Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling

CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling #2339503 29/08/2016 18:46
M
Mana Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Hei dere.

Nå har jeg lest side etter side på dette forumet, om det jeg nå forstår er et evig spørsmål; CX eller Racer til jobbpendling?

Jeg skal prøve å være så konkret som mulig:
Flytter til Strømmen i første kvartal 2017 og kommer til å pendle til Oslo på sykkel, dvs ca 3,6 mil hver dag. Ønsker å sykle store deler av året.
Har derimot ingen erfaringen med veien på denne strekningen, men regner imidlertid med at det i hovedsak vil være asfalt (noen som har erfaringer?).
Budsjettet er 30-ish.

Hva vil være best på denne strekningen?

Har sett på noen litt ulike varianter:
- Cannondale CAADx
- Giant TCR
- Specialized Diverge
- Fuji Cross 1.3

Tanker, synspunkter?

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339506 29/08/2016 18:52
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Landeveissykkel med skivebremser eller en allsidig eventyr/grussykkel som f.eks. Diverge.

Gjerne med slangeløse felger - reduserer faren for punktering.

Giant TCR kommer forresten med skivebremser på 2017-modeller ICON_WINK

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Sepeda] #2339510 29/08/2016 18:55
hana Offline
Medlem
Medlem
Kjenner ikke strekningen du skal sykle, men er strålende fornøyd med min Diverge som kan anbefales på det varmeste.

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: hana] #2339518 29/08/2016 19:07
M
Mana Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Sitat: hana
Kjenner ikke strekningen du skal sykle, men er strålende fornøyd med min Diverge som kan anbefales på det varmeste.

Hvor brede dekk takler Divergen? Hvordan er det å kjøre med piggdekk om vinteren?

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339519 29/08/2016 19:09
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Skal du pendle om vinteren utgår racer og modeller du synes er for dyre til å bli ødelagt av saltlaken. Tenker da både på rust og oppløsning av epoxy i karbon.

Jeg har en billig sykkel med tjukke dekk (2.1") jeg bruker om vinteren. På denne ruster ting i drivverket jevnt og trutt i stykker og må byttes. Kjøper billige deler på biltema, funker greit.

Synes for øvrig pendling med sideveske er mye mer behagelig og lettvint enn med sekk, som er vanskeligere å få til på racer.

Strekningen din kan forresten kjøres på ren asfalt, med mindre du vil variere med turer på grus gjennom Østmarka.

Redigert av DuffMcShank; 29/08/2016 19:13.

Create the problem and sell the solution
Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: DuffMcShank] #2339526 29/08/2016 19:24
M
Mana Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Sitat: DuffMcShank
Skal du pendle om vinteren utgår racer og modeller du synes er for dyre til å bli ødelagt av saltlaken. Tenker da både på rust og oppløsning av epoxy i karbon.

Godt poeng. Veiene inn til Oslo er sikkert saltet rikelig på vinteren. Mulig jeg tyr til en terreng / hardtail akkurat når det er som verst fra desember til mars..

Virker som Diverge er et navn som ofte dukker opp i disse trådene. Hva er grunnen til at den er så overlegen i grus-segmentet?

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339527 29/08/2016 19:32
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Om du likevel vurderer å bruke grovere utstyr om vinteren (eller ta toget de værste dagene)... Ville jeg valgt en raskere sykkel enn diverge resten av året. Jeg ville valgt en racer med plass til 28 mm dekk som gir akkurat så mye comfort du trenger.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: EmilZipp] #2339536 29/08/2016 20:01
M
Mana Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Sitat: EmilZipp
Om du likevel vurderer å bruke grovere utstyr om vinteren (eller ta toget de værste dagene)... Ville jeg valgt en raskere sykkel enn diverge resten av året. Jeg ville valgt en racer med plass til 28 mm dekk som gir akkurat så mye comfort du trenger.

Skjønner hva du tenker. Lurer imidlertid på hvor mange fortauskanter og hvordan asfaltkvaliteten er på strekningen.

Bør jo være mange her inne som kjenner strekningen? ICON_SMILE

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339540 29/08/2016 20:03
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Carbon tåler da salt godt. Fordelen med racer/cx er at der lettere å finne skjermer som sitter skikkelig tett på dekkene. En HT med demper og greier vil generere mer slitasje på drivverk, våtere sko hos deg pga skjermer ikke vil sitte så tett på dekkene og dermed blir det mer sprut. Men en billig hybrid kan også være en mulighet den verste tiden. Eller kanskje en hybrid med remdrift kan gjøre jobben best fra desember til mars hvis du vil ha noe kult. Og så en racer til ca 10 lapper på finere dager. Da kommer du i boks for ca 20 lapper med to gode sykler.

