørt grus. Den nye nedkjøringa fra Storåsen derimot, det var en fest! Men det må ha skjedd mye rart ned der i dag...

Uenig, syntes gjørmepartiet var morsomt, selv om det nok er vesentlig artigere på tørt føre er det gøy at det er noen partier hvor man faktisk må konsentrere seg litt. Fast Trak foran og TB bak, suste forbi på venstresiden av toget, for å være en single track var det veldig ofte dobbeltspor...

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: evergreen] #2339106 28/08/2016 17:44
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: evergreen
Likte den nye løypa, stort sett. Med et unntak: gjørmesingeltracken. Ikke var det noe som helst teknisk, og ikke var det mulig å kjøre forbi. Hva er da poenget? Kunne like gjerne kjørt grus. Den nye nedkjøringa fra Storåsen derimot, det var en fest! Men det må ha skjedd mye rart ned der i dag...

Uenig, syntes gjørmepartiet var morsomt, selv om det nok er vesentlig artigere på tørt føre er det gøy at det er noen partier hvor man faktisk må konsentrere seg litt. Fast Trak foran og TB bak, suste forbi på venstresiden av toget, for å være en single track var det veldig ofte dobbeltspor...

Dette var min første Lørdagsbirk så jeg har ikke allverdens erfaring med den orginale løypa annet enn at jeg noen ganger har syklet de partiene som er en del av Ultrabirken, men med forholdene som var på singeltracken i går ble jo singeltracken litt krevende allikevel. Det var hvertfall 2 personer som gikk i bakken i tetpuljen i Pulje 2 (M35), den ene var han som til slutt vant Pulje 2 etter at han klarte å kjøre seg opp igjen til teten. Kudos!
Selv syklet jeg forbi hvertfall 4 personer i partiet, de fleste i starten ettersom de typiske grus/landeviessyklistene bremset ned mens man egentlig bare kan løfte litt på fremhjulet og fly over gjørmehulene og inn på stien.

Jeg synes de nye partiene var veldig bra, og håper egentlig at det blir enda flere slike partier. Ultrabirken sin avslutning som går gjennom Ungdomsbirken er egentlig umenneskelig kjedelig som avslutning på Ultrabirken, men jeg tror den hadde vært bra å fått inn på Lørdagsbirken.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: BeefCake] #2339135 28/08/2016 19:24
L
LCU Offline
Medlem
Medlem
L
Sitat: BeefCake
Var det bare meg eller var den nye løypa litt tregere enn den gamle? Ser at merketiden i min klasse (M 30-34) var 4-5 min senere i år enn i fjor (var vel ca samme forhold da mtp motvind etc?).

Syklet selv 6 min raskere enn i fjor, men 10 min tregere enn i 2014. Men hadde min høyeste plassering i aldersklassen nå i år.

Tilfeldigheter skal ha det til at teten i pulje4 ble splittet i to rett etter Skramstad pga at vi tok igjen en større gruppe i pulje3 (20 stk muligens) og de aller fleste (om ikke alle, har ikke sjekket passeringstidene 100% enda) i toppen av klassen havnet i bakre gruppe, meg inkludert, så vi kom litt på etterskudd ned mot Djuposet og inn i terrengpartiet.
VI kjørte på, men fikk aldri kontakt med teten av pulje4 igjen. jeg og en til fikk luke i "terrengpartiet" etter Bringbu og fortsatte kjøret (med div pulje3 puljer sporadisk på slep), det ble dessverre litt for tungt i vinden og vi ble tatt igjen i Kvarstadbakkene. Når rykket gikk i rosinbakken var dessverre kampen om klasseseier over for min del. Når kjedet hoppet av nedover kuleløypen fra Sjusjøen var det definitivt over for min del og det ble en lang periode med solokjøring før jeg fikk selskap siste 7km og en tid rett over 3t.