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339543 29/08/2016 20:11
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Mana
Virker som Diverge er et navn som ofte dukker opp i disse trådene. Hva er grunnen til at den er så overlegen i grus-segmentet?

Diverge var blant de første lette og sportslige grus/eventyrsyklene tilgjengelig i Norge og fikk glimrende omtale i Landevei. Det er utvilsomt en utmerket sykkel, men det finnes alternativer som er mindre omtalt, som for eksempel, alt etter hvilken dekkbredde du er ute etter, Niner RLT, BMC Granfondo, Cervelo C-serien og andre komfortracere med god dekklaring som BMC Roadmachine, Canyon Endurace CF SLX og Focus Paralane. Sistnevnte har 35mm dekklaring og fremstår etter de første testene som en meget allsidig og rask sykkel. Og selvsagt GT Grade, som har vunnet internasjonale priser, tester og kåringer, men som etter en lunken omtale i Landevei nok har hatt en noe trangere fødsel her i Norge enn andre land.

Bikeradar har forresten nylig lagt ut dette lille utvalget av anbefalte grus/eventyrsykler.

Flere av syklene nevnt over, og gode alternativer, er grundig omtalt under Landevei og Sykkelkross her på forumet.

Tror du bør avgjøre hva du trenger i spekteret mellom fullblods landeveissykkel og rendyrket grus/eventyrsykkel. I ditt sted ville jeg ikke investert store penger i ny sykkel uten å ha syklet den aktuelle ruten.

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Sepeda] #2339557 29/08/2016 20:37
M
Mana Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Sitat: Sepeda

Tror du bør avgjøre hva du trenger i spekteret mellom fullblods landeveissykkel og rendyrket grus/eventyrsykkel. I ditt sted ville jeg ikke investert store penger i ny sykkel uten å ha syklet den aktuelle ruten.

Gode tips, gode tips. Noe så enkelt som en testkjøring av ruten burde jeg faktisk klare å få til før jeg tar skrittet videre.
Skal også undersøke alternativene du ga her.

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339561 29/08/2016 20:42
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis du ofte har tid til avstikkere ville jeg tenkt hardt på en terrengsykkel. Flotte grusveier og fine avstikkere på sti på denne strekningen.

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339576 29/08/2016 21:04
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Jeg har syklet til jobb snart halvannet år, bor i Asker og jobber i Oslo så det blir knappe 70km t/r.
Hvis du først begynner å sykle, innser du at det er morsommere/raskere/billigere/bedre for helsen/bedre for humøret, og sykler derfor året rundt.

Å sykle i -25 er uproblematisk, men da bør man bruke maske (f.eks Respro) og egnede klær.

Jeg mener en racer er lite egnet etter at det fryser på, da utvalget av piggdekk er dårlig/fraværede (45Nrth Xerxes er fortsatt enerådende).
Du ønsker også ordentlige skjermer (f.eks SKS Longboard), som ofte er svært vanskelig å montere på racer. Alternativet blir ofte SKS Raceblade XL eller SKS Race blade Long som er langt dårligere (våtere).
Jeg anbefaler også skivebremser til helårssykling, sikrere og mindre vedlikehold.

Siden det saltes mye i Oslo, bør du vaske eller skylle sykkelen etter bruk når du kommer hjem. Gjør du ikke det må du bytte mye deler og sykkelholdet blir dyrt.

Hvis du har et budsjett på 30k, er mitt forslag:

* Cannondale CaadX: 12000,-
* 45Nrth Xerxes: 1600,-
* Pedaler: 500,- (kombi er fint om vinteren når det er glatt)
* 45Nrth Japanther sykkelsko: 2500,-
Skal du sykle kalde dager (-5 og kaldere) bør du kjøpe el. skovarmere eller 45Nrth Wolvhammer: 2500,-
* Sykkelvasker (så du kan skylle sykkelen med varmt vann når du kommer hjem): 1000,-
* Bar mitts: 500,-
* Kort bib, lang bib og vinterbib: 3000,-
* Kort trøye, vest (sommer) og jakke (vinter): 3000,-
* Tynne hansker (høst/vår) og tykke hansker (vinter): 1500,-
* Løse armer og ben: 1500,-
* Skotrekk til vinterbruk (for varmen, hvis du ikke kjøper Wolvhammer): 800,-
* Maske (Respro): 600,-
* Hjelmlue: 500,-
* Balaclava: 500
* Lykter: 1500,-

Og vipps har du brent av over 30k selv om sykkelen bare koster 12k

Hvis du av en eller annen grunn ikke skal sykle etter at det fryser på, "sparer" du rundt 6000,-
(alternativkost er langt høyere og inkluderer ikke treningen)

Du må gjerne spare på sko og klær, men intet dreper sykkelglede så raskt som kulde.
45Nrth Japanther og bar mitts tror jeg er min beste investering for sykling de 4 kaldeste månedene.