Ønske for neste år: Færre folk i pulje1-4 så vi i teten slipper å passere hundrevis av ryttere i jakten på seier. Ev. la pulje4 starte først ICON_WINK

Gavia Terra 2021, BMC Teammachine Slr02 2019, Birk Elite 290 2015.
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: magnusc] #2339136 28/08/2016 19:26
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: magnusc
Sitat: evergreen

Dette var min første Lørdagsbirk så jeg har ikke allverdens erfaring med den orginale løypa annet enn at jeg noen ganger har syklet de partiene som er en del av Ultrabirken, men med forholdene som var på singeltracken i går ble jo singeltracken litt krevende allikevel. Det var hvertfall 2 personer som gikk i bakken i tetpuljen i Pulje 2 (M35), den ene var han som til slutt vant Pulje 2 etter at han klarte å kjøre seg opp igjen til teten. Kudos!
Selv syklet jeg forbi hvertfall 4 personer i partiet, de fleste i starten ettersom de typiske grus/landeviessyklistene bremset ned mens man egentlig bare kan løfte litt på fremhjulet og fly over gjørmehulene og inn på stien.

Jeg synes de nye partiene var veldig bra, og håper egentlig at det blir enda flere slike partier. Ultrabirken sin avslutning som går gjennom Ungdomsbirken er egentlig umenneskelig kjedelig som avslutning på Ultrabirken, men jeg tror den hadde vært bra å fått inn på Lørdagsbirken.

Helt enig, likte de nye partiene godt (utenom stigningen til Bjønnåsen) Satt i en stor pulje i det vi kom til singletracken, tok sjansen på å legge meg i front for å komme først inn på stien, det endte med at jeg og han bak meg fikk ei lita luke til de andre i gruppa. Men de kom opp igjen til oss på grusen etter Nysætra.
Nedkjøringen fra Sjusjøen var også fin, men ble litt defensiv i det vi svingte av asfalten ved skistadioen og til vi var over toppen ved skistadioen. Hadde som målsetting 3:15, kom inn på 3:16. Hadde jeg vært klar over hvor lettkjørt det nye partiet fra Sjusjøen og ned til Sjøseterveien var, hadde jeg kunne gitt litt mer gass opp til Storåsen og inne på skistadioen og over "toppen" der. Men neste år, ja da går det ICON_WINK

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339140 28/08/2016 19:39
Tråkk'n roll Offline
Avhengig
Avhengig
* 3:40:04 på meg i M40-45 fra pulje 13. Det var 13 sekunder bak merket...
* Dårlig oppladning i år, pga flytting og ny jobb og rykk-og-napp-trening.
* Flott dag på fjellet i går, men forferdelig vond rygg og sånn passe form.
* Jeg har 3-delt foran med 48 tenner på den største skiva, hvilket er utrolig digg på Birken.
* Gunn-Rita Dahle Flesjå kjørte forbi gruppa mi på vei ned mot Kvarstad. For ei dame. Digger Gunn-Rita. Internasjonal superstjerne som kommer rett fra Rio og sykler med oss vanlige på Birken og er lugn og kul.
* Fortjent seier til Løvik. Elegant rytter.
* Underveis i rittet og rett etterpå lurte jeg på hvorfor i alle dager jeg holder på med dette. En halvtime etter rittet begynte jeg imidlertid å tenke på neste års Birken.

Det var kort oppsummert. Flott arrangement, flott ritt. På'n igjen neste år. :-)

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339161 28/08/2016 21:00
SykkelGlenn Offline
Veteran
Veteran
Tredje Birken på meg.
Syklet UB i 2014 og 2015, men etter en tryings i terrenget for et par-tre uker siden forsvant inspirasjonen til UB, angrer ikke på det i dag.
Flott dag, strålende sol. Motvind ja, men for en stemning langs løypa :-)
Jeg likte alle de elementene i løypa, moro å se hvor redd den vanlige Birkentraver er for litt terreng. Folk blir jo helt satt ut. Moro med nytt ned fra Sjusjøen. Fikk litt igjen for å sykle på fulldemper.

Startet i pulje 30 og hadde håpet på 4:00, men skjønte etterhvert at det ikke var mulig, i mål på 4:12.

Syklet på Scott Genius 710 fulldempa stisykkel, satt på Thunder Burt 2.25" og tråkket i vei :-)

Birken leverer varene, frister til gjentakelse neste år.

//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339187 29/08/2016 04:52
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Noen som brukte schwalbe big one??

CK ELVERUM

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339191 29/08/2016 05:31
T
torbjorn.kismul Offline
Medlem
Medlem
T
Første gang i 1 sifra pulje (9). Tenkte det ville være smart å stå langt fremme i pulja fra start. Hadde en mistanke om at albuene blir litt spissene når puljenummeret er lavere.