Thomas
Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: tparsli] #2339586 29/08/2016 21:21
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Meget bra innlegg av tparsli! yes

Eneste punktene jeg ville vurdert annerledes er
- eventyr/grussykkel fremfor cx (en smakssak, men likevel...)
- hydrauliske fremfor mekaniske skivebremser (bedre modulasjon, enklere justering, wire fryser ikke i strømpen...)
- 45nrth Sturmfist 5 fremfor bar mitts (kan jo ikke ligge i bukken med bar mitts ICON_SMILE )
- Lungplus fremfor Respro i kulde (varmer bedre og intet snørr)

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Sepeda] #2339641 30/08/2016 06:45
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

- hydrauliske fremfor mekaniske skivebremser (bedre modulasjon, enklere

Kan ikke få understreket disse to punktene nok. Har kjørt masse på både eventyrsykkel og sykkelkross i det siste, en sykkelkross er til for å kjøre løp med, ikke pendle. De er faktisk skikkelig balle når en er vant med en stabil grusbanker. Mekaniske skivebremser blir som å dra på Meny for å kjøpe hermetikk.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339643 30/08/2016 06:57
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Mana

Skjønner hva du tenker. Lurer imidlertid på hvor mange fortauskanter og hvordan asfaltkvaliteten er på strekningen.

Bør jo være mange her inne som kjenner strekningen? ICON_SMILE

Fortauskanter og asfaltkvalitet er ikke noe spesielt å bekymre seg over på denne strekningen (forbehold om "sære" start- og sluttsteder på strekningen da...), veldig kurant sykkelpendlestrekning dette. Og som flere har nevnt, fine muligheter til stiomveier.

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Sepeda] #2339649 30/08/2016 07:07
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T

- hydrauliske fremfor mekaniske skivebremser (bedre modulasjon, enklere justering, wire fryser ikke i strømpen...)
- 45nrth Sturmfist 5 fremfor bar mitts (kan jo ikke ligge i bukken med bar mitts ICON_SMILE )

* Ikke uenig om eventyrsykkel, men pris og vekt kan vel bli en god del høyere?

* Syklet to vintere med MTB som hadde klosser, uten at de frøs en eneste gang. Men jeg er enig i at hydrauliske bremser er bedre.

* Bar mitts er varme i -27, 40km/t og middels varme hansker! ICON_LAUGH (starter dagen med å sykle ned en lang bakke. Triller i over 60km/t på racer...)
Men Sturmfist 5 er mer praktisk på en racer, enig i deg.

* Jeg har da Lungplus også ICON_WINK
Men den beskytter ikke ansiktet og filtrerer ikke bort svevestøv (ille, enkelte dager).
Men siden jeg sliter litt med ising (ventilene) på Respro Sportsta har jeg med meg Lungplus når det er kaldere enn -20. Da bytter jeg til den når masken fryser etter en times tid.

Thomas
Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339678 30/08/2016 07:45
MrGrade Offline
Medlem
Medlem
Hei! Du sier ingenting om hvor i oslo du skal jobbe og det kan jo ha innvirkning på veivalget.

Hvis du jobber et sted langs ring3 (smestad, nydalen) etc så er vel muligens 22 og riksvei 4 du bruker. Isåfall er denne strekningen ekstremt bra å pendle på. Fra gjelleråsen til nydalen er det bare et eneste lyskryss (storo) og veien er veldig bred og fin hele veien. Det er også snøfritt på denne trasen nesten hele året pga salting/måking. Fra Strømmen og opp til Gjelleråsen er det vel også veldig bra, men usikker på hvordan saltinga / måkingen er der om vintern. Men mulig du har tenkt deg en helt annen trase enn dette, kan være at opp til gjelleråsen er omvei for deg men er uansett veldig bra langs Rv4

Redigert av MrGrade; 30/08/2016 07:48.
Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: tparsli] #2339701 30/08/2016 08:30
G
Gekki Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Sitat: tparsli

* Ikke uenig om eventyrsykkel, men pris og vekt kan vel bli en god del høyere?