Rolig og fint ut fra start. Følte det gikk saktere totalt sett i hele pulja opp til Skramstad en det gjorde fra pulje 24 i fjor. Var på Skramstad etter 36. Gikk rolig ned Djuposet da en fra tidligere pulje hadde kjørt ut og det sto en atv med blålys i venstre løp.

Gåpartiet var løsere en nokon gong syns eg. Kom meg relativt tidlig ut på grusen igjen og kjørte bra sammen med en gjeng oppover mot Bjønnåsen. Det nye stipartiet var kjempe gøy. Deilig å få flytta fokus fra bakhjulene til de foran til no anna. Var en ung kar som var veldig flink til å få i seg gang litt organisert rulle men han prøvde forgjeves dessverre da folk tok føringer som varte alt for lenge og visste ikkje når og hvor de skulle legge seg ut. Men det gikk i bra tempo til Rosin. Derfra ble det solo for meg ned til Sjøseter. Veldig gøy det nye partiet fra Sjusjøen også.

Hadde håpa på under 3:15 etter 3:28 ifjor. Men motvind og litt dårligere forhold og som nybakt 2 barnsfar gikk det dessverre ikkje. Inn på 3:23. Merket med bedre margin en i fjor og man får si seg fornøyd.
Om hoderegningen er bra, holdt det til 31 plass i pulje 9.

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Otoen] #2339194 29/08/2016 05:49
anerz Offline
Veteran
Veteran
Er vel fornøyd med gjennomføring fra pulje2, selv om målet om å komme under 3timer røyk med 1min5sekunder.
Jeg satt forholdsvis greit med til Skramstad, forstår av otoen og andre at pulja delte seg før skramstad. Heldigvis satt jeg i fremre delen, men ble litt for lite offensiv mot Djuposet og sklei litt bakover, ned mot gåpartiet og gjennom gå parti/første terrengparti strakk feltet seg. Tipper det ble en større gruppe i front og at jeg var i gruppe2. I mål var det i hvertfall 14 ryttere som ut fra tid ikke var med i gruppa jeg satt i over fjellet.
I fjor husker jeg at jeg slapp litt i bakken opp fra kvarstad, og brukte mye krefter på å kjøre meg inn igjen, med resultat at slapp på nytt i rosinbakken. I år gikk begge disse bakkene og resten av småkulene mot storåsen lettere, men har vært en sesong preget av mye sykling i bakker så godt å se at treningen hjelper der.
Under 3 timers målet glapp med overkant av et minutt, men kunne vært reddet av bedre rullekjøring i gruppa i noen få km ekstra. Jeg var med de få gangene det ble et forsøk, men gikk som regel bare noen få ganger rundt før den ble sabotert av noen som drar på alt for mye på sin føring, slik at ingen blir med opp på rekka, med resultat at det stopper opp og roer seg.
Kudos til de som er mye fremme og tar vind i front når det ikke er rullekjøring. Jeg og flere burde være mer med der og ta ansvar, og kanskje piske i gang flere rulleforsøk, i stede for å vente på at noen andre tar ansvar.
Synes de nye partiene var morsomme, men sistepartiet fra Sjusjøen byr på flere mulige farlige situasjoner en det gamle alternativet på asfalten ned.
Tiden ble 3.01.04, 18 plass i klasse(sett uten eliten, 26pl med elite)

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: torbjorn.kismul] #2339202 29/08/2016 06:17
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Da syklet vi nok sammen tenker jeg. Syklet i Blodsmak-trøye. Startet også i pulje 9 og har akkurat samme opplevelse som du, og kom inn på samme tid. Hadde dårligere tid i år til Skramstad enn i fjor fra pulje 15, men det virket tyngre i år. Merket dog at kjøreviljen var mye høyere, i fjor lå jeg stort sett i front og tauet, i år var det mer å henge på hjul og jobbe for å ikke miste det. Var oppe i front noen ganger, men ble som du sier ikke noe særlig styr på å få i gang ruller, så ble liggende for lenge foran hver og en. I tillegg så var det mye uryddig kjøring og trekkspill-effekt, så flere som holdt på å gå overende når feltet ble komprimert, og så klarte de ikke å henge på over bakketoppene.