Argumentet med vekt stemmer nok. Det største problemet med pris er slik jeg ser det at norske butikker/husmerker ikke kjenner sin besøkelsestid for denne type sykler. Det hadde vært greit å kunne starte med noe annet enn doninger som Specialized Diverge, GT Grade og liknende. Hvorfor tar for eksempel ikke Sport1 inn Jamis Renegade? Den burde selge i bøtter og spann som grusracer til bruk f.eks. i Oslomarka, rikelig med klaring for store dekk (40c), og med innstegsmodell i aluminium som burde komme under 8000 NOK. Tilsvarende med Kona Rove AL, eller Genesis CdA.

Begynner å bli en vane å se folk på CX-sykler med for lavt sete fordi geometrien i utgangspunktet er for aggressiv...

Redigert av Gekki; 30/08/2016 09:27.
Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Alpers] #2339708 30/08/2016 08:42
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Alpers

- hydrauliske fremfor mekaniske skivebremser (bedre modulasjon, enklere

Kan ikke få understreket disse to punktene nok. Har kjørt masse på både eventyrsykkel og sykkelkross i det siste, en sykkelkross er til for å kjøre løp med, ikke pendle. De er faktisk skikkelig balle når en er vant med en stabil grusbanker. Mekaniske skivebremser blir som å dra på Meny for å kjøpe hermetikk.

Men det finnes vel "cyclocross"-rammer som er ganske like komfortracere/grussykler i geometrien? Laget for de som vil ha CX men ikke faktisk bruke den til CX? De fleste som selges nå, kanskje?

Jeg har lurt litt på dette, siden jeg har vurdert å sette sammen en ekstremt komfortabel komfortracer. ICON_WINK ...høyere front, kortere reach og med plass til både 32 og 35mm dekk, kanskje. Ser for meg at jeg må se etter "CX"-rammer da.

Hva tenker du om dette?

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Stein] #2339710 30/08/2016 08:51
Furu Offline
/Stig
/Stig

Stig

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Furu] #2339711 30/08/2016 08:53
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339767 30/08/2016 11:20
J
jorlie Offline
Entusiast
Entusiast
J
Syklet mye i området tidligere, og hvis du skal til Oslo sentrum ser ikke helt nytten av en crossykkel. Du kan altids ta en tur inn i lillomarka eller østmarka, men det er ikke noen naturlig rute som går på grus/sti som jeg vet om.

For meg ville det ikke vært noe alternativ til landeveissykkel på sommerstid, gjerne med plass til litt brede dekk. Til vinteren ville jeg kjøpt en billig (brukt) terrengsykkel som du kan sette piggdekk på.

Det å bruke en sykkel hele året til ditt bruk, ser jeg ingen vits i. Den blir i så fall ikke morsom å sykle med på asfalt en tørr og fin sommerdag, og ikke god å kontrollere på isen på vinteren.

Det naturlige veien er over Karihaugen, videre er det endel forskjellige ruter å følge avhengig av hvor du skal. Det er mye gode sykkelveier å følge, uten spesielt utfordrende underlag.

Redigert av jorlie; 30/08/2016 11:32.
Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Stein] #2339770 30/08/2016 11:25
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Stein
Men det finnes vel "cyclocross"-rammer som er ganske like komfortracere/grussykler i geometrien? Laget for de som vil ha CX men ikke faktisk bruke den til CX? De fleste som selges nå, kanskje?

Spørsmålet er stillet til Alpers, som vet mer om dette enn jeg gjør, men her er min kommentar ICON_SMILE

Kategoriene flyter utvilsomt over i hverandre og gjør det vanskeligere å differensiere mellom cx og komfort/grus/eventyr. Som du peker på, produseres det rammer som kan brukes til begge formål. Enkelte produsenter bruker veletablerte cx-rammer for grus- og urbane sykler (f.eks. Fuji Tread) mens andre bruker rammer for grus/eventyr i cx-rettede modeller (f.eks. GT Grade Al CX).

Når det er sagt, er mitt klare inntrykk at de fleste cx'er på markedet, i hvert fall her til lands, fortsatt er nettopp cx, i større eller mindre grad tilpasset hverdags- og turbruk. Det gjelder ikke bare geometri, men også oppsett - mest åpenbart utveksling. Eksempelvis en velkjent norsk forhandler som er stor på netthandel markedsfører fortsatt utpregede cx'er som gode pendlersykler.