Lars Olav
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339212 29/08/2016 06:42
Harald_D Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Da er bildene fra Marathon Photos klare. Mange fine bilder siden det var så fine forhold. Noen som vet oppløsningen bildene blir levert i? Til den prisen de skal ha bør det jo være bra kvalitet på bildene

Harald D

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339250 29/08/2016 08:49
P
PeterLynn Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Deltok for første gang med start i pulje 51. Startet litt rolig, tungt i motvinden, fant noen andre å ligge bak iblant. Bomma litt med for lavt matinntak straffa seg litt mot slutten. Synes traseen var fin men gjørmestien var ikke så bra når 7000 hadde passert før meg, men gikk rolig i køen slik at TB ga nok grep. Var litt uheldig på toppen av rosinbakken når en jeg sykla forbi vingla borti meg slik at jeg tryna, fikk umiddelbart krampe i venstre legg. Har aldri før hatt krampe i forbindelse med sykling. Den ga seg fort men leggen var ikke helt topp resten av dagen. nedkjøringene fra Sjusjøen var gøy, men hatet litt på den dårlige asfalten.

Gøy å starte langt bak, tror ingen sykla forbi meg, men jeg sykla nok forbi mellom 1500-2000 stk og kom i mål på underkant av 3.52. Hadde som mål på forhånd under 4 timer og er godt fornøyd. Litt bedre matinntak og ungå tryn så kunne jeg kanskje nærmet meg 3.45.

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Otoen] #2339277 29/08/2016 09:59
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P
Sitat: Otoen
Noen som brukte schwalbe big one??

Fredrik Haraldseth kjørte med det.
Edit: han kjørte nok på s-one eller g-one.

Redigert av perbaa; 29/08/2016 10:05.
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339458 29/08/2016 16:48
Kriller Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Startet å sykle for 1,5 år siden, og er 46år gml kropp trenger tid på å komme i form. Deby på Birken i fjor på 4timer og 2 min, og skulle slå det i år. Merket fort i motvinden at jeg ikke klarte å holde farten som skulle til, og fikk ramper for første gang opp Elgåsen. Lå rett ut på asfalten før Balettbakken i noen minutter med låste bein, men fikk trillet til mål til slutt. 3 min dårligere enn i fjor, og ble skuffet.

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Kriller] #2339515 29/08/2016 19:01
Tråkk'n roll Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Kriller
Startet å sykle for 1,5 år siden, og er 46år gml kropp trenger tid på å komme i form. Deby på Birken i fjor på 4timer og 2 min, og skulle slå det i år. Merket fort i motvinden at jeg ikke klarte å holde farten som skulle til, og fikk ramper for første gang opp Elgåsen. Lå rett ut på asfalten før Balettbakken i noen minutter med låste bein, men fikk trillet til mål til slutt. 3 min dårligere enn i fjor, og ble skuffet.

Prøvd magnesium?

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339887 30/08/2016 15:38
Kriller Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Nope, har aldri fått kramper før.
Årsaken var nok i underkant av en liter drikke i løpet av turen samt at jeg presset nok for hardt for å få opp snittfarten:-)

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339928 30/08/2016 17:26
A
arh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Tøffere merkekrav i klasse M50-54 enn klassene fra 35 og opp til 49!. Godt å observere at aldern ikke påvirker tida ICON_SMILE

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: arh] #2339940 30/08/2016 17:55
L
Ludde47 Offline
Fersking
Fersking
L
Urimelig høyt synes jeg. Jeg syklet riktig nok 4 min saktere i år enn ifjor, men var da 7 min bak merket. I år var jeg 17 min bak, men 90 plasser bedre i klassen 50-54. Det begynner å komme mange som tidligere har syklet i eliten som gjør merketida tøff og det blir ikke noe enklere neste år. Mener også kravene er tøffere for menn enn damer, siden det er flere antall menn som holder høyt nivå (mulig jeg banner i kirken nå).

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: arh] #2339943 30/08/2016 18:05
kawa versys Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: arh
Tøffere merkekrav i klasse M50-54 enn klassene fra 35 og opp til 49!. Godt å observere at aldern ikke påvirker tida ICON_SMILE

Nuvel, nå var vel merketiden i 45-49 det laveste, 15 sekunder raskere enn klassen 50-54.

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339955 30/08/2016 18:31
C
Crassus Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Selv om det tilsynelatende var ganske gode forhold i år er det interessant å se hvor store utslag forholdene gjorde. 2014 var vel rekordføre og da var merketidene ca 4-5 minutter raskere enn i år, til tross for 6 km kortere trase. Vil tro at årets trase med 2014 forhold fort er 5-10 minutter raskere. Spesielt det nye partiet ved Sjusjøen langrennsstadion var tungt i år, bløtt og kupert i starten. Der hvor man normalt kan hente seg inn igjen nedover asfalten. Men tok jo ikke lang tid før den morsomme nedkjøringen startet. Det er vel også typisk sånn at hvis det blir litt tunge forhold så blir det vanskeligere for den gjennomsnittlige deltaker å klare merket siden i) de beste alltid sykler fort og ii) det blir lengre rittid og dermed vanskeligere å holde ut hele veien. Det siste gjelder vel under litt mer ekstreme forhold.

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2339998 30/08/2016 20:01
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Med Steffan Repshus, Kjell Karlsen og Beitmyren i pulje 1 så sier det seg selv at ingen 30-40 åringer har noen sjans til å sykle fortere, dermed merkekravet høyt. Sto selv ved Håkons Hall og de første som på løpende bånd var vel ca 50/50 M45 og M50, dermed ikke så rart de ble lik i merkekrav. Hadde Repshus og Karlsen syklet eliten dagen etter hadde de vært fint plassert i topp 20 der!

Men dette er da bra, for bør jo være litt vanskelig å få dette fordømra merket he he. Som tar litt for mye fokus, men er jo en del av sjarmen med Birken da.

Redigert av Oddefa; 30/08/2016 20:04.
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2340027 30/08/2016 21:33
P
Polly Offline
Entusiast
Entusiast
P
Får ikke lastet ned så spør her; hva ble merkekrav i hhv M50 & M55?

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2340032 30/08/2016 22:16
JohnRambo Offline
Fersking
Fersking
frown

fredagsbirken heldige, vinden var bakfra ~+2m/sek

Redigert av JohnRambo; 30/08/2016 22:18.
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Polly] #2340044 31/08/2016 05:00
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Polly
Får ikke lastet ned så spør her; hva ble merkekrav i hhv M50 & M55?

Merketider i 2016
K16
K17 05:27:57
K18 05:08:48
K20 04:32:26
K25 04:35:20
K30 04:37:18
K35 04:37:04
K40 04:34:50
K45 04:30:39
K50 04:29:03
K55 04:41:28
K60 05:13:35
K65 05:44:39
K70
K75
KE
M16
M17 04:01:53
M18 03:54:25
M20 03:39:43
M25 03:38:43
M30 03:42:17
M35 03:39:12
M40 03:39:51
M45 03:38:29
M50 03:38:44
M55 03:46:10
M60 04:00:46
M65 04:15:18
M70 04:23:16
M75 05:19:19
ME
TAN
FHM 05:05:42
M80
MEJ
KEJ

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Harald_D] #2340090 31/08/2016 07:18
ColnagoReflex Offline
Entusiast
Entusiast
Merkekravet skulle jo bare vært 4 timer for kvinner, 3t 30 min for menn, og 5 timer for alle over 70 uansett kjønn - forutsigbart og greit.

Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: ColnagoReflex] #2340102 31/08/2016 07:28
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: ColnagoReflex
Merkekravet skulle jo bare vært 4 timer for kvinner, 3t 30 min for menn, og 5 timer for alle over 70 uansett kjønn - forutsigbart og greit.
...og uten hensyn til vær og føre, altså helt uaktuelt å gjøre det sånn. ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Birkebeinerrittet 2016 [Re: Oddefa] #2340144 31/08/2016 08:11
M
MrAdHd Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: Oddefa
Med Steffan Repshus, Kjell Karlsen og Beitmyren i pulje 1 så sier det seg selv at ingen 30-40 åringer har noen sjans til å sykle fortere, dermed merkekravet høyt. Sto selv ved Håkons Hall og de første som på løpende bånd var vel ca 50/50 M45 og M50, dermed ikke så rart de ble lik i merkekrav. Hadde Repshus og Karlsen syklet eliten dagen etter hadde de vært fint plassert i topp 20 der!

Men dette er da bra, for bør jo være litt vanskelig å få dette fordømra merket he he. Som tar litt for mye fokus, men er jo en del av sjarmen med Birken da.

Birken burde lagt opp til at resultatet teller i aldersklasse når man starter i elite, uansett hvilken alder man har, så ville dette gjort at de sterkeste stiller i elite uansett.

Blogg: http://roarsollie.net
Instagram: @roarsollie
Gutua29@http://rojanrundfahrt.no
Side 18 av 20 1 2 16 17 18 19 20

Moderator  support