Gjennomførte grus/eventyrsykler (eller enduroad, anyroad, roads less travelled eller hva man kaller det) er i utgangspunktet designet for annen bruk enn cyclocross og er dermed som regel bedre egnet for den alminnelige syklist. Det samme gjelder i enda større grad komfortracere, der trenden er stadig større dekklaring. Jeg har spesielt merket meg nye Focus Paralane med 35mm dekklaring - se også denne nye videoen fra Island ICON_COOL

Hva gjelder vekt, er det riktig at den typiske grus/eventyrsykkel pleide å være solid og tung. Det har endret seg. Nå kommer det stadig flere allsidige modeller i spekteret mellom komfortracer og eventyrsykler som er like lette eller lettere enn cx. Flere av dem har jeg nevnt oppe i denne tråden. Min egen Grade er i den sammenheng ikke spesielt lett - den ligger på rundt 8,6 kg - men kan like fullt slankes ned mot 8 kg.

Her på forumet elsker vi å diskutere nyanser - og de er viktige - men det er klart at enhver sykkel kan gi stor sykkelglede. Jeg har sans for Santa Cruz' opprinnelige omtale av Stigmata som “a 'cross, gravel, just ride your damn bike” yes

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339811 30/08/2016 12:56
O
OGA Offline
Fersking
Fersking
O
Her bør det jo være litt info om passende sykler til helårs allsidig bruk!!
https://www.youtube.com/watch?v=HKMVsMqaErs

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Sepeda] #2339894 30/08/2016 15:55
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
aloha Stein

Det kommer mer om dette fremover, da det er et salig kategorirot om dagen. Er på Eurobike nå, så rekker ikke svare særlig utfyllende. Men det er en del spørsmål jeg skal stille bransjen, for hvor mange kategorier trenger vi? Specialized har tre adventure-sykler, burde vel være overkill.

Redigert av Alpers; 30/08/2016 16:00.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Alpers] #2339962 30/08/2016 18:56
M
Mana Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Her ser jeg at det var kommet svært mange gode tips. tparsli, Sepeda, Alpers samt flere har bidratt med spesielt nyttig info. Listen til tparsli bør jo være et oppslagsverk for alle nye jobbpendlere! Håper det kommer flere enn meg til gode. ICON_SMILE

Det begynner å bli tydelig for meg at jeg bør velge en sykkel i domenet mellom grussykkel og komfortracer med opptil 35mm dekklaring og definitivt med mulighet for skjermer (viktig for jobbpendlingen). På de verste dagene med slaps/is tyr jeg til HTen.

Hovedbruksområdet for sykkelen er jobbpendling (ca 4mil hver dag), sekundært trening på asfalt og god grusvei.

Siden jeg er helt fersk i landevei, frister det å kjøpe av en forhandler jeg kan dra å besøke og få råd av. Imidlertid ser jeg det innskrenker mulighetsrommet ganske mye, siden mange av sykkelmerkene kun kan bestilles over nett her i Norge.

Jeg står nå med følgende long list:
- Specialized Diverge
- Specialized Roubaix
- Merida Ride Disc 500
- Canyon Endurace CF SLX
- Focus Paralane
- Cannondale Synapse
- BMC Roadmachine

Synspunkter på disse? Gitt mine krav, er det noen jeg bør eliminere?

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339973 30/08/2016 19:17
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Tror alle disse vil fungere utmerket.

Men du skriver "opptil 35mm" og skjermer. Om du med det mener at sykkelen faktisk skal takle 35mm, står du igjen med kun - så vidt jeg vet - Diverge og Paralane. Og jeg tror ikke noen av dem har plass til både skjermer og 35mm dekk. Muligens Paralane, der alle modeller kommer med originale skjermer som ekstrautstyr, kan takle det.

Men til bruken du skisserer vil 28mm også fungere like godt, eller bedre, om du bare tar det rolig på grusen.

Om dette er din første landeveissykkel/sykkel med bukkestyre bør du absolutt prøve så mange av disse og evt liknende modeller som mulig før du bestemmer deg. Da vil nok favorittene utkrystallisere seg raskt.

Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: Mana] #2339980 30/08/2016 19:31
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Noen grunn til at GT Grade ikke er på lista? Bare nysgjerrig altså. 2016-modellene har litt bedre dekklaring enn 2015.

Create the problem and sell the solution
Re: CX eller Racer? Strømmen -> Oslo jobbpendling [Re: DuffMcShank] #2339990 30/08/2016 19:53
M
Mana Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Sitat: DuffMcShank
Noen grunn til at GT Grade ikke er på lista? Bare nysgjerrig altså. 2016-modellene har litt bedre dekklaring enn 2015.

Egentlig en glipp. Trodde kanskje den var CX. Grade bør absolutt være på long list.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino